Spock 2010


Spock
 Share

Recommended Posts

Nedtrapning fortsætter, har været meget meget træt de sidste dage, håber det går over snart.

Lørdag d. 7. august 2010

- 1 time spinning elite v. ego

- 1 time spinning øvet v. ego

- 1 time spinning basis v. ego

- 5 km løb

Søndag d. 8. august 2010

- 40 minutter svømning ved Amager Strandpark

Idag, mandag, holder jeg igen fri.

Jeg kæmper lidt med at blive nogenlunde frisk, men føler mig stadig sløj. Resten af ugen ser således ud:

Tirsdag:

- 30 min cykling

- 15 min løb

- 20 min svøm

Onsdag:

- 1 time spinning

- 20 min svøm

Torsdag:

- 20 min cykling

- 10 min løb

- 20 min svøm

Fredag:

- fri

Lørdag:

- 10 min cykling/rul

Søndag:

- CC

Link to comment
Share on other sites

Siden sidst loggede træning har jeg ligget på sofaen og intet lavet -eller kunnet lave.

Jeg ved ikke hvad der er galt men har symptomer på influenza og en ufattelig træthed og søvnighed hele tiden. Kan måske holde mig vågen 10 minutter, så må jeg bare lukke øjnene.

Jeg vil gætte på det er en virus eller også er det seriøse overtræningssymptomer.

Det tyder ikke så godt, jeg kan knapt rejse mig fra sengen og spise morgenmad. Heldigvis er der 36 timer endnu, så der er (svagt) håb. Men dette har været en uge nu, så jeg tror desværre det er kroppen er hævner sig (lorte timing).

Hvis jeg har lært noget af dette, så er det at jeg til næste løb (måske i marts), vil jeg forsøge at holde en let og rolig grundform, og så bruge 12 ugers intensivt træningsforløb til at blive klar.

Som jeg har gjort det i år har det været dumt, for der skulle bare et par småting til at vælte læsset, og det er ikke det værd. Skader og sygdom er noget møg.

Derfor er planen nu:

1) forhåbentligt hutle mig igennem CC inden tidsgrænsen. Men så skal jeg i meget meget stor bedring i forhold til lige nu

2) blive helt skadesfri efter CC

3) holde et roligt formniveau i efterår/vinter

4) starte 12-13 ugers seriøst program op til næste konkurrence.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Fandme noget lort med din tilstand lige nu! Håber det bliver bedre i løbet af dagen, så det er acceptabelt i morgen tidligt!

Hvis jeg har lært noget af dette, så er det at jeg til næste løb (måske i marts), vil jeg forsøge at holde en let og rolig grundform, og så bruge 12 ugers intensivt træningsforløb til at blive klar.

Som jeg har gjort det i år har det været dumt, for der skulle bare et par småting til at vælte læsset, og det er ikke det værd. Skader og sygdom er noget møg.

Det lyder som en rigtigt god beslutning. Træningsforløbet op til CC har i hvert fald slet ikke været optimalt. Det har virket stresset og komprimeret og du har, efter min mening, i en lang periode trænet alt for meget uden tilsvarende mængder kost og søvn.

Derfor er planen nu:

1) forhåbentligt hutle mig igennem CC inden tidsgrænsen. Men så skal jeg i meget meget stor bedring i forhold til lige nu

2) blive helt skadesfri efter CC

3) holde et roligt formniveau i efterår/vinter

4) starte 12-13 ugers seriøst program op til næste konkurrence.

1) Det er selvfølgeligt surt hvis du ikke kommer til CC, men som det lyder på dig lige nu, vil min anbefaling, som du nok kunne gætte ( :bigsmile: ), være at droppe CC.

2) Utroligt vigtigt! Hvis ikke du bliver helt fri for dine skavanker og lærer at træne dig ud af dem (specielt lysken og ryg) vil de uden tvivl komme igen.

3) Fornuftigt. Din nuværende form er i forvejen rigtigt god, så det vil formentligt "bare" være at finde et træningsniveau hvor du kan holde den rimeligt ved lige.

4) Og huske at passe på dig selv i den periode!

Link to comment
Share on other sites

iiiihh Lars - Jeg håber altså også at du bliver frisk til i morgen, men synes godt nok ikke det lyder for godt, hvis du heller ikke rigtig har kunnet spise de sidste dage :cry:

Ellers synes jeg også det lyder som en fornuftig plan du har lagt for træning til og deltagelse i næste konkurrence :smile:

Hvis du kommer afsted i morgen, vil jeg ønske dig held og lykke og håber det bliver en god oplevelse. Jeg står sikkert et eller andet sted på Maraton-ruten og jeg lover jeg skal heppe og råbe efter dig, hvis jeg ser dig :smile:

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Tak skal I have.

Desværre ingen bedring, virker virkelig som noget der har sat sig og vil vare meget længe.

Jeg stiller dog op, men forventer ærligt talt ikke noget.

Hvilepulsen var imorges 92 og det er ca 50 slag over normalen, og det lover ikke godt.

Men nu er cyklen afleveret (kl 18, sindssygt vejr), og så må vi se hvordan det går. Uanset hvad kan jeg bruge erfaringen fra starten til noget, og så må jeg udgå hvis ikke der er kræfter til noget.

Nat nat d'Herrer og Damer.

Iøvrigt: udmærkede råd, Christian - efter imorgen er fokus på skaderne 110%

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med de 12:47:37. Sejt at du gennemføre med dine problemer.

troede lige et kort øjeblink du havde kørt 9:45, men det var en der hed Lars BO Jeppesen :laugh:

For øvrigt er jeg ret sikker på du lider af alvorlig overtræning syndrom, så et par måneders let træning er måske ikke nok. Hvis jeg var dig, ville jeg så minimum holde en hel måneds fri (måske et par lette svømme ture kan gå ad).

Link to comment
Share on other sites

Guest Cykologen

Det var sgu da godt, at jeg satsede 500 kroner på, at du ville gennemføre på Oddset 4thumbup.gif

Hvordan i hede hul ....... du har fået slæbt røven igennem efter din beskrivelse af din træning de seneste måneder, er mig en stor gåde, men jeg stiller mig gerne op i rækken og ønsker et kæmpe stort TILLYKKE alright.gif

Mit gæt er, at du er "forholdvis træt" lige nu. Må man anbefale, at du bruger de kommende dage på at lægge en slagplan, der hedder restitution, restitution og så lige en ekstra gang restitution?

PS: Ham der Lars BO Jeppesen snød også lige mig for en stund raisebrow.gif

Link to comment
Share on other sites

Tak allesammen.

Det var godtnok en speciel omgang.

Havde det virkelig dårligt da jeg stod op søndag morgen, kunne ikke trække vejret ordentligt og hostede hele tiden.

Svømning gik ikke specielt godt, 1,30, men der var ingen kræfter.

Cyklingen gik fint, dejlig tur, og jeg fik trykket godt af, men

der manglede de sidste 10-15% i forhold til normalt.

Løbet var en katastrofe. Jeg mærkede med det samme at jeg ikke kunne løbe pga lysken, så det blev noget hinke-noget hele vejen. Da der manglede 5 km lukkede kroppen totalt ned, jeg fik mavekramper, hosteanfald og var godtnok langt ude. Kom igennem, men det holdt hårdt.

Her idag har jeg været til lægen, og jeg har pådraget mig en gang lungebetændelse og har feber - jeg fatter ikke hvordan jeg kom igennem på det. Tror det må være kommet da vi afleverede cyklerne lørdag i det forfærdelige vejr. Blev helt gennemblødt...

Det var det, nu skal skaderne ordnes, og jeg må hellere tage den med ro den kommende tid. Vil svømme lidt stadig, og håber så jeg kommer på benene igen snart..

Det var det, en laaaaaaang dag igår :)

Link to comment
Share on other sites

Du er simpelthen tosset. Hvis jeg nogensinde falder ned med et fly i en eller anden ørken, håber jeg du er med i maskinen til at give os en peptalk. For du giver da udtrykket 'at overskride egne grænser' en helt ny betydning :bigsmile:

Prøv nu at overskride dine egne grænser på en helt ny måde: at holde sengen i en uge og spise flæskesteg hver dag. Din krop skriger på det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Svømning gik ikke specielt godt, 1,30, men der var ingen kræfter.

Men dog en anelse bedre end de 2:15 du snakkede om ("hvad sagde jeg?") :tongue:

Løbet var en katastrofe. Jeg mærkede med det samme at jeg ikke kunne løbe pga lysken, så det blev noget hinke-noget hele vejen. Da der manglede 5 km lukkede kroppen totalt ned, jeg fik mavekramper, hosteanfald og var godtnok langt ude. Kom igennem, men det holdt hårdt.

Shit det lyder nasty!

Her idag har jeg været til lægen, og jeg har pådraget mig en gang lungebetændelse og har feber - jeg fatter ikke hvordan jeg kom igennem på det. Tror det må være kommet da vi afleverede cyklerne lørdag i det forfærdelige vejr. Blev helt gennemblødt...

Når du kan pådrage dig en lungebetændelse så let (det var trods alt ikke koldt, selvom det var dårligt vejr) tyder det kraftigt på, at du har kørt din krop helt i sænk. Der har simpelthen ikke været energi tilbage til at klare mere.

Prøv nu at overskride dine egne grænser på en helt ny måde: at holde sengen i en uge og spise flæskesteg hver dag. Din krop skriger på det :smile:

Sandt, men: :rofl2:

Link to comment
Share on other sites

Tak, drenge og Stine :)

Christian, lungebetændelsen fik jeg lørdag da vi afleverede cyklerne kl 18 i uvejret. Var surrealistisk uvejr, og det kom så snigende om søndagen i løbet af dagen.

Havde løbet sluttet 1 time senere, var jeg aldrig kommet i mål, så dårlig var jeg mod slutningen. Men nuvel, det er overstået.

Det mest irriterende lige nu er galopperende racer-røv, kombineret med at jeg ikke kan bevæge anklerne pga ødemer. Så når signalet om at jeg skal sk*de kommer, når jeg som regel ikke på wc før kanon går af.. rigtig dårlig kombo med tynd mave og langsomme ben, haha

Link to comment
Share on other sites

Christian, lungebetændelsen fik jeg lørdag da vi afleverede cyklerne kl 18 i uvejret. Var surrealistisk uvejr, og det kom så snigende om søndagen i løbet af dagen.

Ja den er jeg med på. Men lungetbetændelse får man normalt ikke særligt let. Sammenholdt med din tilstand hele ugen op til konkurrencen (som jeg synes tyder stærkt på voldsom overtræning) synes jeg det tyder endnu mere på, at det er overtræning og at din krop har kæmpet alt hvad den kunne og ikke haft energi til at håndtere mere.

Har du fri fra arbejde? Eller er du sygemeldt eller hvordan?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share