321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Pas på det snigende løberknæ - det er svært at komme af med igen.

Udstrækning og is efter løb. Vippebræt og generel opvarmning inden løb.

Det er hermed taget til efterretning!

Jeg har før haft den samme irretation og det gik i sig selv igen efter lidt hvile. Så det håber jeg selvfølgelig også er tilfældet denne gang.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Der stod styrke på programmet og jeg glædet mig derfor til at få skudt et ordentligt pas af. Men da jeg ankommer til centret efter 25km kørsel siger de at de lukker en halv time efter :blink: så jeg gad ikke engang begynde.

Om morgenen nået jeg dog...

Løb

Type: Jogging.

Distance: 4km.

Holdt tempoet helt nede, men sidst på turen var der alligevel lidt smerte :dry:

Push ups

6 x 50.

Forskellig bredde.

Fredag

Renovering & Tømmermænd

Jeg røg i byen igår og kom hjem kl 4. Imorges vågnet jeg så med en ordentlig omgang tømmermænd. Jeg havde dog på forhånd afskrevet dagens interval træning for at skåne knæet, så det ikke udvikler sig til en skade.

Istedet blev det til en masse renovering. Jeg fik revet det sidste skur ned, flyttet det sidste brænde og klargjort til at loftet i stalden skal rives ned :smile:

Aften

Udstrækning & Mobility

- Udstrækning af ydersiden af låret.

- Udstrækning af achilessener.

- Stabiliserende øvelse af ankler.

- Balance træning.

Ud over det er knæet blevet iset og der er blevet smurt IBUTOP creme på.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Hvile.

Fredag til lørdag begyndte jeg at hoste mere og mere og det kulmineret så igår med en total OFF dag.

Søndag

Push ups

100.

Pull ups

50.

Sit ups

100.

Chin ups

50.

Ud over det, fortsat hvile og påske tam-tam med familien.

De sidste par dage har jeg stadig kunnet mærke irretationen i knæet.

Jeg strækker ydersiden af låret ud flere gange dagligt.

Iser det et par gange dagligt og smører IBUTOP creme på, flere gange om dagen.

Ellers har det bare fået masser af hvile.

Måske forsøger jeg mig, med en kort jogging tur imorgen for at se det an.

Jeg har heldigvis en planlagt fys tid i næste uge. Så der må han lige se nærmere på det og vi må i fællesskab lave en plan.

Link to comment
Share on other sites

Tankerne om mit højre knæ ligger mig rigtig meget på sinde.

Symptomerne, Smerte på ydersiden af knæet efter ét par kilometer og general irretation under gang, passer forfærdelig godt på et "Løber knæ". Hvis dette er tilfældet er jeg ilde stedt overfor dette års mål. Dette konkluderer jeg udfra, flere steder på sitet at ha læst at sådan en skade, kan være langvarig og uden løb.

Men jeg går ikke ned uden kamp! I bedste fald har jeg 3 måneder til at få styr på kroppen og forberedt mig til når det går løs.

Jeg har en tid hos min fysioterapeut på Onsdag, hvor jeg forhåbentligt kan få vished omkring knæets tilstand. Derfra kan jeg tage mine forholdsregler og lægge mit trænings program.

Indtil da står den på hvile af knæet, Is, Ibutop creme og udstrækning.

Jeg overvejer dog at tage en kort jogging tur imorgen for at se knæet lidt an, men det er stadig uvidst.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Løb

Type: Jogging.

Distance: 4km.

Her til morgen var der hverken mere eller mindre irretation når jeg gik rundt der hjemme, jeg valgte så at trodse hosten og hakken og fik snørret løbeskoene. Jeg sørget for at varme ordentligt op i knæene.

Jeg koncentreret mig om at rulle på fødderne for at undgå stødene fra asfalten, det bevirket så at skinnebenene syret lidt til. Men sådan er det jo når man ligepludselig begynder at ændre lidt på stilen.

På turen mærket jeg intet til knæet, måske fordi at distancen ikke var lang nok.

Det føles faktisk som om at der er mere irretation når jeg går, end når jeg løber. Men om det er normalt hvis man har et løberknæ, ved jeg ikke.

Om ikke andet så var det rart at få rørt benene selvom fokus var på knæet og jeg hostet og hakket.

Efterfølgende blev der strukket ud, iset og smurt creme på.

Formiddag

5 runder af

Barbell complex, 25kg

- 6 Dødløft.

- 6 Upright row.

- 6 Squat clean.

- 6 Front squat.

- 6 Push press.

- 6 Back squat.

- 6 Push ups.

En fin lille light weight WO, lige til at få kroppen lidt op i gear igen.

Push ups

50.

Senere står den på

Renovering

Hele loftet i stalden skal fjernes.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Kender i det at man står op klokken kvalme, sætter sig ud i sin gamle Corolla og tøffer de små 100km på arbejde for så at finde ud af at man skulle afspadserer en dag mere?

Det gjorde jeg heller ikke, indtil imorges :blink:

Morgen

Push ups

50.

Formiddag

A1 Dødløft

1 x 05 x 50kg.

1 x 05 x 60kg.

1 x 05 x 70kg.

1 x 05 x 80kg.

1 x 05 x 90kg.

Solide løft, næste gang ryger der flere kilo på.

A2 Dips

1 x 08 x 20kg.

1 x 08 x 25kg.

1 x 08 x 30kg.

1 x 08 x 35kg.

1 x 08 x 40kg.

BUM! Flotte, flotte dips.

B1 Pull ups

1 x 08 x 15kg.

1 x 08 x 15kg.

1 x 08 x 20kg.

Kørte lidt færre sæt end normalt.

B2 Dumbell press

1 x 08 x 21kg.

1 x 08 x 21kg.

1 x 08 x 23,5kg.

3 runder af

- 50m Farmer walk, 62kg (31/31).

- 12 Burpees.

Jeg brugte dumbells til farmerwalken. Det irreterende er at det er grebet der holder mig nede i vægt. Desuden syntes jeg at håndledet fik lidt ærgelige tæsk.

Mobility

Vippe bræt.

Jeg smuttet i vægthulen sammen med Jones, Mads og Franne og hold da op hvor blev der fortalt røvere så morgenens træning tog sin tid :blahblah: og jeg glemte endda at træne mave.

Middag

March

Underlag: Asfalt.

Vægt: 17kg.

Distance: 18,6km.

Gennemsnits tempo: 09:40/km.

Tid: 02:59:59.

På turen hjem fra jobbet sad jeg og tænkte over hvad man dog skulle bruge en uberegnet fridag, i et så smukt vejr på. Men den skulle selvfølgelig bruges på en tur langs kattegat og op på Ebbeløkke bakke for at nyde udsigten lidt :bigsmile:

Jeg havde sat mig for at holde en minimumsfart på 10 minutter pr kilometer (6km/t.) og dette skulle selvfølgelig motiveres med straf løb.

For hvert ekstra sekund der gik pr kilometer, udover de 10 minutter, skulle der løbes 100m.

Det skete to gange at jeg havde gået lidt for meget i mine egene tanker og tiden havde sneget sig op på 10:04, det resulteret så i ialt 800m løb med sækken.

Knæet mærket jeg ikke noget til :4thumbup: men jeg får stadig fyssen til at tage en kigger på det imorgen.

Det var enden på en smuk dag :clown2:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Hoste, hoste, hoste, hoste, hoste, hoste, hoste, hoste, hoste... Host!

Hele natten har jeg hostet og knap nok fået lukket et øje. Så idag er det kun blevet til lidt push ups og en tur til fyssen.

Push ups

50.

Fysioterapeut

Han tog sig som sædvanligt kærligt af mine stænger.

Det viste sig at der ikke var noget galt med knæet og at det kun havde været et "engangs-tilfælde" :4thumbup: så jeg kunne bare køre videre i samme spor som altid.

Han viste mig hvordan jeg kunne se om det var "alvorligt" eller ej og i såfald hvordan man skulle tape det op, hvis det nu skulle blive et problem i et miljø hvor jeg er nødsaget til at præstere.

Så det var jo good news :w00t:

Idag tog jeg mig sammen til at kastet mig ud i projekt opfedning efter Lasseb's hints :tongue:

Jeg har fået gang i min mobile kalorie tæller som gerne skulle justere kalorie indtaget for mig, så længe jeg feeder denne med data.

Her kommer så det spændene udgangs punkt:

Vægt

56kg. :blush:

Mål: Så tyk som muligt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

I nat sov jeg rent faktisk uafbrudt, i omkring 11 timer :smile:

Men jeg måtte alligevel en tur forbi hos lægen. Så nu er jeg på pencilin og astma medicin :blink: og en skideballe rigere, over at jeg ikke var kommet norget før.

Lægen mente at jeg var kampklar igen om en uge, hvilket jeg syntes var lidt meget.

Jeg spurgte ind til, hvor fysisk aktiv jeg måtte være og lægen sagde; så længe du ikke bliver mere træt end normelt. 'Ja klart nok, pencilin er jo ikke særligt sløvende' :dry:

Så jeg må nok drosle helt ned til et minimum, den næste uges tid og virkelig lytte til kroppen!

Ikke et favorit scenarie, men nu er jeg da i behandling og vil efterfølgende være klar til at starte hvor jeg slap, efter sidste cooper test.

Morgen

Push ups

50.

Eftermiddag

Military press

1 x 08 x 24kg.

1 x 08 x 24kg.

1 x 08 x 24kg.

1 x 08 x 24kg.

1 x 05 x 33kg.

1 x 05 x 33kg.

1 x 05 x 33kg.

1 x 05 x 40kg.

1 x 05 x 40kg.

1 x 05 x 40kg.

1 x 05 x 45kg.

1 x 05 x 45kg.

Påtrods af at kroppen var flad og jeg ikke følte at jeg havde noget at skyde med, så tangeret jeg da min PR.

Shrugs

1 x 08 x 45kg.

1 x 08 x 45kg.

1 x 08 x 45kg.

Squats

1 x 12 x 24kg.

1 x 12 x 45kg.

1 x 12 x 45kg.

1 x 12 x 45kg.

1 x 12 x 45kg. Fokus på at komme dybt.

Lidt let teknik træning for ikke at falde helt sammen

Snatch + OH Squat

1 x 1 + 5 x 20kg.

1 x 1 + 5 x 20kg.

1 x 1 + 5 x 25kg.

1 x 1 + 5 x 25kg.

1 x 1 + 5 x 25kg.

1 x 1 + 5 x 30kg.

1 x 1 + 5 x 30kg.

Jeg har kun prøvet at snatche én gang før, og derfor tænkte jeg at kroppens tilstand måtte være en oplagt mulighed for at teknik træne de øvelser jeg ikke får gjort mig så meget i :smile:

Til sidst lidt Rotator cuff

Allround letvægt idag :blush:

Lige nu er jeg lidt træt men ellers OK. Har ikke hostet så meget idag, så det er vel et godt tegn.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgen

Push ups

50.

Løb

Type: Jogging.

Distance: 4km.

Turen var i selskab med vovsen som syntes at have det lidt varmt. Jeg holdt mig selv tilbage og holdt tempoet helt nede. Efterfølgende har jeg ikke været træt, så det må være et tegn på at denne milde belastning er OK.

Pull ups, Strict

40.

Tid: 01:14

Daisygirl's challenge...

Resten af dagen står på fortsat hvile og ud og hente min nye bil

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Det er sku en god tid på de kropshævninger! Holder du pause undervejs?

Jeg er egentlig ganske tilfreds når jeg tager i betragtning at jeg er på pencilin osv.

Jeg kørte kropshævningerne: 20 - 10 - 5 - 5.

Pauserne var bare lige, at ryste lidt blod til armene, også op igen. De sidste 10 var dog lidt genstridige da armene føltes lidt brugte.

Link to comment
Share on other sites

Pull ups, Strict

40.

Tid: 01:14

Daisygirl's challenge...

Holy smokes :blink: Enten har du virkelig korte arme ellers er du bare mega sej. Vild tid! :devil:

5 runder af

Barbell complex, 25kg

- 6 Dødløft.

- 6 Upright row.

- 6 Squat clean.

- 6 Front squat.

- 6 Push press.

- 6 Back squat.

- 6 Push ups.

En fin lille light weight WO, lige til at få kroppen lidt op i gear igen.

Er pushups med hænderne på stangen eller bare almindeligt på gulvet? Det er en god workout, jeg kan rigtigt godt lide barbell complexes. Og bortset fra Bear Complex er denne her fra Gym Jones en af mine yndlings:

6-Way BB Complex

6x Snatch

6x OHS

6x Back Squat

6x Good Morning

6x Bent-over Row

6x Deadlift

Du bestemmer selv vægt og runder.

Link to comment
Share on other sites

Holy smokes :blink: Enten har du virkelig korte arme ellers er du bare mega sej. Vild tid! :devil:

Er pushups med hænderne på stangen eller bare almindeligt på gulvet? Det er en god workout, jeg kan rigtigt godt lide barbell complexes. Og bortset fra Bear Complex er denne her fra Gym Jones en af mine yndlings:

6-Way BB Complex

6x Snatch

6x OHS

6x Back Squat

6x Good Morning

6x Bent-over Row

6x Deadlift

Du bestemmer selv vægt og runder.

Hehe, korte arme og lav BW :wink:

Jeg kopieret WOD'en fra SEALFIT, men skaleret i den.

Jeg kørte med almindlige push ups, man kunne også vælge burpees...

Ovenstående Complex skal helt sikkert skydes af en dag, inden længe :wub:

Jeg er dog stadig rimelig rookie i snatch, så vægten bliver nok ikke så aggresiv.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Hvile.

Søndag

Morgen

3 runder af

- 8 barbell curls, 35kg.

- 50 Push ups.

- 20 Crunches.

Aften

Løb

Distance: 5km.

De første 2,5km var i hurtigt tempo. Men det kunne lungerne sgu ikke helt holde til så de sidste 2,5km blev tilbage lagt, meeget langsomt.

Jeg regner med at kører lidt ultra mild interval løb imorgen hvor udgangs tempoet i intervallerne er omkring min kilometertid på langdistance.

Men nu må vi se hvad lungerne siger :dry:

Imorgen starter jeg på arbejde igen og det medfører forhåbentligt at jeg kan komme tilbage i min gamle rutine med en masse træning.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Svømning

- Opsætning af svømme FHB Dette udviklet sig til en større samarbejds opgave i vand.

- 500m Fri.

- 1 x Svømme FHB.

- Dagens spring: Dobbelt død mur.

Formiddag

Egentlig skulle jeg først styrketræne imorgen, men jeg løb ind i Omeg@, som lokket...

A1 Dødløft

1 x 05 x 50kg.

1 x 05 x 60kg.

1 x 05 x 70kg.

1 x 05 x 80kg.

1 x 05 x 90kg.

Der var god eksplosivitet i løftene idag, og havde jeg presset den lidt havde der også været til 95kg.

A2 Dips

1 x 08 x 25kg.

1 x 08 x 30kg.

1 x 08 x 35kg.

1 x 08 x 40kg.

Manglet sgu et sæt :blink:

B1 Pull ups

1 x 08 x 10kg.

1 x 08 x 12,5kg.

1 x 08 x 15kg.

1 x 08 x 17,5kg.

1 x 05 x 20kg.

B2 Bænk pres

1 x 05 x 40kg.

1 x 05 x 50kg.

1 x 05 x 50kg.

1 x 05 x 55kg.

1 x 05 x 55kg.

Stille og roligt.

HOT 50

- 10/10 one arm KB swings, 12kg.

- 10/10 KB clean & press, 12kg.

- 10 Burpees.

x 3.

Dette var Omeg@'s påfund og det endte med at jeg hostede og spruttede :blush:

Godt med et solidt styrke pas som viste at styrken ikke lider under lungebetændelsen. Da jeg idag har trænet det jeg skulle imorgen, tror jeg at jeg smider en WOD ind imorgen.

Middag

Løb

Type: Lange intervaller.

- 1500m Opvarmning.

- 4 x 800m. [03:51] [03:48] [03:48] [03:45]

- 500m Afjog.

Distance: 5200m.

Intervallerne blev afviklet som planlagt, lidt hurtigere end langdistance tempoet. Og det blev ikke belønnet med et hoste anfald så det må være fremgang :tongue:

Dette udviklet sig til en lækker dag med masser af idræt på programmet. Og lungerne holdt stort set til det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Morgen

Push ups

50.

Eftermiddag

Eftersom jeg igår trænet, hvad jeg skulle have gjort idag helliget jeg dagen to ting

1. Squatte igennem og finde mit max.

2. Få testet core styrken.

Dette bevirker dog at jeg får trænet ben to gange i denne uge, men det har mine tynde stænger sgu nok godt af :tongue:

Squat

1 x 05 x 50kg.

1 x 05 x 60kg.

1 x 03 x 70kg.

1 x 03 x 80kg.

1 x 01 x 85kg.

1 x 01 x 90kg. BUM

Idag ville jeg finde mit 1RM, and so i did. Så nu har jeg noget at arbejde udfra og kan derfor komme igang med noget seriøst skvatteri.

WOD

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 af

- Dips.

- Push ups.

- Sit ups.

- Ait squats.

En fin lille WOD fra SEALFIT. Kunne dog godt mærke gårdsdagens træning.

Core, planke

1 x 60 sek + 10kg.

1 x 120 sek + 20kg.

Det er ederbroder'me længe siden jeg sidst, har ligget i planke. Så jeg var lidt spændt på resultatet, men er ganske tilfreds med reslultatet som viser at jeg ikke har tabt core styrke :smile:

Stretching & Mobility

- Vippe bræt, stående.

- Vippebræt til hver fod, stående og hugsidende.

- Stræk af achilessenen.

Jeg startet ud i et tomt center, men inden længe væltet det ind med folk der ukontrolleret begyndte at hive i alt hvad der så tungt ud eller blev brugt i "Pumping iron".

Imellem disse var en Skinny, ranglet fyr med ranger cut, iført Shox og BB kluns, han forsøgte ihærdigt at instruere en tøs i tights i rygøvelser, hvilket han ikke gjorde særlig godt. Måske fordi at han åbenlyst savlet PÅ hendes røv. Som iøvrigt havde "swetty, fat guy striben"

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Squat

1 x 05 x 50kg.

1 x 05 x 60kg.

1 x 03 x 70kg.

1 x 03 x 80kg.

1 x 01 x 85kg.

1 x 01 x 90kg. BUM

Idag ville jeg finde mit 1RM, and so i did. Så nu har jeg noget at arbejde udfra og kan derfor komme igang med noget seriøst skvatteri.

Sådan! Bum! Så skal der squattes nu :4thumbup:

Jeg har nye challenges til dig :w00t:

Og de er faktisk begge to velegnet for folk med korte arme, lav kropsvægt og en stærk kerne :tongue:

Månedens challenge i kirken er: 100 burpees på under 5 minutter

Hurtigste tid so far er: 4:58

Ugens challenge er: Max reps Toes to bars på 1 minut

Bedste resultat so far: 34

Hyg dig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sådan! Bum! Så skal der squattes nu :4thumbup:

Jeg har nye challenges til dig :w00t:

Og de er faktisk begge to velegnet for folk med korte arme, lav kropsvægt og en stærk kerne :tongue:

Månedens challenge i kirken er: 100 burpees på under 5 minutter

Hurtigste tid so far er: 4:58

Ugens challenge er: Max reps Toes to bars på 1 minut

Bedste resultat so far: 34

Hyg dig :bigsmile:

Thanks Daisy!

Dem vil jeg se frem til at skyde af.

Jeg er dog lidt betænkelig ved de 100 burpees, den må være brutal :devil:

Keep em comming :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Morgen

Push ups

50.

Middag

Løb

Type: Orientering. Udstikning af middelsvært løb.

Distance: 7000m.

Vi var 2 der satte løbet op, så vi satte en halvdel op hver. Der var selvfølgelig ikke noget nævnværdigt tempo, men der blev da løbet imellem posterne.

Jeg regner med at vi løber kontrol på hinandens opsætninger imorgen og måske lidt hente/bringe løb imens kollegaerne er ude på løbet.

Eftermiddag

Vandtilvænding

- 50m Dynamisk apnea.

- 5 x 30sek statisk apnea + 1 indånding.

- "Maske lege". Bla. ned dyk påtagning af maske + 25m dynamisk apnea.

- Statisk apnea: 60sek.

Dette var en kort rolig omgang for lige at få kigget lungerne an.

Og desuden var jeg presset på tid da jeg skulle nå og hente min nye træningstrøje på et pakke center. Men jeg blev dog overrasket over at jeg let gik 50m.

Jeg hoster stadig hvilket jeg finder mærkeligt når jeg kører på sidste dag af pencilin kuren :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Sådan! Bum! Så skal der squattes nu :4thumbup:

Jeg har nye challenges til dig :w00t:

Og de er faktisk begge to velegnet for folk med korte arme, lav kropsvægt og en stærk kerne :tongue:

Månedens challenge i kirken er: 100 burpees på under 5 minutter

Hurtigste tid so far er: 4:58

Ugens challenge er: Max reps Toes to bars på 1 minut

Bedste resultat so far: 34

Hyg dig :bigsmile:

A common one is doing 100 burpees for time. Well, of course it's hard. They're fucking burpees! But do you have any idea what that's doing to someone's spine?

Go to one of those gyms sometime and watch how those burpees are performed. Violent, uncontrolled lumbar extensionfollowed immediately by a little jump done off the toes, which emphasizes a quad and lumbar dominant movement pattern, flawed mobility, and internal hip rotation.

That pattern will fuck people up, eventually. Why would you want to practice doing it? It's like saying that someone is a good shot with an assault rifle because they can empty their entire magazine really fast towards a target. Did you hit anything? Consider all the variables involved.

A burpee is a simple movement too, and that's the thing. Not many people can actually do simple things well. Basic squats, lunges, pushups, and pull-ups are still flawed in the vast majority of trainees. Each rep is reinforcing a movement pattern and if that pattern is flawed, that "hard workout" is just a setup for long-term movement flaws, limitations, and future injuries.

Now take that movement pattern and put it into a grueling test environment with a bunch of competitive people and you make it even more stressful. For many, being physically tested amongst friends and rivals is one of the most emotionally stressful and genuine experiences they'll have. People want to puke before it even starts because of nervousness and anticipation.

This ingrains these motor patterns in an environment of high emotional stress. However, skill-recall is environmentally specific. If a trainee does ten burpees perfectly in a calm, slow-paced and controlled environment but does them poorly when racing against time and through pain, the only pattern that they're learning to use in the future under stress is the shitty one.

Link to comment
Share on other sites

Interessant quote omkring burbee challenge og lignende crossfit. Sådan har jeg aldrig tænkt over det før. Men der er squ noget om det. Alt teknikken ryger når man løfter vægten for 100. gang. og bliver mere og mere udmattet og ukoordineret.

Og det kan til tider være = ondt i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Tak til DBM for lige at vise mig vejen :smile:

Det er sjovt du smider den tekst, for det er ligepræcis de årsager der har gjort at jeg har været meget tilbageholdende over for mange af elementerne i "CrossFit".

Min egen tanke omkring mange WOD's har været: det der må fremprovokere en skade, hvis ikke nu, så i længden.

Jeg kan dog ikke prale af at have tænkt over det, angående Burpees.

I sidste ende er det vel et spørgsmål om at køre sit eget race og ellers tænke tanken til ende og dermed ikke kaste sig ud i noget som virker dumt.

Og i min (nyligt pudset) optik er 100 burpees på så kort tid, måske ikke dumt men bestemt i kategorien for potentielt skadesfremkaldende WO's, set på den måde at de nok svækker kroppen mere end de gavner.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Formiddag

Squat

1 x 05 x 50kg.

1 x 05 x 60kg.

1 x 05 x 70kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 05 x 75kg.

Military press

1 x 05 x 30kg.

1 x 05 x 35kg.

1 x 05 x 35kg.

1 x 05 x 40kg.

1 x 05 x 40kg.

Lunges

1 x 08 x 40kg.

1 x 08 x 50kg.

1 x 08 x 60kg.

Long time, no see

Rotator cuff, lodret

3 x 08 x 10kg.

4 runder af

- 3 Thrusters, 25kg.

- 3 Pull ups.

3 runder af

- 10 Clean & Press, 30kg.

- 60sek Planke.

Den var sgu hårdere end jeg lige umiddelbart havde forventet!

Plnaken er sgu brutal uanset om der er vægt på eller ej :tongue:

Middag

Løb

Type: Jogging.

Distance: 4km.

Eftermiddag

Svømning/Vandtilvænding

- 25m Dynamisk apnea, uden afsæt.

- 200m Opvarmning.

- 25-50-75-100-100-75-50-25m Crawl.

- 10 x 50m Start tid: 01:20, med fokus på vendingen.

- 10 x 25m Sprint. Pause 15sek.

- 2 x 30sek statisk apnea + 25m dynamisk apnea.

- Uv opgave: Saml og adskil bolte og møtrikker.

- Uv opgave: Bind pælestik.

Nu er der blevet spist og kroppen er dejligt afslappet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Mums, weekend :4thumbup:

Dagen idag har stået på DM i femkamp, jeg var dog ikke selv deltager men jeg var vidne da Brian D kom løbende ind fra 8km ruten, tager sin søn ved hånden og lunter de sidste 7m ind i mål, i tiden 26:26 og dermed indkaseret 1' pladsen.

Løb

Type: Interval, 16 x 30/30.

- 2000m Opvarmning.

- 16 x 30/30.

- 1500m Afjog.

Distance: 6000m.

Under de "ulige" intervaller var fokus på korte, hurtigt afviklet, skridt. Dette virket efter lidt øvelse ganske godt. De "lige" intervaller var med lange skridt og derfor noget hurtigere.

Jeg havde glemt GPS uret så distancen er skudt fra hoften af.

Turen var i Slagelseskovens kupperet terræn med høj sol, ingen vind og grønnetræer :smile:

Jeg sidder her og kigger på Fivefingers men jeg kan ikke finde ud af hvilken model jeg skal vælge og om det gør den store pasforskel når min ene fod er 6mm længere end den anden...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share