MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg vidste det egentlig godt, men nu er det da officielt:

Jeg er i KAGEFORM - sådan rent kondimæssigt :lol:

I en uge eller to har jeg overvejet behovet for cardio i min træning, og jeg kom frem til at der hellere måtte gøres noget for sagen, hvis jeg forventer at kunne bruge andet end powerwalk som redskab til den fremtidige cutning (IT WILL HAPPEN).

De evigt inspirerende T-mag skrev for noget tid siden en artikel kaldet Running Man, hvor forskellige interval-løb og sprint blev anvendt i forbindelse med fedtforbrænding og muskelvækst i samme program.

Jeg havde især kig på 400m sprint eller intervalløbet med skiftevis jog og sprint.

Der skulle ikke mange overvejelser til før jeg med sikkerhed kunne sige at 400m sprint nok var i overkanten at ligge ud med for lille mig, der aldrig har løbet jævnligt og en enkelt gang for en måned siden løb små 3km i træk som noget nær det længde jeg nogensinde har præsteret ;)

Derudover er det en rimelig sikker antagelse at jeg bør starte på lavest anbefalede niveau - man skulle jo nødigt få et hjerteanfald eller noget.

Programmet er som følger:

Der løbes intervaller startende med 60 sekunder rolig løb efterfulgt af 15 sekunder for fuld hørm (sprint :bigsmile: )

Antallet af intervaller pr tur er:

Uge 1: 5

Uge 2: 6

Uge 3: 7

Uge 4: 6

Uge 5: 7

Uge 6: 8

Uge 7: 9

Uge 8: 6

Der løbes to ture om ugen hvor det nu er passende. Onsdag og en tur i weekenden er nok meget fint.

For lidt siden løb jeg så første tur - og NØØJ det var hårdt - selvom det kun var 6 min og 15 sek i alt. :lol:

Min vejrtrækning blev noget tung temmelig hurtigt, men alligevel var det faktisk kun sidste sprint hvor jeg ikke fik trykke helt igennem.

And now for something COMPLETELY different...

For at holde lidt styr på hvordan det går med vægten vejer jeg mig en gang om ugen, hver onsdag bliver det nok.

Dagens vægt siger 94kg, hvilket ikke skal tages så bogstavelig, for jeg vejer nok omkring 91kg. Men de 94 er i hvert fald referencen for hvordan det går deropaf.

Og så har jeg også lige nuppet 4 singles blev det vist af CoC nummer 1. Det var ikke alle med venstre der var helt i bund, men næsten ;)

ROGER OVER...

Link to comment
Share on other sites

DFHT-program

Uge 1 (load) – Workout B, torsdag 25-09 (ben, læg, lænd, mave)

Åhh ha - bare et let gang træning af den nederste halvdel... WROOOONG

Er du stiv en omgang :devil:

Opvarmning

power snatch

hang clean

military

1 x 5 x 20kg med hver

Squat

5 x 5 x 90kg

Super, masser af power endnu - men 5x5 i squat er OND uanset vægten

100kg næste gang

Power Clean

3 x 5 x 50kg

God og eksplosiv.

Den gik også lige i lænden

Rumænsk Dødløft

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

Ups, skulle have lavet 8 reps. Det er ikke nemt med alle de repranges :lol:

Ingen problemer med at stige der.

Goodmornings

3 x 5 x 60kg

Fino

De første fire øvelser trækker BARE TÆNDER UD.

Det er for VILDT :w00t: - og dejlig hardcore når man laver fire forskellige barbell øvelser i træk.

Jeg OWNER det squatrack :lol: :devil:

Leg Press (SS1)

2 x 8 x 200kg

Masser af power.

Efter andet sæt var der dælme fart på pulsen - jeg kunne MÆRKE den i hele kroppen og jeg vil nok skyde den til omkring 140 :w00t:

Single Leg Calve Raise (SS1)

3 x 10 x 20kg

HALLØJ LÆG - DAMN den går lige i gastro'en

Suitcase Dødløft + Sidebends (SS2)

1 x 5 x 30kg

Nem, suitcasen virker næsten for nem, men sidebends rammer plet

Floor Crunch (SS2)

1 x 10 x 0kg

2 x 10 x 10kg

Med benene i 90 grader på bænk.

Føltes RIGTIG god - selvom det virkede lidt som om jeg kan have lave en god del mere.

Pull Through (dobbelt trisse) (SS2)

2 x 10 x 50kg

Nem

Alt for SYG træning. Godt nok er vægtene overkommelige, der skal jo være plads til progression.

Det var vildt hårdt på de korte pauser og alligevel var der god power i det hele.

Hele skidtet drønet igennem på 45 minutter, 24 sæt

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Sådan skal det bare gøres!!!!

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Ang. dine billeder: Jeg synes det er for dårligt at du ikke har skiftet underbukser siden januar...
De er laminerede, så de holder sig godt :lol:

Lad os bare sig jeg har mere end et par Björn Borg underdrenge - OG jeg kan godt finde ud af at betjene en vaskemaskine :4smartass:

Hvis du tog sol eller selvbruner, tror jeg at du ville se væsentlig større ud. Jeg kunne ikke drømme om at tage billeder hvis jeg var bleg. Man kan ikke se noget.

SELVBRUNER :lol: :lol: :lol:

Det er muligt jeg ville SE større ud, når jeg IKKE har tøj på, men hvad kan jeg bruge det til?

Sagt på en anden måde synes jeg solarie er spild af tid og penge ;)

Man skal aldrig sige aldrig - det kunne være jeg kom på andre tanker når det begynder at blive forår igen, men jeg tvivler.

Jeg er naturligt cirka samme farve som kridt :lol: - og det kan jeg leve med.

På den type billeder spiller fedtprocenten også meget ind - sammen med farven. Når jeg både har lidt spæk og ikke meget farve, så forsvinder linjerne hurtigt ;)

Link to comment
Share on other sites

aaaahhh, DOOOOMS

Faktisk lidt overraskende har jeg kun mærkbar DOMS i læg og nakke :blink: - power cleans har nok ansvaret for det sidste.

Men lårbasser, lænd, mave osv har det fint :) - lidt skuffende egentlig :lol:

Jeg har på fornemmelsen dette program sætter godt skub i min squat og dødløft :devil:

De næste 8 uger kan kun gå for langsomt :bigsmile:

Senere idag står den på træning igen, da jeg ikke får tid til noget i weekenden, så lørdagstræningen bliver idag og søndagstræningen rykkes til mandag. Jeg synes selv det er temmelig fikst arrangeret, så jeg burde ikke misse nogen træninger pga bookede weekender :)

Link to comment
Share on other sites

DFHT-program

Uge 1 (load) – Workout C, fredag 26-09 (overkrop)

Jeg havde en god fornemmelse for dagens træning - følte mig rigtig klar og frisk i korpusset :bigsmile:

Push Press MAX

5 x 40kg

3 x 50kg

3 x 55kg

3 x 60kg

3 x 65kg

1 x 70kg

1 x 75kg

1 x 77,5kg

1 x 80kg

1 x 82,5kg

1 x 85kg

1 x 87,5kg

1 x 90kg PR :firebounce::4jumpy:

Hva' dælen skete der lige dér??? For sindsygt!!!

Jeg har aldrig haft mere end 70kg over hovedet (mit max i Military), så jeg havde vel regnet med ca 80kg i push press.

Alle vægte blev naturligvis power cleanet og faktisk var det lige så tungt som push presset :blink:

Er det ikke cirka sådan man også gør i ME-øvelser i WSB - bortset fra at man måske skal køre helt til miss?

Jeg synes det er lidt sejt jeg cleaner den vægt jeg brugte til den lette dødløft-dag i sidste program :lol: - og for lortet op over hovedet.

Om otte uger presser jeg 100kg over hovedet B)

Cable Row (SS2)

2 x 8 x 60kg

Rykkede lidt på den planlagte rækkefølge

God og nem startvægt, kørt superstrict uden bevægelse i hoften

Low Incline DB Press (SS2)

2 x 8 x 30kg

HA - nemt :devil:

ingen problemer i 35kg næste gang

Nuppede også lige 2 reps med 37,5kg bare lige for at se jeg også kunne løfte skidtet - og styre det.

Bench Press

3 x 5 x 80kg

Jeg besluttede at droppe den lette bænkpres til fordel for 3x5 ligesom i workout A. Så kører jeg samme vægt begge dage og stiger hver uge.

Chinups (underhånds) (SS1)

8, 7, 5 reps

SYRE!!!

Dips (SS1)

1 x 10 x 10kg

1 x 10 x 15kg

Triceps dip til lige under vandret

Udmærket, godt pump i køllerne

Preacher Curl (SS3)

2 x 10 x 25kg

Fino

Skull Crusher (SS3)

2 x 10 x 30kg

Lækker

MEGET PUMP i da GUNZ

Lateral Raise (SS4)

2 x 10 x 8kg

jepper

Rear Lateral Raise (SS4)

2 x 10 x 6kg

fin

Hammer Curl (SS4)

2 x 8 x 15kg

:devil:

DET VAR DOG FOR VILDT!!!

Aldrig har jeg oplevet så meget pump på en gang.

Biceps, triceps, hele skulderpartiet og vist også vingerne var for PSYCHO-PUMPED :w00t:

Jeg fandt tilfældigvis disse Rotatorcuff øvelser, så dem kørte jeg. To af dem var blandt dem jeg havde planlagt.

Nu ved jeg så ikke lige hvad de hedder, men de er taget i samme rækkefølge som på linket

Rotator liggende opaf (SS5)

2 x 10 x 3kg

Rotator liggende udaf (SS5)

2 x 10 x 4kg

Rotator liggende indaf (SS5)

2 x 10 x 5kg

Rotator Stående udaf twist (SS5)

1 x 10 x 5kg

1 x 10 x 7kg

Den sidste her synes jeg ikke der kom så meget ud af, men de andre virkede fornuftige.

BB Reverse Wrist Curl

1 x 15 x 10kg

BB Wrist Curl

1 x 15 x 15kg

BB Reverse Curl

1 x 15 x 15kg

Pudsigt, det var faktisk ikke noget specielt pump der kom ud af det. Vægten kan godt sættes 5kg op i alle tre.

Med fare for at fucke bananskalaen op skal denne lille træning have:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Det kørte bare derudaf, super PR i push press og så godt som alle vægte fløj bare rundt :devil:

Push press var godt nok lidt af en tidsrøver, 20-25 minutter tog den nok, så totalt tog det 1:20.

Og her bagefter har jeg det bare SUPER :bigsmile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share