MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Tak, hoosier, så må nul være den rigtige karakter, når jeg dårligt kom igang før jeg måtte stoppe.

Ang. skinnebenene, så er jeg en anelse bekymret :(

Det er jo ikke ligefrem fordi min træningsmængde med kondisko er voldsom, de seneste tre uger har det været 2 x ca 10 min ugentlig.

På den anden side kan det godt tænkes jeg har meget let tendens til det problem - for det kom jo også ofte ved mine powerwalks.

Det er i hvert fald noget jeg vil være meget obs på i fremtiden, og om nødvendigt må jeg droppe løbet. Heldigvis har jeg så cyklen som alternativ og svømning ville sikkert heller ikke være tosset - det kræver bare en del mere tid pga transport osv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mine løbesko ser bestemt ikke slidte ud, bortset fra farven og minimalt slid af sålen ser de ud som nye :)

Men måske passer de bare ikke til min løbestil eller mangel på samme ;)

Jeg har også oplevet cirka det samme som ved powerwalk i mine almindelig sko, f.eks. hvis jeg har skulle gå et par hundrede meter hurtigt for at nå bussen (og ikke lige gad løbe :) )

Link to comment
Share on other sites

DFHT-program

Uge 3 (load) – Workout C, lørdag 11-10 (overkrop)

MUHAHAHA :devil:

Jeg er ikke kørt helt i sænk endnu :bigsmile:

Bench Press

1 x 3 x 100kg REP PR

3 x 5 x 90kg

COOL. Et af mine mål er 10x100kg, så jeg måtte lige teste hvor jeg lå. Kun 7 reps endnu :lol:

Push Press

3 x 5 x 70kg REP PR

Kanon. Der lå et bælte og flød, måske er det et der høre til eller også har nogen glemt det.

Uanset hvad, så ville jeg lige prøve hvordan det føltes, for jeg synes ofte jeg svajer rimelig meget under military og push press.

Det virkede kanon og jeg glæder mig til at prøve det i morgen til ben-dag.

Cable Row (SS1)

1 x 8 x 75kg

2 x 8 x 80kg PR

Cool. Jeg kan ikke lige huske hvad min gamle PR er, for det er godt nok længe siden. I sidste sæt blev der cheated en anelse med hoften på de sidste par reps. ;)

Low Incline DB Press (SS1)

1 x 6 x 37,5kg - REP PR (lavede en single med samme vægt forleden)

2 x 5 x 37,5kg

Chinups (under) (SS2)

7, 6, 6 reps

<_<

Jeg er en anelse træt af chinups efterhånden sådan som de kører

Dips (SS2)

3 x 8 x 25kg

Lidt utroligt, at jeg har 5x50kg som PR, men jeg tror mit generelle træthedsniveau og alt det jeg havde lavet inden betyder en hel del, så det er i orden.

Pulldown (SS2)

1 x 6 x 80kg

1 x 2½ x 90kg

Ville lige prøve pulldowns som afveksling for chins - hold fast det er længe siden.

Lidt skuffende, men chinups havde nok trættet mig godt og grundigt.

Preacher Curl (SS3)

1 x 8 x 32,5kg

1 x 8 x 35kg

1 x 8 x 37,5kg

Sidste sæt var lige akkurat til positiv failure. Tror nok PR er 5x40 eller noget i den stil. jeg skal have lavet mig en liste så det er til at holde styr på :)

Skull Crusher (SS3)

1 x 8 x 37,5kg

2 x 8 x 40kg PR

Fino

Lateral Raise (SS4)

1 x 10 x 10kg

2 x 10 x 12,5kg REP PR

Udmærket.

Rear Lateral Raise (SS4)

2 x 10 x 8kg

1 x 10 x 9kg

jep jep :bigsmile:

Hammer Curl (SS4)

2 x 8 x 20kg

:devil:

Rotator liggende opad (SS5)

2 x 10 x 3kg

Rotator liggende udad (SS5)

2 x 10 x 3kg

Rotator liggende indad (SS5)

2 x 10 x 6kg

BB Reverse Wrist Curl

1 x 15 x 15kg

BB Wrist Curl

1 x 15 x 20kg

BB Reverse Curl

1 x 15 x 20kg

Ok træning. Godt med PR's, dog var tempoen ikke på toppen, men det var vel forventet

42 sæt på 1:35 :w00t:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gør det samme, kører lige efter bogen.. Også øvelser, og så når jeg er færdig med det første program, så kører jeg en tur mere med mine egne øvelser, eler rettere sagt dem jeg foretrækker og føler giver mest..

Hvad har du egentlig udregnet dine startvægte fra ??

Link to comment
Share on other sites

Hvad har du egentlig udregnet dine startvægte fra ??

I de øvelser hvor jeg nogenlunde kendte min RM for det antal jeg skulle køre tog jeg bare en sjat kilo af afhængig øvelsen så der var plads til at øge 2 gange.

For alle de nye øvelser testede jeg i slutningen af sidste cyklus fra der var en "komfortabel" vægt til det fastsatte antal reps, og så har jeg ellers øget lidt på gefühl :)

I langt de fleste øvelser har det fungeret fint, og kun meget få er enten blevet under- eller overvurderet.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Mine løbesko ser bestemt ikke slidte ud, bortset fra farven og minimalt slid af sålen ser de ud som nye :)

Men måske passer de bare ikke til min løbestil eller mangel på samme ;)

Jeg har også oplevet cirka det samme som ved powerwalk i mine almindelig sko, f.eks. hvis jeg har skulle gå et par hundrede meter hurtigt for at nå bussen (og ikke lige gad løbe :) )

Noget kunne jo tyde på en svaghed....

Måske du skulle prøve med noget høj-rep træning for tibialis ant.!!!!

En øvelse jeg synes er specielt god:

Du sidder ned, placere begge fødder på gulvet, oven på hver fod placere du nu på spidsen af tæerne en vægtskive (start med en 5 kg) og så løfte du vægtskiverne ved at presse tåspidserne op mod dem... Dette gøres til failure flere gange

Syrer godt :D

Link to comment
Share on other sites

Den må jeg prøve senere idag, angel :)

Skal vægtene ligge helt ovenpå foden, og det er vel hele anklen man skal flekse, ikke kun tæerne?

Vægtskiven skal ligge så den lige dækker tæerne (eller bare stabilt på forfoden)

... og jep - det er flexsion i anklen - du løfter roligt og kontrolleret forfoden så kun hælen er tilbage i gulvet :)

Link to comment
Share on other sites

DFHT-program

Uge 3 (load) – Workout D, søndag 12-10 (underkrop)

WUHUU - sidste loading dag - i denne omgang.

Og det var lige ved at blive en helaftensforestilling...

Men hvilket show!!!

Power Snatch

2 x 3 x 45kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 55kg PR

Fin start, teknikken haltede en anelse, så den måtte lige presset det sidste stykke på 55'erne.

Men når teknikken bliver bedre skal der nok komme nogle flere kilo på.

Dødløft (en halvgammel 5RM siger 120kg)

2 x 5 x 130kg

2 x 5 x 135kg

1 x 5 x 140kg PR :devil::w00t:

HELL YEAH!!!

Det var blevet bælte dag, og hold da helt fest en anderledes oplevelse.

Man fristes næsten til at sige at man ikke har prøvet RIGTIG mavetræning før man har squattet eller dødløftet med bælte :lol:

Det gav en helt anden brug af maven og det føltes også mere sikkert for lænden.

De første fire sæt blev taget lidt blandet med enten pause eller touch'n'go. Hele sættet med 140 var med pause :devil:

Den sidste var en rigtig kæmper, men jeg VILLE have dem.

Der er gode chancer for at jeg ender som bæltedyr :lol: - men jeg lover ALDRIG at bruge det til curls.

Det tog godt nok også lang tid, ca 45 min var allerede gået.

Resten blev taget sådan lidt blandet supersæt osv

Front Squat (teknik)

2 x 5 x 50kg (krydsgreb)

Fokus på at holde rygget så oprejst som muligt. Jeg føler ikke det kan undgås af jeg kommer en anelse forover, og når albuerne så skal holdes højt bliver stangen godt og grundig trykket ind i halsen.

Ikke så det ligefrem lukker af, men sjovt er det ikke...

Prøvede også en enkelt gang med OL-greb, men det var helt af HT. Prøver jeg at holde bare lidt om stangen kan den nærmest ikke hvile på skuldrene, og lader jeg den hvile på skuldrene kan jeg kun få fat med fingerspidserne og har ingen kontrol overhovedet - plus at det er lidt avs for både fingre og håndled :thumb_down:

Squat (let - NOT)

2 x 10 x 90kg

2 x 10 x 90kg m. bælte

Skiftevis med smal og bredt stand, især de smalle var godt eksplosive.

Lidt svært at sige om dem med bælte var nemmere, men maven får helt sikkert lavet mere.

Power Shrugs

3 x 10 x 90kg

Kørte ok, dog ikke voldsomt meget power over dem. Efter sådan en dødløft er lænden ikke så vild med den slags.

Et par straps ville sikkert ikke være tossede ;)

Glute-Ham Floor Raise

3 x 5

1 sæt neg, 1 sæt med hjælp (fra armene) og sidste sæt halve reps.

Den er så ond man fatter det selv ikke :devil:

Nogen der har lyst til grillede hamstrings? :bigsmile:

Seated Calf Raise

3 x 10 x 50kg PR

BRÆNDE :devil:

Reverse Bench Crunch

4 x 10 reps

I orden.

Evil Wheels

2 x 5 reps

Ikke så tosset. Jeg kan fornemme det er vigtigt at man FØRST strækker benene så meget man kan før armene køres frem, fordi kommer armene for langt frem er dem grum for skuldrene.

Pull Through

2 x 10 x 80kg PR :devil:

KANON :w00t:

Var lidt spændt på om jeg nu kunne stå fast, men lidt vand (dvs sved :lol: ) under sålerne hjalp gevaldigt. Nu jeg alligevel har så meget af det kan det ligeså godt bruges til noget fornuftigt...

Reverse Calf Raise (som beskrevet ovenfor af angel)

3 x 30 x 5kg pr fod

Med lidt georg gearløs lykkedes det at få vægtene til at blive nogenlunde liggende

Virkede udmærket, så den vil jeg fortsætte med og se om det hjælper på problemet.

Lækker træning, selvom det trak ud. Jeg var godt forpustet meget af tiden, men intensiteten fejlede ikke noget og blev tilsyneladende heller ikke påvirket.

SUPER COOL dødløft pr :devil: - men ikke helt nok til en femmer.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Nu ser jeg MEGET frem til en uges deload, hvor en af weekend træningerne nok ryger i svinget pga diverse arragementer/tømmermænd :)

Trænede med Dines som kom efter jeg var igang og gik noget før jeg var færdig :lol:

Tid: 1:45

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

hehe, tak, men nogle gange er jeg lidt nærig med bananerne.

Det afhænger ligeså meget af hvordan træning føles, om jeg kan mærke det er i højeste gear og sådan. Alle PR's tæller heller ikke lige meget, idag er det f.eks. kun dødløften og til dels snatch der er rigtig meget sjov ved - sådan relativt, for alle PR's er da mindst lidt sjove :)

Så 4 er den rigtige karakter ;)

Hvis den endelig skulle have fået fem så skulle det have været fordi jeg klarede loadingperioden som planlagt, og fordi det er gået supergodt. Prøv i øvrigt at tage et kig på hvor mange pr's jeg fik i ugens andre træninger :bigsmile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Okay, busted... Havde ikke lige set de andre :4oops: ... Men jeg gir dig helt ret; Du er nærig med de gode :banana: ... Ikke engang 6PR's kan få det... What a world....

Så mit tillykke gølder selvfølgelig også alle de andre :4whistling: ...

Link to comment
Share on other sites

Tænk dog, lænden er en smule mærket efter igår :lol: - skal vi sige behageligt øm...

En triceps-DOMS fra træningen lørdag er også ramt med fuld styrke. Havde godt bemærket optrækket til den igår. Lidt vildt faktisk :devil:

Jeg har tænkt lidt på om det med lænden egentlig er noget jeg bør være særligt opmærksom på? Så hut jeg visker har den været mere eller mindre påvirket ved næsten hver bentræning, men jeg er i tvivl om det blot betyder den er svageste led i kæden og dermed bliver trænet godt eller om jeg risikerer at overbelaste den?

Mine hænder er også en anelse ømme :chicken: - men NIX pille

Link to comment
Share on other sites

Er det rigtigt bemærket, at du generelt har mere DOMS fra DFHT end HST?  ;)

YOU BET :devil:

Kan godt li' din signatur :lol:

I øvrigt:

En ½ liter yoghurt - 2 min 30 sek ny PR :lol:

Så er mandagen ved at være overstået, så kan man rigtigt komme igang med ugen :)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

I øvrigt:

En ½ liter yoghurt - 2 min 30 sek ny PR  :lol:

Nå, man træner nok hjælpeøvelser til den 26.? ;) :lol:

haha :lol: - you got me :angelgrin:

Jeg tror i øvrigt ikke du skal være bange for at få konkurrence - du er hektoliter foran mig :lol:

Jeg må prøve at gå op på en liter inden så længe - så kan jeg da vende mig til mængden :)

Man kan vel godt fryse en yoghurt uden den går helt i smadder, ikke?

Jeg tror høj volumen isspisning er ligesom marathon - man skal ikke lægge for hårdt ud, men finde sin rytme og holde den til mål :bigsmile:

Og dagens øvrige (dårlige) nyheder:

Jeg mærker min venstre Tibialis Anterior lidt for tydelig når jeg drøner op af trapper som jeg plejer, dvs. mindst 2 trin af gangen - ikke helt ulig det stress der kommer af løb.

Det betyder desværre at løb bliver langt på hylden på ubestemt tid, og jeg laver nok lidt intervaller på jernhesten i stedet efter samme mønster som sidst. Derudover ryger high rep TA-træning ind på ben-dagen i håb om at det kan hjælpe.

I denne deload uge tror jeg dog jeg laver den hvile og tager det med ro. ;)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

:w00t: PUUHAAA

Ny PR i en ½ liter yoghurt: 1 min 40 sek :devil::devil:

Denne gang gjorde jeg mig umage :lol:

DOMS i triceps kan stadig mærkes når jeg spænder :w00t: og min ryg er nogenlunde ligeså spændt som situationen i mellemøsten. Jeg tror dog den er blevet lidt bedre i løbet af dagen.

Og min lænd... :chicken:

Det er set før med tung dødløft - så kan jeg lære det!!!

Det kan være en MEGET let træning idag, tror jeg. Og det er SNART B)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

DFHT-program

Uge 4 (deload) – Workout A, tirsdag 14-10 (overkrop)

Opvarmning

CII - 1000m

Tid 4:44

Stille og roligt, laaaange seje træk, 28-30 SPM (Strokes Per Minute)

Det kunne ryggen gode lide :bigsmile:

Bænkpres

1 x 5 x 70kg

2 x 5 x 75kg

I orden, dog ikke super eksplosive.

Barbell Rows (SS1)

3 x 8 x 50kg

Super strict og stadig nemme

Military Press (SS1)

3 x 5 x 50kg

En bette smule tung - gad ikke skifte vægt når jeg nu supersættede den med rows

Chest Dips (SS2)

1 x 10 x mig

Easy, god fart

Standing EZ-bar Curl (SS2)

2 x 10 x 30kg

Uha, godt pump i DA GÅNZZ

Triceps Dips (SS2)

1 x 10 x mig

Op, ned, op, ned ... - easy

CG Bænkpres

1 x 8 x 60kg

Easy :devil:

Db laterals (SS3)

1 x 10 x 7kg

1 x 10 x 8kg

Fino

Lying Triceps Ext. (SS3)

2 x 10 x 12,5kg

Går direkte i triceps

Hammer Curls (SS3)

1 x 8 x 12,5kg

Bare lige for at få det sidste pump :w00t:

Der var INZANE SPEED i Maxiboy idag, max 1 min pauser mellem sættene.

19 sæt på 35 min (incl opvarmningen) :w00t:

Jeg havde ikke forventet så meget af dagens træning - bare en quickie uden de store dikkedarer, men det kørte supergodt og det var utroligt at der ikke skulle mere til et lækker pump, så:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Vægtene svarer nogenlunde til hvad der var på i uge 1, enkelte lidt lavere. Jeg håber på at kunne tage cirka samme vægte i high-rep ugen, så der ikke er nogen nedgang i intensitet, men en stigning i volumen.

Da jeg så var færdig og kom ud til cyklen hører jeg hadelyd numero uno...

SSSSSSSSSSSSSSSSHHHHHHH <_<

Nooo, det er bare ikke rigtigt tænker jeg, for jeg kan se dækket ikke er fladt (endnu) så det må da være en af de andre cykler.

Men nej, der sad en fin lille sten godt boret ind i mit fordæk ;)

Det manglede da også bare at forhjulet også ville være med nu jeg har haft mindst 5 punkteringer på baghjulet på et par måneder vel (1 pga hærværk, resten pga fælgbåndet eller alm. punkteringer).

Rolig nu, Maxi, der er stadig luft i ringen, så jeg kan da se hvor langt jeg kan nå hjemad i det mindste. Og tænk dog, jeg nåede hele vejen :w00t:

Det gør egentlig heller ikke så meget, for dæk og slange er ved at være gamle, og jeg ventede nærmest bare på en grund til at skifte skidtet :)

Det kunne i hvert fald ikke ødelægge min humør efter træningen - HA!

Link to comment
Share on other sites

Haha, jeg ved ikke om du snart har DK rekorden i punkteringer. Det er så vildt at du punkterer hele tiden :lol:

Det manglede da også bare at forhjulet også ville være med nu jeg har haft mindst 5 punkteringer på baghjulet på et par måneder vel
Fornemmer jeg en PR :w00t::tongue:
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share