MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Det ser RIGTIG godt ud med din træning MaxP!!! :w00t:

Nærmest alle bivirkninger med kreatin hænder fordi man ikke drikker nok væske, men normalt kommer tørsten helt af sig selv, nogen dage MÅ man bare bælle 8 liter vand! :tongue:

Det lyder meget plausibelt at mærkerne i din nakke kommer af stangen under GM! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det får man ud af at være hjælpsom  <_<

Kender det godt! Her forleden, forsøgte jeg at forklare en nybegynder og en (i følge ham selv) garvet person der trænede sammen, at det måske ikke er det mest optimale at bruge forced reps HVER gang. Det var han slet ikke enig i (den garvede), og han havde da også været meget meget større engang, så han kunne fint vokse på det, det galt nemlig om at presse sig selv til det yderste hver gang, og det gjorde man ved at hjælpe hinanden i sættene... Fint nok, det må være hans egen hovedpine, men det er synd og skam at han lærte sin nybegyndene makker de samme uvaner. Behøves jeg at nævne jeg aldrig har set dem træne squat og dødløft eller noget der ligner? <_<

Jeg må indrømme jeg blev sku lidt irriteret, da han sagde at han da havde været meget større... Jeg er sikker på, at hvis jeg havde været 10Kg tungere, så havde han lyttet. Det må jeg jo så arbejde på :devil:

De træner fortsat forced reps hver gang... Jeg henviste dem også til MOL, men den "garvede" lød ikke interesseret, det gjorde nybegynderen derimod, så man kan jo håbe.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Den med vandet skulle jeg nok kunne klare - der er gratis kildevand på jobbet :pint: :pint: :pint: :pint: :pint: :pint: :pint: :pint: (bare rolig kildevandet er ikke sort :lol: )

Er der nogen trix til hvordan man holder stangen ordentlig på plads i GM's? Jeg holder den på samme måde som til squat, og når jeg er nede i bundpositionen vil stangen hjertens gerne skøjte ned i nakken på mig. Jeg føler ikke jeg har mulighed for at holde bedre fast på stangen eller mase ned bedre ned i ryggen end jeg gør nu.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen trix til hvordan man holder stangen ordentlig på plads i GM's? Jeg holder den på samme måde som til squat, og når jeg er nede i bundpositionen vil stangen hjertens gerne skøjte ned i nakken på mig. Jeg føler ikke jeg har mulighed for at holde bedre fast på stangen eller mase ned bedre ned i ryggen end jeg gør nu.

Kast noget magnesiumkalk pulver på, bøj lidt mere ned i benene/skub røven mere bagud og/eller lad være med at gå så langt ned med ryggen :tongue:

Edited by plexus
Link to comment
Share on other sites

Angående kreatin, så kender jeg flere der har fået tynd mave af kreatinen. Jeg har dog aldrig mærket noget til det.

Only one way to find out :lol:

Ang. det at hjælpe andre, så er det også min oplevelse at der sjældent er noget at gøre hvis de er to og den ene af dem tror han ved noget. De gange jeg har rådgivet i f.eks. squat, dødløft og T-bar til enkeltpersoner er de MEGET mere modtagelige, men det kan jo bare være fordi de ikke har hørt alle de forkerte råd endnu ;)

Så det gælder altså bare om at få fat i de unge poder FØRST - inden de bliver fordærvet af forced partiel reps og det der er værre :)

Link to comment
Share on other sites

Ang. det at hjælpe andre, så er det også min oplevelse at der sjældent er noget at gøre hvis de er to og den ene af dem tror han ved noget. De gange jeg har rådgivet i f.eks. squat, dødløft og T-bar til enkeltpersoner er de MEGET mere modtagelige, men det kan jo bare være fordi de ikke har hørt alle de forkerte råd endnu ;)

Helt enig! Jeg har gjort præcis samme erfaring, dog med en enkelt undtagelse, men han var vidst også mest interesseret i at ligne et køleskab på tændstikker ;)

Link to comment
Share on other sites

Ang. det at hjælpe andre, så er det også min oplevelse at der sjældent er noget at gøre hvis de er to og den ene af dem tror han ved noget. De gange jeg har rådgivet i f.eks. squat, dødløft og T-bar til enkeltpersoner er de MEGET mere modtagelige, men det kan jo bare være fordi de ikke har hørt alle de forkerte råd endnu ;)

Ved hvad du mener..... ;)

Ang. Kreatin. så er jeg nu færdig med min loading periode. Jeg tog 20g i 3 dage og tager nu 5g om dagen. Jeg har ikke tynd mave, jeg føler mig oven på ang. træning og er nok også stærkere end jeg plejer. Det er lidt svært at sige fordi jeg samtidig har fået en træningsmakker, det gør mig altid lige lidt stærkere.....

Jeg føler det virker!!

MP

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager alle 5g om morgenen inden jeg træner. I starten kunne jeg godt føle jeg blev lidt "lam" i munden - men det har de sikkert været glade for i centret... :lol:

Men det virker fint, min kæreste tager det lige efter træning! Han bliver altid stærkere og tager ca. 5 kg på hvor af han smider de 3 når han stopper igen, men han har også racer mave ;)

- MP -

Link to comment
Share on other sites

Sidst jeg var oppe at træne var der også et par gutter der kørte forced reps i incline bp. Nu havde de faktisk begge en rigtig flot overkrop, så jeg følte ingen trang til at forklare dem at "det der altså ikke virker" :unsure:

:lol: Nej, hvis det er tydeligt folk har fået resultater af det de laver, så er det nok en forgæves kamp at overbevise dem om andet. Den slags holder jeg mig også fra, men i det nævnte tilfælde var de også to meget utrænede gutter.

Link to comment
Share on other sites

Sidst jeg var oppe at træne var der også et par gutter der kørte forced reps i incline bp. Nu havde de faktisk begge en rigtig flot overkrop, så jeg følte ingen trang til at forklare dem at "det der altså ikke virker"

Jeg ved godt at det måske lidt er flueknepperi, men nu er det jo ikke sådan at forced reps slet ikke virker!!

Forcede reps kan man sagtens bruge, og sammentidig få en masse fremgang. Men du har da ret i, at det langt fra er optimalt. Det er dog særdeles dumt at overdrive med det, da man på den måde brænder alt for hurtigt ud.

Og desuden så virker det også lidt latterligt, at man får makkeren til at løfte 3reps som man reelt ikke kunne have løftet selv, bare for at det skal se lidt godt ud!! ;)

Link to comment
Share on other sites

klart nok, OT, og bare fordi man ser folk lave forced en enkelt gang kan man jo ikke konkludere noget. Men hvis det samme tag-team laver forced bænkpres HVER gang, så er den gal.

En lille tanke i den forbindelse:

Det der sker under forced reps er vel bare at hjælperen hjælper med flere og flere kg, så hvis man nu havde et par hurtige spottere (i bænkpres i dette tilfælde), kunne den samme effekt så ikke opnås ved dropsæt? Eller ved håndvægtsøvelser have lave en "down the rack"?

Ved dropsæt er der selvfølgelig ikke samme belastning på under den negative del, men hvor meget betydning kan det have?

Link to comment
Share on other sites

:w00t: VÆGTEN SIGER 100KG :w00t::w00t:

Måske er det lidt snyd, for vægten vejer 3 kg for meget, jeg havde tøj og sko på, mine nøgler i hånden og så er det en aftenvejning :tongue:

Men i morges sagde vægten faktisk helt reelt 92kg, dvs +1kg :bounce:

Og så var der sørme kommet en lille pakke idag, nemlig 600g Kreatin :devil:

Det er godt nok en mystisk label, der sidder på.

Energiindhold pr 100g: <2500kj (600kcal)

Protein: 0g

Kulhydrat: 0g

Fedt: 0g

Kreatin*: 100g

*Anbefalet daglig tilførsel af Kreatin - Betydning uvis.

Jeg fik ristet lænden godt igennem igår, så den har været lidt mærket dagen igennem. Jeg kunne også fornemme lidt DOMS i øvre ryg, men det var først her til aften at den virkelig slog igennem. Det føles kanon at lave latspread :evillaughter:

Men DAMN, hvor kunne jeg godt bruge noget MASSAGE :cries:

Link to comment
Share on other sites

Det der sker under forced reps er vel bare at hjælperen hjælper med flere og flere kg, så hvis man nu havde et par hurtige spottere (i bænkpres i dette tilfælde), kunne den samme effekt så ikke opnås ved dropsæt? Eller ved håndvægtsøvelser have lave en "down the rack"?

Ved dropsæt er der selvfølgelig ikke samme belastning på under den negative del, men hvor meget betydning kan det have?

Det har jeg også tænkt på. Dog i den sammenhæng, at hvis forced reps var af det onde, så må dropsets da også være det.

Jeg VED ikke om det er dårligt at bruge forced reps, men det er jo den generelle holdning på MOL.

Der er selvfølgelig den forskel at man under forced reps ligger lige på grænsen til failure hele tiden, hvilket ikke gør sig gældende i dropsets.

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Morgenløbetur kl 0800:

DAMN min lænd er ØM og benene er tunge :(

Men afsted skulle jeg.

Turen:

6 x langsom løb i 60 sek. og lidt mindre langsomt løb i 15 sekunder ;)

Der var slet ikke power til at spurte, men det lykkedes da at komme igennem og samtidig blive godt forpustet og svedig :)

:banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

DFHT-program

Uge 2 (load) – Workout C lørdag 04-10 (overkrop)

Som en vist har stående i sin signatur:

"At starte skidt og slutte godt er bedre end at starte godt og slutte skidt"

Opvarmning

Power snatch 5 x 25kg

hangclean + military 5 x 25kg

Power snatch 5 x 25kg

Bench Press

4 x 5 x 85kg

Tång, TÅNGERE, TÅNGEST <_<

Men de kom da op...

Push Press

3 x 5 x 60kg

Gik sådan middelgodt, lidt tunge men der er til mere forhåbentlig 65-70 stykker

Cable Row (SS1)

1 x 8 x 65kg

2 x 8 x 70kg

God og strict

Low Incline DB Press (SS1)

1 x 8 x 32,5kg

2 x 8 x 35kg

Lækker, og der skulle være til mere

Chinups (under) (SS2)

8,7,5 reps

:baaa:

Dips (SS2)

1 x 10 x 20kg

1 x 9 x 20kg

Jeg kæmpede en brav kamp for at få den sidste, men armene VILLE BARE IKKE de sidste 5-10cm

Nupper 25kg næste gang og ser hvad det bliver til.

Lateral Raise (SS3)

2 x 10 x 9kg

Fino, overskud

Rear Lateral Raise (SS3)

2 x 10 x 7kg

God

Hammer Curl (SS3)

2 x 8 x 17,5kg

YEAH :devil:

Skull Crusher (SS4)

1 x 8 x 32,5kg

1 x 8 x 35kg

HA, den var nem. Mon ikke den skal have 40kg og 3 sæt næste gang

Preacher Curl (SS4)

1 x 8 x 27,5kg

1 x 8 x 30kg

Også mere at give af her

Rotator liggende opad (SS5)

2 x 10 x 3kg

Fin

Rotator liggende udad (SS5)

1 x 10 x 4kg

1 x 10 x 3kg

Skulle lidt ned i vægt

Rotator liggende indad (SS5)

1 x 10 x 5kg

1 x 10 x 6kg

Den skulle lidt op.

OG DAGENS BONUS:

Synkron Hammercurl Down The Rack Style

5 reps med hver af følgende

17½, 15, 12½, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 og 10 speedreps med 1kg

:devil::devil: :evillaughter: :evillaughter:

Evil psycho wolla-jeg-sværger-de-køller-eksplodere MASTER PUMP :lol:

HAHA, det var fedt

BB Reverse Wrist Curl

1 x 15 x 15kg

BB Wrist Curl

1 x 15 x 15kg

BB Reverse Curl

1 x 15 x 15kg

NASTY

28 reelle sæt, bonus hammer og rotator+underarme overstået på 1:15

Det startede noget sløvt og jeg var lidt spændt på om lænden ville drille. Den blev dog hurtig glemt og sidste halvdel af træning hev totalen op på en solid:

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Supersæt er bare kanon :4thumbup:

Jeg føler ikke det påvirker styrken negativt, og det gør bare tempoet MEGET højere.

Dagens mavetræning: 1 liter Paradis-IS fortæret i hyggeligt selvskab af Arne, Hoosier, Spock (Mr. Plasmaskærm), Cille, Watts og Zoa. Damn, det holdt hårdt med den liter der, arne og hoosier var nok færdige dobbelt så hurtigt som mig :lol: , men nu var det også min Paradis Debut.

Link to comment
Share on other sites

Hep, det var hyggeligt - prøv Paradis een af de "normale" dage hvor de har de fantastiske klassikere som "Kokos", "Pistacchio", "After8", "Mango" samt "Citron"... slurp!!!

Ok, "Bounty" var udmærket må jeg indrømme.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

DFHT-program

Uge 2 (load) – Workout D, 05-10 søndag (underkrop)

:baaa: - forklaring følger

Power Snatch

4 x 3 x 40kg

Dejlig overkommelig at ligge ud med. Den kan formentlig godt øges til 50

Dødløft (SS1)

2 x 5 x 120kg

:thumb_down:

Havde planlagt 5 sæt, men de to første sæt var MEGET tunge, og jeg kunne godt mærke på lænden at hvis den skulle have en chance for at komme sig, så skulle den ikke tæskes igenem idag.

Power Shrugs (SS1)

2 x 10 x 90kg

Nogenlunde ;)

Front Squat

1 x 8 x 70kg

1 x 5 x 70kg - PIS, stangen var ved at glide ned af højre arm

1 x 4 x 70kg - RØV, stangen GLED ned af højre arm og gav et par pæne røde mærker.

Sikke noget PRUT :thumb_down:

Jeg kan bare ikke holde albuerne højt nok, når jeg går ned med vægten.

Vægten er sgu' nem nok, bare den for h****** gad og blive liggende <_<

Zercher Squat

1 x 8 x 60kg

Efter fiaskoen i front squat, måtte jeg lige prøve denne sag.

Den ser i øvrigt således ud for dem som skulle være i tvivl.

Den var slet ikke tosset, men jeg skal lige vende mig til at have vægten liggende der.

Glute-Ham Floor Raise (SS2)

2 x 8

1 x 6

Første sæt blev lavet som rene partielle negativer.

I andet sæt skubbede jeg også fra i bunden med armene, så der også kom lidt koncentrisk ud af det og jeg kunne bruge haserne til at trække det sidste stykke.

I sidste sæt forsøgte jeg kun at gå så langt ned at jeg kunne trække den op igen (dvs. IKKE særlig langt ;) )

Alle tre dele virkede særdeles glimrende og fik ristet haserne godt igennem

Seated Calf Raise (SS2)

3 x 10 x 45kg

Den er altså grum, når det kræver flere sekunder peak contraction til sidst for at få den pæl der holder leveren tilbage på plads :devil:

Squat (let)

3 x 10 x 80kg

Mine haser var helt døde nu, jeg valgte meget klogt at lave den med "normal" fodbredde og lade quads gøre arbejdet. Kørte GODT :bigsmile:

Reverse Bench Crunch (SS3)

3 x 10 reps

Tror det lykkedes at holde benene lidt længere ude denne gang, for de var HÅRDE

Pull Through (SS3)

2 x 10 x 60kg

Irriterende let <_<

Der skal vist ikke meget mere vægt på før jeg glider bagud.

Jeg har besluttet at obliques ikke skal have for meget, så Saxon er droppet og i stedet ville jeg prøve lidt andre maveøvelser.

Pavel Situps (eller forsøg på det)

5-10 reps

Jeg troede lige jeg at leg extensionen maskinen kunne bruges som Abs Pavelizer, men det duede ikke. Gulvet er for glat og benstøtten var ikke rigtig stabil nok. ØV

Den var også alt for nem til at det kunne være rigtig teknik

Scissor situps

2 x 6 reps

Man ligger på en alm. flad bænk med fødderne placeret på gulvet på hver sin side af bænken, så man kan klemme bænkens sider med knæene. Det skulle ifølge Pavel giver kraftigere aktivering af abs'ne.

Den var ok, men jeg synes også den kunne mærkes lidt i lænden.

Mini Evil Wheels

5 reps

Ikke nogen videre succes.

30 sæt på 1:10

En jævn kedelig træning uden energi og med lidt småproblemer hist og her.

:banana: :banana:

Jeg er begyndt på kreatin idag :w00t:

Loader i 3-4 dage med 4x5 gram om dagen, derefter 5 gram hver morgen.

Og så har jeg netop bundet min tredje liter vand ud over det til træning, så nu er jeg spændt på om jeg kan mærke nogen effekt til næste træning. Det kunne jeg i hvert fald godt bruge, for dette program er uden tvivl det hårdeste jeg har udsat mig selv for indtil videre :lol:

Og til sidst - dagens BROK:

Da jeg kom tilbage til stationen igår efter vores lille is-arrangement og skulle hente mig cykel var den flad IGEN - :cussing: :4ranting:

Jeg regnede selvfølgelig strakt med at det var det skide fælgbånd som var synderen igen, det har nemlig været skyld i de sidste 3-4 punkteringer.

Men idag da jeg gik i gang med at pumpe den for at finde hullet, skete der bare NADA.

Hmm, tænkte jeg, der er et eller andet helt galt hvis jeg ikke engang kan høre luften fise ud igen. Og ganske rigtigt, da jeg havde kigget lidt rundt på dækket fandt jeg en 1½cm lang flænge. Så en eller anden NAR har altså kedet sig så meget at det skulle gå ud over min cykel - hvor dum har man lov at være :angry:

Selve lapningen var intet problem, det er jeg efterhånden blevet temmelig effektiv til, men fordi flængen er så lang buler slangen ud igennem dækket, så nu skal dækket skiftes - en LIDT MERE omfattende operation :thumb_down:

Sådan noget BÆ!

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share