MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

TASADUHA, Hoosier :lol:

Jeg havde håbet lidt på at komme ud og løbe tidligere idag, men mine onde naboer fik logget en pils eller to (eller 8 :unsure: ) i mig igår :lol: og derudover er mine lægge stadig godt ristede.

Så den tur må gemmes til en anden dag.

Det er lidt pudsigt at den eneste muskelgruppe jeg har DOMS i idag er nakken :blink: - som faktisk kun burde være blevet trænet af mine power cleans igår ifb. push press. Og dog nu jeg mærker efter så er der vist en lille snert af doms i triceps :devil:

Mit højre kraveben virker også en tand ømt - hvorfor mon :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så lykkedes det sørme at få luftet kondiskoene igen.

Det er lidt vildt jeg stadig er øm i læggene efter løb onsdag og træningen torsdag, og min "mindre" triceps DOMS var noget undervurderet - dvs den var bare lidt længe om at komme :lol:

Kravebenet har det også normalt igen :)

Jeg valgte at tage det en lille smule roligt med løbeturen, så sprinterne (på nær den sidste) var nok kun 90%.

Turen bød på:

5 runder á 60 sekunder let løb og 15 sekunders sprint

:banana: :banana:

For den præstation ;)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

DFHT-program

Uge 1 (load) – Workout D, mandag 29-09 (underkrop)

THIS

IS

PURE

EVIL :devil: :asthanos: :devil2: :evillaughter:

Squat (let)

3 x 10 x 80kg

God start, godt ramt med vægten

Power Snatch

1 x 3 x 30kg

2 x 3 x 35kg

Rimelig let, og meget sjov

Dødløft (SS1)

4 x 5 x 110kg

UHA, så begyndte det at blive rigtig ondt... :devil:

Vægten var fin, rimelig god fart og den gik DIREKTE i lænden, sådan på en ok måde.

Quads var godt syrede bagefter

Power Shrugs (SS1)

2 x 10 x 80kg

Fin nok, kørte ikke monster cheat shrug agtigt.

I andet sæt gjorde jeg lidt mere ud af at forsøge og holde den i toppen

Front Squat (SS2)

1 x 8 x 50kg (OL-greb, sku' lige prøve)

1 x 8 x 60kg (krydsgreb)

Ikke skide optimal.

Vægten er let nok, det er greb og en smule balance der er problemet.

OL-grebet dur bare slet ikke for mine håndled, og ved krydsgreb synes jeg det er svært at holde ordentlig fat på stangen så den ikke glider.

Hvordan holder man hænderne på stangen i krydsgreb???

Glute-Ham Floor Raise (SS2)

10, 5, 6

Alle som partial negativer

Glute-Ham Floor Lower skulle den næsten hedde :lol:

Ristede mine Hams fuldstændig

Seated Calf Raise

2 x 10 x 35kg

NASTY

Reverse Bench Crunch (SS3)

3 x 12 reps

Fin, det lykkedes at holde benene så der var nogenlunde belastning

Saxon Sidebends (SS3)

2 x 5 x 5kg

Passende

Pull Through

2 x 10 x 50kg

EASY B)

Dette kan der kun komme et af følgende resultater ud af:

Enten eksplodere mine stænger i størrelse, eller også falder de af! :lol:

Mine knæ rystede, lænden var godt ristet og stængerne var brændt godt og grundigt af. :evillaughter: :evillaughter:

Tempoet var tårnhøjt og intensiteten var ramt lige i øjet, front squatten er det eneste der skæmmer træningen lidt.

Men alligevel:

:banana: :banana: :banana: :banana:

25 sæt lynet igennem på 55 minutter.

Og så venter vi spændt på onde DOMS i stængerne i morgen :devil:

Link to comment
Share on other sites

DFHT-program

Uge 2 (load) – Workout A, tirsdag 30-09 (overkrop)

Så nåede jeg til uge to...

I parentes er angivet hvad der er øget ift sidste uge.

Bænkpres

4 x 5 x 85kg (+1 sæt, +5kg)

Tung som altid, men jeg må fandme spænde hjelmen :devil:

Hvis jeg bare tager mig sammen og presser igennem, så skal den sku nok komme op.

Chinups (over) (SS2)

8, 7, 6 reps (+1 sæt)

Der var lige optaget ved stængerne så mili og rows måtte vente.

Kørte rimeligt

Chest Dips (SS2)

1 x 10 x 20kg (+5kg)

1 x 8 x 20kg (+5kg)

TÅÅÅNG, men god

Triceps Dips (SS2)

1 x 10 x 10kg (+10kg)

nam nam til triceps

Barbell Rows (SS1)

3 x 8 x 60kg (+10kg)

Fin, 65kg skulle også være til at klare.

I andet sæt prøvede jeg lige Rippers stil, dvs noget mere oprejst. Der var som at tage 5-10kg af stangen og jeg synes egentlig også ROM blev en del kortere.

Military Press (SS1)

3 x 5 x 55kg (+5kg)

Skod-delts :devil:

Den var tung, men der SKAL sgu' være til 60 - mindst...

Standing EZ-bar Curl

1 x 10 x 32,5kg (+2,5kg)

1 x 10 x 35kg (+5kg)

Perfekt, hård uden at være decideret presset. Der er til 37,5-40

CG Bænkpres

1 x 8 x 65kg (+5kg)

2 x 8 x 70kg (+1 sæt, +10kg)

Mine MONSTER triceps slår til igen. :lol:

Kørte super godt og der er til mere endnu

Alt. Side Press (SS3)

3 x 8 x 20kg (+1 sæt, +2,5kg)

DAMN, den var tung, og der var kamp til stregen for at få hevet alle reps hjem, men det gik.

Db laterals (SS3)

2 x 10 x 9kg (+1kg)

Fin

Incline DB Curls (SS4)

2 x 8 x 17,5kg (+2,5kg)

Sad lige i køllen

Lying Triceps Ext. (SS4)

2 x 10 x 15kg (+2,5kg)

Igen god power i triceps.

Og et rigtig lækkert PUMP i DA GUNZ

BB Reverse Wrist Curl

1 x 15 x 15kg (+5kg)

BB Wrist Curl

1 x 15 x 20kg (+5kg)

BB Reverse Curl

1 x 15 x 20kg (+5kg)

Man tror den er let, og det er den i starten, men de sidste er bare PURE EVIL :devil:

Et voldsomt pump i underarmene var resultatet :w00t:

Til sidst skulle jeg lige eksperimentere med front squat, og jeg tror desværre mine delts er bygget efter en forkert skabelon <_< - eller også er de bare FOR store :lol:

Når jeg ligger stangen i fordybningen bag delt, så sidder den næsten helt oppe i halsen på mig :(

Oh well, hellere det end ødelagte håndled ;)

Jeg syntes ikke rigtig det kørte optimalt i starten, tempoet var middel og vægtene var tunge :angry:

Men jeg kom stærkt igen og set i bakspejlet var det vel egentlig kun bænk og alt side press, der ikke kørte skide godt. Anterior delt skulle også lige gøre opmærksom på sig selv i starten af bænk, men det gik heldigvis hurtigt væk.

:banana: :banana: :banana:

33 sæt alt incl. på 1:15

Så skal det blive godt med en hviledag i morgen, men ikke helt, for løbeskoene skal luftes i morgen tidlig - uhadada, det bliver grumt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Til sidst skulle jeg lige eksperimentere med front squat, og jeg tror desværre mine delts er bygget efter en forkert skabelon  - eller også er de bare FOR store 

Når jeg ligger stangen i fordybningen bag delt, så sidder den næsten helt oppe i halsen på mig 

Oh well, hellere det end ødelagte håndled 

Jeg kunne sq heller ikke finde ud af det der greb i starten, og jeg brugte meget det der med at smadre mine håndled, men fandt ud af, at hvis man skyder brystet højt op, så kan det være med til at støtte stangen. Man finder sin egen teknik efter et stykke tid.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hey Maxp - har du postet dine nuværende stats - jeg kan ikke se det nogensteder, så det går jeg ud fra du ikke har?

Dine oprindelige mål osv minder meget om mine nuværende - det faldt jeg lige over :lol: Kunne godt tænke mig at høre, hvor meget målene har forandret sig pga din træning.

Link to comment
Share on other sites

Vi venter dig på den mørke side :4signme:

:lol:

Det kommer nok ikke til at ske foreløbigt.

Min prioritering ser cirka således ud:

1. Bliv en stor MOFO

2. Bliv en ripped MOFO

3. Bliv en stærk MOFO :lol:

Der skulle så også gerne ryge lidt ekstra styrke på ifb med punkt 1 - det giver også god motivation når kiloerne stiger.

Jeg kan bare på ingen måde forestille mig selv hoppe i en bænkprestrøje eller lignende :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Maxp - har du postet dine nuværende stats  - jeg kan ikke se det nogensteder, så det går jeg ud fra du ikke har?

Dine oprindelige mål osv minder meget om mine nuværende - det faldt jeg lige over  :lol:  Kunne godt tænke mig at høre, hvor meget målene har forandret sig pga din træning.

Tænker du på kropsmål eller bedste løft?

Jeg har skam postet kropsmål af og til, men de forsvinder jo hurtigt i dybet :bigsmile:

Min sidste post svarer jo sådan set kort og godt på mine mål, men her har jeg nærmere skitseret hvad jeg forventer af det nuværende program.

Nyeste kropsmål ser således ud:

Dato: 09-09-2003

Håndled 18,5

Hals 41

Overarm, spændt 39

lår, spændt 66

bryst, (max latspread) 116

skulder 128

underarm, spændt 33

talje 82

læg 40

og vægt ca 91kg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nyeste kropsmål ser således ud:

Dato: 09-09-2003

Håndled 18,5

Hals 41

Overarm, spændt 39

lår, spændt 66

bryst, (max latspread) 116

skulder 128

underarm, spændt 33

talje 82

læg 40

og vægt ca 91kg

Det var målene, de oprindelige - som nedenstående, og din vægt jeg var nysgerrig på. Her er dine oprindelige til sammenligning. Det er jo kanon!

Du giver den gaaaaaaazzzzz :w00t:

overarm, afslappet strakt - 31

overarm, spændt - 35

lår - 60 (hver!!!)

bryst - 100

skulder - 120

underarm, afslappet - 30

underarm, spændt - 31

talje - 79

Edited by mbyms
Link to comment
Share on other sites

Du giver den gaaaaaaazzzzz

YOU BET :lol:

Forskellen på lår og bryst målinger kan man vist ikke helt regne med, da den gamle lår måling er i afslappet tilstand. Mine wheels målte sidst 63cm i afslappet tilstand.

Det samme gælder brystmålet, det gamle er nogenlunde afslappet mens det nye er flexet :bigsmile: :4flex:

Jeg synes nu også vægten er det der er steget mest, fra 82kg i januar til 91 i september, endda incl. en lille diæt hvor der røg 4 kg :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Flot push press du har der. Med nogle større vægtspring mellem settene kan du helt sikkert snuppe 95-100kg

Jeg regner skam også med (mindst) 100kg næste gang jeg maxer i den, dvs om 7 uger.

Grunden til vægtøgningen ser sådan ud er at jeg ikke anede hvor den lå henne. havde kun 70kg military (1RM) som reference. Derudover var det også et mål at få lavet godt med løft, sådan WSB-style.

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for rosen. :kickass:

"Det er ik' så ringe endda" kunne man sige hvis man var jyde :lol:

Det lykkedes at overvinde dynens næsten uimodståelige trækkraft her til morgen og komme ud og løbe - KLOKKEN 6.15!!! :blink: på trods at det var godt mørkt og rimelig koldt.

Som planlagt blev det til 6 intervaller af:

60 sekunders let løb og 15 sekunders sprint

Det "gik" (HØHØ) udmærket, selvom jeg ikke løb all out på sprinterne (kun den sidste). Det kan ikke lade sig gøre når det skal gentages 6 gange.

:banana: :banana: :banana:

Fordi det gik ok og fordi jeg trodsede morgentrætheden, mørke og kulde :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Imponerende, at du kan stå så tidligt op ;) Jeg har tit prøvet at stille uret, men det er som om, det bare bliver slukket igen, når det ringer, og man ved man ikke SKAL op :lol:

Jeg er en langsom starter :lol:

Jeg kan godt lide at man lige kan ligge 10-15 minutter ekstra og slumre, i stedet for at man skal fare op i det sekund uret ringer. Og generelt synes jeg bare min tid går ufattelig stærkt om morgenen.

Men det er sjovt, for jeg har haft en LAAANG sommerferie med noget tilfældige stå-op tider :yawn: , men meget kort tid efter jeg startede i praktik, hvor jeg skal møde kl 8 (35-40 min transport), så vågner jeg meget ofte af mig selv umiddelbart inden vækkeuret (dvs mit anlæg). Og det gør ikke den helt store forskel hvornår jeg kommer i seng, sådan indenfor rimelighedens grænser :blink:

Forleden var jeg i kollegiets bar til kl 3 tror jeg (drak moderat) - alligevel vågnede jeg kl 0700 uden vækkeur, men jeg tvang dog mig selv til at sove 3-4 timer ekstra :lol:

Link to comment
Share on other sites

En god hviledag er ved at være ovre. Kun minimal DOMS fra gårsdagens træning, lidt i øvre ryg og en snert i køllerne. Jeg tror faktisk patværket kunne klare noget mere volumen, så hvis jeg føler der er overskud til det vil jeg smide db incline bænk ind på workout A også. Bænkpres med håndvægte bør vel udføres før BP med stang, hvis de ligger i samme pas, fordi den trætter de stabiliserende muskler mere en BP med stang?

Jeg har fået lavet lidt CoC idag, i eftermiddags 5x trainer og kun 2 singler med 1'eren med hver hånd <_<

Her til aften var der dog mere power, og jeg fik lavet 2x6 gode singler siftevis højre og venstre hånd uden pause, og det er PR i singler. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

2-3 sæt, 5-8 reps. Cirka det samme som i workout C, hvor den allerede er med.

Ja, morgenturen var også lidt en udfordring i viljestyrke. Havde det været sommer var det intet problem, for der havde det været lyst, rart og varmere, men idag var det bare mørkt og koldt :retard:

Men på den anden side vil jeg egentlig hellere løbe om morgenen og have det overstået end at skulle afsted når jeg kommer hjem kl 17.

Link to comment
Share on other sites

DFHT-program

Uge 2 (load) – Workout B torsdag 02-10 (underkrop)

Ekspedienten: "Go' aften den herre"

Kunden: "Go' aften"

E: "Hva' sku' det være?"

K: "Jeg vil gerne bede om to ristede wheels, en lænd, og den skal være gennemstegt, og tilbehøret brænder du bare ned til grunden"

E: "Så'gerne, skal du have noget at drikke til?"

K: "Nej, tak, jeg har mine PROTOS"

E: "Så bliver det følgende..."

Goodmornings MAX

5 x 40kg

5 x 60kg

3 x 70kg

3 x 75kg

3 x 80kg

3 x 85kg

1 x 90kg

1 x 95kg

1 x 100kg PR

Slet ikke ringe :devil:

Jeg havde ikke lyst til at presse mig mere, fordi teknikken var begyndt at skride en anelse

Squat

2 x 5 x 100kg

3 x 5 x 110kg

LIGHT WEIGHT, BAAAABYYYYY :devil:

Så let at jeg ikke helt fik koncentreret mig i alle sæt, og røven røg lidt hurtigere op end godt var, men det fik jeg rettet op på.

Power Clean

1 x 5 x 55kg

2 x 5 x 60kg

God stegt lænd efterhånden, på en ok måde ;)

Rumænsk Dødløft

3 x 8 x 100kg

Bare lige for at få grillet lænden fuldstændig igennem :lol:

Kørte med dobbelt overhånds, og det gik også fint i de to første sæt, men tredje var tæt på at smutte ved de sidste var reps. Jeg prøver hvor længe jeg kan klare den, for det er glimrende grebstræning, men når den ikke går længere skifter jeg til kryds.

Suitcase Dødløft + Sidebends

1 x 5 x 35kg

1 x 5 x 40kg

UHA, den 40kg's satan sad lige i obliques

Leg Press (SS1)

3 x 8 x 220kg

Kørte super og fik virkelig pulsen op så det kunne mærkes. Det gør de andre øvelser nok også, men når jeg sidder i maskinen mærker jeg bare pulsen SÅ meget kraftigere :w00t:

Single Leg Calve Raise (SS1)

3 x 10 x 22,5kg

Najs, der var overskud

Floor Crunch

1 x 10 x 10kg (DB)

1 x 10 x 15kg (skive)

1 x 10 x 20kg (db)

Skiven duttede slet ikke, den fylder bare for meget.

Men de sad nu meget god i mavsen

Pull Through (dobbelt trisse)

1 x 10 x 60kg

1 x 10 x 65kg

EASY

33 sæt (incl GM max) på 1:25

Vægtene kørte bare super godt, jeg øgede lidt mere end planlagt, men der er stadig plads til progression næste gang. Og så var det bare MONSTER HÅRDT!!!

:banana: :banana: :banana: :banana:

Onsdagsvægten sagde stadig 94kg (dvs reelt 91kg - skodvægt <_< ) men det kommer nok til at ændre sig snarest.

Jeg har bestilt en bøtte kreatin som skulle dukke op i morgen, og SÅ skal der ellers guffes og trænes igennem. Jeg er lidt spændt på hvad det giver og om jeg mærker nogle bivirkninger. Jeg faldt over en side hvor der stod noget med at det kunne give bl.a. muskelkramper, men jeg kan ikke lige finde linket. Er der nogle kendte negative bivirkninger ved kreatin, små som store?

Mens jeg så sad og "restituerede" mellem sættene i rumænsk kom der et par gutter hen til leg press og gik i gang. Det var tydeligt at den ene troede han vidste hvordan man skulle gøre og den anden fulgte bare efter. Da den kloge så havde lagt ud med at vise hvordan man skulle gøre, dvs med en ROM på 10-15 cm kunne jeg ikke lade være med at blande mig. Jeg foreslog venligt at hvis han placerede fødder højere på pladen og så ellers køre med fuld ROM, ville det give meget bedre. Nej, det mente han ikke, der skulle bare losses skiver på og bevægelsen var ikke vigtig, og det var heller ikke godt for knæet at køre så langt ned :blink:

Vil det så sige at man bare skal smide et ½ ton på og så lige vippe den lidt op og ned, spurgte jeg så. Ja, sagde han så og endte med at konkludere at et statisk hold hvor knæet lige akkurat ikke var låst var det mest optimale :blink::blink::blink:

Så synes jeg ligesom ikke jeg gad spilde mere tid på at forsøge at hjælpe dem - their loss :thumb_down:

Det undrede mig så lidt at han fortsatte med halve reps og ikke lavede det statiske hold han lige havde konkluderet var det bedste. Jeg overvejede at spørge ham mens han trænede mave om han ikke skulle have mere vægt på og kortere ROM :lol: - men jeg holdt mig i skindet.

Det får man ud af at være hjælpsom <_<

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Er der nogle kendte negative bivirkninger ved kreatin, små som store?

Jeg har oplevet hovedpine, når jeg holder op med at spise det igen. Desuden har jeg oplevet, at jeg får bumser af skidtet. Det er utrolig vigtigt at drikke en hulens masse vand, da det binder en masse vand til kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Det med bumserne er skidt, men det kæmper jeg nu lidt med allerede på bagsiden af skuldrene og en bette smule på armene.

Hvor meget vand snakker vi om sådan over dagen, og skal det vedligeholdes HELE tiden, eller er det vigtigst de første dage i loadingfasen?

Er en ½ liter passende til hver gang man tager en portion af f.eks. 5 gram? Ikke forstået på den måde at det totalt set er nok, men bare sammen med kreatinen.

Jeg opdagede for øvrigt nogle lidt mystiske rødlige plamager omme på squathylden. På begge sider af rygsøjlen er der to områder 3-4cm i diameter, hvor huden har sådan et mørkerødt skær. Se vedhæftet tegning :) (farven er blot til illustration og ikke et forsøg på at gengive virkeligheden) :bigsmile:

Jeg har ikke lagt mærke til sådan noget før, og det var vist heller ikke kommet da jeg klædte om, ellers bemærkede jeg det i hvert fald ikke.

Kan det være pga GM's hvor stangen måske ikke lå ordentlig fast?

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hvor meget vand snakker vi om sådan over dagen, og skal det vedligeholdes HELE tiden, eller er det vigtigst de første dage i loadingfasen?

Er en ½ liter passende til hver gang man tager en portion af f.eks. 5 gram? Ikke forstået på den måde at det totalt set er nok, men bare sammen med kreatinen.

Jeg ved faktisk ikke præcist, hvor meget vand mere vi snakker om. Men bare sørg for at øge dit vandforbrug lidt mere, værrere er det vidst ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share