MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hov, jeg glemte helt bonussen fra igår.

Men jeg lå og bænkede var der et par tyndarmede gutter som legede lidt pecdeck (den hvor man har strakt arm). De havde dælme ikke meget på, 40kg vil jeg skyde det til.

Jeg har ikke kørt den siden min anden runde HST hvor jeg ende på 5 reps med 100kg (der er 110 i alt). Så den måtte jeg lige prøve bare sådan for sjov.

Jeg lavede den umiddelbart efter bænk, men fik alligevel 9 reps med hele stakken :lol:

Det er utroligt hvis nogen kan få noget som helst hypertrofi ud af det apparat, og det er da helt sort at lave en maskine hvor en alm gut som mig kan løfte hele stakken efter små 2 års træning ;)

Fra nu af bliver pecdecken udelukkende brugt hvis jeg vil drille lidt diskopumpere som sidder og laver forced reps i pecdecken :lol: :devil:

SÅ KAN DE LÆRE DET!

Link to comment
Share on other sites

Det er utroligt hvis nogen kan få noget som helst hypertrofi ud af det apparat, og det er da helt sort at lave en maskine hvor en alm gut som mig kan løfte hele stakken efter små 2 års træning 

Den kan jeg slå! Første gang jeg satte mig i en benpresmaskine i SATS-Scala (dengang Form og Fitness) tog jeg hele stakken (tror det var 260 kg.). Derefter valgte jeg at køre til failure i benspark- og benbøjmaskinerne (jeg har lykkeligt glemt hvad de hedder) før jeg kørte mit failuresæt med hele stakken i benpressen - Mht. failure: Tja, dengang trænede man jo HIT :devil: med forced reps og hele pivetøjet - Det er jo de 8 forced reps som giver!! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg lå og bænkede var der et par tyndarmede gutter som legede lidt pecdeck (den hvor man har strakt arm). De havde dælme ikke meget på, 40kg vil jeg skyde det til.

Endnu en af DTU-jerngrottens ubrugelige maskiner. Det værste er dog alle trykluftsmaskinerne. KOMPLET ubrugelige og de går konstant i stykker. Der skulle hellere ofres penge på et par ordentlige SL stænger og et squat eller powerrack. Squatstativet fra Technogym er det dårligst designede jeg i mit liv har set, hvad går der galt for de non-justérbare supportere? Et held de kan skrues af, ellers var jeg doomed til partials, medmindre jeg lavede en to meter walk-out. Når det er sagt, er det jo et okay sted at træne med okay flinke folk. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja de der trykluftsmaskiner bliver da næsten ikke brugt. Det er vel kun når en badmintonspiller eller lignende lige skal op og have sig et par hurtige ligegyldige sæt.

Jeg har nu altid et par 2-kroner i lommen. Så kan man jo liste over til slikautomaterne og tjekke tøserne ud imens B)

Link to comment
Share on other sites

Mystisk nok er det pigernes favoritsted - måske fordi de så er tæt på "spild-af-tid-maskine" 1 og 2

Fatter ikke de gider sidde i det lort. Prøvede dem en dag, eller rettere kun en, for så havde jeg sq fået nok. Der er ikke jævn modstand hele vejen, det er nærmest som en bil i "kænguru-gear". Pigerne deroppe fatter ikke så meget, ja undskyld. Der var en tøs, der spurgte om jeg havde set en skumfidus hun kunne sætte på skrot-stativets stang, hun havde to vanillekranse på hver side. Så spurgte jeg, hvad hun dog skulle med den, self med et glimt i øjet. Senere har jeg fået at vide, at hun synes "jeg er så provokerende"! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hva' satan, endnu en DTU'er.

Hvis man endelig skulle bruge undskyldninger for at opholde sig i "pige-enden", så kunne man da lave chinups eller bruge den der inverted crunch-dims. :)

Hvornår træner du? Har jeg set dig før?

Ripper -> :lol:

Jeg må tilstå at jeg også brugte den i mine unge squat-dage. Det gjorde sgu' nas at have 50kg på nakken :chicken:

Da jeg så ligesom kunne konstatere at rigtige mænd kunne have 200-300kg liggende uden de større vanskeligheder tvang jeg mig selv til at bruge den rigtige stang. Nu ville det uden tvivl føles vildt ubehageligt at have alle de kg liggende på en blævrende skumpude. :bigsmile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hvis man endelig skulle bruge undskyldninger for at opholde sig i "pige-enden", så kunne man da lave chinups eller bruge den der inverted crunch-dims.
Bare synd hvis ens program bliver påvirket af om der er damer i "pige-enden".
Hvornår træner du? Har jeg set dig før?

Tja jeg har tænkt det samme. Men jeg tvivler. Du træner vist mest formiddag/eftermiddag ! Jeg er der sjældent før 21 til hverdag, mens jeg i weekenderne tit er der eftermiddag.

Link to comment
Share on other sites

Mine træningstider lige pt hedder tirsdag og torsdag i gang et sted mellem 17 og 18.

Lørdag når jeg nu får taget mig sammen, ofte sådan tidligt hen af eftermiddagen mens der endnu er lidt lys på himlen.

Nygren -> Hvis du skal træne lørdag så kunne vi måske aftale at være deroppe samtidig. Det kan dog godt tænkes jeg er deroppe rimelig tidligt lige denne lørdag.

Bellini -> det har jeg vist ikke set før, men vores skumfidus er som sagt også blevet væk :devil:

Smith-behind-the-neck er en klassiker - et sikkert hit i ethvert skulderprogram tilsyneladende. Jeg har set enkelte lave dem med stang.

Link to comment
Share on other sites

Måske, det var mere princippet i at maxe en maskine ud første gang man sætter sig i den. :)

Mht til mine wheels, så er det vist næsten ligeså meget brok/frustration (på den gode måde ;) ) over at de vokser som ukrudt og var foran fra starten, men resten tøffer stille og roligt efter. Og de bliver sgu' nok ikke mindre efter en Sheiko :lol:

Link to comment
Share on other sites

Måske, det var mere princippet i at maxe en maskine ud første gang man sætter sig i den.

Jeg glemte helt at takke for den underdanige smiley - Mange tak!

Det sjoveste var at gå igang med squat, når man troede at man var benkonge, fordi man maxede maskinen, og så være i krise over 60-70 kg i alm. squat :lol:

Link to comment
Share on other sites

DET ER FANDME FOR DÅRLIGT!!! :angry:

Nogen der har telefonnummeret til B. Sheiko, så jeg kan spørge ham hvorfor jeg ikke har DOMS over det hele idag.

Jeg har faktisk kun DOMS i biceps :blink: :lol: og en lille bitte snert i stængerne - tror jeg nok.

Det er sgu' da sølle!!!

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Det gi'r jo ingen MENING, MAND!!!

I løbet af aftenen af DOMS i biceps faktisk blevet ret solide, mens stængerne har det alt for fint :lol:

Så efter en uges sheiko kan jeg konkludere at 10+ sæt giver NO DOMS what so ever, mens 2 skallede chinup-ladders giver MASSIVE DOMS :blink:

Je' fatter da heller aldrig o' en ski' :lol:

Hmm, kan det tænkes det var mit pecdeck-stunt som har givet DOMS'ne? Der er jo et pænt stræk i både patværk og biceps når man laver den. ;)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Week 2 - Day 2

Torsdag 27-11-2003

Ja, det endte trods alt med at jeg fik en smule DOMS i haserne - lidt retfærdighed er det til :)

Deadlift Up To Knees

1 x 4 @ 50% 85,0

2 x 4 @ 60% 100,0

4 x 4 @ 70% 120,0

Noget pudsig, men alligevel ok.

Jeg synes ikke rigtig det føltes rigtig at holde pause ved knæet, så jeg kørte den op til ca midt på knæskallen eller lige over, og nogle gange fik jeg lige holdt den et ½ sekund, andre gange var det bare ned igen uden pause.

Det var ikke rigtig til at trække igennem ;)

Benchpress

1 x 5 @ 50% 55,0

2 x 5 @ 60% 70,0

5 x 4 @ 70% 80,0

Var der ild i hytten? nej

Var der ild i røven? nope

Ild i piben? NIX

DET VAR ILD I PATTEN! :w00t: - og Rammstein i ørene

Måske var vægten ikke voldsomt tung, men de fløj op ikke desto mindre.

Tror jeg nåede både 2. 3. og 4. sæt i løbet af "Du Hast" :devil:

Deadlift

1 x 4 @ 50% 85,0

1 x 4 @ 60% 100,0

2 x 3 @ 70% 120,0

5 x 3 @ 75% 130,0

De to første af de tunge sæt var MØJ tunge, men jeg kom rimelig godt tilbage til 3, 4 og 5.

DB rows (SS1)

5 x 5 @ 35kg

Fino

Laterals (SS1)

1 x 10 @ 10kg

Kom lige til at tage et sæt

Lean Away Laterals (SS1)

2 x 10 @ 8kg

Den var MAGET sjovere

Inverted crunch

3 x 10 @ mig

Glimragende, intet mindre

Og så skulle jeg da også lige prøve den ANDEN pecdeck maskine vi har, den hvor man har bøjede albuer.

Mens jeg legede dødløft anden gang var der et rimelig stor gut som brugte den. Han var i hvert fald lidt større og bredere end mig, men han brugte kun 45kg og lavede 8-10 reps, dog meget langsomt excentrisk og hurtigt koncentrisk. Forinden havde han lavet skulderpres i Smith med 70kg plus stangen, så det var vist ikke fordi han var skadet.

Da jeg kom til sat splitten i 70, så det startede jeg med. Latterlig nem :bigsmile: så jeg gik direkte på hele stakken - 100kg

5 reps blev det til, ikke helt så meget som med den anden, men jeg reppede da trods alt med hele stakken :lol:

TÅBELIGE APPARATER :devil:

Opsummering:

16 sæt dødløft

8 sæt bænkpres

12 sæt andet (tæller pecdecken med også) :bigsmile:

36 sæt i alt

Og der var dømt Total Turbo Tempo, 1:10 tog det :2000-pontiac-red:

Workload

Bænkpres: 2575kg

Dødløft: 6470kg

:banana: :banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share