MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg kan selvfølgelig ikke svare på om din alpehue skade minder om min, men jeg plejer f.eks. kun at kunne lave dips til en vis belastning. Det er som om, at når det bliver for hårdt, så kan skidtet ikke nå at restituere, og så kommer skaden.

Generelt, så opstår det altid ved mig, hvis jeg laver en form for extensionsøvelse med et lille vrid i albuen og en tungere vægt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener skam ikke det skal trænes væk.
var oz kun i spaz... :)
Ved dips sker foretager man extension af albueleddet, så mon ikke triceps laver en smule?  :bigsmile:

i know, men jeg mener dog stadig at det er pecs det slæber det meste... hips om haps :xmas: god bedring....

Devito

Link to comment
Share on other sites

Sheiko deload dag 2

Stille og roligt

Squat

1 x 5 @ 70kg

1 x 3 @ 90kg

2 x 2 @ 100kg med pause

3 x 2 @ 100kg uden pause

Prøvede lige med 1 sekunds pause nu vægten var så lav. Ikke helt tosset, men der var MEGET mere fart på de næste.

walkouts: 140kg, 160kg

Begge to var ret tunge, og da jeg i hvert fald går efter 160 på lørdag måtte de lige sættes i perspektiv.

flere walkouts: 180kg PR, 200kg PR

Lidt cool at have så meget vægt på nakken. Det bliver endnu mere cool, når jeg dykker med dem - en gang :devil:

Bænkpres

1 x 5 @ 60kg

1 x 4 @ 70kg

2 x 2 @ 75kg - for let

3 x 2 @ 80kg - udmærket

Fino fart.

Rackouts (taget efter dødløft):

100kg (kom til at løfte den) :o :lol:

110kg

120kg

130kg PR

140kg PR :devil:

Jæææs jææs, ikke så meget pjat.

Dødløft

1 x 5 @ 70kg

1 x 3 @ 90kg

5 x 2 @ 110kg

Uden sko på 110'erne og lukkede øjne på sæt 2, 3 og 4 :lol:

At tage skoene af var en udmærket ide - ingen problemer med at stå fast eller noget. Det med de lukkede øjne er et Pavel-trick, som faktisk heller ikke virkede så tosset. Det tvinger én til at lytte til sin krop :)

Det tog 50 minutter og først under dødløften mærkede jeg albuen en bette bette smule, og det er væk igen allerede.

:banana: :banana: :banana:

Nu står den så på masse af hvile de næste 2 dage inden den store awbrænding lørdag.

Forventninger/forhåbninger:

Squat: 160 eller derover

Bænkpres: mindst 115, MEGET gerne 120

Dødløft: 175 eller derover

Og dagens morsomme - dog lettere foruroligende - indslag:

Da jeg skulle igang med bænk kom 3 hoveder jeg ikke havde set deroppe før. Den fornuftige, som dog vidste en lille smule men troede han vidste mere ;) , klumpe-dumpe og spejlet.

De lagde hårdt ud med partielle squat i smith'en og Fornuftig prøvede at forklare knæene ikke skulle for langt ud og røven skubbes tilbage. Det lykkedes dog ikke for hverken Spejlet eller Klumpe-dumpe, så den hold de hurtigt op med igen.

Så var det videre til pec-decken og kabel flyers - ikke noget specielt kønt syn.

Da jeg så gik videre til dødløft begyndte de på bænkpres. Klumpe-dumpe lagde hårdt ud med ca 45kg og spjættede med benene allerede fra rep 1. Han fik dog taget en håndfuld uden hjælp. I andet sæt fik han lavet et eller andet formentlig da den skulle rackes så skiverne (dvs en 10'er og en kransekage) i den ene side røg af. BUUUM! :lol:

Tredje sæt kørte kan til failure og stangen endte på brystet. Spejlet som var spotter fattede ikke en brie og KD fik vel lov at ligge med stangen 3-4 sekunder før han fik løftet den væk, dvs den blev kun løftet så meget af Spejlet at KD kunne kravle ud under og stangen blev plantet på bænken. På det tidspunkt var jeg ovre for at hjælpe dem og fik stoppet Spejlet inden han skulle til at lave en rundrygget dødløft for at få stangen op på plads igen.

Fornuftig sluttede af med at lave dropsæt - dvs droppede stangen ned i brystkassen og løftede den op igen. Stuka-bænk må den hedde. :lol: Mindst en gang var han rimelig tæt på at miste den :blink:

De fik vist også lavet lidt curls inden de gik ned til løbebåndene. Vi har kun 2 så mens Fornuftig og Spejlet brugte dem rendte KD rundt og lavede spas. Det bestod bl.a. i at prøve inverted crunch apparatet. Jeg vil tro han endte med ikke at kunne få den vendt rundt igen, for jeg hørte et bump og så han lå og rodede rundt på gulvet neden under den :lol:

Og det var sådan cirka det ;) Jeg havde en lille smule lyst til at slå ham oven i hovedet med noget tungt - men så længe han ikke lavede noget i nærheden af mig gad jeg ikke rigtig sige noget :wacko:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Det bestod bl.a. i at prøve inverted crunch apparatet. Jeg vil tro han endte med ikke at kunne få den vendt rundt igen, for jeg hørte et bump og så han lå og rodede rundt på gulvet neden under den

:lol: Det ville jeg have slået ihjel for at se. :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Og dagens morsomme - dog lettere foruroligende - indslag:

Da jeg skulle igang med bænk kom 3 hoveder jeg ikke havde set deroppe før. Den fornuftige, .............

Må jeg ha' lov til at nominere dette som MOL's sjoveste indlæg år 2003 ? :bigsmile:

Som taget ud af et afsnit "Langt Fra Las Vegas".

Forventninger/forhåbninger:

Squat: 160 eller derover

Bænkpres: mindst 115, MEGET gerne 120

Dødløft: 175 eller derover

Overvejer personligt noget Hatfield eller Sheiko efter nytår. Spændende om du kan "reklamere" for sidstnævnte med gode PR's. B)

Link to comment
Share on other sites

Må jeg ha' lov til at nominere dette som MOL's sjoveste indlæg år 2003 ?

Det må du da gerne :bigsmile:

Jeg mener dog ikke det på nogen måde kan være en konkurrent til følgende tråde:

Folk man morer sig over i centret

hvad kom først (uden tvivl det mest gennemført underlige og sjove indlæg efter min mening)

Det mest pinlige du har gjort i centret

Historier fra træningscentret

og der er sikkert MAAANGE andre :bigsmile:

Jeg skal gøre hvad jeg kan ang. reklame for sheiko :devil:

Link to comment
Share on other sites

Spændende udvikling dér MaxP. Er selv ved at skrue noget nyt program sammen, og skal have noget mere krudt på specielt bænk, men også Squat og DL kan klare en del mere :)

Hvor finder man en anvendelig beskrivelse af Sheiko hvor man også kan beregne belastningsstigning ud fra... ?

Link to comment
Share on other sites

Tak for de fine links!

Jeg tvivler dog på du er klar til en omgang sheiko. Han er lidt tung at danse med 

Hmm... andre forslag ?

Jeg vil gerne til at træne 3-6 gange / uge (hvor jeg enten tager hele kroppen 1 eller 2 gange / uge) - og min nuværende plan er at lave en 6-dages split, hvor jeg lægger en basisøvelse ind hver træning, og går så gradvist ned til concentration øvelser og weak point træning. 4-5 øvelser pr. gang (dag). Men det ville da være fint at starte efter et program på et sølvfad med progressionstabel etc. i stedet for selv at skrue det sammen - men de er da nu også meget sjovt og lærerigt :)

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Min helt ærlige og uforbeholdne mening: :)

Træningsfrekvensen pr muskelgruppe skal være på 2-3 gange om ugen. Det kan sagtens lade sig gøre uden overtræningsproblemer hvis man træner lidt smart.

Hovedvægten skal være på basisøvelser til HVER træning. 1 basisøvelse pr træning er sgu for billigt sluppet :)

Ang. "weak point træning" tænker du der på styrke eller masse?

Hvis det er styrke synes jeg det er spild af tid, når du trods alt ikke løfter mere end du gør. Er det for masse, så sæt workloaden på basisøvelserne så det svarer til hvilke områder der trænger mest, og suppler evt. med et par isolationsøvelser.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Uforbeholden ærlighed er en sjældenhed, Falkeøje ;)

Jamen jeg vil jo gerne det hele - ha' både styrke og masse :xmas: ... Nårh, men det lyder som jeg gør bedst i at finde et alm. 2/3 dages split-program, og give det 10 ugers tid, før jeg grubler mere over dét.

Sidste spørgsmål før du har fortjent den store julegave ;): Hvordan beregner man lettest progressionen til et træningsprogram - er det bare "add 5%" eller er det også ligegyldigt når man er en svagarm :santa2:;) ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu det går rimeligt med både styrke og masse med de ting jeg har kørt, så det ser jeg ikke som det store problem.

Mht. progressionen må man først finde ud af hvordan ens program overordnet skal se ud og hvor lang progressionscyklussen skal strække sig. De kan være alt fra 3 til 10 uger afhængigt af om laver indlægger deload, zigzag, waveloading, excentriske uger og hvad det ellers hedder.

Hvis vi tager en helt lineær progressionscyklus med en 5RM på 100kg, 5 uger og 2 træninger pr uge for hver muskelgruppe (10 træninger i alt), kunne det f.eks. se sådan her ud:

70, 75, 80, 85, 90, 95, 95, 100, 100+, 100+

I den sidste uge tager man lidt ekstra vægt på hvis man er blevet stærkere (det skulle man gerne, især hvis man har været i energioverskud), ellers holder man den bare på 100kg.

Men udregn altid progressionens størrelse i procent. 5kg er en passende stigning i f.eks. bænk eller squat, men det er lige rigeligt i dumbbell curl.

Så fremgangsmåden er:

Tag din xRM du vil ende på.

Sæt en uge eller to i slutningen med mulighed for at øge.

Tæl baglæns til ca 60-70% af xRM - afhængig af graden af dekonditionering og "x"

Præcis for stor progressionen skal være er meget svært at sige. Det står og falder på hvor hurtigt din krop tilpasser sig vægten, men i det valgte eksempel er det ca 5-10% af 5RM pr uge, og det tror jeg er meget passende.

Sidste spørgsmål før du har fortjent den store julegave

Hmm, hvad kan det dog være :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror desværre ikke du kan hjælpe så meget med de ting jeg ønsker mig rigtig meget, wannabe ;) - men gode billeder af fitnessbabes siger jeg aldrig nej til :santa2:

Igår fik jeg lavet følgende som lidt aktiv restitution og i forbindelse med at målebåndet skulle luftes :bigsmile: - nærmere forklaring følger lørdag eller søndag, så STAY TUNED :lol:

25 alm strækkere - stoppede da farten begyndte at tage af.

2 x 15 x 12kg hammercurl, det ene sæt skiftevis og det andet synkront.

25 strækkere med albuerne ind til siden.

Dejligt pump i patz & gånz :w00t:

Link to comment
Share on other sites

... men gode billeder af fitnessbabes siger jeg aldrig nej til  :santa2:

Ahh... du tænker på http://fitnesswomen.com/ og den slags... well nu kender jeg jo ikke så meget til sådan noget ;), men jeg har hørt, at det letteste nok er at bruge www.altavista.com 's søgefunktion:

Fitness Babes (og guys): http://www.altavista.com/image/results?q=fitness&avkw=aapt

Skal der mere "babe" over den, så kan http://www.altavista.com/image/results?miw...k=graphic&stq=0 måske bruges...

Du kan selv justere hvor "sjovt" det skal være, ved at slå "family filter = off"...

Så fik jeg vist også lige gjort din log lidt mere hardcore styg :lol::lol:. Godt du selv er MOD, hva' :lol:

God fornøjelse :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share