MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

:lol: Krea, jeg siger tak for komplimentet.

Fik lige lavet lidt gripper-træning.

Et par "eksplosive" 5 rep sæt med Trainer

To gange ca 10 sekunders hold med trainer.

Lidt singles med 1'eren. Jeg er SVAG :( Det var kun med højre jeg kunne få dem helt i bund, venstre manglede lige et par millimeter.

Jeg må finde på et eller andet konkret program, for det virker ikke rigtig til at jeg får lavet nok med dem. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Samme sted som sidst, ved pulldown/cable row tårnet

^_^

Det næste du fortæller er vel, at du kører squat med den bøjede stang. :blink: :)

:blink: Hvad skulle der dog være galt i at lave den der?

Man fylder måske lidt meget, men kan man holde fast og støtte fødderne er der vel ikke mere at forlange?

Og til det sidste: nej :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så er alt ved det gamle, god DOMS i ryggen og en smule rester i stængerne. :bigsmile:

Og så tænkte jeg det kunne være spas at se på workloaden de forskellige træninger, så det er sat på de 5 gange sheiko jeg er nået indtil videre. Det blev bl.a. til næsten 6,5 tons dødløft igår :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Week 2 - Day 3

Lørdag 29-11-2003

Hva' ska' jeg sige... så har jeg trænet igen :)

Squat

1 x 4 @ 50% 80,0

1 x 4 @ 60% 95,0

2 x 3 @ 70% 110,0

6 x 3 @ 75% 115,0

Overkommelig, men kørte ok.

Benchpress

1 x 6 @ 50% 55,0

1 x 5 @ 60% 70,0

2 x 4 @ 70% 80,0

2 x 3 @ 75% 85,0

2 x 2 @ 80% 90,0

1 x 3 @ 75% 85,0 (skulle have lavet 4 :o )

1 x 5 @ 70% 80,0

1 x 6 @ 60% 70,0

1 x 10 @ 50% 55,0 (revance, skulle kun have lavet 7 :bigsmile: )

Ingen problemer der.

Rear Laterals (SS1)

3 x 10 @ 8kg

Fino, mere vægt på næste gang.

Kom måske til at tage 4 sæt, ikke helt sikker :lol:

DB Triceps extensions (SS1)

5 x 10 @ 12,5

Hård, men ikke til failure på nogen sæt.

Gav et dejlig triceps pump :w00t:

Og her fik jeg vist lavet et sjette sæt også :lol: :lol:

Squat

1 x 3 @ 55% 85,0

1 x 3 @ 65% 100,0

4 x 2 @ 75% 115,0

Også ok i anden omgang

Goodmornings

2 x 5 @ 70kg

3 x 5 @ 75kg

Stod lidt bredere end ellers og det gjorde den absolut ikke ringere :devil:

Lækkert stræk i haserne :devil:

Reverse Incline Crunch (ribbe 5)

3 x 10 @ mig

Den bliver bare bedre og bedre efterhånden som jeg får styr på bevægelsen.

Til sidst i andet sæt fik jeg dog pludselig ondt i venstre håndled, men det forsvandt så snart jeg var færdig. I tredje sæt holdt jeg i ribben med håndfladerne nedaf for at se om det gjorde nogen forskel, og der var ingen problemer.

Opsummering:

16 sæt Squat, workload 4905kg

12 sæt bænkpres, workload 3735kg

16-18 sæt andet

44-46 sæt - det er da vist ny PR :lol:

Og så mødte jeg for første gang Nygren, som ellers har trænet på DTU fast i længere tid end mig - og vi var ret sikre på vi andrig havde støt på hinanden :bigsmile: Der blev kæbet lidt.

Tiden blev også derefter, 1:55

Der var forholdsvis koldt deroppe idag, ikke at det generede mig, men jeg kunne se at jeg først begyndte at svede sådan rigtigt under anden omgang squat. Jeg plejer stort set bare at skulle kigge på en vægtstang før jeg begynder :lol:

En ok gennemsnitstræning.

:banana: :banana: :banana:

Det tegner eller ret godt med Sheikoen synes jeg. Første uge var kamp-hård med dertil hørende GIGANT-DOMS. Her i anden uge har det været væsentlig mindre, så det tyder helt klart på jeg er ved at vende mig til workloaden. Der er heller ikke fordi jeg føler mig totalt smadret efter træning, tilpas brugt er det nærmere og ofte er jeg faktisk friskere bagefter end da jeg kom. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

44-46 sæt....sig mig får du oxy'er i din pakkekalender knægt :lol:

:lol: :4eat:

Husk på det er jo low-rep-sæt de fleste af dem - det snyder lidt.

I DFHT-uge 3 med høj volumen og intensitet lå jeg på omkring 35 sæt og formentlig en større volumen end sheiko, men det var nok ikke større workload fordi der var en del mindre øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gode og dårlige nyheder:

Den gode nyhed er at det ser ud til jeg har indhentet workloaden i sheiko, så jeg har indtil videre ingen DOMS idag.

Den dårlige nyhed er at JEG HAR INGEN DOMS :cries: - ud over "baggrundsniveauet" ;)

Det får konsekvenser - gæt selv hvilke :)

Men det er jo sådan set helt kanon på en måde.

Jeg fik også lige vejet mig på min "officielle" vægt her til morgen, 92,6kg :o

En lille bitte smule mystisk...

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg regnede egentlig med at vægten var oppe omkring 94 efterhånden.

Jeg vejede 91 da jeg startede DFHT og målte 3kg stigning da jeg var færdig, men det var godt nok også en ret ringe mekanisk vægt.

Og ang. workloaden så tror jeg bare jeg holder planen som den er langt for denne gang, så kan jeg altid smide mere på næste gang.

Jeg har også fået helt lyst til at bygge mig en sandsæk :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Week 3 - Day 1

Long time no training - hele to hviledage :lol:

Ripper dukkede op midt under bænkpressen.

Chinups (ladders)

2 x 1-4

Lidt bredere end skulderbredt med thumbless overhåndsgreb.

Første ladder blev taget som det aller første, anden ladder umiddelbart før mave.

Squat

1 x 5 @ 50% 80,0

2 x 4 @ 60% 95,0

2 x 3 @ 70% 110,0

5 x 3 @ 80% 125,0

Supernemt ved opvarmningssættene, men det 125 var pludselig ret så tunge.

Jeg fik klemt balderne sammen og kom igennem :devil:

Benchpress

1 x 5 @ 50% 55,0

1 x 4 @ 60% 70,0

2 x 3 @ 70% 80,0

5 x 3 @ 80% 90,0

LIGHT WEIGHT

Lean Away Laterals

1 x 10 @ 9kg

2 x 10 @ 10kg

Fik lavet den i skiveracket ved squatstativet når nu Ripper reppede derudaf i dødløft. Lidt bedre at holde i end kabeltårnet, dog en smule rokken frem og tilbage. Dip-stativet er nok bedst.

Squat

1 x 5 @ 50% 80,0

1 x 5 @ 60% 95,0

5 x 5 @ 70% 110,0

Lidt mere overkommelig end første omgang, dog stadig lidt hård (squat er ALDRIG let <_< )

Jeg lånte rippers bælte til de to sidste sæt og HOLD DA FAST - mærkbart nemmere, selvom bæltet føltes som om det var en smule i vejen i bunden.

Skal jeg være bæltedyr eller skal jeg ikke - hmmm :lol:

Goodmornings (standing)

5 x 5 @ 75,0

NAM for haserne

Inverted crunch

1 x 10 @ 5,0

1 x 10 @ 0

1 x 10 @ 5,0

Synes ikke rigtig jeg fik ramt plet i første sæt på trods af den ekstra vægt, så jeg prøvede uden i anden og koncentrerede mig lidt bedre. Det hjalp og i tredje fik jeg både koncentreret mig OG taget ekstra vægt.

Opsummering:

Squat - 17 sæt, workload 7320kg :w00t:

Bænkpres - 9 sæt, workload 2385kg

Andet - 13 sæt andet

Der blev kæbet godt og grundigt og tiden endte da også på 2:05 :o

Hen imod slutningen dukkede Nygren også op. Tænk at vi har undgået hinanden i to år og nu støder på hinanden med to dages mellemrum :lol:

Godt nok havde vi aftalt det i lørdags, men alligevel... :)

Squatten var lidt hård, men alligevel god og resten kørte bare derudaf.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Og nu er jeg over halvvejs i sheiko'en og lever endnu :lol:

På torsdag ser den rigtig ond ud når man kigger workload, ca 7,5 tons á to omgange i dødløften (en gang op til knæ og en gang fra knæ), og små 5 tons i bænken. Derefter er der fri udsigt til målstregen. :bike:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Og da jeg så var kommet hjem og i bad opdagede jeg et dejlig synligt bevis på al min squat - dvs en god halv time efter træningen var overstået.

Jeg havde en fin rødlig stribe hele vejen over ryggen hvor stangen havde ligget :lol:

De er dog ved at være væk nu

SÅ KAN JEG LÆRE DET!!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Stænger er godt ristede idag, og det er ikke DOMS. De føles bare MEGET brugte ;)

Jeg er en lille bitte smule bekymret om jeg er ved at få lidt bøvl med quadriceps øverste vedhæftning, men der har trods alt ikke være de mystiske strålende smerter.

Jeg bliver nødt til at få sovet noget mere :yawn: øv hvor var jeg træt i morges og er stadig ikke specielt vågen ;)

Link to comment
Share on other sites

Week 3 - Day 2

Jeg var en smule bekymret inden dagens træning - benene føltes ikke ligefrem på toppen, men det gik nu helt ok.

Deadlift Up To Knees

1 x 4 @ 50% 85,0

1 x 4 @ 60% 100,0

2 x 4 @ 70% 120,0

4 x 4 @ 75% 130,0

Ikke så tung som ventet

Benchpress

1 x 6 @ 50% 55,0

1 x 5 @ 60% 70,0

2 x 4 @ 70% 80,0

2 x 3 @ 75% 85,0

2 x 2 @ 80% 90,0

2 x 3 @ 75% 85,0 - nr 2 og 3 med pause, bare for skæg :)

1 x 4 @ 70% 80,0

1 x 5 @ 65% 75,0

1 x 6 @ 60% 70,0

1 x 10 @ 55% 60,0

1 x 15 @ 50% 55,0 - ILD I PATTEN :firebounce:

Fuldstændig uregelmenteret i de sidste to sæt :devil:

Jeg synes ikke det kunne være rigtigt at jeg skulle gennemføre 15 sæt bænk uden at kunne mærke det, så der blev pumpet igennem uden dog at køre helt til failure. Og hvilket DEJLIGT pump :D

Lean Away Laterals

3 x 10 @ 10,0kg

I dipstativet denne gang - TOPPAN

SEJT pump i delts og nakke :w00t:

Rear laterals

2 x 10 @ 9,0kg

Super

Deadlift from boxes (fra midt på knæet)

1 x 5 @ 60% 100,0

2 x 5 @ 70% 120,0

4 x 4 @ 80% 135,0

Jeg skulle lige psyke mig selv lidt op og bare trække igennem, men så gik det faktisk ret godt. Men føj den var grum for hænderne <_<

Desuden skulle der flyttes 230kg frem og tilbage for at få lavet boxe :bigsmile: (lidt har også ret)

DB rows

1 x 5 @ 37,5

4 x 5 @ 40,0kg PR

37,5 føltes nem, så der måtte øges.

40 var til gengæld godt tung, ikke mindst pga grebsstyrken ikke lige var på toppen efter dødløften. Stilen var dog rimelig pæn, og mon ikke jeg kan øge med et par reps næste gang.

Inverted crunch

1 x 10 @ mig - sidste 7 op og røre skinnebenet

1 x 10 @ mig - sidste 5 op og røre skinnebenet

1 x 10 @ mig - på normal vis

Det skulle have været Incline reverse bench, men den var optaget <_<

Det er pænt hårde når man skal op og røre skinnebenet, men det virkede ikke som om det var hårdere for maven.

Opsummering:

15 sæt Dødløft, workload 7640kg

15 sæt Bænkpres, workload 4675kg

13 sæt andet

43 sæt i alt overstået på 1:50 - PUUHA :lol:

Små 14 tons i total workload er da ikke så ringe endda :devil:

Det gik generelt ok uden at være prangende.

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

120kg i patten - ved godt der er langt (kræver +7,5kg), men man har vel lov at håbe

Det er da slet ikke umuligt :bigsmile: Der er jo mange der har øget så meget på en god gang Sheiko.

Mon ikke Santa :santa2: gider kigge forbi oppe i Jerngrotten ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved skam godt det ikke er umuligt, jeg er bare aldrig steget mere end 5kg pr cyklus i bænkpres (enten 1RM eller 5RM), hvor en cyklus ofte har været omkring 6-8 uger (og en enkelt gang 11 uger). Men jeg synes bænken har kørt væsentlig lettere en f.eks. squat og dødløft, derfor er jeg lidt optimistisk.

Under min dødløft til knæet igår var der en af de "erfarne" gutter i centret som undrende spurgte hvad den var godt for. Jeg forklarede ham så kort om Sheiko, som han i øvrigt aldrig havde hørt om før :)

Han har trænet væsentlig længere end jeg har, og er også lidt større, men har vist ikke ændret sig synderligt på 2 år. Jeg har heller ikke set så meget til ham på det sidste, men jeg har jo undgået nygren i 2 år, så måske træner han bare andre tider ;)

Det der undrede mig var at han lavede lidt T-bar, hvor han startede med at pille ALLE skiver af og lave lidt med stangen alene. Han går nok bare ind for grundig opvarmning tænkte jeg :lol:

Han satte så hhv 20, 30 og 40kg på og kørte vist bare et sæt med hver vægt i eksemplarisk stil - højst 8-10 reps vil jeg tro. Jeg tænkte bare 40 KG :blink: - hvorfor tager han dog ikke mere. Spurgte ham så bagefter hvorfor han ikke tog mere, og han sagde at det var hvad han kunne tage. Sidst jeg prøvede for nogle måneder siden efterhånden tog jeg vist 70-80kg for 5 reps.

Meget mystisk :lol:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

HEY HEY derude

Jeg har faktisk haft besøg af Major DOMS idag :w00t: - og han er her stadig

Sidder godt plantet i ryggen og også lidt i patværket.

Enten ser jeg syner eller også så virker den solide volumen godt på patterne - I THINK THEY'RE GROWING, MAN :devil:

Og nu skal der soves igennem så jeg kan være frisk til en omgang dobbelt bænkpres i morgen :step:

Link to comment
Share on other sites

Week 3 - Day 3

07-12-2003

Klapre klapre klapre.

Det er koooldt på DTU. Egentlig gør selve rumtemperaturen mig ikke så meget, jeg skal sgu nok holde mig varm :bigsmile: - det er mere at alle stænger og håndvægte er PISSE kolde der er lidt et problem. Men man vender sig til det ;)

Benchpress

1 x 5 @ 50% 55,0

1 x 4 @ 60% 70,0

2 x 3 @ 70% 80,0

5 x 2 @ 80% 90,0

Kørte bare godt.

Jeg tog en single på 100kg med pause efter første sæt med 90kg - og det var "rimelig" let, så det er slet ikke tosset. Bare vent til efter deloaden :devil:

Sidste sæt tog jeg også lige med pause sådan for spas :bigsmile:

Squat

1 x 5 @ 50% 85,0 - 5kg for meget :o

1 x 5 @ 60% 95,0

2 x 5 @ 70% 110,0

5 x 4 @ 75% 115,0

Jeg kan ikke lide det her. Vægtene var der ikke noget problem med, men det virker som om en eller flere af de mindre muskler på den øverste del af låret har det lidt hårdt. Der hvor jeg også havde en mindre overbelastning eller fiber i sommers.

Jeg kunne mærke det allerede fra første sæt, men det blev ikke være og det gjorde ikke sådan decideret ondt - jeg kan bare "mærke" dem på en mindre behagelig måde :(

Squatten i morgen ser noget grum ud, 6,5 tons fordelt på to omgange, men derefter er der kun en gang squat tilbage, og jeg gider ikke stoppe hele sheikoen pga det. Hvis det bliver værre må jeg sløfte så meget af squatten som det nu er nødvendigt.

Benchpress

1 x 6 @ 50% 55,0

2 x 6 @ 60% 70,0

4 x 6 @ 65% 75,0

God fart - kørte bare

Lean Away Laterals

3 x 10 @ 10,0

Der var lidt pump i de beskidte delts. Jeg tror ikke jeg går højere med vægten, for så bliver stilen helt sikkert grim.

Rear laterals

2 x 10 @ 9,0

super duper, 10kg næste uge.

Goodmornings

5 x 5 @ 75,0

Haserne æææælsker det :lol:

Inverted crunch

3 x 10 @ 5,0

Mums for mavebøfferne.

Skiven ligger bedst på brystet og det er bedre end at holde den på hovedet.

Opsummering:

16 sæt bænkpres, workload 4905kg

9 sæt squat, workload 4275kg

13 sæt andet

I alt 38 sæt på 1:25 - helt i orden.

Det gik jo egentlig udmærket bortset fra det f***ing problem med stængerne.

Jeg VIL klare sheiko - JEG VIL JEG VIL JEG VIL :4ranting:

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne mærke det allerede fra første sæt, men det blev ikke være og det gjorde ikke sådan decideret ondt - jeg kan bare "mærke" dem på en mindre behagelig måde

Jeg kan også stadig mærke mine fibre under tung træning i ny og næ - i venstre vastus medialis og i maven. Det er dog slet ikke så udtalt, som det før har været. Fiberen i låret er 1½ år gammel! Ikke for at desillusionere dig, kan jeg fortælle, at min far fik en fiber i baglåret i 50'erne, som han stadig kan mærke indimellem under tungt fysisk arbejde. :o

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share