MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Week 4 - Day 3

Gæstetræning i TSK featuring Incognito og Anyone for en kort bemærkning, and the one and only, styrkeløfter Hoosier :bigsmile:

Albuen havde opført sig pænt idag så jeg var positiv.

Benchpress

1 x 5 @ 50% 55,0

1 x 5 @ 60% 70,0

5 x 5 @ 70% 80,0

God power på de fleste.

Intet fra albuen :w00t:

Og hvor er det dog lækkert med en ordentlig stang

Squat

1 x 5 @ 50% 80,0

1 x 4 @ 60% 95,0

2 x 3 @ 70% 110,0

6 x 3 @ 80% 125,0

Gik nogenlunde, var godt tung til sidst.

De sidste 3 tunge sæt var med bælte.

Den gamle ræv jens bemærkede at jeg kiggede ned for at se dybden - FYYYYYY, MaxP :teachingfinger:

Så på sidste sæt koncentrerede jeg mig om at kigge mig selv i øjnene, og jeg kunne faktisk godt mærke det hjalp en smule.

Albuen blev en smule øm, men det blev ikke slemt, så jeg kørte færdigt.

Anyone så et par af opvarmningssættene og mente det var en smuk smuk stil :D (der kiggede jeg nok heller ikke ned)

Laterals

2 x 10 @ 15

1 x 13 @ 15 PR :devil::devil:

GI' DEN GAZZZ

Det var ikke kønt, men det var fedt!!!

Ikke noget Jane Fonda Style her :lol:

Rear laterals

2 x 10 @ 10,0

God og kontrolleret.

Hoosier lavede dem med lillefingeren øverst, så jeg prøvede lige om det gjorde nogen forskel ift. sådan som jeg normalt holder, nemlig med håndfladen ned. De ramte præcis lige godt på begge måder :)

Dips

1 x 10 @ mig

3 x 8 @ 20,0

HÅRD, men ingen mærkbare problemer med albuen.

God dybde - tror jeg nok :bigsmile:

Goodmornings

Droppet, ville ikke presse albuen mere

Db rows

1 x 5 @ 32,5 (en slags opvarmning)

2 x 5 @ 45,0 PR - YEEEEHAAAAW

1 x 15 @ 32,5 - BRÆÆÆÆNDE

Jeg kørte med 40 sidst (og de var godt tunge), så jeg havde egentlig planlagt at tage 40 igen. Så jeg stod og kiggede på håndvægtene, 32,5 - 37,5 - 38 :blink: og 45

Hmm, så kunne jeg vel ligeså godt på 45 bare for at se om jeg overhovedet kunne løfte den :lol:

Og så lavede jeg sgu 5 reps :devil:

De var ikke ligefrem den bedste stil, den kunne også mærkes lidt i lænden bagefter, men de var cool nok.

Bagefter opdagede jeg så der lå nogle 41kg's på gulvet :lol: - så det var egentlig ret heldigt jeg ikke havde set dem først.

Incline reverse bench crunch

3 x 10 @ mig

Nam nam, lidt stejlere bænk end normalt

Opsummering:

7 sæt Bænkpres, workload 2625kg

10 sæt Squat, workload 3690kg

16 sæt andet

Total 33 sæt på ca. 1:30 - og solid kæbe med Hoosie

Slet ikke tosset afslutning på sheiko'en. Jeg synes der var været pænt godt overskud de sidste to uger, så jeg håber en uges deload er nok og Det Store Max er sat til lørdag d. 20. hvor den står på københavner-afbrændings-mini-mol-træf. Det skal nok blive godt.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Og så HÅÅÅBER jeg albuen går i orden ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Den gamle ræv jens bemærkede at jeg kiggede ned for at se dybden - FYYYYYY, MaxP :teachingfinger:

Så på sidste sæt koncentrerede jeg mig om at kigge mig selv i øjnene, og jeg kunne faktisk godt mærke det hjalp en smule.

Albuen blev en smule øm, men det blev ikke slemt, så jeg kørte færdigt.

Anyone så et par af opvarmningssættene og mente det var en smuk smuk stil :D (der kiggede jeg nok heller ikke ned)

Det var også smuk stil, men det er i det hele taget ikke smart at squatte foran spejlet. Det kan godt være det stimulere det narcisistiske element, meeen det skader formen! :lol: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

zoa-> I'm Mr Box-less :lol:

hoosie-> Næste gang :santa2:

Dagens vejning:

93,9kg :bigsmile: (på den rigtige vægt)

Udmærket, jeg har taget lidt på igen. Prøvede også i går aftes hvor den sagde 95,3. Utroligt hvad en nats søvn og et toilet-besøg kan gøre :lol: (det var dog ikke Stuart Stardust Style)

Jeg tager nogle kropsmål og måske lidt pics engang i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

AFSLØRING:

Det var en SANDSÆK jeg skulle fremstille :w00t: - og det er nu gjort.

Jeg har startet med at fylde 45kg sand i (har 15kg mere). Det virker meget passende hvis jeg skal kunne presse den over hovedet også.

Sækken er rigeligt stor, vil tro der snildt kan være 70-80kg i - så den kan holde længe endnu :devil:

Snakkede lige med papa om hvad papapapa slæbte rundt på i sine dage som landmand. Kornsække på 100kg, som blev båret på skulderen, op af stiger mm var meget normalt. :o

Det kalder jeg funktionel styrke. :devil:

Der er da noget at træne sig op til :lol:

Link to comment
Share on other sites

simondj -> scary, men sej gut

Jeg skal nok berette nærmere om min sandsæk-træning, men jeg kan desværre fornemme på albuen, at det nok ikke bliver til så meget i juleferien.

Albuen føles nemlig sådan generelt øm lige for tiden, og der er ikke rigtig noget af de pludselige smerter ved bestemte bevægelser/belastninger som der var før. "Glæder" mig til at høre hvad lægen kan hitte ud af :(

Og apropos sandsækken - den er dælme uhåndterlig, når den skal op over hovedet primært fordi sækken er lidt rigelig stor :devil:

Men vægten virker passende.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Halløj i stuen - eller hvor i måtte befinde jer.

Jeg drog frisk og frejdig til træning på min ædle ganger (den har det fint og luftigt skulle jeg i øvrigt hilse og sige). Efter at have kørt en kilometers penge tænker jeg:

"Hov, var der ikke noget med at centret havde lukket en del her i eksamensperioden???"

Jeg havde heldigvis skrevet datoerne og tiderne ned, så frem med kalenderen og ganske rigtigt - der er først åbent fra 20.15 idag :lol:

Så den står på sen træning idag - godt det kun er deload.

Albuen har været rimelig anonym idag, men dog til stede det meste af tiden. <_<

Link to comment
Share on other sites

Hej MaxP.

Jeg synes det er vildt spændende, at du eksperimenterer med forkellige typer af træning. ;)

Det er inspirerende.

Jeg har selv overvejet sandsækketræning, men tror ikke det vil gå så godt i spænd med HST. Nu venter jeg med spænding på at se, hvordan din træning forløber, og hvad den resulterer i.

Iøvrigt har jeg et lille spørgsmål.

Har du kunnet se mærkbar forskel i hypertrofi pr tid fra HST eller DFHT til Sheiko?

Og hvad med HST og DFHT imellem? er der en forskel, der er værd at nævne?

Nu kan forskelle mellem resultaterne af de forskellige træningsprogrammer selvfølgelig ikke bare tages til udtryk for, at nogle programmer er væsentligt mere effektive end andre. En lang række parametre (endda nogle du måske ikke engang har styr på) kan der jo være blevet ændret på fra program til program, men jeg synes nu alligevel, det kunne være interessant...

Hilsen Balle H :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Sheiko deload dag 1

Ripper was here :lol:

Squat

1 x 5 @ 70kg

1 x 3 @ 90kg

5 x 2 @ 110kg

Helt i kælderen og fuld drøn på op igen

walkouts: 150kg, 170kg

PÆÆÆNT TUNG

Bænkpres

1 x 5 @ 60kg

1 x 3 @ 70kg

5 x 2 @ 80kg

pat-blastoff - 10 raketter :devil:

Den fløj så hurtigt op jeg var lige ved at lette - næsten... :lol:

rackouts (eller hvad det hedder): 2x120kg

Dødløft

1 x 5 @ 70kg

1 x 3 @ 100kg

5 x 2 @ 120kg

Ok fart der også, dog ikke supersonisk.

BB rows

2 x 5 @ 70kg

Stille og roligt.

Det tog i omegnen af 3 kvarter og albuen brokkede sig ikke ud over at den har været en smule øm hele dagen.

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er vildt spændende, at du eksperimenterer med forkellige typer af træning. 

Det er inspirerende.

Tak, det glæder mig.

Jeg synes man bliver nødt til at prøve lidt forskelligt, både for at se hvad der virker og hvad der måske ikke virker, men også for bare at have det sjovt med en varierende træning.

Jeg har selv overvejet sandsækketræning, men tror ikke det vil gå så godt i spænd med HST.

Det er jeg ikke sikker på. Sækken vil jo ikke veje så meget absolut set, i forhold til de vægte du benytter i f.eks. squat, bænk, død osv, så dit konditioneringsniveau vil er rimelig upåvirket.

Iøvrigt har jeg et lille spørgsmål.

Har du kunnet se mærkbar forskel i hypertrofi pr tid fra HST eller DFHT til Sheiko?

Og hvad med HST og DFHT imellem? er der en forskel, der er værd at nævne?

Nu kan forskelle mellem resultaterne af de forskellige træningsprogrammer selvfølgelig ikke bare tages til udtryk for, at nogle programmer er væsentligt mere effektive end andre. En lang række parametre (endda nogle du måske ikke engang har styr på) kan der jo være blevet ændret på fra program til program, men jeg synes nu alligevel, det kunne være interessant...

Det er utrolig svært at sige. Der er ingen tvivl om at de 2 "ordentlige" HST-runder jeg var på i starten af 2003 gav flest kg, både på kroppen og på stangen - der var dog også en god del fedt med. Styrken er gået jævnt frem på alle programmer, og størrelsen følger også ok med - selvom det går langsommere efterhånden.

Når man kigger på vægten er det ret tydeligt at jeg ikke altid har været helt god nok til at spise tilstrækkeligt - eller også er min forbrænding bare øget en del pga den hårdere træning (og større masse :bigsmile: )

Min konklusion indtil videre er at så længe programmet overholder de grundlæggende principper, så går det så meget fremaf som kosten og restitutionen tillader.

Link to comment
Share on other sites

Det er for skørt det her.

Jeg skal til doktor idag med albuen, og jeg har naturligvis ikke mærket noget til den idag overhovedet og jeg kan heller ikke fremprovokere noget <_<

typisk... ;)

Det synes jeg også tit, jeg har prøvet.. :)

Link to comment
Share on other sites

Doktormandens dom:

Overbelastning af tricepsvedhæftningen på albuen og let inflammation.

Behandling: Lad den få ro, undgå så vidt muligt extensionsøvelser og lav kun bicepsøvelser hvis de ikke fremkalder smerter. Ingen grund til medicinsk behandling.

Nogenlunde som forventet og også helt i orden. Når det nu mere eller mindre var gået væk af sig selv, så var det jo nok ikke nogen af de alvorligere ting som blev forslået i tråden jeg lavede. Nu håber jeg bare den ikke driller på lørdag.

En ting jeg dog er en smule i tvivl om er om det skal have betydning for tricepstræningen i programmet efter nytår.

Kan dips være for hård ved albuen, eller er extensions af forskellig art værre? Hvad med glosegrip?

Skal jeg køre lidt højere reprange for triceps?

Er det ok med en solid volumen til patten? :unsure:

Ang sandsæktræningen, så regner jeg med at lave en lille smule her i juleferien, men kun hvis det ikke giver bøvl - og ingen løft over hovedet eller floorpress.

Link to comment
Share on other sites

Behandling: Lad den få ro

Typisk læge kommentar..... ;)

Kan dips være for hård ved albuen, eller er extensions af forskellig art værre? Hvad med glosegrip?

hvilke dips? bænk eller hængene...

ved de hængene vil jeg sige at skulderen lider mest ;)

men at der er let inflammtion gør det nok ik lige let at finde nogle øvelser som ik gør det værre....

Nu har jeg ik lige fået med hvordan den er opstået, men lægen siger undgå ekstension..... husk lige på at passiv fleksion i albuen gode tkan være lidt nasty for triceps hæft. fx ved clens når stangen skal til at falde på brystet/kravebenene....

Devito

Link to comment
Share on other sites

Jeg laver og har altid lavet dips i stativ, ikke bænk.

Ang. øvelser og program så håber jeg på at juleferien vil give tilstrækkeligt med ro til at det kan komme sig. Evt. kan jeg vel købe lidt ibuprofen hvis det skal hjælpes lidt på vej.

Jeg starter også rimelig stille op, så mon ikke det går ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg starter også rimelig stille op, så mon ikke det går ;)

tjo, efter teorien det skal trænes væk B)

tror sgu ik der sker noget ved let koncentrisk, jeg er lidt påpasselig med de når leddene bevæges passivt. som fx i frivend....

jeg har aldrig nogen sinde kunne mærke hængene dips i triceps, patværket og forreste delt trækker det hele....

DEvito

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share