MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hmm, regner i med at være så visne i morgen, at i vil være ude af stand til at skrive meningsfyldte indlæg, hvorfor i er nødsaget til at komme med lykønskningerne idag? :blink: :lol:

Det er ellers noget af en opgave du har sat mig på svækline, for det er da ikke lige til at hitte ud af hvorfor de hedder tømmermænd og ikke -kvinder. Det mest oplagte bud må være at der findes flere tømmermænd end tømmerkvinder, så der derfor er større sandsynlighed for at få besøg af en tømmermand. Hvordan det altid lykkes for tømmermændene at finde dig efter en god omgang druk er dog stadig et mysterie.

I jagten på tømmermændenes oprindelse fandt jeg denne yderst informative side om tømmermænd, hvor man blandt andet kan læse at svenskerne ikke har tømmermænd, men "Kopparslagere" (kobbersmede) og i frankrig er de belastet af "Macons" (murere).

Som ovenstående også illustrere er tømmermænd ikke kun en ting - ja faktisk er det et helt lille folkefærd som beskrevet på denne side. Den side glemmer dog de lidet elskede økonomiske tømmermænd ;) (er google ikke fantastisk :lol: )

Jeg er desuden stødt på en "tømmermand", Acanthocinus 'ædilis: 2 cm lang, rødgrå træbuk med særdeles lange følehorn; larven lever i fældede nåletræers bark. Forekommer spredt i Danmark :blink:

Men pas nu på med drikkeriet i aften, ellers ender du bare med "ondt i håret", "at få besøg af manden med forhammeren", kattejammer, humleforgiftning, tuborgkolose eller spritigitis :lol:

SKÅÅÅÅL :beerchug: :pint:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

SÅ er programmet for de første måneder af 2004 klar.

Grundstrukturen er beskrevet her i min 2003 status.

Det der manglede var progressionscyklusserne for bænk og dødløft som TJ har været så venlig at hjælpe med.

Procenterne er forholdsvis aggresivt sat, så jeg vælger at beregne vægtene ud fra et "træningsmax", dvs 110kg i bænkpres og 165 i dødløft.

De to cyklusser ser således ud:

Dødløft singles cycle DFHT

(T) = tung dag (L) = let dag (P=hviletid mellem sæt))

Loading phase 1:

Uge 1: (T) 6 singles m. 75 % af 1RM (P=30 sek) (L) 10 singles m. 65 % af 1RM

Uge 2: (T) 8 singles m. 80 % af 1RM (P=60 sek) (L) 15 singles m. 65 % af 1RM

Uge 3: (T) 10 singles m. 85 % af 1RM (P=90 sek) (L) 20 singles m. 65 % af 1RM

Uge 4: (T) 12 singles m. 90 % af 1RM (P=120 sek) (L) 25 singles m. 65 % af 1RM

(P=30 sek på alle (L) dage)

Deload phase 1:

Uge 1: (T) 10 singles m. 70 % af 1RM (L) 10 singles m. 60 % af 1RM

(P=30 seks på begge dage)

Loading phase 2:

Uge 1: (T) 6 singles m. 85 % af 1RM (P=60 sek) (L) 15 singles m. 70 % af 1RM

Uge 2: (T) 8 singles m. 90 % af 1RM (P=90 sek) (L) 20 singles m. 70 % af 1RM

Uge 3: (T) 10 singles m. 95 % af 1RM (P=120 sek) (L) 25 singles m. 70 % af 1RM

(P=30 sek på alle (L) dage)

Deload phase 2:

Uge 1: (T) 10 singles m. 70 % af 1RM (L) 10 singles m. 60 % af 1RM

(P=30 seks på begge dage)

BÆNKPRES CYCLE DFHT

(T) = tung dag (L) = let dag (P=hviletid mellem sæt))

Loading phase 1:

Uge 1: (T) 7 sæt x 3 reps m. 70 % af 1RM (P=1 min) (L) 10 sæt x 3 reps m. 65 % af 1RM

Uge 2: (T) 8 sæt x 3 reps m. 75 % af 1RM (P=1½ min) (L) 10 sæt x 3 reps m. 65 % af 1RM

Uge 3: (T) 9 sæt x 3 reps m. 80 % af 1RM (P=2 min) (L) 10 sæt x 3 reps m. 65 % af 1RM

Uge 4: (T) 10 sæt x 3 reps m. 85 % af 1RM (P=2 min) (L) 10 x 3 reps m. 65 % af 1RM

(P=1 min på alle (L) dage)

Deload phase 1:

Uge 1: (T) 5 sæt x 3 reps m. 70 % af 1RM (L) 5 sæt x 3 reps singles m. 55 % af 1RM

(P=1 min på begge dage)

Loading phase 2:

Uge 1: (T) 8 sæt x 3 reps m. 80 % af 1RM (P=1½ min) (L) 12 sæt x 3 reps m. 70 % af 1RM

Uge 2: (T) 9 sæt x 3 reps m. 85 % af 1RM (P=2 min) (L) 12 sæt x 3 reps m. 70 % af 1RM

Uge 3: (T) 10 sæt x 3 reps m. 90 % af 1RM (P=2½-3 min) (L) 12 sæt x 3 reps m. 70 % af 1RM

(P=1 min på alle (L) dage)

Deload phase 2:

Uge 1: (T) 5 sæt x 3 reps m. 70 % af 1RM (L) 5 sæt x 3 reps med 55 % af 1RM

(P=30 seks på begge dage)

Programmet i hele sin herlige uoverskuelighed er vedhæftet :lol: (tror dog jeg selv kan hitte ud af det).

Det skal nok blive godt - TJ siger selv jeg nok skal blive ondt stærk af det :lol: :devil:

DFHT_ala_MaxPower_version_2.zip

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Ja, så blev jeg 23, og nu er min fødselsdag snart slut ;)

Det har været en god dag, dejlig rolig og masser af hygge.

En masse benytter det nye år til at lave nye logs, men jeg har det nu meget godt i denne her. Mine mål er stadig cirka de samme som da denne log startede og det tror jeg de vil være et stykke tid endnu - selvom de tal jeg jagter forhåbentlig bliver større efterhånden.

PS: Ringenes Herre er en STOR STOR film, og fascinationen bliver bestemt ikke mindre når man har set materialet på extended DVD'erne. :)

PPS: Brølet fra de flyvende Nazguls er rent faktisk brølet fra et æsel, og enterne der brummer er muuuh'et fra en ko gjort dybere :lol:

Link to comment
Share on other sites

Et øjebliks sindsyge :lol:

Chinups (underhånds)

11 reps PR med 1 :devil:

Og så er det endda efter næsten 2 ugers total pause, også kendt som SD (bortset fra lidt sandsæk spas) og stangen jeg brugte er både glat og tyk (godt 4cm i diameter)

WUHUU - siger jeg bare

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

SÅ ER DER DØMT MASSIVE EATING

Intet seriøst træningsprogram uden en ligeså seriøs plan for kosten :)

Jeg har efterhånden konstateret at min træning (og vægtstigning) har gjort min forbrænding temmelig høj, og jeg vil tro jeg under sheikoen lå på ca 3500kcal dagligt (500 mindre på ikke træningsdage) og jeg tog intet på.

Det ville være så trist hvis flere måneders hårdt slid med vægtene næsten var spildt fordi jeg ikke kunne finde ud af at spise nok.

DET MÅ IKKE SKE DENNE GANG!!!

Derfor denne kostplan, hvor jeg nu har hævet niveauet til ca 4000kcal på træningsdage og de ca 500 mindre som shaken giver på ikke træningsdage.

Den skal ses som en grundplan, for jeg har som nævnt før ikke fuld kontrol over alle måltider. Tallene er sikkert ikke præcise, men det sætter niveauet.

Frokosten til hverdag er buffet på arbejdet og ofte vil aftensmaden være madklub på kollegiet, så der kan jeg ikke vide præcis hvad jeg stopper i hovedet. Men jeg må bare prøve at spise nok ;)

Morgenmad, mellemmåltider og go'nat shaken er der styr på og øjemålet er efterhånden godt tunet ind. De dage der ikke er madklub vil jeg som regel tage måltid 3 som aftensmad.

For at holde mig selv i ørene vil jeg adoptere Arnes kostskala MUTSVEK (Mols Uofficielle TallerkenSkala til Vurdering af Egen Kost)

Der vurderes således:

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: - Gives når jeg har fulgt planen og spist igennem

:4mewantfood: :4mewantfood: - Gives når et enkelt måltid er smuttet (ofte natshaken) eller et måltid ikke har været ordentlig sammensat.

:4mewantfood: - Gives når jeg slet ikke har fået spist nok eller spist meget skidt.

SPIS SPIS SPIS :devil:

post-12-1073231427.jpg

Link to comment
Share on other sites

MP> kan du ikke gøre dit sgrinsjot lidt tydeligere? Har satme svært ved at læse det :)

Det hjælper hvis du klikker på den.

Det kunne også tænkes explorer gør billedet mindre, hvis det fylder mere end der kan være på skærmen. For at få det stort igen skal du holde musen over billedet indtil et ikon med nogle pile kommer frem nede i højre hjørne, og så klikke på det. Så bliver billedet vist i fuld størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Set i forhold til det totale indtag jeg åbenbart er nødt til at have for at tage på :bigsmile: - så synes jeg ikke de 300g protein er helt skævt.

Mener i en anden fordeling af de 4000kcal ville være bedre? Og hvorfor?

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Personligt ville jeg foretrække flere kulhydrater og essentielle fedtsyrer.

Fedtsyrerne kan jeg godt følge dig i ;) Har du nogle gode og SPISELIGE forslag - og helst ikke alt for dyre. Jeg er ikke meget for at skulle kvæle en flaske UDO's om måneden.

Hvad er der bedre ved at erstatte proteinerne med kulhydrat?

Link to comment
Share on other sites

Som bekendt er forskerne meget uenige i, om for meget protein kan være usundt for raske mennesker også. Men når vi alle er meget enige i, at 2 gram protein per kg kropsvægt er mere end rigeligt til at dække ens behov, så kan man lige så godt være sikker og holde der.

I stedet kunne man bruge disse opsparede kcal på essentielle fedtsyrer og kulhydrater.

Energi kommer fra kulhydrater, ikke protein. Får man rigelig med kulhydrater, vil man ikke blot have masser af energi til træningen, man vil også udnytte proteinet langt bedre, da kroppen ikke behøver at omdanne proteinen til energi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg kan se du har 500g yogurt i din kostplan - hvad med at erstatte den med f.eks ylette?

500g ylette = 29g protein i forhold cheesy'en hvor der kun er 20g.

Link to comment
Share on other sites

Simoh -> ylette, er det ikke sådan noget uden smag? 5,8g protein pr 100g :o

Nu var det jo ikke ligefrem proteinmængden der skulle øges, men det kunne selvfølgelig spare lidt pulver.

Basket -> det vil jeg overveje, hvad har du at billige og ikke mindst spiselige forslag ang fedtsyrerne. Har prøvet solsikkeolie, det var lige til at knække sig over, og jeg har hørt flere rygter om at hørfrø er værre :puke2:

PS: er godt klar over at solsikke er primært omega-6 og hørfrø omega-3

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share