MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

En gåtur, siger du - uha nej :bigsmile:

Det tager en lille time at gå hjem og med bus var det 20 minutters venten og 15 min. kørsel.

I øvrigt kæmper jeg jo en brav kamp for at tage på (så forskellige skæbner og problemer vi har), så sådan en gåtur ville bare være spild af gode kalorier :lol:

Og i den sammenhæng, dagens kost:

:4mewantfood: :4mewantfood:

"Kun" 2, primært fordi frokosten var noget skod. Et stykke af den ringeste pizza jeg længe har smagt, og stort set kun dej, en bunke miniforårsruller og noget salat. De to mellemmåltider på arbejdet var også kun næsten gode nok - blev lige pludselig forfærdelig træt af :banana:

Nupper natshaken nu, så jeg vil tro jeg trods alt næsten nåede de 4000 idag.

Digten var forresten specielt til dig, Meadow - det glemte jeg vist at skrive :angel2:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Digten var forresten specielt til dig, Meadow - det glemte jeg vist at skrive  :angel2:

Tak igen! :bblush: Mente faktisk i foerste omgang mest tak for at dele det med os andre...

Elsker sne, men mest paa landet eller paa langrendsskitur. I byen er det mest bare i vejen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg forestiller mig også umiddelbart at sne er et absolut plus på en langrendstur :lol:

Jeg har løbet lidt langrend de første par gange jeg var i norge på skitur, og hvis bare vejret er i orden er det en fantastisk naturoplevelse. Jeg var nu mere til fart og spænding, så jeg hoppede hurtigt på slalomski i stedet. :)

Link to comment
Share on other sites

Noget lort - kan du ikke træne eller noget?

Ved ikke om der er plads til spinning i eftermiddag, nu bliver du måske nødt til at blive cardioBoi i noget tid..

EJ, spøg tilside - det er noget pis.. god bedring til den dumme albue..

Link to comment
Share on other sites

Det er jo det der er mærkeligt. Der er intet under træningen, selvom det er muligt der kommer hvis det bliver værre.

Det er kommet efter 2 af de 3 træninger jeg har haft i det nye år, hvor jeg har trænet bryst, triceps og skulder. Første gang var det ikke så meget. Denne gang er det VÆRRE. :(

Spinning siger du? Jeg er nok i så ringe cardio-form at jeg ville falde af cyklen indenfor de første 10 min :lol:

Men hvis det ikke lige var for det gebyr på 150-200kr for en dags træning hos SATS er det da muligt jeg kunne overtales til en (begynder)-time :)

Link to comment
Share on other sites

Hey du med den dumme albue,

Du skal da til laegen som kan henvise dig til en fys. Du skal bruge en henvisning. Og hvis du saa er medlem af danmark, og saa giver de ogsaa tilskud, - og saa er det faktisk til at betale...

Og du kommer da ofte hos laegen i forvejen? Noget med hoefeberindsproejtninger, - men det er maaske slut?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er medlem af danmark, den billigste gruppe tror jeg.

Allergivaccinen er jeg "kun" deroppe for en gang hver 6. uge cirka, og jeg har lige været. Selvom lægen skal være tilstede når jeg bliver stukket (pga en minimal risiko for at man går i chok ;) ), så er det en sygeplejerske der foretager stikningen, og lægen er som altid travl med andre ting. Så bottomline er at jeg skal have en konsultationstid uanset hvad.

Det vil jeg ringe og få i morgen.

Link to comment
Share on other sites

HEP HEY

Jeg tænkte det nok var en god ide at veje mig selv sådan på ugebasis, så jeg kan se om kosten virker som den skal.

Det er godt nok den "uofficielle" og ikke voldsomt præcise vægt jeg bruger (mekanisk), men den er ok til overordnede tendenser.

Og hvad sagde den lille vægt så?

95,5kg ALLTIME PR :w00t:

Det havde jeg godt nok ikke regnet med, men nu er kalibreringen også lidt håbløs, så jeg må nok hellere fokusere mest på ændringerne og ikke det absolutte tal. :bigsmile:

En del af stigningen er formentlig også væske og "foder i transit" som Onkel J vist plejer at sige :lol:

Det kunne nu være meget sjovt at runde 100kg uden at være fed :devil:

Albue status: En smule bedre end i går, men stadig ikke god nok. Dog gør det mig en del i tvivl om det er fornuftigt at gå til lægen. Det ville være noget pinligt at komme derop anden gang og heller ikke kunne fortælle andet end "at det gjorde altså ondt igår" <_<

Skal, skal ikke, skal, skal ikke, skal, skal ikke ... :confused3:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 2, dag 2, RBB (15-01-2004, 18.40-19.45)

Albue, smalbue - der sku' trænes sku' der :devil:

Power Clean

4 x 3 @ 70kg

Super, ret nem faktisk.

En-arms dødløft

1 x 1 @ 70kg

2 x 1 @ 75kg (+5kg PR) (løftet med både højre og venstre)

2 x 1 @ 80kg MISS

Fik de 80 kg op med begge hænder, men mistede grebet på vej ned.

Bent Over Barbell Rows

2 x 10 @ 60kg (normalt greb)

2 x 10 @ 60kg (yates)

Skulle lige prøve en omgang yates. Meget mystisk :blink: Mærkede intet i ryggen, mere i biceps (skulle nok have haft mere vægt på) og min greb var af HT.

Dødløft

8 x 1 @ 132,5kg

Slet ikke tosset.

Ved en ren tilfældighed startede RAMMSTEIN lige da jeg skulle til at løfte :devil: , så den blev sat på repeat og det tog kun lige lidt mere end to gennemspilninger for de 8 singles.

Og de virkede faktisk ret overkommelige (når stangen først var lettet fra gulvet)

Chinups

3 x 6 @ underhånds

Første sæt var jo ligefrem overkommeligt :bigsmile:

Gik også ok på de to næste, ikke til failure.

Leg Press

3 x 10/9/12 @ 260kg

Der skulle bare brændes til sidst skulle der. Jeg kunne have taget flere, men der skal også være lidt til næste gang, og jeg ville helst kunne gå ned i omklædningsrummet selv :lol:

Hammercurl

3 x 13/15/15 @ 15kg (asynkront)

1 x 15 @15kg (synkront)

YEEEEHAAAA - BURN BABY BURN :devil:

Og hvorfor ikke brænde lidt mere nu det gik så godt

Gunners Cable Show Off

1 x 5 @ 10kg (på hver side)

1 x 5 @ 20kg

1 x 8 @ 15kg

Lidt svært at finde den rette position, men hold da ferie nogle pumpede guns jeg havde :4flex:

Albuen sagde ikke et pip, sjovt nok mærker jeg den faktisk mindre UNDER træning end før og efter :blink:

Dejlig træning.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Dagens kost:

Fin frokost, resten efter planen. Nupper natshaken om lidt.

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Så fik jeg også min Glucosamin idag. Det er sgu' god service.

Bestilte tirsdag (cirka middag), onsdag fik jeg mail om at pakken var sendt, hentede den på posthuset idag, og det var bestilt i en engelsk butik (http://www.pharmacy2u.co.uk/) :w00t:

Så er det bare spændende om skidtet virker.

Jeg nupper en pille på 1g morgen og aften.

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 2, dag 3, BST (17-01-2004, 15.10-16.30)

Mission: Hvad mon albuen kan holde til? ;)

Dines og Nygren i grotten.

Bænkpres (Let dag)

10 x 3 @ 72,5kg

helt raket. De første par sæt var lidt tunge i det, men derfra blev det lettere og lettere, og det gik faktisk ok med teknikken også, selvom det gik stærkt.

Pauserne blev ikke helt taget så nøje grundet kæbe :bigsmile:

Military

4 x 8/8/8/7 @ 55kg

So close :(

Men det var da ikke total skidt ift at jeg tog 4x8x52,5 sidst, forholdsvis presset.

Incline DB bænkpres

4 x 8/8/12/10 @ 32,5kg

:devil::devil:

Lidt tungt første sæt, men jeg kunne mærke det var bedre end sidst.

Andet sæt virkede nemt, så på 3. og 4. fik den bare fuld GASSSS :w00t:

Lateral raise (SS1)

4 x 12 @ 12,5kg

Cool nok. Der er til mere.

Dips (SS1)

4 x 10/8/8/8 @ 15kg

:(

Hvorfor er jeg blevet så svag i dips?

Anterior delts og triceps var pæææænt ristede.

Reverse Incline Crunch

4 x 10 @ ribbe 5

Lige i sækken.

God træning. Ingenting fra albuen under træning. Mærkede vist en smule cirka en halv time efter, men det er væk igen - tror jeg :unsure:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Gunners Cable Show Off

Lidt svært at finde den rette position, men hold da ferie nogle pumpede guns jeg havde

Yep den er en kanon selvtillidsbooster :4flex: Og så får man tit lidt bryst og skuldre trænet samtidig fordi det er svært at få armene til at køre ordentligt :lol:

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 2, dag 4, RBB (18-01-2004, 17.45-19.40) :lol:

Behøver jeg nævne der blev trænet kæbet til den store guldmedalje idag :lol:

Men jeg fik da vist også løftet en vægt eller to.

Power Clean

4 x 3 @ 75kg

Hep, Når teknikken rammer nogenlunde virkede den faktisk ret nem, det er bare ikke altid den gør det ;)

Bent Over Barbell Rows

4 x 10/10/14/12 @ 65kg

Udmærket. Jeg kan meget godt lide at tage det en smule konservativt de første par sæt, og hvis jeg så vurdere der er god power, så giver jeg fuld gas i de sidste to sæt.

Nu er det ikke noget jeg har noteret før, men 14x65 er en klar Rep-PR :devil: (jeg har tidligere noteret 8x70 som rep PR)

Dødløft (LIGHT WEIGHT)

15 x 1 @ 110kg

KAPOW!!!

Hoppede op i favnen på daddy hele banden. Fik psychet godt op til de fleste, måske hjalp det også lidt der var publikum på :tongue:

Jeg lavede lidt blandet mixed greb og dobbelt overhånds uden problemer.

Squat

4 x 3/3/5/5 @ 110kg

Business as usual :)

Chinups

2 x 6 @ overhånds

2 x 6 @ underhånds

HADER DEN, HADER DEN, HADER DEN :thumb_down:

Alt for presset :(

Det hjælper måske heller ikke ligefrem at den bliver taget sent i programmet, men SÅ svag burde jeg altså ikke være.

Lad os bare sige jeg bliver positivt overrasket hvis jeg nupper 4x7 næste gang.

Hammercurl

4 x 10/10/15/14 @ 17,5kg

:devil::devil:

Rep PR med de 15x17,5

De sidste to sæt var total cool, jeg reppede bare derudaf indtil jeg dårligt kunne holde på vægtene mere :lol:

Både gunz og undergunz var seriøst pumpede bagefter.

Generelt positiv træning og den kandidere vist næsten til kæbe-PR i hvert fald i forhold til hvor meget der blev trænet. 20 sæt og 15 singler dødløft på små 2 timer :lol:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Dagens kost:

So many meals, so little time...

Men det er gået ok, mangler lige lidt frugt og en natshake, men det skulle der ikke være nogen ben i, så:

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 3, dag 1, BST (19-01-2004, 20.15-21.30)

Helt ekstraordinært har dette den tredje træning på 3 dage :o

Kort sagt så blev jeg nødt til at træne idag for at Mr Ripper kan få mit nuværende kort til centret og købe et nyt på torsdag, så derfor blev træning i morgen taget idag.

Bænkpres (tung)

9 x 3 @ 87,5kg

Men ikke så tung endda :)

Military

4 x 8/8/7/8 @ 57,5kg

Nuuuuuj, det var tæt på. Jeg forsøgte ikke på nr 8 i tredje sæt, men jeg VILLE bare have den i sidste. :devil:

Incline DB bænkpres

4 x 8 @ 30kg *

Kunne godt mærke der ikke var helt så meget power tilbage i pattøjet efter den halvtunge bænk.

Lateral raise (Giantset)

4 x 10/10/12/10 @ 12,5kg *

:devil:

Rep PR med 12x12,5

Dips (Giantset)

5 x 8/8/5/5/8 @ 20kg

Var en smule utryk ved albuen og jeg følte heller ikke rigtig der var power på sæt 3 og 4. Men i femte gik det ok.

Jeg kører dog ikke helt i bund længere, men kun lige under parallel. Har en ide om at det måske skåner albuen en smule.

Reverse Incline Crunch (Giantset)

4 x 10 @ ribbe 6

Fantastisk. Fandt ud af den faktisk er bedre (dvs hårdere :devil: ) når jeg holder benene hver for sig i forhold til samlet (og krydset). Jeg har mindre tendens til at forsøge at hjælpe med benene, selvom øvelsen i forvejen gør det svært ;)

* Vægtene er korrigeret ned i forhold til sidst, selvom det reelt er samme vægte jeg løfter. Vores håndvægte er Casall Sweden (Classic Pro) som går fra 12,5kg og deropaf med 2,5kg spring. Jeg regnede bare med at håndtagene også vejede en smule (2,5kg), men jeg har fundet ud af at de nok ikke vejer mere end 1-1,5 kg. Så for at gøre det hele lidt nemmere undlader jeg fra nu af at regne håndtagets vægt med. Jeg fandt nogle af vægtstørrelserne her, men ikke alle, så hvis nogen kan finde dem ville jeg da gerne have dem. Bare så jeg ved hvad jeg egentlig løfter ;)

Dagens træning var fin nok vægtmæssigt, men albuen skulle selvfølgelig gøre lidt opmærksom på sig selv. Den bliver bare sådan en lille smule øm, ikke noget der påvirker træningen - ud over måske dips en lille smule (er ikke sikker). Det er bare PISSE irriterende. Jeg må desværre nok erkende at jeg bliver nødt til at drosle ned på antal og intensitet af øvelser der involverer triceps, men det finder jeg nok endeligt ud af i morgen. Jeg håber på at få recept på nogle drugs eller en henvisning til fys hvis det kan tænkes der er noget værre galt end bare lidt inflammation.

:banana: :banana: :banana:

Dagens kost: Fino

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share