MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Dagens indtag får:

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Planen blev fulgt :)

Eneste ting der var mindre godt, var at der grundet lidt uforudsete ting gik næsten 5 timer mellem måltid 4 og 5, meeen det går nok.

DOMS-report:

Stadig pæn doms i wheels. Det måtte godt snart gå væk igen, men det påvirker forhåbentlig ikke dødløften i morgen. Det mener jeg i hvert fald ikke det har gjort tidligere.

Solid doms i patten.

Triceps også påvirket.

Og så er der vist nok lidt i anterior deltoid, men det har jeg lidt svært ved at fornemme.

:devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ingen træning idag? :chicken::chicken: :lol:

Anyway, ja, der er stor forskel på hvor meget det hjælper (vaccinationen) - men det hjælper langt de fleste. Og symptomerne fortager sig jo generelt med alderen, så selvom virkningen kun skulle holde 10 år er det oftest rigeligt...

Med hensyn til dit føde-indtag - hvad har du så tænkt dig at gøre, når vi andre sidder og guffer RIGELIGT i os søndag?? :lol: - kigge pænt på???

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Der er vist noget du ikke helt har fanget ved min diæt-vurdering.

Jeg giver :4mewantfood: efter om jeg får kalorier NOK, dvs lavere karaktere gives hvis jeg spiser FOR LIDT. Jeg prøver jo desparat at tage på :lol:

Jeg skal nok tage mig kærligt at de der pandekager arne snakkede om :eatchicken:

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 1, dag 2, RBB (08-01-2004, 17.45-18.45)

Power Clean

3 x 3 @ 60kg

Light weight. Mangler stadig masser af teknik, men jeg synes det gik ok med at være eksplosiv i andet ryk.

Bent Over Barbell Rows

3 x 12 @ 50kg

Superlet :devil:

Dødløft

1 x 3 @ 70kg

1 x 2 @ 100kg

6 x 1 @ 125kg

Det var absolut ikke så let som jeg havde håbet på, men tung var den vel heller ikke :blink:

Sumo for sjov (sideløbende med alm.)

1 x 3 @ 70kg

1 x 2 @ 100kg

1 x 1 @ 125kg

Svært at sige om den var tungere eller lettere, men jeg skal i hvert fald vænne mig til bevægelsen. Det virker som om hænderne er mere i vejen. Egentlig ville jeg gerne holde smallere, men der er intet greb på stangen <_<

Chinups

1 x 5 @ overhånds

2 x 5 @ underhånds

:baaa:

Føj, hvor sølle. Godt nok var det ikke til failure, men det var LIIIDT for tungt. Den den chinup-stang SUCKS FOR VILDT :cussing:

Leg Press

3 x 8 @ 240kg

Det var jo let, masser af kg endnu.

Hammercurl

3 x 12/12/20 @ 12,5kg

En dejlig afslutning. Solidt pumpede GÅNZ :devil:

Lidt godt, lidt skidt, generelt ok:

:banana: :banana: :banana:

Dagens MAM:

Frokosten havde måske ikke helt prots nok, men kaloriemæssigt var det nok ok. Der var ingen eftermiddagsfrugt, så der røg lige et par hundrede kcal. Halvdelen fik jeg dog kompenseret da jeg kom hjem, og resten blev indhentet med aftensmaden.

Godt arbejdet, dér, MaxP :lol:

:4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver at skrive et forslag om at de skal købe en bedre stang. ;)

Sidste gang jeg brokkede mig over stangen kom der trods alt nyt skumgummi på, som så allerede var god på vej til at blive ødelagt fuldstændigt efter et par uger <_<

Noget i stil med dette:

Stang i metal - ingen skumgummioverflade eller lignende.

Overfladen bør være ru eller let riflet som vægtløftstængerne

Mulighed for valgfri grebsbredde fra 0-100cm

Det ville nok heller ikke skade, hvis vi fandt et sted der havde en stang som kunne opfylde ovenstående, selvom jeg har på fornemmelsen at de har en eller anden fast forhandler de køber udstyr hos. ;)

Det er dog ikke lige lykkedes mig at finde en hos nogen af de butikker der er linket til i linksamlingen. http://www.fitnessbutikken.dk har en som ikke ser helt tosset ud, men det ser desværre ud som om den sidder lidt for tæt på væggen.

Har du for øvrigt set listen med alle de perioder hallen har lukket :o

Så vidt jeg kan forstå vil der dog være være åbent for træning når de forskellige arrangementer ikke lige er i gang, men det er nok temmelig forskelligt hvornår det er.

Det er altså også ret pudsigt med den DOMS i anterior deltoid - der er ikke mere nogen tvivl om at den er der ;)

Det pudsige er at det sker ret sjældent jeg får DOMS der, kun 2 eller 3 gange så vidt jeg kan huske, men når det sker føles det noget anderledes - musklen er meget mere øm end andre muskler plejer at være når der er DOMS i dem :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens kost:

Frokost var lidt noget crap, hakkedreng med bearnaise, fritter (dog fra ovn), salat og nogle grønsags-mini-tærte-dimser. Til aften var jeg bare ikke i humør til rugbrød og gad ikke lave mad, så det blev til PIZZA :w00t:

Det kan blive til 2 for total kcal var sikkert ikke helt tosset, og resten af måltiderne ok.

:4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Nu du er igang, burde du også skrive en seddel om indkøb af ny stang. ;) En Leoko styrkeløftsstang ville ikke være helt af vejen, for de gamle vægtløftssstænger har snart fået mønsteret slidt af. Men ham halbestyreren er en højst besynderlig personage og jeg tror ikke, han efterkommer nogle af vores ønsker. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 1, dag 3, BST (10-01-2004, 17.05-18.05)

Havde planer om at tage noget tidligere op og træne, men sådan skulle det ikke være. Det gør heller ikke så meget.

Blå tal indikere hvad der er øget ift sidst. Jeg bruger det kun på antallet af sæt, for reps går nok lidt op og ned (mest ned), og vægten stiger alligevel hver gang.

Bænkpres (let dag)

10 x 3 @ 72,5kg

Af mystiske årsager skal bænk altid virke tung. Det plejer dog at gå fint med progressionen alligevel. Giver sgu' egentlig et ret udmærket pump, sådan en omgang.

Military

4 x 9/8/8/8 @ 50kg

:cry:

Der er MEGET langt igen, men nu må vi se. :(

Incline DB bænkpres

3 x 9/10/10 @ 27,5kg

Meget bedre end sidst. Mere vægt og den virkede lettere.

Mellem første og andet sæt blev jeg lige "afbrudt" af 10 minutters kæbe med Nygren. :rolleyes:

Lateral raise

3 x 11/11/12 @ 10kg

Også bedre end sidst

Dips

3 x 12 @ 5kg

Yummi. Den var bare god.

Reverse Incline Crunch

3 x 10 @ ribbe 4

Jeg har tilføjet det lille twist at jeg laver det sædvanlige crunch, men slutter på toppen med hvad der nok svarer til Hip Thrust. Ved ikke helt hvor meget det rent faktisk bruger abs, men sværhedsgraden passer glimrende til den nuværende rep-range.

Det er trods alt bedre at starte skidt og slutte godt end omvendt ;)

Det er noget pis med albuen. Jeg kan tydelig mærke den ligger og lurer uden rigtig at gøre ondt, og det kommer og går. I næste uge køber jeg noget glucosamin og prøver om det hjælper. Virker det er det jo fantastisk, gør det ikke er tabet til at overskue ;)

:banana: :banana: :banana:

Yderligere et kvarters kæbe med nygrenen. Fik spoleret hans dynamiske dødløft godt og grundigt :lol:

Ripper -> Jeg har sendt forslaget om en ny chinup-stang. Synes lige jeg ville vente med leoko-stangen, men du skal da være velkommen. Vi må også lige finde ud af om det rent faktisk er ham hal-fætteren der står for nyindkøb. Nogen må jo have besluttet at vi skulle have boksesæk og cross-trainer - og hvor kunne det være rart hvis man kunne influere lidt på beslutningstagerne. ;)

Link to comment
Share on other sites

Yderligere et kvarters kæbe med nygrenen. Fik spoleret hans dynamiske dødløft godt og grundigt

Det er bare i orden. Til gengæld fik du lige set på min dødløftteknik. Nu hvor jeg er helt grøn i øvelsen er det rart lige at få korrigeret teknikken.

Godt initiativ mht. chinup stangen. Den vi har nu er ikke optimal.

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 1, dag 4, RBB (11-01-2004, 13.30-14.25)

Power Clean

3 x 3 @ 65kg

Fino

Bent Over Barbell Rows

4 x 12/12/10/10 @ 55kg

Mr Waterpas slår til igen :lol:

Dødløft (let dag)

10 x 1 @ 110kg

Kørt som 5 sæt á 2 singler, med ca 1 min mellem hvert sæt og 5-10 sekunder mellem hver single i sættene.

Tungt var det ikke (heldigvis), men det var ikke ligefrem fordi den hoppede op i favnen på mig.

Det virkede som om jeg fik lidt mere fart på når jeg lavede den hurtige nedgang (træk vejret ind stående, ned og tag fat og løft med det samme) i forhold til hvis jeg bruger et par sekunder på at få ordentlig greb og trækker vejret ind mens jeg står foroverbøjet.

Spørgsmålet er så om det også gælder når det bliver tungt.

Squat

3 x 3 @ 100kg

Stille og rolig start. :)

Chinups

2 x 5 @ overhånds

1 x 5 @ underhånds

Stadig for tung <_<

Underhånds er tydeligvis nemmere end overhånds.

Hammercurl

3 x 13/12/15 @ 15kg

Sidste sæt udført synkront. LÆKKERT PUMP I DA GÅNZ.

Umiddelbart efter jeg var færdig med dødløften og havde flyttet stangen over i squatracket kom en pige hen og spurgte om jeg har færdig ved det andet stativ, og det var jeg jo ;)

Så spekulere jeg lidt over hvad hun mon skulle bruge det til. De eneste piger der kommer ned i denne ende af centret er der for at træne legcurls eller legextensions, af og til også legpress, som hun lige havde lavet (med 100kg på).

Tænk sig om hun så ikke gik igang med frontsquat :dropjaw: og bagefter overhead squat :dropjaw: :dropjaw: for at slutte af med backsquat med 40-50kg (dog ikke så dybt) ;)

Det er uden tvivl den første pige jeg har set dernede i 2 år som har squattet, og det er umiddelbart kun Dines ud over mig selv jeg har set lave frontsquat.

Utroligt :w00t:

Så var det ellers hjem og kaste lidt med sandsækken.

Skuldersquat

2 x 10 reps

1 sæt på hver skulder

Backsquat

1 x 20 reps

Zercher Squat (med sækken i favnen)

1 rep

HHHRRRIIIIIITTTCCCHHH

LOOOOOOOOOOOOOOOOOL :lol: :lol:

PIS OS' <_<

Mon det er et tegn om at jeg har for stor røv eller bare skal træne sandsæk i underbukser? :lol:

Skulderløft

10 singles

I alt skiftevis til højre og venstre skulder.

God træning.

En samlet karakter på:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Dagens kost: kaloriernes kamp

vågnede omkring kl 12 - der plejer at at have indtaget dagens første 3 måltider i alt ca 2000kcal, så jeg vidste det blev en kamp idag.

Fra 12-17 havde jeg nået 4 måltider og ca 2500kcal og her til vores lille NFL-aften har jeg kæmpet en pizza ned på trods af ingen sult og guffet rigeligt med ferrero rocher. Las os sige det var de nødder jeg skulle indtage idag :angel2:

Og hvad skal det så give???

Hvis jeg nu lover at nuppe en nat-shake når jeg kommer hjem må kalorieindtaget være nået de 4000, så jeg giver den trods alt

:4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

:cries: :cry: :weeping:

Mine puny gunz er virkelig puny. Fik lige test-målt dem her til aften. Helt ufatteligt at 2 uger kan have kostet så meget.

Nu skal de ikke måles igen før denne omgang DFHT er færdig, dvs en gang i marts. Så bør målebåndet også helst vise 41 :devil:

Så bliver jeg i hvert fald glad...

Link to comment
Share on other sites

Hvor store var de så? :poking:

Jeg træner forresten i reglen altid efter 20.00, gerne senere. Det er ikke sjældent, at klokken sniger sig forbi 22.00, før jeg endelig får taget mig sammen. Depoterne skulle jo også gerne være helt fyldte! :) Ville du tjekke squatdybde eller bare låne mit bælte? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lad os bare sige jeg målte dem til 40 inden jul, og det er det bestemt ikke mere. :(

Ville du tjekke squatdybde eller bare låne mit bælte?

hehe, dit squat er ikke helt så ringe efterhånden.

Jeg klarer mig RAW :devil:

Så sent er jeg nok ikke deroppe under normale omstændigheder.

Link to comment
Share on other sites

:cries: :cry: :weeping:

Mine puny gunz er virkelig puny. Fik lige test-målt dem her til aften. Helt ufatteligt at 2 uger kan have kostet så meget.

Er det fordi du har været nødsaget til at træne med sandsæk eller hvad?

Eller er dine guns endnu et offer for Sheiko..

cheer up ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tvivler nu på sandsækken ligefrem har haft en negativ indflydelse. Så mange gange har jeg trods alt heller ikke brugt den endnu. Skulle undre mig meget hvis den kan få armene til at skrumpe.

Tvivler også på det er sheikoen. Jeg havde inkluderet lidt ekstra ryg som også burde give noget biceps, og det gav da vist også en halv cm. Rundede jo lige med nød og næppe de 40 inden jul.

Det er nu heller ikke fordi jeg er så ked af det ;) - men tilbagegang er sgu' svært.

Link to comment
Share on other sites

DFHT version 2

Uge 2, dag 1, BST (13-01-2004, 18.05-19.10)

Det er fantastisk som træning kan hjælpe lidt på humøret, næsten uanset hvordan det går :)

Bænkpres - "tung" dag

8 x 3 @ 82,5kg

Lidt tung i starten, kom faktisk lidt god fart på til sidst.

Military

4 x 8 @ 52,5kg

Det er ikke helt optimalt at jeg allerede er nede på 8 reps, men jeg fik dem dog i alle sæt.

Ifølge planen er der omkring 7,5kg progression tilbage, så jeg ved ikke helt om jeg bare skal nuppe det samme næste uge, eller om jeg skal følge planen og så måske ende nede omkring 5 reps eller lidt lavere. Tror egentlig helst jeg vil følge planen med vægt, og så må jeg ta' de reps jeg nu kan. ;)

Incline DB bænkpres

3 x 8 @ 30kg

Hmm, så blev den lidt tung igen <_<

Især i første sæt, da jeg ikke lige tænkte over at lave opspænd :blink:

Lateral raise

4 x 10 @ 12,5kg

Hold da fest de brændte godt igennem - lige fra andet sæt

Dips

3 x 10 @ 10kg

Ved sidste sæt begyndte det at blive hårdt.

Reverse Incline Crunch

4 x 10 @ ribbe 5

My baby :wub:

Det kunne da have været meget værre ;)

:banana: :banana: :banana:

Albuen sagde ingenting under træning, men det har den gjort lidt på turen hjem og efterfølgende. :(

Den er sgu' mystisk, men jeg har bestilt noget glucosamin, så må jeg se om det kan hjælpe. Ellers skal jeg vist en tur til en fys. Kan det betale sig at få en henvisning fra lægen, eller er det samme pris uanset hvad?

En af de efterhånden gamle rotter i centret havde tilsyneladende bænk-dagi dag (dvs det har han sjovt nok hver gang jeg ser ham). Da jeg kom var han vist lige gået igang. Han lægger solidt ud med 2-4 reps med omkring 125-130kg. Derfra piller han så vægt af i 2,5kg intervaller og laver 1 sæt med hver vægt. Han nåede i hvert fald ned til omkring 95kg med 2,5kg intervallerne så jeg, og det sidste han bænkede var vist 70kg - dvs 15-20 sæt har han nok lavet. Da han var færdig med bænk var jeg næsten færdig med hele træning, og jeg så ham kun lige gå videre til incline db bænk :lol:

Måden han laver bænkpres er også noget for sig. Han starter helt fladt med kroppen, og kun tæerne i gulvet. Sænker stangen meeeeegeeeeet langsomt, 4-5 sekunders excentrisk gætter jeg på, og efterhånden som han sænker stangen løfter han røven mere og mere. Normalt er han så næsten nede og røre brystet - eller kravebenet skulle jeg måske sige, for det så ud som om det var der han sænkede den til. Og når den skal op igen er det den ene grinder efter den anden. Utroligt nok klarer han den altid :bigsmile:

Under en af hans pauser spurgte jeg ham sådan meget diplomatisk hvad det var for et system han trænede efter - for det så sgu' lidt specielt ud. Det var sådan mest hans eget system forklarede han, men noget han havde lært i militæret. Der skulle trænes med maksimal belastning, mange reps med lav vægt holdt ingen steder - og det måtte jeg jo give ham ret i. :lol:

Jeg er ret sikker på han bænker temmelig meget det samme hver eneste gang.

Han fortalte så også at han havde trænet 8 år og så var hans løft måske ikke helt så imponerende alligevel ;)

Da jeg skulle hjem var jeg så heldig at HT har valgt at lave et kæmpe hul i busplanen, så jeg fik lov at vente i 20 minutter - længere tid end hele busturen tog.

Lidt af den ventetid brugte jeg mine ufattelige kreative evner på at lave et lille digt om sne, som jeg nu vil dele med jer :bigsmile:

Hvor er det flot når sneen falder blidt

Så træls når den falder som i nat

Så smukt det er som Danmark farves hvidt

Hvilken pest når næste dag er smat

Nu var det så godt nok i eftermiddags - men det skulle jo rime jo :lol:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg skulle hjem var jeg så heldig at HT har valgt at lave et kæmpe hul i busplanen, så jeg fik lov at vente i 20 minutter - længere tid end hele busturen tog.

Lidt af den ventetid brugte jeg mine ufattelige kreative evner på at lave et lille digt om sne, som jeg nu vil dele med jer  :bigsmile:

Hvor er det flot når sneen falder blidt

Så træls når den falder som i nat

Så smukt det er som Danmark farves hvidt

Hvilken pest når næste dag er smat

Nu var det så godt nok i eftermiddags - men det skulle jo rime jo  :lol:

Meget fint digt MaxPower - tak! ;)

Hvis turen tager mindre end 20 min i bus, - kunne du så ikke bare være gået? :blink: Du er da en rask dreng, som ikke tager skade af en smule skåne-cardio! :tongue: Men så var der måske ikke blevet et digt ud af det...

:) meadow

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share