MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

14-05-2003

HST ekstra 5 reps, dag 9

I'M A POWERLIFTING MACHINE!!!

Chinup "GTG" 1 min pause (PNG)

3x4, 3x3

Bænkpres

1x1x100 Pause PR

2x5x90 PR + dropsæt 7x70

:firebounce::firebounce: I'M ON FIRE!!!

Alle tricks blev taget i brug idag :bigsmile: , en del inspireret af Bench Press Battlefield

Efter opvarmningssæt lavede jeg lidt stræk for antagonisterne, derefter Antagonist pre-contraction (trække sig hårdt ned i baren mens den er racket)

En tung single inden blev det også til, og hvorfor ikke tage min gamle PR :w00t: Den var lidt hård, men jeg fik den og endda med en god pause på brystet. Mon ikke 100kg kan nå at blive startvægt til MOL træf 3?

De 5 reps var bare SUPER med crushing grip og det hele, nok det bedste sæt jeg har lavet i bænkpres :w00t::w00t:

Inden andet sæt nuppede jeg lige en nem single med 95kg :devil: og fik også de 5 reps der.

Dødløft, dynamiske singles

15 x 1 x 90

Kørte rigtig nemt og med god fart.

Indtil nu havde jeg trænet i et par løbesko med en temmelig stor sål. Idag prøvede jeg så nogle andre sko med mindre og hårdere sål, og mere støtte i siderne. Det gjorde en overraskende stor forskel, jeg havde meget bedre "kontakt" med jorden :lol: , og sålerne gav ikke efter. PERFEKT

Military

1x1x70 PR (+10kg) :devil::4whip:

2x5x60 PR + dropsæt 4x40 :lol:

Det er altså en gude-øvelse, og når det så oven i købet går fremad med stormskridt er det jo bare helt raket.

Sidste 1RM PR blev sat 25. februar med 60kg. De 70 var meget tæt på max. På en god dag (og inden bænk) kan den måske klemmes op på 75kg

5RM PR'en var også SUPER. Faktisk var kun de to sidste reps decideret svære.

Gjorde et ynkeligt forsøg på dropsæt bagefter, men der var bare udsolgt :lol:

Og så holdt jeg mig 10kg foran Dines, so også fik 5RM PR i Mili med 50kg :tongue:

Barbell bent over row

2x5x67,5

Ikke det kønneste, men i orden

Squat

2x5x115

Helt i orden. Også her gjorde skoene en stor forskel. De "gamle" havde meget større tendens til at blive presset udaf og de gav også en del efter. Det var der intet af med de nye sko.

DB incline bænk

2x5x32,5

God. Missede lige den sidste rep i andet sæt fordi den kom lidt skævt op, men ellers ingen problemer.

Preacher curl

1x4½x40

1x4x40 + 2neg

De første var reps virkede ok, men pludselig var der ikke mere juice i køllerne :4whip: . Dines syntes det var pænt morsomt at jeg gik i stå halvvejs og den bare ikke rykkede sig en millimeter :lol:

Dip (85kg BW)

2x5x120 + dropsæt 10x85

Idag var ingen problemer. Fik dem alle selvom det var hårdt. Jeg går ikke længere ned end vandret, da jeg kan mærke det vel dræbe mine skuldre.

Chinup Total: 21

Tiden: 1:30

Jeg er ustoppelig i øjeblikket. 3 PR's og en tangering af bænkpres PR, men denne gang med pause. Jeg kan ikke lade være med at give topkarakter igen idag, for både bænk og mili var for singsygt.

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Tilføjelse: Sjovt der er en grænse for hvor mange smileys man må lave i et indlæg. Grænsen er 20 styks...

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

16-05-2003

HST ekstra 5 reps, dag 10

"The force is strong with you, Luke" :lightsabre:

eller

"To infinity... and BEYOND" :superman:

kunne være gode slogans for dagens træning :bigsmile:

Chinup "GTG" 1 min pause (PNG)

4x4, 2x3

4 reps i 4. sæt var vist lige en enkelt for meget, dvs. lidt for tæt på failure, men ellers ok

Bænkpres

1x4x92,5

1x5x90 + dropsæt 7x70

Ok, det var så grænsen for denne gang. Måtte lige have en finger med i spillet fra spotteren for at de 92,5 kom op femte gang <_<

Men hva', 5kg stigning er slet ikke ringe. Tog en single på 100 med pause inden første sæt og 95 inden andet. No sweat...

Dødløft, dynamiske singles

15 x 1 x 95

ca. 1 min pause

Gik fint. Jeg øvede mig uden spejl idag for at få det lidt mere ind på rygraden.

Jeg fokuserede på at holde skinnebenene så lodret som muligt ved starten, stramt greb om stangen og spændte triceps. Det virkede helt ok.

Military

1x5x62,5 PR (i alt +10kg) :kickass:

1x4x62,5 + dropsæt 8x40

Sidste rep i første sæt var absolut sidste kraftanstrengelse, men JEG FIK DEN :devil:

Barbell bent over row

1x5x67,5

1x5x65

Jeg må desværre erkende, at de 67,5 er lige i overkanten hvis jeg skal holde en nogenlunde stil. Så den bliver sat ned til 65kg de sidste to uger - men husk dropsæt!

Squat

1x5x120 PR (i alt +10kg) :w00t::devil:

1x4x120

For satan da, det var grumt!!! 5 fucking reps med en vægt kun 5kg mindre end mit tidligere max. Det er vist ik' så ringe endda!!!

Jeg var så færdig i andet sæt og sidste rep var ren viljestyrke.

Faktisk var benene også en smule mærkede efter dødløften, så lidt imponerende jeg fik den.

DB incline bænk

2x5x32,5

Det kom da op alle 10 :blink:

Preacher curl (supersæt)

2x5x40 + dropsæt 10x20

MUHAHAHA - så fik jeg dem alligevel. Der blev klemt godt igennem :devil:

Dip (supersæt)

2x5x +40kg PR (+5kg) + dropsæt 10x85 :w00t:

YEAH BABY. Bedst som jeg troede grænsen for dips var nået sætter jeg ny PR. Regnede med at lave halv alm. og halvt negativer, men når jeg nu kunne tage alle 5 ville det være dumt ikke at gøre det.

Min kropsvægt er vist også steget omkring 5kg, så faktisk er det 10kgs PR :bigsmile:

Chinup Total: 22

Tiden: 1:35

Efter sådan en omgang kan man vist holde weekend med god samvittighed :bigsmile:

Nu skal jeg jo passe på der ikke går inflation i de kære bananer, så vi må hellere "nøjes" med:

:banana: :banana: :banana: :banana: :4whip:

BOBR trækker lidt ned, men ikke meget

Jeg var for øvrigt på apoteket igår og de havde tilfældigvis en vægt jeg lige måtte prøve.

92,5kg :w00t:

Det er første gang en vægt har vist over 90kg mens jeg stod oven på den. Godt nok var det efter morgenmaden og med tøj og sko på, så der skal nok trækkes 2-3kg fra, men det var stadig en smule overraskende.

Inden jeg skal skifte hele min garderobe ud, må jeg nok hellere holde lidt igen.

Så efter denne omgang står den på mild cutting. Nærmere forklaring følger.

De næste to træninger bliver blandet alm. 5 reps og negativer, og de sidste 4 træninger bliver så ren negativer i de øvelser det er muligt, desværre nok kun bænkpres, military, preacher og dips.

Roger over...

Link to comment
Share on other sites

Tak ska' i ha' alle sammen, det er også virkelig fedt at træne når det vælter ud af ærmerne med PR's. :firebounce:

synes det er et ondt rumænsk dødløft du har gang i....

Bare vent, det er vist den eneste øvelse jeg ikke har ramt max i endnu.

Link to comment
Share on other sites

19-05-2003

HST 5 reps negativ, dag 1

Jeg havde heldigvis ret mht forrige post :devil:

Dines var så flink at være spotter og dommer, selvom han egentlig er på SD.

Man falder ikke ligefrem over gode spottere i vores center, så det var rigtig fint.

(Jeg har prøvet at lave negativer i bænk med en spotter der ikke fattede konceptet - det var satme hårdt)

Chinup "GTG" 1 min pause (PNG)

3x4, 3x3

Det sædvanlige

Dødløft, rumænsk

1x5x115 5RM PR

1x5x120 5RM PR (+15kg ift starten af denne omgang) :w00t::w00t:

THE GROOVE IS GREASED!!!

De var TUNGE, men da den først var igang var det ikke rigtig noget problem at blive ved.

Nu er jeg meget spændt på hvordan min 1RM i dødløft ser ud om et par uger :bigsmile:

Bænkpres

2x5x95 + dropsæt 3x75 og 7x60

Udført som 2 alm. reps og derefter 3 negativer. FÅRK det var hårdt. Gik temmelig kold på første dropsæt.

Dejligt ristede patter bagefter dog :4whip:

Barbell bent over row

2x5x65 + dropsæt 8x50

Fin teknik

Military

1 x 3+1neg x 65 (3 alm. reps efterfulgt at 1 negativ)

1 x 2+2neg x 65 + dropsæt 4x50

Jeg var vist ikke helt skarp på Mili idag. Den var meget meget tung.

Squat

1x5x120 (kun til parallel dømt af den hårde dommer Dines)

1x4x120 (godkendt dybde :devil: )

Ikke dårligt, men næste gang skal der sidde 2x5 reps i godkendt dybde, tak :4whip:

Stående EZ-bar curl

2 x 2+3neg x 42,5 + dropsæt 8x27,5

Udmærket

DB incline bænk

1x5x32,5

Ville skåne triceps lidt, da jeg havde dips lige bagefter og havde taget biceps inden - derfor kun 1 sæt.

Dip

1 x 3+3neg x BW+45kg 3RM PR

1 x 2+3neg x BW+45kg + dropsæt 10xBW

Så vidt jeg husker har jeg aldrig haft så meget om livet (eller vejet så meget), så det er vel PR :bigsmile:

Chinup Total: 21

Tiden: 1:35

Jeg kunne ikke undgå at lægge mærke til et par nybegyndere som havde begivet sig igang med dødløft og squat. Dødløft var ikke helt hen i vejret, men squat var slem. De skulle også lige have et par gode råd med på vejen.

Generelt helt ok træning, den rumænske trækker helt sikkert en ekstra banan op af hatten:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Jeg fik vejet mig i dag og morgenvægten sagde præcis 90kg :kickass:

Og for lige at slutte træningen rigtig fint, så regnede det da jeg kom ud igen - og jeg HADER normalt at cykle i regnvejr.

Det var dog ikke så slemt, så jeg tænkte at det nok bare kunne hjælpe med at køle mig lidt af (havde svedt som et svin under træningen og gjorde det stadig lidt :blink: )

Da jeg så kom hen til min cykel var den punkteret - bugger.

Det tog jeg dog med oprejst pande og betragtede det lidt som en uventet bonus cardio på 4,5km gåtur hjem. :lol:

Så med min nye PR i Rumænsk (og Angels ukuelige optimisme) i baghovedet traskede jeg afsted i blandet regn og solskin.

Det holdt så heldigvis op med at regne efter 1,5km, men nøøøøj hvor var mine fødder færdige da jeg kom hjem.

Og det var så den dag :wave:

Link to comment
Share on other sites

Så er der dømt DOMS. De negativer kommer nok lidt bag på mig og den rumænske har tydeligvis også sat sine spor for jeg har gode DOMS i lårene (mest bag), lænden og brystet. :devil:

Og nu jeg mærker efter vist også i biceps og triceps B)

Link to comment
Share on other sites

Fik lige lyst til at tilføje en lille rekordliste med nuværende PR's i de vigtigste øvelser. Postede den også på første side, så den er nem at finde.

Bænkpres: 100kg 1RM m. pause (14-05-2003), 90kg 5RM (14-05-2003)

Dødløft: 130kg 1RM (10-03-2003)

Squat: 125kg 1RM (05-03-2003), 120kg 5RM (16-05-2003)

Rumænsk dødløft: 120kg 5RM (19-05-2003)

Dips: 25 reps med kropsvægt (23-04-2003), kropsvægt+40kg 5RM (16-05-2003)

Chinups (overhånds): 7 reps (09-05-2003)

Military Press: 70kg 1RM (14-05-2003), 62,5kg 5RM (16-05-2003)

1RM i bænk, dødløft og squat står til forbedring når denne omgang HST er færdig.

Reps i Dips og Chinups skal gerne hæves en smule inden MOL træf 3 :4whip:

Link to comment
Share on other sites

fin liste du holder dig B)

men håber du forstår at jeg er lidt mystificeret over dit rumænske løft i forhold til dit alm dødløft...

har selv er formodet max dødløft på 160 kg men laver stadig de rumænske med 60 kg....

(har dog aldrig for alvor testet min grænse i den øvelse men alligevel.... :blink: måske det kunne antyde at jeg nok skal prøve at løfte lidt mere dér næste gang :4whip: :lol: )

ret mig lige hvis jeg har misforstået noget...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil påstå dit forhold mellem alm og rumænsk er lidt mere mystifistisk end mit.

Se på datoerne, jeg har lige maxet i RDL, mens alm. er over 2 mdr. siden.

Jeg satser lidt på de 150kg i dødløft, det burde være muligt når RDL er steget 15kg indtil videre (giver nok 125kg en chance om en uges tid) :devil:

Er du sikker på du laver rumænsk dødløft rigtigt?

Link to comment
Share on other sites

hmm, blir da i tvivl, indrømmet, men det er en helt ny øvelse,

har kun haft den i mit program et par uger så må lige se den an,

ellers må jeg finde en i centret der kan vise mig den, såfremt der er nogen der ved hvoen man gør altså.... :blink:

troede ellers jeg lavede den rigtigt :confused2:

men i så fald undskylder jeg mange gange ;)

Link to comment
Share on other sites

men i så fald undskylder jeg mange gange

Ingen grund til det da. :)

Jeg forsøger at udføre rumænsk cirka sådan her, bortset fra jeg ikke står på en kasse og så lader jeg stangen gå helt ned og røre gulvet mellem hver rep.

RDL_ht1.gif

Link to comment
Share on other sites

lol det er god humor :lol:

det er osse såen jeg laver den men vil godt afsløre at jeg nok ik kan løfte 120 kg på den måde :lol: (ik uden en skade ihvertfald :lol: )

men så må jeg jo tage mig sammen :4whip::devil: :cussing:

men tak for tippet B)

Link to comment
Share on other sites

Er det at man ikke bøjer benene så meget eller hva?

Jaa, det er den mest synlige forskel.

I rumænsk DL skubber du røven mere tilbage for at få stræk på haserne, mens du i alm. DL sætter dig mere ned. Ryggen kommer også cirka ned til vandret ved rumænsk, hvor man som regel er noget mere oprejst ved alm.

Rumænsk mindsker også belastningen på quad som i forvejen bliver godt brugt i squat.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share