Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Tirsdag 15-02-2011

Opvarmning

5 min på motionscyklen

Workout

Genoptræning inkl. alle de nye øvelser, så det tager nu 20 minutter at komme igennem

Start på en god ny rutine

Shoulder rehab med 2 kg vægtskiver

Jeg kunne lave alle øvelser undtagen "W"et uden de store problemer

3 x 10 box airsquats bare for at se om jeg kunne

Finisher

2 km roning med begge ben (og skinne)

Ugens challenge var desuden 100 m 1-benet og 1-armet roning, som jeg troede jeg kunne være god til med al den et-benede rotræning, jeg har været igennem. Det tog mig 25,4 sekunder, hvilket er ret dårligt. Så det kan være, jeg skal koncentrere mig på de ting jeg har større talent for. Kagebagning for eksempel ... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en førstehjælpskasse i min taske, der er Afghanistan værdig og jeg regner med at have både en kommende sygeplejerske og en læge med på tilskuerpladserne lørdag. Vi er vist OK dækket ind.

Jeg glæder mig til kage!

Det er godt at vide :wink:

Og det har du også god grund til ..

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 16-02-2011

Opvarmning

5 min på motionscyklen

Workout

Genoptræning

Fortsættelse af en god ny rutine

Shoulder rehab med 2 kg vægtskiver

"T"et gik heller ikke så godt i dag

Box squats

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

Hanging leg raises

1 x 10

1 x 10

1 x 10

1 x 10

1 x 10

Ring curls (biceps curls i ringene à la Coach Thor)

1 x 10

1 x 10

1 x 10

1 x 10

1 x 10

Og så fik jeg workouten til at se ud af mere ... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 17-02-2011

Opvarmning

5 min på motionscyklen uden skinne

Genoptræning uden skinne, og det føles fint

Shoulder rehab med 2 kg vægtskiver

Strict pull-ups

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

4 runder af:

10 GHD situps

15 GHD back extensions + 10 kg

Finisher:

KB swing ladder

Uret bliver sat i gang og man laver 1 kb swing de første 30 sekunder, 2 de næste 30 sekunder, 3 de næste osv. Man fortsætter indtil man ikke længere kan nå sine swings i løbet af de 30 sekunder.

Jeg vidste ikke, om jeg ville kunne holde balancen med en tung kb eller om jeg overhovedet måtte lave den øvelse. Så jeg valgte en 16 kg.

Runder: 16 :w00t:

Rigtig god finisher!!!

Link to comment
Share on other sites

Så er der vist en der er tilbage.

Hvordan føltes det at kunne lave lidt igen? På en skal fra 1 til 37 hvor 22 er "godt" og 37 er "ekstatisk"? :)

:laugh:

Jeg tror måske jeg gemmer "ekstatisk" til en dag, hvor det hele fungerer som det skal .. Men min træningsoplevelse i går lå helt klart i den højere ende af skalaen :w00t:

Og glæden varer ved i dag, hvor jeg har DOMS, der har fordelt sig jævnt over lænd, lats, traps og triceps. Tænk at så lidt kan gøre så stor en forskel! Dejligt! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 18-02-2011

Jeg startede dagen med et besøg hos min osteopat. Der blev knækket og revet og presset til den helt store guldmedalje. Man kan nå at blive meget skæv i kroppen af 5 måneder med dårlig gang!! Lænden, den øvre ryg og nakken blev fikset. Jeg har ikke kunnet støtte på min venstre hånd de sidste to dage, det fik han rettet op på. Skulderen fik også noget opmærksomhed, men den skal have lidt mere næste uge. God omgang!! :4thumbup:

Så lidt hviledagstræning ..

Opvarmning

5 min på motionscyklen uden skinne

Genoptræning uden skinne

Senere om aften

30 min på motionscyklen mens der blev afholdt Fastelavns WOD i kirken. Sjovt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 20-02-2011

Stronger Challenge i Butcher's Garage .. superfedt event med nogle fede workouts (nogle øvelser var måske ikke helt så velovervejede) og en fantastisk stemning. Der var nogle virkelig stærke teams. Kirkens hold klarede sig over alle forventninger. Team LumberJacked var virkelig badass i går. :devil: Og Aalborg drengene skuffede bestemt heller ikke !! :superman:

Udover det fik jeg hilst på og snakket med en masse dejlige mennesker .. også nogle her fra MOL, som jeg ikke havde set længe .. loonie, Baron Bandit og endda the real deal var kommet for at se challengen.

Superfed dag. Og gymmet er helt fantastisk - en kæmpestor legeplads, som jeg helt klart skal prøve en dag.

Søndag 21-02-2011

Først brunch med tøserne og så skulle der trænes ..

Opvarmning

5 min på motionscyklen uden skinne

Genoptræning

Bænkpres

10 x 20 kg

10 x 30 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

T-bar row (hjemmebygget: med vægtstangens ene ende klemt fast i et hjørne og skiver på i den anden ende)

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

Lunges med bagerste ben på en box (kun højre ben)

10 x 10

10 x 10

10 x 10

10 x 10

10 x 10

I pauserne mobilitet og strækøvelser

Link to comment
Share on other sites

Du kunne snildt ha været med i feltet igår.. 2 ben eller ej!..

Når nu du ikke er fresh på pullup battle, hvertfald ikke før det er vejr til at banke de 100reps af på engen, burde du kaste dig over weighted pullups :tongue::w00t::wink: ..

Haha, mon dog .. :tongue:

Weighted pullups er en god øvelse .. og altid hurtigt overstået. Jeg tager en vægtvest på, så laver jeg to reps, og så kan jeg ikke tage flere :laugh: Men jeg kan godt se, at jeg skal til at komme op i omdrejninger. Inden jeg ved det er der forår og engen kalder. Og du er nok ikke blevet svagere siden sidst :wink:

Link to comment
Share on other sites

Haha, mon dog .. :tongue:

Weighted pullups er en god øvelse .. og altid hurtigt overstået. Jeg tager en vægtvest på, så laver jeg to reps, og så kan jeg ikke tage flere :laugh: Men jeg kan godt se, at jeg skal til at komme op i omdrejninger. Inden jeg ved det er der forår og engen kalder. Og du er nok ikke blevet svagere siden sidst :wink:

Hehe du er stadig vild du som kvinde owner weighted pulls. Hva med eventuelt at lave towel eller rope pullups med BW istedet? Dem kan du også lave hjemme i hyblen, smid et håndklæde om baren og klem om enderne som var det et reb.. PULL HARD!

Link to comment
Share on other sites

Hehe du er stadig vild du som kvinde owner weighted pulls. Hva med eventuelt at lave towel eller rope pullups med BW istedet? Dem kan du også lave hjemme i hyblen, smid et håndklæde om baren og klem om enderne som var det et reb.. PULL HARD!

:blush:

Det vil jeg prøve .. det lyder nu ret sjovt. Og det er jo en super god måde at træne mit greb på !! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 21-02-2011

1 h genoptræning på Amager Hospital :4thumbup:

Puha, jeg har altid troet, at genoptræning var sådan noget fesent noget. Men efter de sidste to gange på Amager Hospital har jeg skiftet mening. Det er hårdt arbejde! I dag fik jeg virkelig sved på panden.

Vi prøvede en masse forkelligt for at se, hvad knæet kunne holde til - med trampolin, bolde og alt muligt andet udstyr. Jeg skulle lave øvelser, som jeg ville synes var hårde selv hvis jeg ikke fejlede noget. Men det kan jeg godt lide :bigsmile: Og fysioterapeuten virkede meget tilfreds.

Jeg har en tid igen på fredag .. nu går det stærkt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 22-02-2010

Opvarmning

5 min på motionscyklen uden skinne

Genoptræning

Shoulder rehab

Box airsquats

20 x BW

20 x BW

20 x BW

20 x BW

20 x BW

20 x BW

20 x BW

20 x BW

20 x BW

20 x BW

supersettet med

TheRealStud inspireret pull-up træning :w00t:

5 x rope pullups

5 x towel pullups

5 x rope pullups

5 x towel pullups

5 x rope pullups

5 x towel pullups

5 x rope pullups

5 x towel pullups

5 x rope pullups

5 x towel pullups

Det er en fed fed måde at lave pullups på. Oven i købet fik jeg en masse street credit for det :laugh:

Finisher:

8 runder af:

10 GHD situps

15 GHD back extensions

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 23-02-2011

Hurtig omgang træning

Opvarmning

5 min på motionscyklen uden skinne

Genoptræning

Shoulder rehab

Ab cluster

2 runder á

30 sek FLR (udgangstilling til pushups)

20 sek Rest

10 sek V-sit

30 sek Abmat situps

20 sek Legs off ground (20cm)

10 sek Rest

30 sek Flutter Kicks

20 sek V-Sit

10 sek Abmat Situps

Finisher:

3 km roning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share