Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Weeeeeeeeeeee Daisybro 4thumbup.gif Så skal der snart chipmunkes og laves Dan Hero WOD!

Tja, snart og snart .. Men jeg skynder mig alt jeg kan! :bigsmile:

Fedt at du fik den af :w00t:

Forhåbentlig uden at trampe alt for meget i det, så er jeg noget chokeret over så hurtigt man taber muskelmasse. Jeg vidste godt at det gik rimeligt hurtigt men :unhappy:

Med dit aktivitetsniveau så vender det sikkert også ret hurtigt tilbage.

Så fedt!! :w00t:

Og du rammer ikke et ømt punkt her. Faktisk er timingen ikke så dårlig endda. Så slanke bliver mine lår aldrig mere .. og det pynter sikkert på min fine kjole til julefrokosten :tongue: Og jeg er bestemt ikke hard-gainer og fra natur af bottom-heavy, så jeg er også sikker på, at muskelmassen kommer tilbage in no time!

Sweet! Superlækkert at aflevere skinnen!

Som du værner så godt om mig og mit fødeindtag, ligeså må jeg værne lidt om dig. Husk, at jo mere utålmodig du bliver, desto længere vil hævelsen blive i knæet... hævelse i knæet er noget skidt, fordi det kan blive ved med at irritere og sætte en stopper for din træning i hulens lang tid. Så vær zen og tålmodig, så går det hurtigere i sidste ende :hippy: :smile:

Det korte og det lange - vær lige så fornuftig i din genoptræning, som du er i din træning. Det ville være ærgeligt, at se dig være skadet længere end nødvendigt, fordi du mister tålmodigheden :smile:

Uuuuhhh, kunne du ikke bare have bedt mig om at spise en skål mysli for at fremskynde helingsprocessen? Zen og tålmodig er desværre fremmedord for mig ... og fornuft er nok heller ikke altid min stærke side. Men du har jo bare så ret!! Jeg prøver at tage et skridt ad gangen og sætte mig en masse delmål, så jeg hele tiden kan fornemme fremskridt.

Første delmål, som jeg drømmer om at opnå, er at kunne cykle til arbejde igen. Jeg savner mine 30 minutters frihed hver morgen og aften. Det er godt nok anstrengende at være afhængig af offentlig transport; det tager så lang tid og folk er ubehøvlede, skubber, er sig selv nærmest, hoster og nyser over det hele. Puh :nonono:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 18-11-2010

Jeg var virkelig sløj hele formiddagen, fordi folk i bussen bare hoster og nyser over det hele. Puh :nonono:

Derfor overvejede jeg at droppe træningen ... og gjorde det så ikke alligevel. Hvilket var godt, da jeg fik det meget bedre bagefter.

Opvarmning New And Improved!

15 min på motionscykel (der arbejdes på 1. delmål!)

Z-health drills og mobilitet

Bænkpres

1 x 10 x 20 kg

1 x 10 x 40 kg

1 x 5 x 50 kg

1 x 5 x 60 kg

1 x 5 x 60 kg

1 x 5 x 60 kg

1 x 5 x 65 kg

1 x 5 x 65 kg

1 x 5 x 65 kg

De sidste to sæt var der spotter på. Sjovt, hvordan stangen altid føles lettere bare der er én, der står bagved!

Og fordi jeg var så sløj, var jeg også meget langsom og nåede ikke mere i den tid jeg havde :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 18-11-2010

Jeg var virkelig sløj hele formiddagen, fordi folk i bussen bare hoster og nyser over det hele. Puh :nonono:

Og lugter! Der er findes ikke noget mere nedern i verden end at tage bussen, og det er jeg nødsaget til pt. fordi min cykel er stjålet, æv.

Fedt du har fået din metalfætter af! Skal du til CF AA challenge og glo?

Link to comment
Share on other sites

Og lugter! Der er findes ikke noget mere nedern i verden end at tage bussen, og det er jeg nødsaget til pt. fordi min cykel er stjålet, æv.

Fedt du har fået din metalfætter af! Skal du til CF AA challenge og glo?

Hvor er det dog irriterende med den cykel! Du skal have dig en ny asap :bike:

Det tror jeg egentlig ikke ... jeg er ikke så god til at stå og glo. Så bliver jeg bare irriteret over, at jeg ikke selv kan være med. Oven i købet er Challengen jo primært for CF AAs medlemmer, og dem kender jeg ikke så mange af. Det er lidt dumt, når man ikke engang har én at heppe på. Og nu, hvor jeg ved, at I heller ikke har en Irma i Aalborg, mangler der lidt incitament til at komme derover :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 19-11-2010

I dag havde jeg ikke lyst til rigtig træning. Men jeg ville gerne cykle. Og det blev til en halv time, hvor jeg startede uden belastning og løbende skruede mere modstand på. De sidste fire minutter cyklede jeg med maks. modstand. Og det gik fint :bigsmile:

Så prøvede jeg nogle kipping pull-ups, og det fungerer slet ikke. Det gør afsindigt ondt i knæet :unhappy:

I morgen skal jeg endelig undervise igen for første gang efter ulykken. Weeeee! Det glæder jeg mig til ... Desværre er det Fran, der står på programmet. Og det er knap så sjovt, nu hvor jeg hverken kan vise gode thrusters eller kipping pull-ups .. :unhappy: Uhhh, jeg vil gerne være superwoman. Nu!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 20-11-2010

Nøj, hvor var det fedt at undervise igen i dag!! :4thumbup:

Jeg skulle meget tidligt op i morges .. det tager lang tid at komme til Østerbro med offentlig transport sådan en weekenddag. Derfor glemte jeg desværre at tage noget smertestillende og troede egentlig heller ikke, at det gjorde noget. Men det gjorde det. I løbet af mine timer gjorde det gradvist mere ondt.

Min egen træning efter timerne blev derfor ganske kort.

Roning

5 km

Og så kunne jeg ikke holde til mere og skyndte mig hjem.

I morgen skal jeg være på Østerbro igen. Så er jeg klogere og tager mine piller og får forhåbentligt lavet noget rigtig træning.

Link to comment
Share on other sites

Søndag 21-11-2010

Jeg kørte en ny træner ind i dag, og fordi han klarede sig så godt, tillod jeg mig at være med til dagens workout på hans sidste hold ..

Og den stod på kongeøvelsen :4thumbup:

Bænkpres

5 - 5 - 5 - 5 - 5

1 x 5 x 50 kg

1 x 5 x 60 kg

1 x 5 x 70 kg

1 x 5 x 72 kg PR :superman:

1 x 3 x 73 kg PR

De 73 kg skulle egentlig også komme op 5 gange .. det gjorde de så ikke, men så blev det da til en 3RM PR :bigsmile:

bagefter til Open Gym:

5 km roning

Frohn og Tim skulle til at lave en workout, som virkede ret sjovt .. og hvor jeg sagtens kunne være med. Så jeg hoppede med på den.

Idéen var, at man skulle sætte 5 KBs (8-12-16-24-32 kg) op i en linje. Man skulle lave 5 swings med hver, hvor man starter med den mindste og slutter med den tungeste. Så skulle der laves en øvelse, man ikke kan lide. Reps måtte man selv bestemme. Tilbage til KBs, hvor man nu skulle starte med den tungeste og sluttede med den letteste. Bagefter lavede man en øvelse man var glad for. Dette skulle gentages 2 gange, så der var 3 runder i alt. Hos mig blev det til:

Finisher

KB trappe op: 8-12-12-16-24 kg

5 strict pullups

KB trappe ned: 24-16-12-12-8 kg

10 slammer ball kast, 20 lbs, baglæns over hovedet mod væggen

Den var meget hårdere end vi havde regnet med. Især KB trappen opad plus pull-ups'ene bagefter var ondskabsfulde for mig. De sidste 5 pull-ups var jeg nødt til at tage med kontrolleret kip. Det lyder ynkeligt, men der var ikke til flere stricte :tongue:

God workout!

Link to comment
Share on other sites

Stærkt bænkpresset, bro! 4thumbup.gif

Tak bro :bigsmile: Du skulle have set det .. du ville have givet det prædikatet "DBM approved". Bredt greb og ingen pandekagebænk!

Stærkt med PR's :devil:

Godt, at du har fået skinnen af og nu kan komme i gang med genoptræningen og generelt bruge hele kroppen :smile:

Tak seje Marianne :w00t:

Det er virkelig dejligt ikke længere at skulle have den på ... Nu kan jeg variere min træning meget mere, og det går forhåbentligt også stærkt med genoptræningen.

Og når jeg en dag kan cykle igen, vil jeg meget gerne cykle forbi IK og træne sammen med dig igen ... :smile:

Stærk patkass, bro!

Du ville så meget have slået Klaus i bænkpresbattle, hvis det ikke var for dit lille uheld! :devil:

Thanks bro! :bigsmile:

Haha, sjovt at du skulle skrive det ... der var faktisk en på vores hjemmeside i dag, der spurgte, hvornår der nu skal battles i bænk. Det var jo bare blevet udskudt ... men Klaus er blevet god i mellemtiden :crazy: Nu er jeg presset ..

Link to comment
Share on other sites

Mandag 22-11-2010

I morges tog jeg endelig min cykel til cykelsmeden, og der skal laves en hel del ... Jeg håber at være klar til at cykle igen, når han er færdig med at reparere den.

Opvarmning

10 min på motionscykel

Z-health drills

Endnu en gang havde jeg ingen idé om, hvad jeg skulle træne. Heldigvis var Klaus og Garnæs kreative og fandt på en fin workout til mig.

4 runder af:

10 DB Hang power clean, 15 kg

15 Powerwallballs

20 GHD back extensions

Den gjorde ondt på den gode måde. Virkelig god intensitet hele vejen igennem!

Link to comment
Share on other sites

Jeg stod op kl. 5 i går for at undervise morgen- og formiddagsholdene ... og da det så var tid til min egen træning, var jeg alt for kvæstet. Så det blev til en ufrivillig hviledag i går.

Onsdag 24-11-2010

Træningen skulle være kort i dag, fordi der er meget at se til på arbejde for tiden. Jeg havde i morges besluttet mig for at lave noget push/pull træning. Det skulle så blive til shoulder press og pull-ups. Allerede under opvarmningen begyndte jeg at kede mig ved tanken om de to øvelser.

Men så mente Klaus, at han havde en god workout til mig, som han opfandt dengang hans knæ var i stykker. Og den lavede jeg så ...

Opvarmning

15 min. på motionscykel

Z-health drills

Shran

21 - 15 - 9

Shoulder Press, 30 kg

Pull-ups

Det var præcis de samme to kedelige øvelser, som jeg alligevel ville have lavet, bare i en lækrere forpakning, som gjorde, at den workout faktisk var intensiv og sjov!

Oven i købet fandt jeg i dag en måde at kippe på, hvor knæet ikke gjorde ondt. Så nu kan jeg lave kipping pull-ups igen. Endnu en gang fremskridt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 25-11-2011

Opvarmning

15 min. på stationscykel

Z-health og mobility

Under opvarmningen i dag fandt jeg ud af, at jeg nu kan squatte til ca. parallel ... som for mig svarer til højden af en 25 kg Eleiko skive med en medbold ovenpå. De andre skulle lave Jackie, og det kunne jeg under de nye omstændigheder jo også være med til :4thumbup:

Rehab Jackie

1.000 m roning

50 thrusters, på skive+bold med 5 kg stang

30 pull-ups

Nu sagde lægen jo, at jeg ikke måtte bruge vægt endnu før om to uger. Men han kan umuligt have ment en 5 kg stang, fordi den jo ikke rigtigt vejer noget ...

Det går fremad!

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Fredag 26-11-2010

Meget arbejde og knap så meget tid til at træne :unhappy:

20 min. på stationscykel

Udvidet omgang z-health drills

Lørdag 27-11-2010

Så skete det, som jeg har forventet lige siden vintervejret har sat ind .. Jeg er ikke helt sikker på benene endnu, og pga. sne og is kom jeg på vej til julefrokost galt af sted og belastede venstre knæ forkert. Jeg ignorerede det hele aften og dansede i flere timer med det resultat, at jeg pga. smerterne nærmest kravlede op ad trapperne, da jeg så kom hjem.

Søndagen tilbragte jeg så med at have benet liggende oppe og med is på.

Mandag 29-11-2010

Jeg får en mærkelig skarp smerte når jeg belaster knæet eller har det bøjet i en bestemt vinkel, og det er stadigvæk umuligt at tage trapperne med venstre ben først.

Men hvis skæbnen tror, at den kan slå mig af banen ved at straffe mig med alverdens knæskavanker, kan den godt tro om igen!

Jeg fandt nemlig ud af, at jeg underligt nok kan ro, uden at det gør ondt:

Opvarmning:

1.600 m roning

Z-health drills og mobilitet

I mangel af kreativitet og lyst til tung overkropstræning hoppede jeg med på de andres workout, som stod på ... roning! Yay!

1.600 m roning

3 min pause

1.200 m roming

2 min pause

800 m roning

1 min pause

400 m roning

Om ikke andet fik jeg da i hvert fald roet i dag!

Link to comment
Share on other sites

Det var da på tide med en update! Vi er nogen, der manisk har trykket refresh de sidste par dage. Pas nu på knæet, så du snart er klar til chipmunk-træning! :)

Det kan jeg godt forstå bro .. min log er også meget spændende for tiden :blink: Men jeg synes nu heller ikke, der kommer så mange updates i din log?? :unhappy:

Og jeg lover dig, at vi laver en chipmunk træning inden jul. Det er alt for længe siden efterhånden!!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 30-11-2010

Jeg fik et af vores medlemmer, som er fysioterapeut, til at se på mit knæ i morges. Og heldigvis ser det kun ud, som om jeg fik en forstrækning af quadriceps senen. Knæskallen sidder stadig, hvor den skal! :4thumbup:

Så nu skal der bare is på, der skal spises noget smertestillende (men det gør jeg jo i forvejen) og ellers burde smerten være væk igen om en uges tid. Yay!

Opvarmning

2 km roning

Z-health drills og mobilitet

Seated shoulder press

1 x 10 x 20 kg

1 x 10 x 25 kg

1 x 5 x 30 kg

1 x 3 x 35 kg

2 x 4 x 35 kg

Jeg er blevet svag. Øv!

Mini Upper Body Mayhem

3 runder af:

Max. reps strict pull-ups BW

10 Good mornings, 20 kg stang

Max. reps dips BW + 10 kg kæde

10/10 Lever one arm shoulder press, 20 kg stang + 10 kg skive

Pull-ups: 7 - 5 - 5

Dips: 8 - 7 - 6

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Stadigvæk travlt på arbejde ... så ingen træning i går.

I dag så det heller ikke bedre ud, men lidt skulle der trænes alligevel bare for at blive distraheret for en stund ...

Torsdag 02-12-2010

Opvarmning

10 min. ass-to-the-grass cykling (dvs. med sadlen hele vejen ned, sådan at knæet var max. bøjet) :4thumbup:

Z-health drills

Og så lavede jeg bare en masse ustruktureret træning, hvor jeg prøvede lidt KB snatches, hvilket kører fint, så det skal jeg snart lave en workout med. Så lidt sjipning .. det fungerer også ok, double unders går dog ikke endnu.

Så startede jeg med at bænke lidt:

1 x 10 x 20 kg

1 x 10 x 40 kg

1 x 10 x 50 kg

1 x 5 x 60 kg

1 x 3 x 70 kg

Klaus syntes ikke det var en god idé at træne noget jeg allerede kan ... og at jeg i stedet for skulle i gang med noget jeg ikke kan. Strict muscle-ups for eksempel. Så dem prøvede jeg så at lave ... og det gik selvfølgelig ikke så godt. Meeeeen Klaus er meget god til at spotte og har knækket koden til min første strict muscle up. Efter nogle få justeringer gik det i hvert fald allerede meget bedre, og jeg kom ret højt op. Det kommer jeg til at øve lidt mere af det næste stykke tid.

Finisher:

AMRAP på 10 minutter:

100 m roning

10 ring pushups

10 TRX jacknife (med fødderne i ringene)

Link to comment
Share on other sites

Fredag 03-12-2010

Tinapigen og jeg havde aftalt, at hun skulle komme forbi til noget hygge fællestræning i dag. I dagens anledning havde jeg fundet en rigtig god workout på CrossFit Football, som ville lige have været noget for stærke Tina, og jeg var forberedt på at få tæsk af hende :bigsmile: Desværre fik den lille feber, så hun kunne ikke komme. Men jeg fik nu tæsk alligevel .. :crazy:

Opvarmning

10 min. cykling

Z-health drills

Workout

Complete 5 rounds:

Handstand Hold - 30 seconds

Max Handstand Push Ups

Static Pull Up Hold - 30 seconds

Max Strict Pull Ups

Hold Top of Ring Dip - 30 seconds

Max Ring Dips

*Perform isometric hold for 30 seconds, kick down, shake out your hands and perform max reps of given exercise.

Jeg lavede:

HSPUs: 12 - 11 - 8 - 7 - 10

Pull-ups: 2 - 2 - 2 - 2 - 2 :gal:

Ring dips: 5 - 4 - 3 - 2 - 1

Workouten ser ikke rigtigt ud af noget på papir, men bagefter følte jeg mig, som om jeg var blevet kørt over af en traktor. Kombinationen af statisk hold direkte efterfulgt af max reps er ekstrem ubehagelig. Og jeg blev virkelig overrasket over, hvor dårlig jeg var til pull-ups. Haha, der var jeg jo absurd svag! :omg:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 05-12-2010

Det var meningen jeg skulle træne i kirken i dag ... men på grund af vejret kom der hverken bus eller s-tog i løbet af de 25 minutter jeg ventede. Mere tålmodighed havde jeg så ikke og humpede derfor hjem igen igennem den faldende sne, hvilket faktisk var ret dejligt. Derfor gik jeg også en omvej og besluttede mig for at lave baileys trøfler i dag. Det er jo alligevel 2. advent! Det tog mig en tur i tre forskellige butikker :blink: før jeg havde alle ingredienserne sammen. Men så blev eftermiddagen da også brugt til noget produktivt ... og jeg lavede mange lækre baileys trøfler :w00t: :4mewantfood:

Senere hjemmetræning

10 runder Cindy:

5 strict pull-ups

10 pushups

15 airsquats

Jeg har de sidste mange dage lavet en masse knæbevægelighed, og det har betalt sig. I dag kom jeg for første gang virkelig dybt ned i squatten. Jeg er stadigvæk latterligt svag omkring knæet, så jeg lavede benbøjningerne langsomt og kontrolleret for at undgå alt for meget elvis knæ.

Men det virker som om der kun mangler ganske få centimeter indtil jeg har fuld bevægelighed tilbage. Og på de billeder jeg tog for en sjovs skyld ser squatten nærmest så dyb ud som den plejer bortset fra, at jeg ikke kan holde min overkrop lige så oprejst som før. Men det arbejder jeg på nu!

Finisher:

Ab Cluster

2 runder á

30 sek FLR (udgangstilling til pushups)

20 sek Rest

10 sek V-sit

30 sek Atomics

20 sek Legs off ground (20cm)

10 sek Rest

30 sek Flutter Kicks (saksespark)

20 sek V-Sit

10 sek Atomics

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share