Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Tirsdag 24-05-2011

I dag underviste jeg på morgen- og formiddagsholdene i kirken. Og da det så kom til min egen træning var jeg helt kvæstet, så jeg lavede kun en lille smule.

2.000 m roning

Jeg kan ikke huske tiden, men den var heller ikke værd at huske.

Ugens challenge i kirken er 10 dips med max. weight. Jeg prøvede at lave nogle kun med kropsvægt ... og kom kun lige op på 3 :crazy:

Nogle gange, når man er ringe til noget, er det manglende styrke. Eller dårlig teknik. Og andre gange er det bare et spørgsmål om at tage sig sammen. Så jeg tog mig sammen, satte 2 kg på bæltet og lavede 10 dybe dips. Baaahh, der kan man bare se!

Jeg prøver igen senere denne uge med lidt mere vægt på ...

Senere:

1 time mobilitet på vores mobility hold

God time!

Det sidste stykke tid har jeg savnet et mål med min træning. Og jeg savner at stille op til noget. Så i dag har jeg tilmeldt mig 3 discipliner til Nordic Kettlebell Cup i september. Yay! Træning starter i morgen :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 24-05-2011

Ugens challenge i kirken er 10 dips med max. weight. Jeg prøvede at lave nogle kun med kropsvægt ... og kom kun lige op på 3 :crazy:

Hvad er rekorden?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke i tvivl. Det tæller dog kun, når man laver det i et CrossFit Copenhagens tre centre :wink:

Ja, så kræver det jo, at man bliver inviteret af en CF-babe! cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Der er 4 discipliner i alt, og man vælger selv, hvilke man vil deltage i.

1) 5 min. snatch

2) 5 min. clean and jerk

3) 3 min. triathlon sprint

4) Strongman multi event

Det er på Amager, og du kan læse mere her

Hvis det passer ind kommer Fame Boy og kigger upassende på dig. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 25-05-2011

Opvarmning

1.000 m roning

& Z-health

Bænkpres

10 x 20 kg

5 x 40 kg

5 x 50 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

senere:

Kettlebell hold

Workouten var:

4 runder af:

Ned ad trapperne - 400 m Farmers walk, 16 kg

Op ad trapperne

10 Situps

10 Clean, Catch 'n Press, 16 kg

4 baner krabbegang (forlæns, baglæns og 2 x sidelæns)

Farmers walk var kun med 1 KB, så det var så let, at alle andre kunne løbe. Jeg må ikke løbe endnu, så jeg gik så hurtigt jeg nu kunne. Sjovt nok blev jeg alligevel ikke sidst, fordi jeg kunne indhente nogle af dem, der løb på situps, press og krabbegang-delen.

Finisher:

3 min. mavetræning à 3 x 1 min. med øvelser, jeg ikke kender navnet på med 10 sek. pause mellem hver

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft travlt de sidste dage, så der var ikke tid til træning ...

Lørdag 28-05-2011

Jeg var ude at undervise i vores center på Amager for første gang i dag, hvilket var virkelig hyggeligt og sjovt. Min træning bagefter var dog præget af min sædvanlige træthed efter at have undervist flere hold på stribe og den uheldige situation, at kaffeautomaten var løbet tør for vand. Jeg havde ellers satset på, at en omgang espresso nok ville kunne give mig energi nok til lidt powertræning. Men så kørte jeg bare på ren vilje i dag, hvilket jeg ikke kom specielt langt med :laugh:

Couplet

5 runder af:

5 HSPUs

10 Dækslag

KB teknik: swings, high pulls, snatch, flips

Jeg starter med et 14 ugers KB snatch program, der skal gøre mig klar til Nordic Kettlebell Cup, på mandag. I dag ville jeg så lige finde ud af, hvordan det står til med min KB snatch form ...

5 min snatch test

Jeg lavede den med 16 kg, og fordi det er længe siden jeg har snatchet så meget og KB'en blev mere og mere uhåndterlig pga. det tykke håndtag, tillod jeg mig selv håndskift, når det var nødvendigt. Det er selvfølgelig ikke tilladt til stævnen.

Resultat: 97

Det var jeg ikke helt tilfreds med, jeg havde forventet 100+ .. men så har jeg i hvert fald god mulighed for at forbedre mig :dry:

Couplet

5 runder af:

5 chinups

10 Metabolic swings, 32 kg

GHD situps

5 x 10

Bagefter var jeg en tur forbi i Garagen for at se CrossFit Copenhagens Team hente 1. pladsen i holdkonkurrencen til "DM" i vægtløftning for CrossFittere. Yay! :cheer:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Mandag 30-05-2011

Opvarmning

1.000 m roning

Snatch program

Week 1 - Day 1

3 runder x 1 minut (back to back) @ 16 RPM, 16 kg

Det er egentlig meningen, at det skal tage hele minuttet for at få lavet de 16 reps. Men selv hvis jeg føler jeg gør det langsomt, er jeg færdig efter 40 sekunder. Idéen er dog, at man finder et tempo man ville kunne holde i lang tid. Og et tempo på 16 reps/40 sekunder kan jeg nok ikke holde særlig længe ..

Finisher

6 min KB snatch @ 12 kg

Skift hver 30. sekund

Puh, grebet bliver virkelig sat på prøve her. Det skal blive meget bedre.

EZ bar curls

10 x 19 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

Dagens highlight

2 x 4 baner walking lunges :4thumbup:

Om ikke så længe ser det helt normalt ud igen. En underlig ting med sådan nogle skader er, at kroppen husker alt det, man ikke var i stand til at lave. Og i stedet for hver gang at føle efter, om det måske er blevet bedre - så mener kroppen bare, at alt er som det plejer.

Så jeg startede med at lunge pænt dårligt indtil jeg sagde til mig selv, at jeg godt kan det der. Og så kunne jeg det der. Det er frustrerende og fascinerende på samme tid!

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Det ser bare super godt ud over hele linjen.... Snatch program og walking lunges! superman.gif

Gogo KB snatch queen. superman.gif

Hva' er det for et program du er hoppet på?

Det kunne godt ligne Kenneth Jay's snatch protokol. Tager jeg fejl, Y? :smile:

Godt at se det går fremad med træningen!

Tak tak :bigsmile: Det er så fedt, at jeg endelig rykker mig igen.

Jeg har også det sidste uger gået og ærgret mig meget over den nye cykel jeg havde fået købt. Den var simpelthen så tung og hård at cykle med, og jeg blev overhalet af rigtig mange utrænede mennesker. Men guess what .. det var slet ikke cyklen, det var de svage stænger. Nu er jeg på overhalingsbanen igen :superman: (dog plus cykelhjelm og minus musik i ørerne - I learned my lesson!)

Hvad snatch angår så gælder det virkelig om at gøre en indsats for at holde mine hænder kampklare nu. Allerede efter de to omgange snatch er de ikke længere ladylike :laugh:

Det ville ikke undre mig, hvis Kenneth havde et lignende protokol. Men mit er et 14-ugers program lavet af Thierry Sanchez specifikt til forberelse på Nordic Kettlebell Cup d. 3. september. Det er faktisk allerførste gang jeg målrettet træner op til noget med så lang en tidshorisont. Jeg er virkelig spændt på at se, hvad det giver.

For at kunne øve stilrigtigt har jeg i øvrigt bestilt en konkurrence kettlebell. Den er virkelig fed. Og gul :w00t:

Jeg ville også gerne have haft en rød én - altså på grund af farven - men den vejer 32 kg. Sådan en kommer jeg vist ikke til at snatche med foreløbigt :tongue:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 31-05-2011

Jeg vil lige starte med at sige, at træningen i dag var fed!

Temperaturen og vejret er begyndt at være acceptabel, så det var jeg allerede helt i hopla over. :sun:

Så var der mange til trænertræning i dag, hvor vi fik drøftet en del træningsrelevante emner såsom hår, makeup, hvad man skal have på til kirkens fødselsdagsfest i morgen og lignende. Det bliver godt!

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-Health

For første gang nogensinde:

Trap Bar Deadlift

5 x 40 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

Bare lige for at teste, om knæet holder til det .. og det virker fint! Fed måde at dødløfte på!

Bænkpres

10 x 25 kg

5 x 50 kg

5 x 60 kg * kunne ikke lige overskue flere sæt med 60 kg i dag

5 x 50 kg

5 x 50 kg

5 x 50 kg

Weighted situps

10 x BW + 15 kg

Det var meningen jeg skulle tage flere runder, men så skulle vi til at gå i gang med finisheren ..

Finisher

6 runder af:

30 sek Dækslag

30 sek planke

Simpel, men dejligt hård alligevel

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 01-06-2011

Jeg havde en træningsaftale med DBroM i dag. Der er lidt travlt for tiden, så jeg kom desværre for lidt sent og stressede rundt og kunne ikke rigtigt finde hoved og hale i hvad jeg lavede.

Det blev så til:

Opvarmning

1.000 m roning

Weighted chinups

5 x BW

1 x BW + 5 kg

1 x BW + 10 kg

1 x BW + 15 kg

i pauserne:

4 x 2 baner walking lunges :4thumbup:

Så en modifikation af drengenes WOD som finisher:

4 runder af:

15 dækslag

10 KB Swings, 24kg

10 Pushups

2 baner walking lunges

Tid: 10:15

Og så var der heller ikke tid til mere ...

Om aftenen var vi ude for at fejre kirkens 3. fødselsdag :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 02-06-2011

Jeg skal alligevel arbejde i kirken i dag, så kunne jeg lige træne lidt inden, og den stod på 2. dag af mit KB snatch program ..

Opvarmning

1.000 m roning

Der var lige lovligt meget bølgegang på roturen i dag :blink: , så den blev taget stille og roligt

Mobilitet

Snatch program

Week 1 - Day 2

1 minute each side x 3 sets (back to back) @ 18 RPM, 16 kg

KB flip

en hel del med 12 og 16 kg

Finisher

Niks :gal:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share