Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Daisy,

OK, I understand. Nothing wrong with experimenting and testing oneself once in a while!

The best way to find out your KB size is to try 5 min with 12kg, one hand change. If you can get 50 reps per hands or more, then there's no point doing the program with 12kg.

Since girls compete with 12 or 16kg, you can stick to 16kg and adapt the 14 week program so that the build up is slower. I think the 9 week program structure works fine with snatch as well.

Another approach would be doing 1 near max set for time at a slowish tempo. Start with weak side and match with strong side. Build up by 10-20 sec every session until you can last 5-6 min.(I'd shoot for 6 min personally, to have extra margin) Then start down at 3 min at a higher tempo and build up again to 5-6 min. So on and on until you have a good speed.

Follow up with a set done at 50% of the main set after a 2-3 min rest.

Heavy 1 arm swings and snatch with cotton gloves are the best way to develop grip endurance.

Looking forward to meeting you too!

Great, thanks for the advice.

I did the 5 min snatch test with 12 kg today. I started with my left hand, switched at 2:30, at which point I had 55 reps. I increased my speed for the last minute and finished with 126 reps. So, 16 kg it is for me from now on.

I'll be adjusting the 14 weeks program as you suggested and do the heavy 1 arm swings and glove snatches for better grip strength.

Please feel free to follow my progress every once in a while and let me know what you think.

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 15-06-2011

Opvarmning

1.000 m roning

Snatch program

1' each side/30" rest x 3 sets @ 16 RPM, 16 kg

focus on opening the hand and relaxing the grip in the overhead position and using corkscrew technique on the way down

Weighted anchored situps

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

Senere holdtræning hos Thor:

AMRAP på 20 minutter af:

2 HSPU

4 Strict pullups

6 KB swings 32/24 kg

Runder: 14 (+ 2 HSPU)

Lækker workout! Fra 4. runde var jeg nødt til at splitte pullups op i 2+1+1 i hver runde. Den skal jeg prøve igen en dag. Der er i hvert fald til en runde mere.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 16-06-2011

Genoptræning på Østerbro

Det var den hårdeste genoptræningstime nogensinde! Efter opvarmningen lavede vi noget stationstræning i 15 min. med bl.a. rointervaller, sprint på trampolin og mini et-benede squats. Så fik jeg i 10 minutter lov til at swinge og snatche med deres kettlebells. Og til sidst stod den på styrketræning i maskinerne: Smith stativ squats, et-benet leg press og et-benet leg curl. Og calf raises. Det var hårdt! :4thumbup:

Da det så kom til min "rigtige" træning havde jeg intet at skyde med ..

Opvarmning

Jeg husker kun, at jeg gjorde romaskinen klar, men jeg kan ikke engang huske, om jeg roede eller ej :blink: Godt det snart er weekend!

&

en smule mobilitet

Skulderpres

5 x 15 kg

5 x 25 kg

4 x 35 kg

4 x 35 kg

4 x 35 kg

Good lord, en patetisk omgang :crazy:

Så fik jeg en BROteinbar af bro DBM. Det var træningens highlight i dag, hahaha :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredag 17-06-2011

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health + mobilitet

Snatch program

1' each side/30" rest x 3 sets @ 18 RPM, 16 kg

1 arm swings

25 + 25 x 24 kg

30 + 30 x 24 kg

KB flips

Masser med 12 kg

Trapbar dødløft

5 x 50 kg

5 x 70 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

1 x 100 kg

Finisher

4 runder af:

30 sek. dækslag

30 sek. kipping pullups

30 sek. planke

BB curls

10 x 20 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Fin 20 AMRAP du bankede af forleden. Skal du snart have en Nate??? :superman:

100 kg trapbar igen - BUM! Løfter du ikke med BB mere?

Link to comment
Share on other sites

Fin 20 AMRAP du bankede af forleden. Skal du snart have en Nate??? :superman:

100 kg trapbar igen - BUM! Løfter du ikke med BB mere?

Ja ikk'? Den ville også være noget for dig. HSPU er en god øvelse, når man kun skal lave få gentagelser ad gangen.

Og Nate :wub: ... den har stor potentiale for at blive en af mine yndlingsheroes. Altså, den dag jeg endelig tager mig sammen og lærer Muscle Ups, det har jeg vist sløjfet lidt :blush:

Bum! Næste gang du træner sammen med os lover jeg ny PR.

Og jo, jeg skal snart bruge en BB igen. Lige nu kan jeg bare godt lide at prøve alle de gadgets ud, som kom frem i CrossFit centrene mens jeg gik på krykker. En af de ting jeg ikke har prøvet endnu er prowleren. Men så snart jeg kan løbe igen, tror jeg der kommer til at stå en masse prowlerture i min log :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvaaaaa' var det ikke fredag, at du kun skulle lave dit snatch program?

Jooooooo. Og selv det troede jeg ikke jeg ville kunne overskue, fordi jeg var så træt. Men så var jeg over hos Baresso og hentede en Triplo - du ved, den de markedsfører med "Er du mand nok til en Triplo?" :laugh: Og hell yeah, I was man enough for that freakin' coffee!

Det gav mig i hvert fald et boost, der varede længe nok for mig at gennemføre snatch programmet og det løse :devil:

Og så sov jeg næsten hele dagen lørdag :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 19-06-2011

Træning i garagen med DBM og Fru Erik

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health og mobilitet

Snatch program

1' each side/30" rest x 3 sets @ 20 RPM, 16 kg

De kettlebells, som de har i garagen, har et meget tykt håndtag. Allerede under anden omgang snatch med venstre side var det meget besværligt at holde fast i kuglen. I tredje runde mistede jeg grebet på vejen ned efter 15. snatch :unhappy: Dog ingen problemer og stadig overskud med højre side.

Så prøvede jeg at lave tunge 1-arm swings med 24 kg, men igen var det helt håbløst grundet det tykke håndtag.

Weighted lunges - kun venstre ben

15 x 20 kg

15 x 20 kg

15 x 20 kg

15 x 20 kg

15 x 20 kg

Griptræning på Garagens grip machine

10 + 10 x 5 kg

10 + 10 x 5 kg

10 + 10 x 5 kg

10 + 10 x 10 kg

10 + 10 x 10 kg

10 + 10 x 10 kg

You go, I go - I'm with you all the way, bro :cool: :

Bænkpres på skift med 'Mr. Smolov Jr.'s in the house' (som var utrolig stærk i det der liggestem i dag! :devil: )

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

3 x 60 kg*

* der var til 5, men de ville ikke have været pæne. Og det skulle de gerne være .. så jeg stoppede der

No time for a finisher :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 20-06-2011

Genoptræning på Østerbro

Der er kun to gange tilbage - og så er jeg færdig med genoptræning.

I dag blev jeg målt - bevægeligheden, når jeg bøjer benet, er næsten helt perfekt. Der mangler stadigvæk lidt, når jeg strækker benet. Der er 4,5 cm forskel mellem mine lår. Det er åbenbart ret voldsomt, men nok ikke så underligt efter 2 x 6 uger med Don Joy. Og så var mit højre lår vist også forholdsvis kræftig til at starte med :laugh:

Så spurgte jeg hvornår jeg kan forvente at kunne løbe igen. Min fys regnede lidt på det og gav mig så et løbeprogram, som jeg starter med på torsdag. Yay! :4thumbup:

Ellers lavede vi en masse balance, partial weighted pistols og nogle øvelser med en agility ladder. Så fedt!

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt med fremgangen og start på løbeprogram :superman:

Og stærk bænk i går :devil:

Ja, selvom jeg aldrig har været den store løber, har jeg faktisk savnet det. Det bliver godt at komme endnu et stykke tættere på at være hel igen :bigsmile:

Tak Marianne ... jeg var ellers lidt skuffet over, at de 60 kg stadigvæk føles forholdsvis tunge. Men det burde de vel også, når man nu kører 10 sæt af dem :dry:

Du giver den da også hele armen med bænk for tiden? 10 x 10 - det er ikke for sarte sjæle! :devil:

Jeg har i øvrigt lavet en aftale med Dan, at hvis han sætter bænk PR efter 3 uger på Smolov Jr., så skal jeg også køre programmet. Men lad os nu se ...

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 21-06-2011

Snatch træning i kirken med Ole Cosmus

Opvarmning

Z-Health & mobilitet

+

alverdens KB opvarmningsøvelser, som Ole havde fundet på og som jeg ikke kender navnet på

Battling ropes (10 m)

3 x 20

Puhhh, endnu en øvelse, der ser langt nemmere ud end den er. Den skal jeg lave noget oftere nu.

Snatch program

You go - I go

1' each side/2' rest x 3 sets @ 20 RPM, 16 kg

Note to self: Håndtaget på KB'en skal lige slibes lidt mere til ... ouch! :crazy:

KB triathlon træning

You go - I go

30/30 sek. push press, 16 kg (19 reps)

1 min. pause

30/30 sek. snatch, 16 kg (30 reps)

1 min. pause

30/30 sek. clean & press, 16 kg (16 reps)

Total reps: 65

Det er kun 4 kg mere end sidste gang jeg lavede den, men forskellen i push press er latterligt stor, og jeg kæmpede ellers for livet her. Jeg fik 41 reps med 12 kg dengang. Så skuldrene skal bare have de kommende måneder.

Note to self: Tag en t-shirt med ærmer på når du presser med en KB. Ellers "klistrer" den mærkeligt fast på overarmen, og det gør ondt og endnu vigtigere det koster tid og kraft.

Ugens challenge i kirken er max reps BB curls med 50% kropsvægt. Den ville jeg gerne lave, og det krævede, at jeg skulle veje mig først. Hvilket jeg ikke har gjort siden min læge sidste år havde konstateret, at jeg var blevet noget større og fik mig til at hoppe på badevægten :crazy: I dag vejede jeg så 68 kg. Nårh, sikke jeg er blevet lille og let. Det må være de 4,5 cm omfang af benet, der mangler :tongue:

Anyways:

Max reps BB curls @ 34 kg

Score: 4

Bum!

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 22-06-2011

Nøj, en omgang uinspireret træning i dag .. jeg havde ikke rigtigt lyst og cruisede bare fra øvelse til øvelse.

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-health

Battling ropes

ca. 15 minutter, hvor jeg prøvede forskellige "koreografier" af:

double whips, alternating whips, circle whips, chop whips, langsomme og hurtige, lave og høje .. det var sjovt!

1 arm swings

20 + 20 x 24 kg

20 + 20 x 24 kg

Dødløft (BB)

5 x 40 kg

5 x 70 kg

5 x 90 kg (fra død hver gang)

5 x 90 kg (fra død hver gang)

10 x 70 kg

10 x 70 kg

Finisher:

5 runder af:

10 GHD situps

10 GHD back extensions + 10 kg

Link to comment
Share on other sites

Solid træning.. Du hiver jo næsten mere i kødløft en Laze :P... Hvis du mangler motivation til battling ropes, så google/youtube "John Brookfield battling ropes"..

Fedt fedt fedt! Det er god inspiration til battling rope træning!!

Skulle du aldrig være styrkeløfter baby?

Hmm, jeg ved nu ikke rigtigt :hmmm: Lige nu vil jeg bare gerne være kettlebell snatcher tror jeg :alright:

Link to comment
Share on other sites

Jeg lå syg hjemme torsdag og sov næsten hele dagen, så ingen træning der.

Fredag 24-06-2011

Stadigvæk sløj og svimmel, men der skulle jo snatches!!

Opvarmning

500 m roning

Snatch program

1'30'' each side/30'' rest x 3 sets @ 18 RPM, 16 kg

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 25-06-2011

Opvarmning

1.000 m roning

&

Mobilitet

Shoulder press 'n walk in the park

5 x 30 kg shoulderpress

15 sek/15 sek kettlebell overhead walk, 16 kg

5 x 30 kg shoulderpress

30 sek/30 sek kettlebell overhead walk, 16 kg

5 x 30 kg shoulderpress

45 sek/45 sek kettlebell overhead walk, 16 kg

5 x 30 kg shoulderpress

60 sek/60 sek kettlebell overhead walk, 16 kg

5 x 30 kg shoulderpress

75 sek/75 sek kettlebell overhead walk, 16 kg

5 x 30 kg shoulderpress

90 sek/90 sek kettlebell overhead walk, 16 kg

Kb flips

en hel del med 12 kg

Lunges med bagerste ben på en bænk

10/10 x BW

10/10 x BW

Lunges med bagerste ben på en medbold

10/10 x BW

10/10 x BW

Finisher

Double Tabata:

Battling ropes

Butterfly situps

Phew!!

Link to comment
Share on other sites

Søndag 26-06-2011

The Gym CHEST, DELTS 'N' GUNS feat. DBroM

Opvarmning

Foam roll + mobility drills

Bench Press

1 x 6 x 40 kg

1 x 5 x 50 kg

1 x 5 x 60 kg

1 x 4 x 65 kg

1 x 4 x 65 kg

1 x 4 x 65 kg

1 x 4 x 65 kg

1 x 4 x 65 kg

1 x 4 x 65 kg

1 x 3 x 65 kg

1 x 4 x 65 kg

Det er begyndt at føles helt rigtigt igen! :w00t:

Defranco Shoulder Shocker

3 Rounds of:

12 Seated front raise, 5 kg den første runde, 10 kg bagefter

12 DB laterals, 4kg

12 DB clean 'n' 1/2-press, 4kg

Oh the burn :4thumbup:

BB Curls m. FatGripz

1 x 10 x 20 kg

1 x 10 x 20 kg

1 x 10 x 20 kg

1 x 10 x 20 kg

Hammer time

10 x 10 kg

10 x 13,5 kg

10 x 13,5 kg

Udmærket træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share