Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Selvfølgelig! :bigsmile:

Hvis I:

A) selv stiller op eller

B) kommer og hepper på mig på dagen

A) Er nok ikke helt vildt aktuel for tiden, da jeg døjer med en smadret skulderen og rent geografisk er det også noget af en tur. (Læs: Randers) MEN når der formentligt afholdes NKC i århus igen næste år kunne det jo blive super aktuelt også vil det jo aldrig skade, at være ekstra, EKSTRA forberedt! :bigsmile: hehe.

B) Afstanden sucks! Men kan sende masser af positive tanker herovre fra! :laugh:

De to utrolig fyldstgørende svar burde være overbevisning nok til, at du kunne smide lidt info omkring dit program. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

A) Er nok ikke helt vildt aktuel for tiden, da jeg døjer med en smadret skulderen og rent geografisk er det også noget af en tur. (Læs: Randers) MEN når der formentligt afholdes NKC i århus igen næste år kunne det jo blive super aktuelt også vil det jo aldrig skade, at være ekstra, EKSTRA forberedt! :bigsmile: hehe.

B) Afstanden sucks! Men kan sende masser af positive tanker herovre fra! :laugh:

De to utrolig fyldstgørende svar burde være overbevisning nok til, at du kunne smide lidt info omkring dit program. :laugh:

Gode svar! Og positive vibes fra Randers bliver modtaget med kyshånd når tiden er inde :4thumbup:

Jeg poster programmet snart :bigsmile:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Fredag 03-06-2011

Det skulle egentlig have været en hviledag, men siden jeg ikke nåede særlig meget i går, kunne jeg ikke sidde stille i dag og ville gerne lave lidt. Men heller ikke for meget :cool:

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-Health, mobilitet + 2 baner walking lunges

Vores træner Just skulle lave en CrossFit Football workout, Lizzie, og den hoppede jeg glædeligt med på, fordi CF Football workouts er fede. Jeg skalerede dog for både at skåne knæet og skulderen.

Power clean teknik

Det er 8 måneder siden jeg sidst har lavet cleans .. selvom det aldrig nogensinde har været en favoritøvelse, var det fedt at kunne trække den ud af skuffen igen ...

Miss Lizzie

12, 9, 6, 3 reps of:

Hang Power Clean, 30 kg

Dips

Tid: 5:45

Det burde egentlig være Power clean med 84 kg (for mænd) og ring dips ..

De 30 kg var vist nok i underkanten for mig, men better safe than sorry første gang. Dips'ene gik jeg død på fra anden runde.

KB flips med 12 og 16 kg

GHD situps

3 x 10

Link to comment
Share on other sites

Søndag 05-06-2011

I dag havde jeg forbavsende meget energi og forbavsende meget lyst til træning. Allerede på cykelturen overhalede jeg alle på min vej for at kunne nå hurtigt frem til træningen :bike:

Som forventet var der ikke særlig mange mennesker til Open Gym - dejligt at have så meget plads for sig selv!

Opvarmning

1.000 m roning

2 baner walking lunges

Snatch program

Week 1 - Day 3

1 minute each side x 3 sets (back to back) @ 20 RPM, 12 kg

Snatch Finisher

2 minutes each side unbroken, 8 kg

Weighted lunges - kun venstre ben

10 x 15 kg

10 x 15 kg

10 x 15 kg

10 x 15 kg

10 x 15 kg

Inspireret af en CrossFit Football workout fra denne uge ..

7 runder af:

45 sek handstand

10 supine ring pullups

Weighted situps - anchored

10 x 15 kg

10 x 15 kg

10 x 15 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

Bagefter ned og slikke lidt sol i kirkegården mens jeg læste Viking Warrior Conditioning, som jeg har fået af FameBoy. Tak FameBoy :4winkkiss:

Det virker som et meget fedt koncept .. jeg vil også gerne have the heart of a racehorse :heartpump: with the strength of a grizzly :4flex: Jeg tror dog lige jeg gennemfører mit Sanchez program og går så over til Kenneths efter stævnen ...

Link to comment
Share on other sites

Hvornår er Just blevet træner i Kirken? Jeg troede han var gået MIA indtil jeg så ham til CF football cert i Garagen forleden..

Just var faktisk allerede træner inden han tog derned. Og heldigvis er han vendt tilbage, både til Danmark og til trænerjobbet hos os :wink:

Fra juli får han endda sit eget hold: Just get strong (pun intended) :tongue: Jeg regner med det bliver en stor succes!

Er det SL du kender ham fra? Og var du med til Football cert'et? Synes ikke jeg så dig på billederne?

Link to comment
Share on other sites

Just var faktisk allerede træner inden han tog derned. Og heldigvis er han vendt tilbage, både til Danmark og til trænerjobbet hos os :wink:

Fra juli får han endda sit eget hold: Just get strong (pun intended) :tongue: Jeg regner med det bliver en stor succes!

Er det SL du kender ham fra? Og var du med til Football cert'et? Synes ikke jeg så dig på billederne?

Næh, jeg har gået i folkeskolen med Just og har sidenhen mødt ham et par gange i The Gym.

Jeg var ikke med på CF football cert (hvis jeg havde pengene til det ville jeg bruge dem på noget andet), men jeg var så venlig at agerede træner i Garagen mens alle de andre var til cert. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Næh, jeg har gået i folkeskolen med Just og har sidenhen mødt ham et par gange i The Gym.

Jeg var ikke med på CF football cert (hvis jeg havde pengene til det ville jeg bruge dem på noget andet), men jeg var så venlig at agerede træner i Garagen mens alle de andre var til cert. :cool:

Ahhhh ok!

CrossFit Football er ellers - så vidt jeg kan forstå - et af de få CrossFit certs, der rent faktisk er værd at bruge penge og tid på. Jeg havde selv overvejet at købe kaptajnens plads. Men så længe jeg ikke engang kan løbe, giver det ikke mening, da der ingår en hel del spurt og eksplosive bevægelser.

Cool med trænertjansen i Garagen! Du er sådan én, der råber meget ad folk, kunne jeg forestille mig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ahhhh ok!

CrossFit Football er ellers - så vidt jeg kan forstå - et af de få CrossFit certs, der rent faktisk er værd at bruge penge og tid på. Jeg havde selv overvejet at købe kaptajnens plads. Men så længe jeg ikke engang kan løbe, giver det ikke mening, da der ingår en hel del spurt og eksplosive bevægelser.

Cool med trænertjansen i Garagen! Du er sådan én, der råber meget ad folk, kunne jeg forestille mig :tongue:

Nu så jeg kun 1-2 timer af dagens cert, men ud fra mine observationer er det bestemt ikke noget, jeg ville bruge penge på.

Link to comment
Share on other sites

Ahhhh ok!

CrossFit Football er ellers - så vidt jeg kan forstå - et af de få CrossFit certs, der rent faktisk er værd at bruge penge og tid på. Jeg havde selv overvejet at købe kaptajnens plads. Men så længe jeg ikke engang kan løbe, giver det ikke mening, da der ingår en hel del spurt og eksplosive bevægelser.

Cool med trænertjansen i Garagen! Du er sådan én, der råber meget ad folk, kunne jeg forestille mig :tongue:

Nah.

Jeg råber rigtig meget af folk jeg kender, men det giver ikke mening at råbe af fremmede. Hele idéen er jo at man skal motivere folk og ikke bare stå og hyle som en primat. Man motiverer trods alt bedst ved at vide hvilke knapper man skal trykke på.

CF football cert var vist godt, men det koster også tæt på 4000 kr så vidt jeg husker - det kan man få i hvert fald ti timer med en kompetent personlig træner for.

Link to comment
Share on other sites

Nu så jeg kun 1-2 timer af dagens cert, men ud fra mine observationer er det bestemt ikke noget, jeg ville bruge penge på.

Og jeg har kun hørt godt om certet fra alle dem, jeg har snakket med om det og som har deltaget i kurset. Så næste gang de kommer til Danmark igen, er jeg på!

Nah.

Jeg råber rigtig meget af folk jeg kender, men det giver ikke mening at råbe af fremmede. Hele idéen er jo at man skal motivere folk og ikke bare stå og hyle som en primat. Man motiverer trods alt bedst ved at vide hvilke knapper man skal trykke på.

CF football cert var vist godt, men det koster også tæt på 4000 kr så vidt jeg husker - det kan man få i hvert fald ti timer med en kompetent personlig træner for.

Nååå, jeg havde altid en idé om, at det er sådan man gør i Butcher's. Nok mest ud fra, hvordan deres top mænd skaber sig når de er til konkurrencer :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 06-06-2011

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-Health og mobilitet

Klaus fandt på en god workout i dag, som ser undskyldig ud ... men det fandt vi ud af, at den ikke var ..

3 runder af:

AMRAP på 3 minutter:

10 KB swings, 24/16 kg

10 Russian twists, 16/12 kg

1 min pause

AMRAP på 3 minutter:

10 Dækslag

7 Pushups

1 min pause

Vi var fire om det til at starte med, blandt andet vores nye træner Daniel, som er i ret god form og sikkert kommer til at klare sig godt til Church Battle, vores CrossFit konkurrence for medlemmer her på lørdag. Church Battle bliver ugens highlight! Anyways ... jeg havde egentlig regnet med at tage WOD'en stille og roligt, men så gik der konkurrence i den alligevel, fordi Daniel og jeg fra starten lå head to head i swing/twist AMRAP'en. En af de andre stoppede allerede efter første runde, den anden efter anden runde. I tredje runde havde jeg et reelt ønske om at dø. Men jeg ville også gerne slå Daniel en sidste gang i swing og twist, så jeg kløede på. Og vandt.

Score:

1. runde: 5 runder + 9 swings/twists og 3 runder + 10 + 5 dækslag/pushups

2. runde: 5 runder + 5 swings/twists og 3 runder + 10 + 4 dækslag/pushups

3. runde: 5 runder + 1 swings/twists og 3 runder + 10 + 3 dækslag/pushups

Længe siden jeg har været så færdig efter en workout :laugh:

Fyraften blev fejret med årets første svømmetur plus grillmad på Svanemøllen Strand :4thumbup:

Og en anden af dagens highlights var min flotte gule 16 kg konkurrence KB, der blev leveret i dag. Den bliver jeg glad for! :cheer:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Træningen lider desværre under travlhed på job .. derfor ingen træning i går, og kun en smule i dag ..

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-Health og mobility

Snatch program

Week 2 - Day 1

1'30" each side/30" rest x 3 sets @ 16 RPM, 12 kg

Snatch Finisher

2 minutes each side unbroken, 8 kg

KB gøgl

KB clean

KB push press

KB clean & push press

alle @ 12 kg

KB flip @ 12 og 16 kg

Weighted situps - anchored

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

3 runder af:

10 GHD situps

10 GHD back extensions

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 09-06-2011

Genoptræning på Østerbro

I genoptræningscentret har de nu også fået en masse kettlebells i mange størrelser (op til 50 kg faktisk, selvom jeg ikke kan forestille mig, at hverken en knæ- eller rygpatient kan svinge rundt med sådan én :dry:) som vi har brugt til træning i dag. Så vi lavede weighted walking lunges, goblet squats, en del maveøvelser og balanceøvelser. Så trampolin, Bosu bold, et-benet leg press og leg curls. Genoptræningen begynder virkelig at ligne noget nu!! Og svedigt var det! Transportcykling var på 1,5 time i dag, så jeg havde heller ikke behov for mere træning i dag.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 10-06-2011

I dag var der aftalt brotræning med DBM aka. SMG og Lasse BB :4thumbup:

Opvarmning

Z-Health & mobilitet

Snatch program

Week 2 - Day 2

1'30" each side/30" rest x 3 sets @ 18 RPM, 12 kg

Trap bar dødløft

5 x 50 kg

5 x 70 kg

5 x 80 kg

4 x 90 kg

3 x 90 kg

2 x 90 kg

1 x 100 kg

Det er post-surgery PR. Halli hallo!!

Og der var til mere :superman:

Mens DBM var i gang med gokgok-challenge fandt Lasse på en finisher til sig selv. Den blev faktisk ret god, så jeg hoppede med på den ...

300 m roning

10 push press, 30 kg

3 rope climbs

300 m roning

8 push press, 30 kg

3 rope climbs

300 m roning

6 push press, 30 kg

3 rope climbs

300 m roning

4 push press, 30 kg

3 rope climbs

300 m roning

2 push press, 30 kg

3 rope climbs

Tid: 12:59

Lækker omgang! Og jeg fik mit livs første rope climb sår :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Er det et program du så gladeligt vil dele med os andre der følger din log? :wink:

Nu har jeg jo sendt programmet til dig per mail, men jeg fandt lige linket til det på nettet, hvor der er lidt mere info samt nogle videoer. Så det skal du selvfølgelig også få:

14 ugers Kettlebell snatch program

God fornøjelse :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 11-06-2011

I går var der Church Battle i kirken. Det var en helt fantastisk event og imo mere spændende end DCO, hvor man for det meste kan forudsige, hvem der kommer til at tage plads 1-3. I går kunne man kun ane det, men dagen bød også på mange overraskelser, en hel del PRs, den fedeste stemning og masser af gåsehud på mine arme :4thumbup:

Søndag 12-06-2011

Træning med bro DBM og friend Erik og Ole i CrossFit Østerbro

Træningen startede med en dejlig overraskelse. Yndlingsbro DBM :wub: havde en gave med til mig ... denne flotte Elite FTS top:

post-20710-029509400 1307885999_thumb.jp

I like! :w00t: Og den klæder mig virkelig godt. DBM var lidt bekymret, at der ikke ville være plads til mine store overarme, da det "kun" var en medium. Men hey, den var som skræddersyet, så dagens workout blev gennemført iført den lækre top. Hvilket lige gav lidt ekstra.

Opvarmning

Lidt Z-Health

KB snatch træning

Jeg fik lige nogle gode tekniske hints af Ole Cosmus, som også er tilmeldt Nordic Kettlebell Cup. Det var bare lige nogle få ting, men det gjorde faktisk, at jeg har meget bedre styr og mere power på min venstre side, som ellers haltede lidt efter i forhold til højre. Det kommer jeg til at få gavn af til konkurrencen.

Bagefter:

You go - I go

9 runder af:

30/30 sek. snatch, 12 kg (26-36rpm)

1 min. pause

KB triathlon træning

Jeg har ikke tidligere trænet særlig meget KB cleans - her fik jeg endnu en gang en masse gode tricks omkring clean og press af Ole.

Bagefter igen med 12 kg:

You go - I go

30/30 sek. push press (41 reps)

1 min. pause

30/30 sek. snatch (38 reps)

1 min. pause

30/30 sek. clean & press (21 reps)

Super omgang!

GHD situps

5 x 10

Finisher med DBM

AMRAP på 12 min af:

3 HSPU (med abmat under hovedet)

5 Pullups

10 Dækslag

Score: 13 runder (+ 3 HSPU + 5 Pull-ups + 1 Dækslag)

Lækkert designet WOD, hvor det var muligt at holde tempoet hele vejen igennem uden at jeg skulle holde pauser.

Endnu en suveræn træningsdag! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Daisy, if I may, I'd advise you to work on your KB technique at a slower tempo.

From your log, you're fit and strong, so you'll still be able to go at fast speed when it matters, at the competition. Otherwise you might reinforce bad habits and burn out instead of peaking for the event. I mean if you can snatch at 26-36 rpm already now, where do you go from there?

The best woman in the world snatches 262 reps with 16kg in 10 minutes (1 arm switch). That's 26 rpm.

Of course, sprints allow you to go at a very fast tempo because you do not have to sustain the effort over 10 minutes.

But 30 rpm means 1 snatch every 2 seconds, that's bloody fast.

For 5 minutes, it is better to pace oneself, and sprint at the end.

You do not need to train at your max all the time to progress, I think it's also time to train heavier bells ;)

All the best!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Tak for sidst Daisy :4thumbup: Fedt du havde tid til at teame op med os i garagen!

Jeg er træt af jeg måtte melde afbud i dag, men vi tager revanche næste gang!

Godt kæmpet på vores lille WOD! Du er en maskine!! :devil: (det kan også være en kompliment til en kvinde)

Link to comment
Share on other sites

Det var godt vi ikke kørte 2 min mere, så havde du slået mig wink.gif

Helt sikkert :tongue:

Daisy, if I may, I'd advise you to work on your KB technique at a slower tempo.

From your log, you're fit and strong, so you'll still be able to go at fast speed when it matters, at the competition. Otherwise you might reinforce bad habits and burn out instead of peaking for the event. I mean if you can snatch at 26-36 rpm already now, where do you go from there?

The best woman in the world snatches 262 reps with 16kg in 10 minutes (1 arm switch). That's 26 rpm.

Of course, sprints allow you to go at a very fast tempo because you do not have to sustain the effort over 10 minutes.

But 30 rpm means 1 snatch every 2 seconds, that's bloody fast.

For 5 minutes, it is better to pace oneself, and sprint at the end.

You do not need to train at your max all the time to progress, I think it's also time to train heavier bells ;)

All the best!

Thank you very much for your input Thierry, I really appreciate your comments.

I started with your 14 weeks KB snatch program 2 weeks ago. As a matter of fact, I started off using the 16 kg KB. However, according to your protocol I would have to switch over to a heavier kettlebell after 7 weeks. So suddenly I had doubts whether or not I would be able to handle the 20kg and if snatching the 20kg would make sense at all since I'll be competing with a 16kg. Apart from that I was afraid that going from not snatching at all to snatching 3 times a week might be overkill for my shoulders, so I figured using the 12kg would make it easier for my body to gradually adapt to the new physical demands.

I am aware that the training session I had today is not part of your program. But this was an exception, and I wasn't planning on making this kind of workout my standard protocol in preparation for the competition.

And I do agree that the 12kg KB is too light. I do have the strength and stamina to go heavier than that. The factor that is limiting me right now is my grip strength. Ole shared some tricks with me today, so I believe that from now on I will be able to keep going without my forearms getting tired before the rest of me does.

Now going from here .. do you suggest that I continue with your program i.e. start with week 3 on Tuesday but use a 16kg instead of the 12kg? Or should I start all over again?

By the way - I am really looking forward to meeting you. Sif keeps telling me how awesome you are :bigsmile:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Tak for sidst Daisy :4thumbup: Fedt du havde tid til at teame op med os i garagen!

Jeg er træt af jeg måtte melde afbud i dag, men vi tager revanche næste gang!

Godt kæmpet på vores lille WOD! Du er en maskine!! :devil: (det kan også være en kompliment til en kvinde)

Selv tak kriger :bigsmile: Og det manglede da bare .. nu kunne jeg jo ikke være med til brotræning de sidste par gange du var i Kbh, så var det også på tide igen!

Det er bare i orden med afbud i dag, jeg er sikker på du havde noget bedre at lave :cool:

Haha :laugh: Tak! Det er en god kompliment i min verden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Daisy,

OK, I understand. Nothing wrong with experimenting and testing oneself once in a while!

The best way to find out your KB size is to try 5 min with 12kg, one hand change. If you can get 50 reps per hands or more, then there's no point doing the program with 12kg.

Since girls compete with 12 or 16kg, you can stick to 16kg and adapt the 14 week program so that the build up is slower. I think the 9 week program structure works fine with snatch as well.

Another approach would be doing 1 near max set for time at a slowish tempo. Start with weak side and match with strong side. Build up by 10-20 sec every session until you can last 5-6 min.(I'd shoot for 6 min personally, to have extra margin) Then start down at 3 min at a higher tempo and build up again to 5-6 min. So on and on until you have a good speed.

Follow up with a set done at 50% of the main set after a 2-3 min rest.

Heavy 1 arm swings and snatch with cotton gloves are the best way to develop grip endurance.

Looking forward to meeting you too!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share