Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Mandag 27-06-2011

Genoptræning på Østerbro

Allersidste gang :4goodbye:

Vi testede løbeprogrammet af - men det skal vente lidt endnu. Benet er alligevel ikke klar. Heller ikke til de tunge dødløft fra sidste uge, fandt jeg ud af. Så jeg tager lige en ekstra runde i ventesløjfen igen ... :sleeping:

Kettlebell Konkurrence træning i Urban Fitness

Vi var 4 stykker, som alle stiller op til Kettlebell Cup. Nøj, hvor de bare kan deres kram!

Snatch program

You go - I go med Ole

1'30'' each side/180'' rest x 3 sets @ 20 RPM, 16 kg

I tredje sæt med venstre hånd kunne jeg kun lige holde den kørende til 1:10, så var der komplet udsolgt i underarmen :hmmm: Lidt irriterende, at det er grebet, der bestemmer hvornår man ikke kan længere - selvom der er masser af styrke tilbage. I tredje sæt med højre hånd nåede jeg til 1:20, hvor det så begyndte at svie i hånden. Jeg stoppede der, men så var det allerede for sent. To kæmpehuller Arghhh! Nu er jeg handicappet resten af ugen :annoyed:

Bagefter clean teknik inkl. den sjove hvileposition med albuen på hoften og pres/jerk teknik og en masse kettlebell snak

Det bliver virkelig spændende til Cup'en. Der kommer ikke mange piger, men dem der kommer, er top seje :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ser godt ud med din KB træning, bro! 4thumbup.gif

Tak bro :bigsmile:

Jeg får virkelig helt optur over at min træning har et mål, og der er nogenlunde struktur over mine træningspas (bortset fra når hænderne ikke er klar til det)

Det bliver også godt, når jeg skal i gang med Smolov Jr. Hvis altså du sætter PR efter dine 3 uger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har du gode fif til at træne i don joy uden den kommer til at stinke helt forfærdeligt?

Må nu rende rundt uden da den igen er til vask men det er jo ikke meningen (har prøvet at skifte skumpuden med håndklæder men skinnen glider ned så leddet ikke sidder ud for knæet og så gør det først ondt at gå rundt :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Har du gode fif til at træne i don joy uden den kommer til at stinke helt forfærdeligt?

Må nu rende rundt uden da den igen er til vask men det er jo ikke meningen (har prøvet at skifte skumpuden med håndklæder men skinnen glider ned så leddet ikke sidder ud for knæet og så gør det først ondt at gå rundt :crazy:

Hmmm, jeg må indrømme at jeg ikke vaskede min Don Joy de to gange jeg havde den på. Og den lugtede slet ikke. Men det var også hhv. efterår og vinter, så bortset fra om natten, kom den heller ikke på kroppen. Om dagen havde jeg altid træningsbusker indenunder og Don Joy'en ovenpå.

Så du kan prøve med nogle lange bukser til træning, hvis du da kan holde det ud i denne varme .. Eller hør din læge på hospitalet, om du kan få en ekstra skumpude, som du kan have på, mens den anden er til vask.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige ved at skrive, at jeg var i sommerhi og ikke fik trænet den sidste uges tid på grund af en latterlig forkølelse med skiftevis meget hæs eller ingen stemme, irriterende hoste og hovedpine og generelt ingen mmmmph overhovedet, hvilket lagde mig brak i nogle dage. Men så så jeg, at det jo er løgn. Godt nok var jeg syg, men hey .. jeg fik da trænet i torsdags alligevel! Det havde jeg da helt glemt. Thumbs up Daisy :4thumbup: Nogle gange kan jeg godt blive overrasket over mig selv.

I morges konstaterede jeg, at jeg nu måtte være klar igen til en god svedig omgang træning. Så efter jeg havde undervist 3 morgenhold, røg jeg op på 1. salen til min egen træning:

Opvarmning

1.000 m roning

Lunges med bagerste ben på en bænk

15/15 x BW

15/15 x BW

15/15 x BW

15/15 x BW

"Pistols" på høj box, kun venstre ben

10 x BW

"Pistols" på lav box, kun venstre ben

7 x BW

7 x BW

7 x BW

7 x BW

Retake: AMRAP på 20 minutter af:

2 HSPU

4 Strict Pullups

6 KB swings, 24 kg

Score: 15 (+2 + 4 + 1)

Eftersom mine bros klarede sig så godt i denne WOD, ville jeg gerne prøve den engang til. Selvom den grundet de stricte pullups ikke er en workout, hvor man kan sammenligne sine resultater med mændenes, så kan man godt lade sig inspirere af dem. Og jeg vidste, at der var til mere ... Jeg endte med over en runde mere end sidste gang. Det er jeg sådan set tilfreds med, da det er pullups, hvor den hænger, og det er der ikke så meget at gøre ved. Det er selvfølgelig surt, at der kun manglede 5 swings til 16 runder, men hey .. dem får jeg næste gang :tongue:

Retake: Ugens challenge

Max. dækslag på 1 minut med 4 kg hammer

53 :devil:

Weighted situps, anchored

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

Link to comment
Share on other sites

Mandag 04-07-2011

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-Health

Bench ladder 10-8-6-4-4-2-1

You go - I go med Pernille

10 x 40 kg

8 x 45 kg

6 x 47,5 kg

4 x 55 kg

4 x 60 kg

2 x 65 kg

1 x 70 kg

Kettlebell konkurrence træning med Ole, Lars og David

KB snatches

You go - I go med Ole

1' each side/2' rest x 4 sets @ 18-20 RPM, 16 kg

Tekniktræning: fokus på at slappe af i hånd og håndled - lige nu sidder KB'en forkert i hånden således, at jeg bruger for mange kræfter på at prøve at holde den oppe

Teknik: KB flips

Og så var tiden gået :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 05-07-2011

Opvarmning

500 m roning

&

Z-health

KB push press

5/5 x 12 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

8/8 x 16 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

supersettet med

Lunges med bagerste ben på en bænk

15/15 x BW

15/15 x BW

15/15 x BW

15/15 x BW

og

"Pistols" på lav box, kun venstre ben

10 x BW

10 x BW

10 x BW

10 x BW

GHD situps at max speed

20

15

15

Finisher

6 runder af:

30 sek dækslag

30 sek planke

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 06-05-2011

Træning med FameBoy, LasseBB og DBM i Klubben :wub:

Opvarmning

lidt Z-Health & mobility

Bænkpres Smolov Jr. - Dag 1

10 x 20 kg

10 x 30 kg

6 x 49 kg

6 x 49 kg

6 x 49 kg

6 x 49 kg

6 x 49 kg

6 x 49 kg

Jeg havde en aftale med DBM om, at jeg ville prøve kræfter med Smolov Jr. hvis han kunne sætte PR efter han kørte programmet. Han var sej, og satte PR. Så nu er det min tur :wink:

KB snatch

1' each side/??' rest x 3 sets @ 18-20 RPM, 16 kg

Finisher

3 runder af:

5 Dips

10 Pushups

15 KB swings, 24 kg

Tid: 5:23

Første runde lavede jeg på 49 sekunder. Det er vist det man kalder et orn'li sygt præstationsfald :dry: Godt, at de andre havde travlt med at gokke, så de ikke lagde mærke til min ynkelige performance :blush:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 07-07-2011

Opvarmning

1.000 m roning

Bænkpres Smolov Jr. - Dag 2

10 x 20 kg

5 x 30 kg

5 x 40 kg

5 x 53 kg

5 x 53 kg

5 x 53 kg

5 x 53 kg

5 x 53 kg

5 x 53 kg

5 x 53 kg

Nøj, hvor det kører ...

1-handed KB swings

20/20 x 24 kg

20/20 x 24 kg

20/20 x 24 kg

20/20 x 24 kg

Link to comment
Share on other sites

Har du gode fif til at træne i don joy uden den kommer til at stinke helt forfærdeligt?

Må nu rende rundt uden da den igen er til vask men det er jo ikke meningen (har prøvet at skifte skumpuden med håndklæder men skinnen glider ned så leddet ikke sidder ud for knæet og så gør det først ondt at gå rundt :crazy:

et trick kunne være at bruge eddike som skyllemiddel når du vasker den, det virker lugtdræbende af en eller anden grund jeg ikke ved noget om (kemi er ikke min stærke side)

Mvh Jens

Link to comment
Share on other sites

Ih. Så får du store flotte bryster som Brolice.

Får????

Så så :dry:

Tilbage til, hvad min log egentlig handler om: mine træningz :superman:

Opvarmning

1.000 m roning

KB snatch

1'15'' each side/2' rest x 3 sets @ 20 RPM, 16 kg

Det er første gang jeg ikke fik problemer med grebet eller håndleddet ... godt nok holdt jeg lange pauser, men der er lys forude :w00t:

Weighted pullups

5 x BW

1 x BW + 5 kg

1 x BW + 10 kg

1 x BW + 12 kg

1 x BW + 15 kg

9 x BW

Weighted lunges, kun venstre ben

15 x 20 kg

15 x 20 kg

15 x 20 kg

"Pistols" til lav box, kun venstre ben

10 x BW

10 x BW

"Pistols" til bænk, ca. 3 cm lavere end boxen, kun venstre ben

10 x BW

10 x BW

10 x BW

"Pistols" til bænk, stående på en vægtskive, ca. 2 cm lavere end kun til bænk, kun venstre ben

5 x BW

Så var knæet træt, og jeg kunne ikke længere lave kontrollerede bevægelser.

Meget tilfreds! :4thumbup:

5 runder af:

10 x GHD situps

10 x GHD back extensions + 10 kg

Good times til trænertræning i dag!

I morgen skal jeg bænke :wub:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 09-07-2011

Træning i garagen med DBroM

Opvarmning

Z-health & mobilitet

&

1.000 m roning

Metabolic swings

15 x 32 kg

15 x 32 kg

15 x 32 kg

Bænkpres Smolov Jr. - Dag 3

10 x 20 kg

5 x 40 kg

5 x 50 kg

4 x 55 kg

4 x 55 kg

4 x 55 kg

4 x 55 kg

4 x 55 kg

4 x 55 kg

4 x 55 kg

4 x 55 kg

Easy breezy!

Finisher

5 runder på tid:

5/5 KB Snatch, 16 kg

15 meter prowler (høj/lav) 40kg

Tid: 4:15

Allerførste gang nogensinde jeg prøvede prowleren. Weeeh, det er fedt! :tongue:

Senere var der trænertamtam med Outdoor WOD og grillhygge. WODen var desværre skruet sådan sammen, at jeg slet ikke kunne være med. Så jeg trænede bare lidt KB:

KB push press

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

5/5 x 16 kg

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Mandag 11-07-2011

Opvarmning

Z-Health

Bænkpres Smolov Jr. - Dag 4

10 x 20 kg

5 x 40 kg

5 x 50 kg

3 x 60 kg

3 x 60 kg

3 x 60 kg

3 x 60 kg

3 x 60 kg

3 x 60 kg

3 x 60 kg

3 x 60 kg

3 x 60 kg

3 x 60 kg

Kettlebell Konkurrence træning feat. Ole, Lars, David, Stine og Sif :w00t:

KB snatches

You go - I go med Ole

1'15" each side/2'30" rest x 3 sets @ 18-20 RPM, 16 kg

Sikke det kørte i dag .. det var korte 75 sekunder!

KB triathlon træning

You go - I go med Ole

30/30 sek. push press, 16 kg (h: 17 /v: 15)

1 min. pause

30/30 sek. snatch, 16 kg (h: 17 /v: 16)

1 min. pause

30/30 sek. clean & press, 16 kg (h: 10 /v: 10)

Total reps: 85

Det er 20! reps bedre end sidste gang jeg lavede den d. 21. juni. Jeg er stadigvæk ikke helt tilfreds med press delen, der vil jeg gerne komme op på 20. Men ellers gik det rigtigt fint. Især snatch delen kørte virkelig godt. Hvis jeg bare kunne holde det tempo i 5 minutter, ville jeg komme op på 165 reps .. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Imponerende at se en kvinde lave Weighted pullups. Dyb respekt!

Tak Q-base :bigsmile:

Jeg bliver dog lige nødt til at indrømme, at det ikke er rigtige pullups, men "kun" chinups. Jeg kalder dem bare for det samme. CrossFitter, you know :blush:

Hvis du godt kan lide kvinder, der rykker vægt i pull- og chinups skal du helt sikkert også checke MarianneBs og Tinapigens log. Så bliver du endnu mere imponeret :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 12-07-2011

Dagens store og svedige fysiske udfordring bestod i at male badet i Klubben (CrossFit Østerbro).

Der var dog lige lidt tid til en mini workout, mens grundrensen skulle tørre.

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-Health

Miss Daisys version af The Bros' Gok WOD :boobs:

5 runder af:

5 HSPU

5 KB swings, 24 kg

5 Pullups

5 Burpees

Tid: 5:49

Weighted anchored situps

10 x BW + 25 kg

10 x BW + 25 kg

10 x BW + 25 kg

10 x BW + 25 kg

10 x BW + 25 kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share