Daisygirls CrossFit log


Daisygirl
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet_26102014

Scor.dk go home! MOL er vist det nye sort indenfor online dating :blink::laugh:

OG det virker! Det bliver såååå hyyygeligt lørdag nat. DaisyBro, DbroM og LasseBro i en sandwich i Valby :wub:

Link to comment
Share on other sites

OG det virker! Det bliver såååå hyyygeligt lørdag nat. DaisyBro, DbroM og LasseBro i en sandwich i Valby :wub:

Ha!

Med det testosteronniveau du render rundt med for tiden burde de 90 kg i træk da være lige omkring hjørnet! :wink:

Hej jeg hedder Mads

Jeg er uddeler af videoklip

http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1601042.ece

Er det dig, MamboMads, in disguise? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Og så var der også noget andet, jeg gerne ville skrive om ... hm ....

Nå ja: TRÆNINGZORS :w00t:

Torsdag 18-08-2011

Træning i CrossFit Østerbro med Bender

Opvarmning

400 m roning

Jeg har hvilet og spist godt igennem de sidste to dage, fordi jeg i dag havde en aftale om at lave ugens box challenge, som hedder:

1RM shoulder press (men) + 1RM bench press (women)

Score = kilos in total (eks. 80+70=150)

Jeg sigtede efter at få 78 kg op, som så ville være 1 kg mere end min 1RM fra for 2-3 uger siden.

Bænkpres

10 x 20 kg

5 x 40 kg

5 x 50 kg

1 x 60 kg

0 x 75 kg FAIL :blush: oopsy daisy - den røg ud af banen

1 x 75 kg

1 x 78 kg Yes!

1 x 80 kg PR* :devil:

0 x 82 kg

0 x 81 kg

* De 80 kg er tangering af sidste års PR og PR i relativ styrke på baggrund af min lavere kropsvægt. Yay!!!

Video kommer i morgen.

Bagefter

Træning i The Gym med Yod Manut og DBroM :w00t:

Skulderpres

10 x 20 kg

5 x 25 kg

5 x 30 kg

5 x 35 kg

5 x 37,5 kg

5 x 37,5 kg

5 x 37,5 kg

Weighted chins

5 x BW

5 x BW + 5 kg

3 x BW + 6,25 kg

3 x BW + 7,5 kg

2 x BW + 10 kg

1 x BW + 15 kg

0 x BW + 16,75 kg Fail

Finisher

3 runder af:

500 m roning

Max HSPU mens DBroM roede

(ca. 1 min rest)

Score:

23 HSPU - 2:06

23 HSPU - 2:15

18 HSPU - 2:04

De første to runder lavede jeg 16 HSPUs i streg, i sidste runde 13 :superman:

Det var en dårlig ro-dag, men en virkelig god alt-andet-dag :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

BenchyGirl superman.gif Næste gang chinner du 17kg... 16,75 er sgu noget man betaler - ikke chinner! wink.gif

Nåååå - det må være derfor jeg failede ... :dry:

Aye aye sir, jeg chinner kun hele kilo fra nu af!

Haha :tongue:

Det er nogle stærke chins, du kører Y. Stærkt gået! :4thumbup:

Tak tak Lundiq! :bigsmile:

Du er da også blevet voldsom stærk - der er PR næsten hver gang du træner. Imponerende! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så er der videoen fra vores skulderpres/bænk træning i går:

Butcher's strength challenge

Fredag 19-08-2011

Sent i seng og tidligt op, så jeg var lidt kvæstet i dag ..

Opvarmning

1.000 m roning

& mobilitet

Weighted lunges

10/10 x 20 kg

10/10 x 30 kg

10/10 x 30 kg

10/10 x 30 kg

10/10 x 30 kg

10/10 x 30 kg

BB curls med Fat Gripz

You go - I go med Klaus

korte pauser

10 x 20 kg

5 x 30 kg

5 x 30 kg

5 x 30 kg

5 x 30 kg

4 x 30 kg :gal:

26 x 20 kg rep-out

GHD situps

You go - I go med Klaus

uden pauser

20 x BW

20 x BW

20 x BW

20 x BW

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Du er voldsom Y! Jeg er fan! Hvis jeg var kvinde - ville jeg være ligeså sej som dig!

Du er stærkere i bænk end mig - fedt!

Tak LasseBro :blush:

Og ja - lækkert, at der i det mindste er en ting, jeg er bedre til end dig. Du kunne ellers slå mig i næsten alt lige fra den første gang jeg mødte dig. Du ved, dengang hvor jeg - mens jeg lavede KB swings - råbte af Mads og dig, at I skulle flytte jer fra bænken, så jeg kunne komme op og lave pullups hurtigst muligt. Og dengang var jeg virkelig ringe til pullups, så de tre ekstra sekunder ville ikke have gjort en forskel overhovedet. Det var sjovt! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 20-08-2011

Kursus i styrkeløft med landstræner Jørgen Bertelsen :4thumbup:

Søndag 21-08-2011

Modul 3 af Thierry Sanchez' IKSA KB instruktør kursus: Snatch, Jerk & Long cycle

Jeg havde aftalt med Thierry at komme på kurset for at finpudse teknikken mht. min deltagelse i Kettlebell Cup'en d. 3. september.

Emner:

Learn the proper grip and starting position for ballistic kettlebell exercises

Learn the most common errors when performing the exercises

How to vary technique according to your strengths and weaknesses

Learn proper breathing techniques to increase your performance and safety

Learn proper alignment for snatches and jerks

Avoid blisters and bruises once and for all

Vi lavede:

KB snatch teknik - half snatches, corksrew, vejrtrækning

KB snatch

1 minut per side @ 12 rpm, 12 kg

1 minut per side @ 15 rpm, 12 kg

1 minut per side @ 20 rpm, 12 kg

KB jerk teknik - split jerk, almindelig jerk

Så skulle vi lige teste med nogle tungere vægte. Jeg tog op til 24 kg, hvilket gik fint. Næststørste var så en 32 kg, den prøvede jeg så ikke :tongue:

KB jerk

1 minut per side @ 12 rpm, 16 kg

1 minut per side @ 15 rpm, 12 kg

KB clean

2 minutter per side @ valgfri tempo, 12 kg

KB clean & jerk

2 minutter per side @ valgfri tempo, 12 kg

Lækker kursus med meget praktisk tilgang, hvor der var gang i kettlebell'en hele tiden.

Bagefter op til Hillerød for at hilse på Marco og nogle andre jeg kender, som var med til Hillerød Triathlon. Marco var desværre så hurtig, at jeg ikke nåede at heppe på ham, fordi han allerede havde krydset målstregen, da jeg kom. Sejt bro! :4thumbup:

Jeg så dog lige Johan fra CrossFit Aalborg sætte slutspurt ind. Og senere kom der også de andre. Jeg har stor respekt for den præstation!

Link to comment
Share on other sites

Mandag 22-08-2011

Hurtig træning inden jeg skulle undervise på Østerbro

Opvarmning

500 m

&

z-health

Et-benet squat

stående på en bænk - meget langsomt og kontrolleret ned og op igen

10/10 x BW

10/10 x BW

10/10 x BW

10/10 x BW

10/10 x BW

Box squats

10 x 20 kg

10 x 40 kg

10 x 50 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

10 x 60 kg

TGU

nogle stykker med 16 og 20 kg

Finisher fra CrossFit Football

MissDaisy version

5 runder af:

5 KB snatches m. venstre, 24 kg

5 KB snatches m. højre, 24 kg

5 chinups

Tid: 7:26

Den skal oprindeligt laves med 7 runder af 7 gentagelser. Men jeg blev glad for jeg fik skaleret den ned ... den blev ondskabsfuld undervejs. Der er en tydelig styrkeforskel mellem min højre og venstre side. Med højre kunne jeg lave alle snatches unbroken uden problemer, med venstre var jeg fra 3. runde af nødt til at dele dem op. Og det hårdeste var egentlig at få den ned igen uden at miste grebet.

God finisher! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

Finisher fra CrossFit Football

MissDaisy version

5 runder af:

5 KB snatches m. venstre, 24 kg

5 KB snatches m. højre, 24 kg

5 chinups

Tid: 7:26

Den skal oprindeligt laves med 7 runder af 7 gentagelser. Men jeg blev glad for jeg fik skaleret den ned ... den blev ondskabsfuld undervejs. Der er en tydelig styrkeforskel mellem min højre og venstre side. Med højre kunne jeg lave alle snatches unbroken uden problemer, med venstre var jeg fra 3. runde af nødt til at dele dem op. Og det hårdeste var egentlig at få den ned igen uden at miste grebet.

God finisher! :4thumbup:

Da jeg så den i dag, tænkte jeg, at den ville være fed at dyste med dig i smile.gif Det må vi gøre snart...... Og når du er helt klar skal vi altså lave 09 chipper igen, så jeg kan owne LasseBro's tid!!

Link to comment
Share on other sites

Da jeg så den i dag, tænkte jeg, at den ville være fed at dyste med dig i smile.gif Det må vi gøre snart...... Og når du er helt klar skal vi altså lave 09 chipper igen, så jeg kan owne LasseBro's tid!!

Jep - ligesom dengang med kb snatch og toes to bars. Det var pure head-to-head evil! :devil:

Med dig bro at dyste imod, kan jeg godt overtales til at lave den lange version med 7x7, selvom jeg ved, at det bliver et helvede :crazy:

Hm, hvis jeg laver power cleans, step ups og thrusters til en box, kan jeg altså godt lave den allerede nu?! Og jeg skal nok give dig kam til dit hår uanset hvad :wink:

Tusind tak for at du gad tage helt til Hillerød bare for sige hej og heppe på mig Daisy.. Beklager jeg ikke kunne holde farten nede, men der var fart i stængerne :-) Vi ses på lørdag!

Det var en fornøjelse MarcBRo :bigsmile:

Og det er bare helt i orden, at du ikke ventede med din slutspurt til jeg kom .. Det ville have været spild af talent og gode ben :superman:

Ses på lørdag! :smile:

Jeg vil være med - og owne jer begge to :4thumbup:

Må jeg så godt foreslå, at du dropper din planlagte charterferie og flytter til København i stedet for? Her har vi alt, du har brug for og mere til. Og så kan vi owne hinanden hver gang vi træner sammen :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 23-08-2011

AM - PM træning :superman:

In the AM

Opvarmning

1.000 m roning

Fleksibilitet

Jeg legede lidt med ugens box challenge.

Junkyard træning på Griffenfeldsgade feat. Klaus og Lerche

4 runder af:

150 m roning

60 m sled pull @ slæde + 40 kg (forlæns og baglæns på skift)*

pause (mens de to andre arbejder ved hver deres station)

* Vi startede oprindeligt med en runde, hvor vi lavede prowler push i stedet for sled pulls. Fødderne på prowleren var dog så rustne, at der var virkelig meget friktion og vægten var lige lovligt meget for mig (ellers også var jeg bare for svag :blink: ). Derfor kunne jeg kun skubbe den forholdsvis langsomt, hvilket resulterede i den mest øredøvende hylen - så vi besluttede os for at skifte prowleren ud med slæden.

Efter 4 runder kaldte jeg en strafrunde for ynkelighed. Og fordi det var mig, der var ynkelig, blev min pause lavet om til burpees.

Sjov træning! :4thumbup:

In the PM

Træning i Garagen med DBroM :cool:

Bænkpres

10 x 20 kg

5 x 40 kg

5 x 50 kg

5 x 60 kg

5 x 70 kg

5 x 70 kg

5 x 70 kg

Og så lavede vi en af DBroMs yndlings finishers, som er en ret så modbydelig Hero WOD:

JT

21-15-9

HSPUs

Dips

Pushups

Tid: 14:27 :gal:

Fra tidligere gange jeg har lavet den kunne jeg tydeligt huske, at den er ubehagelig. Jeg skalerede derfor fra starten ring dips ned til almindelige dips. Hvilket dog ikke gjorde workouten spor sjovere :nonono: Hvis man tror man er ok dygtig til at lave pushups, kan man lige tro om igen efter man har taget 21 HSPUs og 21 dips :wacko: Og det kommer bag på mig hver gang jeg laver den :laugh:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 25-08-2011

Opvarmning

1.000 m roning

&

Z-Health & mobilitet

Det er efterhånden længe siden jeg har lavet noget KB Cup-specifik træning. Men den 3. september er jo lige omkring hjørnet, så i dag var jeg nødt til at se, hvad jeg duer til for tiden :tongue:

KB triathlon træning

30/30 sek. push press, 16 kg - 39

30/30 sek. snatch, 16 kg - 35

30/30 sek. clean & press, 16 kg - 19

Total reps: 92

Hvis jeg kan gentage det næste lørdag, er jeg pænt tilfreds!

Finisher

As many rounds as possible in 15 minutes of:

5 Hang Power Cleans, 35 kg

7 Supine Ring Pull Up

9 Box stepups

Score: 13 (+5 HPC)

Link to comment
Share on other sites

Fredag 26-08-2011

Jeg havde mine workouts klar for i dag, men da det så var tid til at træne, kunne jeg slet ikke få mig til at komme i gang ...

Opvarmning

1.000 m roning

&

meeeeget mobilitet

Og så lavede jeg noget, der var lidt sjovere end det jeg havde planlagt, i stedet for:

Tire flips

2 x 50

Yoke walk

10 baner med 20 kg stang + 2 x 16 kg KB i elastikker

Fin fredagstræning! :4thumbup:

Om eftermiddagen fik jeg fint besøg af den bedste honning Aalborg har at byde på :wub:

Og nu glæder jeg mig bare til Fit as F*ck i morgen :banana:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Søndag 28-02-2011

Jeg vågnede tidligt - solen skinnede :sun: og så fik jeg lyst til at prøve noget nyt. Så jeg tog løbeskoene på og løb en tur i Vigerslev Parken.

3 km løb - på skift almindeligt og forfodsløb for at teste, hvordan det føles

10 x 10 m sprint

Lettere smerter i knæet til at starte med, som dog blev mindre i anden runde.

Urytmisk løb på det lange stykke. Når jeg sprinter føles det næsten normalt.

På grund af den manglende brusk under knæskallen, vil jeg nok aldrig løbe helt smertefrit igen. Men det er godt at vide, at jeg kan, hvis der skulle være behov for det.

Facit 12 timer efter: Knæet gør kun lidt ondt, den modsatte hofte er til gengæld latterligt øm. Det er nok også forklaringen på, hvorfor smerterne i knæet tog af undervejs .. Kroppen havde bare fundet en anden måde at stødabsorbere på, hvilket er smart men ikke virkelig hensigtsmæssigt.

Eftermiddagshyggetræning i Kirken

Opvarmning

1.000 m roning

KB push press

10/10 x 16 kg

10/10 x 20 kg

10/10 x 20 kg

10/10 x 20 kg

KB snatch

10/10 x 20 kg

5/5 x 24 kg

5/5 x 24 kg

5/5 x 24 kg

5/5 x 24 kg

5/5 x 24 kg

5/5 x 24 kg

5/5 x 24 kg

Simon, som var skarp som sædvanligt, spottede en forbedring jeg kunne bruge til at mindske "impacten" ved nedtagningen af kuglen for at spare grebet og underarmene for alt for meget arbejde. And it works! :4thumbup:

KB clean & jerk

10/10 x 20 kg

10/10 x 20 kg

10/10 x 20 kg

KB Russian swings

10 x 32 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

Finisher

AMRAP på 10 minutter af:

100 m roning

10 Ring pushups

10 TRX jack knife med fødderne i ringene

Score: 6 (+40 m)

God træning og hygge på trænerkontoret bagefter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 29-08-2011

Træningen i dag var præget af, at jeg blev meget træt bare ved tanken om, at jeg skulle undervise fra 16-22, hvilket er det længste jeg nogensinde har stået og skulle være på ...

Opvarmning

1.000 m roning

&

mobilitet

Complete 3 rounds:

Handstand Hold - 30 seconds

Max Handstand Push Ups

Static Pull Up Hold - 30 seconds

Max Strict Pull Ups

Hold Top of Ring Dip - 30 seconds

Max Ring Dips

*Perform isometric hold for 30 seconds, kick down, shake out your hands and perform max reps of given exercise.

Jeg lavede:

HSPUs: 20 - 15 - 15

Pull-ups: 4 - 4 - 3

Ring dips: 3 - 3 - 2

Handstand hold har ikke nogen indflydelse på HSPUs, men jeg skal da love for, at pullups og ring dips er ubehagelige efter sådan en omgang static hold! :gal:

Siden presmekanismen virkede til at være i orden (20 HSPUs i streg er PR) mente jeg, det kunne være sjovt med en lille pres finisher:

Shran

21 - 15 - 9

Shoulder press, 30 kg

Pullups

Tid: 7:21

Så sjov var den alligevel ikke. De 30 kg blev alligevel ret tunge ret hurtigt :crazy:

Så det var en omgang energiforladt træning. Til undervisningen var jeg til gengæld helt i hopla i hele 6 timer. Der kan man bare se :dry:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 31-08-2011

Opvarmning

250 m roning

&

Z-health & mobilitet

KB halløj

Jeg øvede håndskift i snatch og clean, så det kører som smurt på lørdag. Udover det flippede jeg nogle gange med en 16 og en 20 kg. Det sidder i skabet.

Efter laaang abstinens fra kongeløftet, ville jeg i dag teste knæet og se, hvad der var muligt ...

Dødløft

10 x 35 kg

10 x 55 kg

10 x 75 kg

10 x 75 kg

10 x 75 kg

10 x 75 kg

10 x 75 kg

5 x 85 kg

5 x 85 kg

5 x 85 kg

3 x 95 kg

1 x 101 kg :heartpump:

Wow!

Jeg trænede alene. Havde der været andre til stede i dag, ville de have set Daisy falde en glædeståre eller to. Ikke fordi det her reelt er tungt. Men fordi det her reelt var vigtigt ...

Finisher

4 runder af:

10 DB Hang power cleans, 2 x 15 kg

15 Wallballs

20 GHD situps

Tid: 8:33

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 01-09-2011

Træning med DBroM i kirken :4thumbup:

Det går bedre med bros ben, så han vender forhåbentligt snart tilbage til logverdenen ... :wink:

Opvarmning

Z-Health & mobilitet

Box squat

10 x 20 kg

10 x 40 kg

10 x 60 kg

5 x 70 kg

5 x 70 kg

5 x 70 kg

5 x 70 kg

5 x 70 kg

Weighted lunges

10/10 x 20 kg

10/10 x 30 kg

10/10 x 40 kg

Rehab Jackie

1.000 m roning

50 thrusters, 15 kg (fra nakken)

30 pullups

Tid: 8:23

Stille og rolig omgang med fokus på god kontrol i squatdelen af thrusters. Jeg har ikke måttet squatte under parallelt med ekstra vægt på de sidste mange måneder. I gårs wallballs og i dags thrusters var derfor en test for at se, om jeg nu er klar til at lave om på det. Knæet blev lidt varmt til sidst men det ser ikke ud, som om det er hævet mere end normalt.

I morgen holder jeg træningsfri.

På lørdag er der Nordic Kettlebell Cup :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Fredag 26-08-2011

Om eftermiddagen fik jeg fint besøg af den bedste honning Aalborg har at byde på :wub:

:wub:

Godt at se dig bro!!! Også selvom det ikke blev til ligeså meget som jeg havde håbet :wink:

Jeg er i KBH tirsdag. Kunne du være frisk på fællestræning med DBROM og jeg!???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share