Hvem er Mikkel Sand?


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Om man skal oplyse MS´s sande identitet er et svært spørgsmål. På den ene side kan det jo være totalt ligegyldigt hvem det er der har stået bag dette - på den anden side er vi vel alle vildt nysgerrige (undertegnede inklusiv).

Ulempen ved at holde det hemmeligt er at der allerede nu er mange "dedektiver" igang med at finde manden bag iscenesættelsen - og mange kommer under, mere eller mindre offentlig, anklage... og det er ikke retfærdigt.

På den anden side vil det nok ikke være videre konstruktivt for "MS" at få sin sande identitet offentliggjort, når SÅ mange føler sig pisset på.

Brug det som en lektion i hvad internettet kan (mis)bruges til. Bliv ved med at opretholde Jeres sunde skepsis - men lad være med at gå over i modsatte grøft, hvor man ikke tør tro på noget som helst... for så mister MOL sin berettigelse.

Fra en studerende på Human Fysiologi, der ihvertfald ikke har gættet hvem MS er :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 686
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bellini <<< Jeg synes nu MS log vidnede om to ting: Dels på det indholdsmæssige plan forsøgte MS at sløre sin virkelige identitet gennem konstante undvigemanøvrer over for konkrete spørgsmål (banal iagttagelse), dels er sætningsopbygningen påfaldende. Den vidner om, at skriveren bevidst forsøger at afvige og sløre sin egen stil.

En af JS's profiler er desuden DKman, som ikke just er sjov.

Endelig kan man fremføre det kompromitterende i, at det vides at både MS og JS har flere profiler. Et naturligt motiv til MS-loggens oprettelse er: at få opmærksomhed. Og er der noget, JS higer efter, så er det ... opmærksomhed for enhver pris. :)

Link to comment
Share on other sites

Jarvig <<< Jeg mente nr. 2, der fremfører muligheden af, at MS-bagmanden (eller bagmændene) ikke selv afsender sine/deres indlæg fra Ålborg-computeren, men sender teksten fra en anden lokation til en medsammensvoren.

Så er der bare det ved det, at denne medsammensvorne skal indføje smilies.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

MS sidder da helt 100% sikkert i en eller anden udgave og følger 'slaget' om ham her på nettet. Alt andet ville da være mærkeligt. Og efter alt den ip-snak sidder han sikkert på en anonym computer på et eller andet bibliotek - måske skriver han endda et lille indlæg i ny og næ :sneaky: bag en helt uskyldig profil.

Og det vil da heller ikke undre mig om 'skandalen' har flere aspekter som MZ antyder. Med et så gennemført nummer kan intet overraske. Tænk blot på, at manden jo har oprettet flere profiler for at stille sig selv spørgsmål. Og for ikke at blive genkendt som MS i disse har han valgt andre formuleriner og endda krydret disse med enkelte stavefejl. At han pga. manglende indsigt i computerteknik ikke har taget højde for at MZ kunne spore ip-adresser var dog knap så smart. Men man kan jo heller ikke vide alt.. <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv luret meget på lighederne i tegnsætning, store bogstaver m.m. mellem MS´s indlæg, - og undertegnedes!

Måske netop fordi det var for at karikere dig. Er der nogen du har pisset af (dumt spørgsmål ;) ) ?

Jeg har lagt mærke til at en af de eneste andre MS gik i flæsket på var Antaeus, omkring brugen af olietilskud til den daglige kost. Lidt mystisk faktisk, han kammede helt over.

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

Jeg er efterhånden 100% sikker på hvem MS er. Nu mangler der kun en begrundelse...hvorfor? Jeg kan ikke se hvorfor MS ikke selv skriver den herinde. Det vil jeg meget gerne opfordre ham/dem til nu......

Jeg vil lade MZ og GetBig om at offentliggøre hvem jeg snakker om når de mener tiden er til det, men jo længere tid der går før MS selv kommer forbi til en lille snak jo mere irriteret vil folk blive......

Link to comment
Share on other sites

RTA <<< Jeg er helt sikker på, at MS i dette øjeblik skriver uskyldige ting i en eller anden profil ;) Hvorfor skulle entropien stoppe, fordi MS' log stopper?

Sir Charles <<< Ja det er da underligt, at JS - som en anden MS - ikke bare svarer på det med Dkman osv. ;)

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

mdk:

Jarvig <<< Jeg mente nr. 2, der fremfører muligheden af, at MS-bagmanden (eller bagmændene) ikke selv afsender sine/deres indlæg fra Ålborg-computeren, men sender teksten fra en anden lokation til en medsammensvoren.

Så er der bare det ved det, at denne medsammensvorne skal indføje smilies.

Jae...han kunne også have hacket sig kontrol til en maskine i jylland - via en maskine anywhere in the world ! - at vi simpelthen også har at gøre med en superhacker !

Damn da i spekulerer helt vildt. Ro på...hvor gennemført tror i at hans scam er ? - det er sgu da ikke Forensic Detectives.....? - hvorfor ikke bare vente til at MZ melder ud hvad han ved, dette her gætteriværk er da gået helt over gevind.

Altså det er jo ikke sådan at hans indlæg er så fuld af guld som der er givet udtryk for; han har jo bare

citeret nogle bøger, og så ellers blandet sine egne fantasiverden ind i det, så det tyder da ikke på at vi har en ren Lex Luthor siddende bag MS profil.

JS> Hvor hurtigt jogger du ?????? - tænk godt over det, ellers er du busted ! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er forøvrigt ganske interessant det med tegnsætningen ", -"

MS bruger det i udstrakt grad, - og altid komma før bindestreg. JS bytter ofte rundt på det. Ingen grund til at fokusere mere på JS, - i denne forbindelse.

Til dem vil undersøge noget interessant, så prøv at gå tilbage i gamle MS-indlæg - også på Getbig, og notér jer hvor mange indlæg der er med ", -" og hvor mange der IKKE er! Bemærk evt. hvornår det skifter.

B)

Link to comment
Share on other sites

Fitt <<< Min interesse i det her er den samme som at læse en kriminalroman. Personerne bag MS, RTA, Entropi, DKman, JS, osv osv interesser mig ikke. Det er som at lægge et puslespil, mens man skaber det selv. Bare underholdning. :)

Det afgørende er ikke om JS = MS. Det afgørende er, at vi konkret VED, at JS benytter flere profiler lige nu og at MS har gjort det samme. Det vil sige: Vi VED, JS misbruger MOL på et eller andet plan. Om man vil kalde det drengestreger eller noget værre, skal jeg ikke afgøre. Jeg finder adfærden forkert, men det er kun min holdning som alm. bruger af MOL.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Kære MDK - efter diskussionen igår angående tonen samt relevansen af indlæggende her på MOL forstår jeg simpelthen ikke hvorfor DU bare bliver ved med at puste til ilden (læs: JS og andre)i dine indlæg!!!! Prøver du ihærdigt på at fortsætte diskussionen eller har jeg misforstået dine sidste indlæg???

Link to comment
Share on other sites

JS har ved flere lejligheder afkræftet, at han og MS skulle være den samme person, og det må vi stole på og jeg tror i øvrigt heller, at det skulle være tilfældet. Alle ved, at det kun er et spørgsmål om tid, før MS identitet bliver afsløret, hvorfor det ville være tåbeligt ikke selv at komme ud af busken.

Hvis det skulle vise sig, at de rent faktisk var den samme person, så er JS også færdig i MOL og Getbig sammenhæng, og hvorfor skulle han ricikere det? Jeg forstår dog ikke, at JS ikke kryber til korset og forklarer sig i forhold til "DKman". I denne situation som MOL står i for øjeblikket, vil det være det eneste hæderlige.

På den måde som MS har profileret sig på MOL og været stærkt involveret i Getbigs nethandel, ligger der nu et stort troværdighedsproblem for begge de bemeldte sider, en situation som kun kan løses ved at MS sande identitet afsløres. Hvis det ikke sker, så vil nye medlemmer til stadighed blive mødt med en usund skepsis, der besværliggør udveksling af træningsviden. De eneste brugere vi vil stole på, er dem som vi i forvejen kender. Vi vil alle i lang tid mistænkliggøre hinanden og specielt hinandens træningsresultater og personlige erfaringer, hvilket vil dræbe et uundværlig parameter for vores egen træning.

Selv om jeg selv har været lidt med til det, så kan INGEN uvildige fridykkere og lignende være tjent med, at blive trukket med ind i roderiet omkring MS identitet. Alle bliver for tiden mistænkeliggjort, hvilket er enormt uholdbart for vores alle sammens MOL.

Derfor: hvem er MS?

Edited by BaskeT
Link to comment
Share on other sites

Det afgørende er ikke om JS = MS. Det afgørende er, at vi konkret VED, at JS benytter flere profiler lige nu og at MS har gjort det samme.

Jeg ved ikke hvor forkasteligt det er - det kommer jo an på motivet. Derfor kunne det da være rart hvis JS fandt det værd at svare på.

JS du kan jo altid supplere med noget om din evne til at opretholde en enorm erektion, hvis det letter skrivningen og/eller argumentationen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fitt <<< Min interesse i det her er den samme som at læse en kriminalroman. Personerne bag MS, RTA, Entropi, DKman, JS, osv osv interesser mig ikke. Det er som at lægge et puslespil, mens man skaber det selv. Bare underholdning.  

Mdk: okay :D ;) jamen det er også helt okay ;) jeg synes også MS er kanonunderholdning, men det er sgu mere fordi han har beskrevet sig selv så selvfed så det gør helt ondt ;)

Link to comment
Share on other sites

Ha, ha - nysgerrigheden bør vel stimuleres lidt i ny og næ..................

"Endelig kan man fremføre det kompromitterende i, at det vides at både MS og JS har flere profiler. "

Nu er der jo IKKE noget som helst kompromiterende i at have flere profiler, - med mindre man da anvender dem som i tilfældet MS !

"JS: Jeg har ikke set svar på hvorfor du har mere end én profil - HVORFOR??? "

Nu er det jo IKKE sådan at der ligefrem er svarpligt i cyberspace, men et høfligt spørgsmål fortjener da i reglen et høfligt svar!

Hvorfor så have flere profiler på nettet?

Det er der adskillige gode grunde til!

Når jeg bevæger mig på nettet, opretter jeg rutinemæssigt adskillige profiler for i størst mulig grad at sikre mig imod helt urimelig censurering,- og imod at blive et offer for institutionaliseret politisk korrekthed og den omsiggribende og allestedsnærværende åndelige socialdemokratisme.

En anden grund er for at sikre muligheden for at kunne henlede opmærksomheden på tilfælde som MS, - uden at ens motiver bliver forvrænget og misforstået, - og få tudet ørene fulde af de sædvanlige beskyldninger for brødnid osv. - f.eks. p.g.a. af tidligere tvister med vedkommende!

En tredje grund er via eksemplet magt at få andre til at forstå, at alle og alt IKKE nødvendigvis er, hvad de/det giver sig ud for at være!

Egentligt undrede det mig, at det tog så længe, - jeg gjorde mig meget umage med at oprette de to bemeldte profiler med få sekunders mellemrum, samme mail-service, store bogstaver, skrivestil, etc.

Først da jeg bevidst pro-aktivt underskrev et (DKMAN)-indlæg med Jørgen Storm, - noget som jeg ellers aldrig plejer at gøre-, fik enkelte opmærksomme læsere færten af hvem DKMAN kunne være!

Ikke underligt MS havde så let spil.

Det sidste grund jeg vil nævne i denne korte replik, er det forhold, at når man finder det helt øjensynlige, - overser man det bedre skjulte.

Jeg plejer nemlig også altid at have et par ekstra profiler på lager, som er oprettede via andre PC-ere og via andre net-udbydere, så talefriheden til alle tider kan tilsikres, hvis en overivrig administrator med detektiv-ambitioner og censurtilbøjligheder, skulle søge lidt rundt i IP-logs osv.

Ytringsfrihed betyder nemlig IKKE retten til med lilla ble om roen at give hinanden ret i timevis over en kop økologisk the, men derimod retten til at sige, skrive og mene alt det, som andre IKKE kan fordrage at høre eller læse! :devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil: :devil

PS:

Så måske er MS alligevel = JS, - selvom det bedste argument imod denne antagelse, er det forhold, at hvis det virkeligt var tilfældet, så ville MS-svindlen aldrig være blevet opdaget!

Så klodset er jeg nemlig trods alt IKKE! :D

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

RTA <<< Jeg er glad for, at du holder dine indlæg mod mig i et mere sobert sprog her i forumet end i de mails, du finder det passende at skrive til mig. Jeg kan kun gentage, at det her er ren underholdning for mig. Jeg har ikke ligget i ske med hverken MS eller JS - og nærer heller intet ønske om nærmere bekendtskab.

Jeg påpeger bare nogle ting, jeg - på en underholdende måde - er forundret over på et eller andet plan. HVIS jeg skulle gætte på, hvem fra MOL, der ku ha lavet MS-showet, ville jeg sige JS. Men jeg har ingen beviser (der er endda inidicier imod det), og i sidste ende er det også lige meget. Det er lissom at se Kandidaten fra Manchuriet: Total paranoia, men ganske underholdende.

Og så undrer det mig, at du og andre helt nye medlemmer sådan forsvarer JS. ;)

Sir Charles <<< Enig. Men det er i hvert fald ikke hensigten med dette board, at man opretter flere profiler, ja MANGE profiler.

By the way: Hvem har bemærket fotoet på JS profil?

JS <<< Din undskyldning for en af dine profiler, DKman, må bestemt optages i ordbogen under opslagene "min syge moster " og "søforklaring".

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret JS...

Iøvrigt enig i:

Ytringsfrihed betyder nemlig IKKE retten til med lilla ble om roen at give hinanden ret i timevis over en kop økologisk the, men derimod retten til at sige, skrive og mene alt det, som andre IKKE kan fordrage at høre eller læse!

Og bare man argumenterer konstruktivt og sobert er der slet ikke grund til mere end en profil.

Link to comment
Share on other sites

BaskeT <<< I see what you mean :) Men som jeg har skrevet før i denne tråd finder jeg, at kerneproblemet er, hvorfor det er muligt for en person (fiktiv eller ej) at få den gudestatus, man tildelte MS. Altså, hvad er det for psykiske mekanismer, der gør, at man åbenbart har brug for urørlige helte, som andre for Guds skyld ikke må kritisere. Hvis den, der har skabt MS-personaen, ville påpege disse mekanismer for os, så er det næsten en god handling. Næsten! MS-showet har vist os, hvor meget vi søger det perfekte udtrykt i et enkelt, imponerende træningsmenneske.

Det er hverken Morten Z eller Motion Online som sådan, der har det store troværdighedsproblem. Siden er blevet misbrug og fokus er trukket væk fra spørgsmål omkring træning, skader, doping osv.

(I anden orden er problemet, at folk opretter flere profiler.)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share