Vægttab og store bryster


Thiesen
 Share

Recommended Posts

Hej MOL

Det er længe siden, jeg har logget, men jeg har fundet ud af, at jeg ikke laver noget, når jeg ikke skriver det ned. Bl.a. på grund af lang transporttid til arbejdet, har jeg siden juli desværre kun styrketrænet maksimalt 1 gang i ugen og løbet endnu mere sporadisk. Det skal der sandt for dyden laves om på nu!

Jeg skal undervise på uni og har derfor let ved at kombinere arbejdet med træning. Måske/måske ikke tager jeg et seminar ved siden af instruktorgerningen, og det kan så påvirke tiden i en uheldig retning, men der skulle være gode muligheder for at skrælle fedtet af.

Mål: At ramme samme fysik som i maj/juni 2009, det vil sige:

Vægt: 83-84 kg

Løb: 5 km på 19-20 minutter, 10 km på 45 minutter

Bænk: 1 rep 145

Nuværende form:

Vægt pr. 2. januar: 90,1kg

Løb: 5 km: Jeg ved det ikke, men 24 minutter er et godt bud

Bænk: 1 rep 125 er et udmærket bud

Mit hovedfokus er vægttabet. Siden i sommer har jeg mistet noget masse, men jeg har udelukkende fået positive kommentarer på ændringen. Jeg vil således ned i vægt, og det gør mine vægt- og løbemål langt mere realistiske end 145 i bænkpres. Det er sådan set også ligegyldigt. Det skal bare se godt ud, og så er det er det mindre vigtigt, om jeg bænker 130 eller 140.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Første gang styrketræning i laang tid, så jeg lagde blødt ud. Drak ½ l mathilde inden træning, da jeg sov længe og nul energi havde.

1 minuts pause mellem hvert sæt i bænk, chins og rows, 1½ minut ved skulderpres

Bænk:

5x 90

5x 90

5x 90

5x 90

5x 90

Jeg regner med at øge 2,5 pr. træningsgang

Chin-ups (overhånd)

5x bw

5x bw

5x bw

5x bw

5x bw

Siddende DB skulderpres

8x 27,5

8x 27,5

8x 27,5

DB rows:

8x 40

8x 40

8x 40

DB hammercurls

8x 25

+ lidt mave

Dejligt at have mulighed for at træne om eftermiddagen. Vi var kun 2-3 stykker i AUS.

Link to comment
Share on other sites

2,95 km på 14:45 eller lignende. Opdagede da jeg kom ind, at jeg havde glemt at stoppe uret.

Bah, snevejr, glatte veje og briller er ikke nogen god basis for en løbetur.Jeg kom dog i gang, men mine ben var som bly, og jeg valgte at gøre turen kort. Jeg formåede også at snuble en enkelt gang.

Jeg bør måske holde to hviledage mellem løbeturene her i starten.

Tog nogle få kropsmål i morges:

Venstre gun: 40,9

Højre gun: 40,7

Mave ved navle: ~88

Lige under navlen: 89

Jeg burde kunne smide 4-5 cm på maven ret hurtigt, og så ser det hele meget bedre ud.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Smid et pic. Herinde kan vi godt lide at kigge på nøgne mænd.

PS. Hvad underviser du i?

Det kommer ikke noget billede i nærmeste fremtid :)

Jeg skal undervise 2. semesters statskundskabere i metode, primært den kvantitative del, så det ser jeg meget frem til.

Godt du er i gang igen. Vi ses om en uges tid :smile:

Det bliver godt at få dig tilbage, der er ikke mange kendte mennesker i AUS.

Link to comment
Share on other sites

Fin træning i dag. Korte pauser gennem hele træningen.

Opvarmning:

Crosstrainer 5 min (60kcal)

Bænk:

5x5 92,5

Supersæt med

Benpres:

8x 100

8x 150

8x 150

Chins (overhånd)

6x bw

6x bw

6x bw

6x bw

Military

6x 50

5x 55

5x 60

5x 60

DB rows

6x 37,5

6x 40

6x 40

6x 40

Supersæt med

Lateral raises

8x 15

8x 15

6x 17,5

Jeg overvejer at tage en hviledag i morgen, men det afhænger lidt af vejret. Måske løber jeg en kort tur for at holde gang i bentøjet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg droppede hviledagen, da vejret var fint. Jeg planlagde fra begyndelsen en rolig tur, og det var en god idé, for begge mine ben var som blyklodser under hele turen. Tempoet måtte gerne være lavere, men jeg har meget svært ved at løbe langsommere, end jeg gjorde i dag. Jeg føler, at jeg staller :)

3,74km på 19.32

Styrketræning i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Fedt at du er tilbage!

Jeg skal op i pol.intro på næste fredag, godt nok ikke på statskundskab, men vores undervisere kommer derfra.

Har du nogle gode artikler, gamle opgaver eller bare generelle guldkorn? :-)

Hvad læser du? Du har tidligere læst folkesundhedsvidenskab, mener jeg, men det kan da ikke passe, at I har pol.intro?

Hvad er eksamensformen? Jeg har alle mine gamle noter fra faget liggende, men da det er fra mit første semester (2006), skal jeg ikke stå inde for kvaliteten. Men hvis du har en problemformulering, er det muligt, at jeg har noget liggende.

Hvis du kan være lidt mere konkret, kan jeg helt sikkert hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Hvad læser du? Du har tidligere læst folkesundhedsvidenskab, mener jeg, men det kan da ikke passe, at I har pol.intro?

Hvad er eksamensformen? Jeg har alle mine gamle noter fra faget liggende, men da det er fra mit første semester (2006), skal jeg ikke stå inde for kvaliteten. Men hvis du har en problemformulering, er det muligt, at jeg har noget liggende.

Hvis du kan være lidt mere konkret, kan jeg helt sikkert hjælpe.

Jeg har tidligere læst medicin, og læser rigtig nok folkesundhedsvidenskab nu :smile:

Men vores pol.intro kursus er kun 5 ECTS point og har kun været på et enkelt quarter.

Eksamen er, så vidt jeg har forstået, en revideret pol.intro opgave fra statskundskab.

Det er en 6 timers skr. eksamen, så hjælp er måske lidt svært.

Synes bare det var et sjovt sammentræf med statskundskab :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere læst medicin, og læser rigtig nok folkesundhedsvidenskab nu :smile:

Men vores pol.intro kursus er kun 5 ECTS point og har kun været på et enkelt quarter.

Eksamen er, så vidt jeg har forstået, en revideret pol.intro opgave fra statskundskab.

Det er en 6 timers skr. eksamen, så hjælp er måske lidt svært.

Synes bare det var et sjovt sammentræf med statskundskab :smile:

Okay, jeg har noget, du helt sikkert kan bruge. For det første har man typisk lynende travlt i 6-timers eksaminer (med alle hjælpemidler?). Det betyder, at man skal have et godt overblik over pensum, for du har typisk ikke tid til at slå detaljer op, medmindre de er ekstremt vigtige. I komparativ politik bruger vi samme eksamensform, og jeg skrev 4000 ord eller 10 normalsider. Kvaliteten skal selvfølgelig være i orden, men det er nitten at sidde med 3 sider efter 6 timer.

Eksamensspørgsmålet er ofte delt op i to, hvor du først bliver bedt om at redegøre (kort = ikke meget mere end 1 side) for nogle bilag eller teorier, hvorefter du skal analysere eller diskutere et eller andet.

Mange tænker, at det er nemt at skrive en redegørelse, men det burde være et fag i sig selv, og vi kommer igennem det igen og igen i løbet af studiet. En studiekammerat hoppede fra studiet efter bacheloren og begyndte på medicinstudiet, og han kan berette, at de panikker, når de skal skrive en opgave :)

Jeg kan sende dig et dokument med et forslag til, hvordan en redegørelse kan bygges op. Desuden følger gode råd i forhold til den efterfølgende diskussion.

Stik mig din mail, og jeg skal sende det.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg har noget, du helt sikkert kan bruge. For det første har man typisk lynende travlt i 6-timers eksaminer (med alle hjælpemidler?). Det betyder, at man skal have et godt overblik over pensum, for du har typisk ikke tid til at slå detaljer op, medmindre de er ekstremt vigtige. I komparativ politik bruger vi samme eksamensform, og jeg skrev 4000 ord eller 10 normalsider. Kvaliteten skal selvfølgelig være i orden, men det er nitten at sidde med 3 sider efter 6 timer.

Eksamensspørgsmålet er ofte delt op i to, hvor du først bliver bedt om at redegøre (kort = ikke meget mere end 1 side) for nogle bilag eller teorier, hvorefter du skal analysere eller diskutere et eller andet.

Mange tænker, at det er nemt at skrive en redegørelse, men det burde være et fag i sig selv, og vi kommer igennem det igen og igen i løbet af studiet. En studiekammerat hoppede fra studiet efter bacheloren og begyndte på medicinstudiet, og han kan berette, at de panikker, når de skal skrive en opgave :)

Jeg kan sende dig et dokument med et forslag til, hvordan en redegørelse kan bygges op. Desuden følger gode råd i forhold til den efterfølgende diskussion.

Stik mig din mail, og jeg skal sende det.

Mange tak, jeg har sendt en PM :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik ikke lavet meget til træning i dag. Havde en frokostaftale med en studiekammerat, og vi trænede så sammen bagefter. Det blev derfor mest til snak.

Bænk:

5x 95

5x 95

5x 95

5x 95

7x 110. Når jeg nu havde en spotter, havde jeg lyst til at få lidt mere vægt på, og det gik fint.

Lidt mave

Chins:

6x bw

7x bw

6x bw

Lidt pulldowns

Lateral raises

8x 12

8x 12

8x 12

Slut.

Link to comment
Share on other sites

Årh, hvor jeg hader at gå ned på udstyr. Mit Garmin 305 nægtede at finde signal fra mit vindue, så jeg blev ved med at skyde løbeturen. Til sidst var det begyndt at regne, og jeg opgav. Det første stykke blev derfor ikke logget. Det er ikke jordens undergang, men sådan noget skal sgu virke. Jeg blev ganske våd, og halvdelen af Aarhus' parcelhusejere havde ikke fjernet sne, så på den front var der også gevaldige udfordringer.

Nå, jeg fik dog logget 4,07 km på 20.16. Omstændighederne taget i betragtning er jeg godt tilfreds.

I aften drikker jeg mig i hegnet. Jeg vil forsøge at undgå McD i nat og diverse junk i morgen, men jeg har rygrad som en regnorm, når jeg er fuld eller har tømmermænd.

Min vægt har i øvrigt ikke rykket sig. Jeg går ud fra, at det skyldes, at jeg har påbegyndt både styrketræning og løb.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Druk og junk i nat og junk som eneste fødekilde i dag. En shawarma og nogle pommes giver god energi. Jeg besluttede at gå en tur for at få lidt vind i hovedet, og jeg kom da også op på 3,5km. Det gik strygende, og jeg fik lyst til en løbetur. Den tog jeg så, og jeg fik sat tempoet fint ned.

4,01km på 20.56.

Fint med lidt tømmermandstræning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede for første gang i år at sætte lidt mere fart i stængerne, og det gik ganske fint.

3,13km på 13.36.

Jeg burde styrketræne i morgen, men mine forældre kommer forbi og er her hele dagen, så jeg holder hviledag eller løber en tur.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

I aften forsøgte jeg med et lavt tempo for at få lidt flere kilometer i benene. Jeg kunne dog godt mærke, at jeg også løb i går, og jeg er endnu ikke helt klar til at træne løb flere dage i streg. Mine ben var tunge hele vejen, mens min puls ikke på noget tidspunkt var oppe at ringe.

5,13 km på 26.53

Vægten sagde 89,5 (-0,6) i morges. Den er dog sikkert højere i morgen, da jeg har nydt godt af min mors mad og diverse kager!

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Jeg tog en hviledag i går, da jeg vågnede op med hamrende ondt i mellemøret. Det er heldigvis væk i dag.

Nye mål fra i morges. Særdeles uden pump, da jeg ikke har styrketrænet siden mandag.

Vægt 89,1 (-1 kg)

Venstre gun: 41,0 (+0,1 cm)

Højre gun: 40,9 (+ 0,2 cm)

Mave ved navle: 87,0 (-1 cm)

Lige under navlen: 88,0 (-1 cm)

Jeg er siden 4. januar gået ned i vægt og livvidde og (lidt) op i størrelsen på mine guns, så træningen går jo nok meget godt.

Dagens træning var alt for tæt på min opstået fra sengen, og jeg var absolut ikke oplagt.

Bænk:

5x5 100

Chins:

6x bw

6x bw

6x bw

6x bw

Dips (meget længe siden jeg har lavet denne øvelse, så det var meget rart at prøve igen)

6x bw

5x bw + 25

5x bw + 40

5x bw + 40

Seated cable rows:

3x8 100

Lateral raises:

3x8 12

Hammercurls:

1x6 27,5

Lidt mave

Slut.

Edited by Thiesen
Link to comment
Share on other sites

Jeg er alt for dårlig til at få nok mad indenbords, før jeg styrketræner. Igen i dag var energiniveauet alt for lavt - faktisk var jeg sulten det meste af tiden.

Bænk:

5x5 105

Chins:

5x bw + 10

5x bw + 10

5x bw + 10

Military

5x 65

5x 65

5x 65

5x 65

DB rows:

6x 42,5

6x 42,5

6x 42,5

Lateral raises

3x8 15

(Lidt) mave

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share