Bry@ns motions adventure


Bry@n
 Share

Recommended Posts

Jamen så er tiden kommet til, at jeg også ville have en blog:-)

Men stor inspiration fra bla kermits blog, så tænkte jeg, at det kunne være sjovt og motiverende selv at have en online logbog:-)

Kort om mig: Er en en gut på 31år, bor i søborg lidt nord for KBH, og har en stor passion for cykling, dyrker også lidt styrketræning og badminton ved siden af, men cyklingen er nr. 1:-) har i øjeblikket en hel del tid til at motionerer, da elevpladser ikke ligefrem hænger på træerne, er jeg tvunget på dagpenge og min uddannelsen gået i stå:-( men så er det jo godt at man har lidt at tage sig til;-)

Gårdagens træning: Tidlig op og ud på vintergeden, et smut ud af strandvejen med solen i nakken, op til helsingør og tilbage igen.. alt i alt 95,5km på 3t50m:-) hjem og spise lidt frokost og ellers op på cyklen igen, og afsted til La fit i grøndalscenteret for at styrketræne med min lillebror. Kørte bryst og triceps, og en andelse mave.. syntes godt nok at energien var ved at forsvinde lidt på det tidspunkt, så hjem til kæresten og slappe resten af dagen:-)

Link to comment
Share on other sites

Mamge tak for det :smile:

Tja.. de sidste 3år har jeg kørt grejdal på 200km, så det er igen året mål. Også må jeg se, om man kan gøre det lidt bedre end sidste år :tongue:

Men eller køre jeg det lille løb hedeboløbet i tune hvert år, total hyggeligt lille løb, med efterfølgende tune festival:-) Men det ultimative drøm er, at køre la marmotte på et tidspunkt.

Dagens træning: startet med 2 timers badminton i ryparkhallen, sammen med taxitosserne fra ØBI:-) en gang stille og roligt træning, da de fleste af medlemmerne, har haft en del runde fødselsdage.. hvis i forstår;-)

En times spinning blev det da også lige til i Lafit, havde overaskende gode ben, selvom jeg havde gårdagens træning i benene. Så total op tur:-)

Morgen dagen byder nok, på endnu en lang rolig tur mod det nord sjællandske.

Link to comment
Share on other sites

Dagens plan var jo, at tage en lang tur i det nord sjællanske, det gik også som planlagt, op på cyklen og afsted mod farum.. men på vej igennem hareskoven, begynde mit knæ at brokke sig, og det blev kun værre! så af bitter erfaringer, valgte jeg at vende om, tror det var en klog beslutning, for sidder nu med benet oppe og med is på knæet!! har lidt på fornemmelsen, at det mit gamle løberknæ der er tilbage :mad: jaja.. man når lige at starte min motionsblog, og så får jeg en skade :nonono:

Nå.. men dagen træning blev til knap 25km.. i ganske stille og roligt tempo.

Dagen i morgen bliver uden tvivl en hvile dag, og så må jeg så se, hvordan knæet har det fredag.

Link to comment
Share on other sites

Jamen velkommen ombord :smile: Glæder mig til at læse hvordan det kommer til at gå med træningen, og hvorfor ikke have La Marmotte som et mål til næste år hvis det er det du gerne vil? :cool:

Kører du i nogen klub eller noget? Vi bor jo ikke så langt fra hinanden, så du må sige til hvis du en dag vil med ud på landevejen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for det Kermit :smile:

Og ja.. hvorfor ikke, det er jo bare med at spare op, og afstætte tiden til det, så det kunne meget vel være at det bliver til La Marmotte til næste år :bigsmile: ellers kunne det da være sjovt, at samle nogen herinde fra med samme drøm, og tage i samlet flok derned :4thumbup:

Nej.. køre ikke i klub,men har gjort, men det er efterhånden mange år siden, både i CC gladsaxe og ABC. Men en del kom i vejen, bla. skader.. men er da ikke afvisende for at begynde igen på et tidspunkt:-) Men det kunne da være sjovt at komme ud og gøre landevejen usikker sammen Kermit, så den er jeg da hel frisk på :smile: du kan da evt. fange mig på facebook [email protected] :smile: trænger også til at komme ud og få luftet min nye racer, den har stået i skabet siden jeg købte den for et par måneder siden :tongue:

Som sagt, var der hviledag i går, som blev brugt til at fræse experimentarium rundt, vildt spændende som varmt kan anbefalet! især udstillingen om body worlds:-)

Planen i dag er, at spare knæet, og bare nøjes med lidt styrketræning, lidt irriterende, da det klør vildt i benene for at komme ud på landevejen.. men må nok heller være fornuftig :dry:

Link to comment
Share on other sites

Fik trænet lidt bryst og tricep i går.. ikke det vilde at skrive hjem om :tongue:

Idag har den så stået på 3 timers badminton, mest double, men fik da også lige et enkel sæt i en single, lige til at på pulsen op :smile: Men knæet brokket sig ikke.. Så det er bestemt positivt! er bare bange for hvordan det reagerer når man sidder på cyklen..

Link to comment
Share on other sites

Efter lidt for mange våde vare i går, og en chokoladefestival her i formiddags :4mewantfood: så kunne jeg ikke tåle at høre på min dårlige samvittighed mere, så efter endt chokoladefestival, så trodset jeg knæ og lyst til at sove, og hoppede i cykeltøjet og drog afsted på vintergeden.. planen var bare at komme lidt ud og få afprøve knæet, så til min overraskelse, kunne jeg næsten ikke mærke noget til knæet, valgte dog at tage det stille og roligt alligevel.. fornuftige mig :cool: så en tur op mod farum og ud mod holte og op over geelsbakke, og videre gennem lyngby til vangede, og hjem til Søborg igen. Så Alt i alt blev det til 34km med 25km i snit:-)

En kombination af hvile, udstrækning og Spascupreeler, har åbenbart gjort underværker for knæet :4thumbup: så håber på, at jeg kan komme ud et par gange, inden turen går et smut til ungarn

Må lige finde ud af hvordan man uploader images, kunne være lidt sjovt med lidt flere facts fra ens rute

Link to comment
Share on other sites

Efter en hvile dag i går, var jeg tilbage for fuld spring :bigsmile: startede med 2 timer badminton, men lav intensitet, så havde masser af overskud til en dejlig lang tur på vintergeden.. men ak, efter 25km begynde knæet/låret at gøre ondt igen :unhappy: møg irriterende, for havde virkelig lyst til at køre langt i dag! typisk :nonono: tror jeg holder bentøjet i ro den næste halve uges tid.. og så må jeg så af prøve det igen.

Men fik da kørt 51km.

Link to comment
Share on other sites

Det underlige er vel egentlig at dit knæ ikke giver dig problemer når du spiller badminton, som jo ellers i teorien belaster knæ og led mere end en ordentlig indstillet cykel. Hvilket så får mig til at tænke på om din cykel måske ikke er indstillet ordentligt?

Link to comment
Share on other sites

Det underlige er vel egentlig at dit knæ ikke giver dig problemer når du spiller badminton, som jo ellers i teorien belaster knæ og led mere end en ordentlig indstillet cykel. Hvilket så får mig til at tænke på om din cykel måske ikke er indstillet ordentligt?

Ja.. det kan du have ret i, for mærker intet til badminton.. det er kommet efter bla. nye vintercykelsko, og så en times mega tung belastning til en spinning time.. så havde mistænkt spinningen. Ellers må jeg kigge lidt på klamperne på de nye vintersko, syntes ellers de sidder fint nok, men et eller andet må der jo være i vejn :unhappy:

Edited by Bry@n
Link to comment
Share on other sites

Hvis du har kørt med tung belastning(tungt gear - lav kadance), så kan det være derfor dine knæ brokker sig. Hvis du ikke er vant til at køre på den måde så "stresser" du sener og led mere end man ellers gør. Oplevede det selv sidste år hvor jeg ville køre noget styrketræning på en træningstur, og dagen efter havde jeg næsten konstante smerter i knæet. Der er ikke så meget andet at gøre end lige at give det lidt hvile, og så sørge for at køre med en god kadance :smile:

Link to comment
Share on other sites

Forkert saddelhøjde er også to bud (for høj/lav) samt at sadlen skal rykkes i længderetningen - ved af bitter erfaring at en saddel der er for langt fremme er en knædræber og så fornyligt på feltet.dk at det er et gangbart trick at rykke den lidt længere tilbage end de gængse anvisninger om den optimale position, hvis knæene driller uden nogen oplagt årsag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ved heller ikke hvor for man skal køre med så tung belastning til spinning! men man gør jo hva man for besked på... hehe men ikke mere! men nu får det i hvert fald hvile til mandag, og så håber jeg, at jeg kan begynde så småt.. og ja, med lav kadance :smile:

Og så vil jeg som Gregers skriver, lige tage et kig på sadel højden og positionen, har jeg nemlig ikke lige tænkt på.. så many thanks til jeg begge, rart med venner når man er i nød :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Efter en weekend med at have gået det meste af Budapest rundt, er jeg så tilbage :superman:

Dagens motion startet med en 10km løbetur, skal jo løbe griseløbet på søndag så må heller få fundet løbe benene frem :tongue: men de 10 km blev løbet i 52min... okay når man tænker på, at det er et stykke tid siden løbeskoene sidst var blevet snøret :wink: og mærkede forresten intet til knæet :smile:

Ellers blev det til styrketræning her til aften, hvor det var bryst og tricep der var på programmet.

Planen i morgen er, at jeg vil ud og lufte sommerraceren for første gang :4thumbup:

5aa4067f.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak tak tror jeg nok :wink: er ikke lige så stærk i fransk.. hehe

Har rykket lidt på sadlen, og sat saddlen lidt op... men nu er vinter geden sat til side, så har ikke prøvet om det virker, men får nu nok chancen, ifølge DMI, kommer der koldt og vådt vejr igen sidst på ugen, og det skal sommerraceren ikke nyde noget af :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Wilier klubben er en god klub at være i :superman: så tak :smile:

Så var dagen kommet, hvor Grand Turismo'en skulle ud på sin jomfrue tur :4thumbup:

Først lige en lille anmedelse at hvordan den kørte og udstyret... Det første jeg lage mærke til var, at den var MEGET anderledes end min gamle Kuota kebel! men ikke på nogen dårlig måde.. lidt korte i det, men utrolig livlig og reageret på det minste antrit. Og så var der jo Sram s60 hjulene, de kunne virkelig "synge" og er efter min mening, meget bedere end mine gamle zipp 404 fra 2009! de ruller en del bedre, men der er lidt ustabilitet ved hård nedbremsning, men der var intet raslen som der var på 404'erne, men dog også en del mere vindfølsomme fandt jeg ud af!

Sram gruppen var også nyt for mig, men en positiv oplevelse. Lidt hårde men utrolig præcise skift, men skulle lige vende mit til det nye skiftesystem :tongue:

Men tilbage til jomfrueturen. Det startet fint, med 15grader i følge garminen, trillede jeg den sædvanelig tur mod nordsjælland.. og knæet virkede helt fint, i hvert fald de første 45km.. men så kom det, som et lyn fra en klar himmel! det startede med mega smerter hver gang jeg stod oppe i pedalerne, så måtte sidde ned de sidste godt 20km, som bestemt ikke var smertefri :unhappy: følte ar knæet var ved at låse, så jeg ikke kunne bøje eller strække benet ud, yderst ubehageligt! Fik trillede 66km, men havde så meget lyst til at bare køre videre, men smerterne var for store! Så hjem og have is på lår og knæ.

Tror jeg må kontakte en fyss i morgen, har læst at de kan afhjælpe mod sådan et problemknæ som jeg render rundt med... så tror desværre at jeg må springe grejdal over i år.. og så bare give det den ro det skal have :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg bestilt tid hos en fyss, og har allerede fået en tid i morgen :4thumbup: bliver spændende hva han har at sige.

Fandt noget Trauma 302 som jeg havde bestilt for laaang tid siden, prøvet så at smøre knæ og lår, med det resultat at det brændte af H.... til!! :devil: hel vild varme cream.. kunne ikke engang mærke, da jeg lage en ispose på lår/knæ bagefter.. vilde sager.. hehe

Dagens motion stod på styrketræning, selvom jeg meeeget heller ville ud på Turismo'en.. men fik da kørt lidt ryg og bicep

Link to comment
Share on other sites

Har så lige været til fyssen, og det var da ret så interessant.. fik bla. at vide, at mit højre ben var 1,2 cm kortere end mit venstre :blink: og at meget vel være med til at mit knæ brokkede sig. Han kunne dog ikke forstå, at ydresiden af min lår var ekstrem hårde.. efter 2 knæk i ryggen var de så bløde som jeg aldrig har oplevede dem før!! spooky :w00t: Men altså en kombination af et for kort højre ben og lidt vrøvl med ryggen, er altså muligvis årsagen til knæ problemerne. Så er blevet udstyret med nogle ryg øvelser jeg skal lave.

Måtte gerne forsætte med træningen, bare uden at overdrive.. total optur! :smile: skal så se ham igen om 14 dage, og se om det er blevet bedre.

Link to comment
Share on other sites

Det må være lækkert at have fastsat en årsag og håber at du kan mærke fremskridt.

Ellers kan kiler i skoenene og wedges under klamperne MÅSKE hjælpe - ved ikke om det betyder noget ved knæproblemer men mit bøvl med lænden forsvandt efter et par måneder hvor hoften var rettet op og kroppen vænnet til den nye position.

Link to comment
Share on other sites

Ja.. det er også rart at vide hva det er.. så har også fået mig et par wedges under klamperne som du nævner :4thumbup: men hva er lige de der kiler for nogle??

Jeg var lige ude og rulle en lille tur i går, begrænset mig til 34km, kunne ikke mærke det store til knæet, men ville ikke friste skæbnen og køre videre.. så måske der er fremgang allerede:-)

Ellers stod den på lidt styrketræning, hvor den stod på bryst og tricep:-)

Dagens træning: Stod på 3 timers badminton, og der var intet brok fra knæet, selv der blev gået til den!

Så ska resten af dagen gå med oprydning og rengøring, og så selvfølgelig landskamp.. Go Danmark!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share