Er dette godt for kroppen?


snewzen
 Share

Recommended Posts

Goddaw folkens!

Jeg er begyndt at styrketræne med min bror for ca. 2 måneder siden.

Vi er blevet fortalt at det er godt at feks. tage 2 sæt af 10. og så det sidste sæt tager man meget på, og så tager man indtil man OVERHOVEDET ikke kan mere..(Det vil sige 3-4)

Er dette godt for kroppen?

Edited by snewzen
Link to comment
Share on other sites

Dårligt. Kræver for lang restitutionstid. Hvis jeg ikke tager for meget fejl, så er det nervesystemet der bliver belastet for meget og derfor kræver lang restitutions-tid.

Okay, er det bedere bare lige at smide et par kilo mere på til sidst, og så snuppe et sæt på 10 mere?

så fx:

10x30kg

10x30kg

10x35kg

Link to comment
Share on other sites

Goddaw folkens!

Jeg er begyndt at styrketræne med min bror for ca. 2 måneder siden.

Vi er blevet fortalt at det er godt at feks. tage 2 sæt af 10. og så det sidste sæt tager man meget på, og så tager man indtil man OVERHOVEDET ikke kan mere..(Det vil sige 3-4)

Er dette godt for kroppen?

Okay, er det bedere bare lige at smide et par kilo mere på til sidst, og så snuppe et sæt på 10 mere?

så fx:

10x30kg

10x30kg

10x35kg

Hej Snewzen.

Synes lige jeg ville precicere Nicolajs svar og tilføje, at det ikke er dårligt for kroppen. Men som Nicolaj siger, belaster det nervesystemet i en grad der gør, at du formodentligt ikke er istand til, at restituere tilstrækkeligt inden næste session. Givet træningsfrekvensen er høj nok.

Er der en uge mellem dine sessioner vil du derfor ikke opleve problemer med denne form for træning.

Men følger du anbefalingerne og træner ca. hver anden dag, vil du formodentligt, over tid, akkumulere træthed og miste styke.

Ved træning med 10 reps ville jeg ikke variere vægten over 3 sæt. Er du istand til 10x 30/30/35 er du sikkert også istand til noget ala 10x 33/33/33. Ville gå efter sidste.

Link to comment
Share on other sites

Goddaw folkens!

Jeg er begyndt at styrketræne med min bror for ca. 2 måneder siden.

Vi er blevet fortalt at det er godt at feks. tage 2 sæt af 10. og så det sidste sæt tager man meget på, og så tager man indtil man OVERHOVEDET ikke kan mere..(Det vil sige 3-4)

Er dette godt for kroppen?

hey det skal siges at du de første 2-4 måneder ikke stiger i muskelmasse hvis du alstå ikke har styrketrænet før, men der imod danner forbindelser mellem hjernen og de muskler du træner.

Det er blandtandet derfor man kan stiger sindsygt meget i kilo i starten.. MEN MEN MEN alt overbelastning af kroppen de første 6 måneder er ikke godt... sørg for at du træner til grænsen lige før du bliver øm... altså så du ikke bliver øm næste dag eller under træning.... pas på kroppen i starten og generelt ellers kan det meget nemt føre til skader... angående hvilken metode du vil bruge så kan du selv bestemme bare du ikke overbelaster... ps taler af erfaring:)

Link to comment
Share on other sites

hey det skal siges at du de første 2-4 måneder ikke stiger i muskelmasse hvis du alstå ikke har styrketrænet før, men der imod danner forbindelser mellem hjernen og de muskler du træner.

Det er blandtandet derfor man kan stiger sindsygt meget i kilo i starten.. MEN MEN MEN alt overbelastning af kroppen de første 6 måneder er ikke godt... sørg for at du træner til grænsen lige før du bliver øm... altså så du ikke bliver øm næste dag eller under træning.... pas på kroppen i starten og generelt ellers kan det meget nemt føre til skader... angående hvilken metode du vil bruge så kan du selv bestemme bare du ikke overbelaster... ps taler af erfaring:)

Det er ikke helt korrekt Vitala... Det er rigtigt at de neuromuskulære tilpasninger sker meget hurtigt i begyndelsen. Det giver en følelse af hurtigt at blive stærkere, men det betyder altså ikke, at resten af de tilpasninger kroppen gennemgår, som respons på øget belastning, står på pause. Så selvfølgelig stiger muskelmassen, den stiger bare ikke nær så hurtigt som den tilsvarende styrke.

Hvad angår progression er det mit indtryk, at de fleste styrketræningsprogrammer derude tager højde for, at man ikke stiger for hurtigt. Det der oftest sker er dog at folk bliver utålmodige og overmodige og derfor skider højt og flot på mere end 100 års erfaring med styrketræning. Selvfølgelig skal man være opmærksom på om man bliver overbelastet og om man er i gang med at pådrage sig en skade, men ømhed og ofte en smule smerter er en del af det at blive stærkere fra dag ét. Så følg et godt styrketræningsprogram, der opfylder dine behov og så accepter at en smule ømhed er en del af pakken, uanset om der er gået 1 uge eller 6 måneder. Mængden og hyppigheden af ømhed burde for det meste blive mindre med tiden.

Link to comment
Share on other sites

hey det skal siges at du de første 2-4 måneder ikke stiger i muskelmasse hvis du alstå ikke har styrketrænet før, men der imod danner forbindelser mellem hjernen og de muskler du træner.

Det er blandtandet derfor man kan stiger sindsygt meget i kilo i starten.. MEN MEN MEN alt overbelastning af kroppen de første 6 måneder er ikke godt... sørg for at du træner til grænsen lige før du bliver øm... altså så du ikke bliver øm næste dag eller under træning.... pas på kroppen i starten og generelt ellers kan det meget nemt føre til skader... angående hvilken metode du vil bruge så kan du selv bestemme bare du ikke overbelaster... ps taler af erfaring:)

Enig med CloudHands.

-Man kan sagtens få muskelmasse på de første 2-4 måneder, og en del endda!

-Om man er øm er ingen indikator på om en træning er overbelastning. Selvfølgelig skal man ikke gå hen og prøve at bænke 100kg eller lignende første dag, men bruge progression og starte blødt ud. Jeg fik selv ømhed af tom vægtstangs-squat da jeg startede, og det havde på ingen måde noget at gøre med at jeg overbelastede kroppen på nogen farlig måde.

Link to comment
Share on other sites

Det passer ikke, at ømhed og en smule smerter er en del af det at blive stærkere!

Smerte kan måske være en forudsætning for at blive ekstremt stærk eller ekstremt stor, men smerte er udelukkende et tegn på, at man overbelaster kroppen på en eller anden måde i forhold til, hvad kroppen er vænnet til eller i forhold til, hvad kroppen kan tåle.

Det er faktisk muligt at blive rimeligt stærk uden at opleve smerte eller ømhed i forbindelse med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Det passer ikke, at ømhed og en smule smerter er en del af det at blive stærkere!

Smerte kan måske være en forudsætning for at blive ekstremt stærk eller ekstremt stor, men smerte er udelukkende et tegn på, at man overbelaster kroppen på en eller anden måde i forhold til, hvad kroppen er vænnet til eller i forhold til, hvad kroppen kan tåle.

Det er faktisk muligt at blive rimeligt stærk uden at opleve smerte eller ømhed i forbindelse med træningen.

Intet af det der er endnu er skrevet i denne tråd modsiger det du skriver her.

Link to comment
Share on other sites

Hej Snewzen

Har dig og din Bror overvejet at træne noget som "Fundament træning for begyndere"

Her starter man med at fokusere på øvelserne og ikke på vægten. Personligt synes jeg det var en god måde at få vænnet kroppen til at træne. Så kan man jo altid fokusere på vægten når de første 6 uger er gået.

Jeg ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål, men det er en anden måde at gribe tingene an på :smile:

Link to comment
Share on other sites

"men ømhed og ofte en smule smerter er en del af det at blive stærkere fra dag ét" ?????

DOMS kommer man stort set aldrig udenom, enten når man nystarter, når man skifter til et nyt program eller når man fokuserer særligt på excentrisk muskelarbejde. Smerter, som strækker sig ud over DOMS, er som jeg også skrev ofte en del af det at træne. Ikke altid, men ofte.

Så nej jeg mener stadig ikke at der er noget i denne tråd der modsiger det du skrev.

Link to comment
Share on other sites

Enig med CloudHands.

-Man kan sagtens få muskelmasse på de første 2-4 måneder, og en del endda!

-Om man er øm er ingen indikator på om en træning er overbelastning. Selvfølgelig skal man ikke gå hen og prøve at bænke 100kg eller lignende første dag, men bruge progression og starte blødt ud. Jeg fik selv ømhed af tom vægtstangs-squat da jeg startede, og det havde på ingen måde noget at gøre med at jeg overbelastede kroppen på nogen farlig måde.

For det først skrev jeg ikke at ømhed og overbelastning var det samme. For det andet så vil jeg be jer om at kigge på en der starter med at træne også kig på hans overarme (mål dem) og i vil se efter 2 månder at der ikke er sket noget, dermed ikke sagt at der ikke sker noget i muskelerne men det er minimalt i starten! fordi det tager KAMP lang tid for en muskel at blive større. (men hvis i skal mål musklerne skal i selvfølgeligt gøre det før træning da blodet pumper rundt i musklerne efter træning og det ikke ville give et realitisk resultat:)

skal siges, da jeg skrev jeg tale af erfaring så var det på grund af at da jeg startede med at med styrketræne for ca 2 år siden løftede 65kg maks bænk(jeg vejede 60kg på det tidspunkt). På 6 måneder steg jeg til 92,5 kg maks bænk altså en stigning på 27,5kg på det første halvt år (brugte ikke noget ulovligt) men jeg kan fandme love jer at min krop ikke have det godt i den periode:( den var øm alt for meget af tiden, hvad jeg synes er en FED følelse men alle mennesker kan sige sig selv man ikke skal gøre sådan noget og SLET ikke når kroppen ikke har trænet længere tid end dette... kroppen skal tilpasset langsomt og ømhed behøver ikke være en del af den daglige træning... dette var mit budskab og så må man lytte til dette eller lade være... i dont care

Edited by Vitala
Link to comment
Share on other sites

For det først skrev jeg ikke at ømhed og overbelastning var det samme. For det andet så vil jeg be jer om at kigge på en der starter med at træne også kig på hans overarme (mål dem) og i vil se efter 2 månder at der ikke er sket noget, dermed ikke sagt at der ikke sker noget i muskelerne men det er minimalt i starten! fordi det tager KAMP lang tid for en muskel at blive større. (men hvis i skal mål musklerne skal i selvfølgeligt gøre det før træning da blodet pumper rundt i musklerne efter træning og det ikke ville give et realitisk resultat:)

Hvordan er du kommet frem til det? Det er stik modsat af hvad mig selv + min omgangskreds har af erfaringer.

skal siges, da jeg skrev jeg tale af erfaring så var det på grund af at da jeg startede med at med styrketræne for ca 2 år siden løftede 65kg maks bænk(jeg vejede 60kg på det tidspunkt). På 6 måneder steg jeg til 92,5 kg maks bænk altså en stigning på 27,5kg på det første halvt år (brugte ikke noget ulovligt) men jeg kan fandme love jer at min krop ikke have det godt i den periode:( den var øm alt for meget af tiden, hvad jeg synes er en FED følelse men alle mennesker kan sige sig selv man ikke skal gøre sådan noget og SLET ikke når kroppen ikke har trænet længere tid end dette... kroppen skal tilpasset langsomt og ømhed behøver ikke være en del af den daglige træning... dette var mit budskab og så må man lytte til dette eller lade være... i dont care

Anyways, synes stadig det er et ubrugeligt råd. Hvis man ikke må træne så kroppen bliver en smule øm, så sætter man alvorlige hæmsko for sig selv. (Så havde jeg aldrig squattet, for blev lidt øm første gang med tom stang, fordi jeg ikke var vant til det!).

Link to comment
Share on other sites

jeg blev skadet i venstre brystmuskel og var ude afstand til at løfte noget orden lidt i over 3 måneder... og siger ikke at man ikke må blive øm men hvorfor er det nødvendigt når man sagtens kan bliver stærkere uden ømhed (skal siges de først 3 gang man styrketræne kan det ikke undgås da man lige skal vænne sig til det) men der efter kan jeg ikke se at formål i at træne for at blive øm??? det er en GÅDE for mig.... og det er 100 at hvis du er øm næste dag kan du ikke yde 100% jeg kan i hvert fald ikke. og når man bliver rigtig godt øm fordi man har trænet igennem så er ens restitution periode også længere.

Jeg kan godt lide at træne hverdag og kører trænings program med 3 dags interval så mine muskler får ca 72 timers restitution. men hvis jeg gennem tæsker metal i centeret en dag så er jeg sku ikke klar næste dag. så det kommer også and på trænings metoder og hvor lang restitution man ønsker. hvis man kun træner 3-4 gang om ugen så kan jeg da sagtens følge jer i at i godt kan blive lidt øme da der går længere tid mellem jeres træninger.... men da jeg træner hverdag så er ømhed bare ikke noget jeg ønsker at samle på...

ps vi bliver ikke enige men ømhed i en lang periode er ikke godt... der er en grund til kroppen reagere med ømhed... det er ikke et tegn på man bare skal træne videre... så ømhed er da naturligt men et tegn på man har været lidt for hård...

Link to comment
Share on other sites

jeg blev skadet i venstre brystmuskel og var ude afstand til at løfte noget orden lidt i over 3 måneder... og siger ikke at man ikke må blive øm men hvorfor er det nødvendigt når man sagtens kan bliver stærkere uden ømhed (skal siges de først 3 gang man styrketræne kan det ikke undgås da man lige skal vænne sig til det) men der efter kan jeg ikke se at formål i at træne for at blive øm??? det er en GÅDE for mig.... og det er 100 at hvis du er øm næste dag kan du ikke yde 100% jeg kan i hvert fald ikke. og når man bliver rigtig godt øm fordi man har trænet igennem så er ens restitution periode også længere.

Jeg kan godt lide at træne hverdag og kører trænings program med 3 dags interval så mine muskler får ca 72 timers restitution. men hvis jeg gennem tæsker metal i centeret en dag så er jeg sku ikke klar næste dag. så det kommer også and på trænings metoder og hvor lang restitution man ønsker. hvis man kun træner 3-4 gang om ugen så kan jeg da sagtens følge jer i at i godt kan blive lidt øme da der går længere tid mellem jeres træninger.... men da jeg træner hverdag så er ømhed bare ikke noget jeg ønsker at samle på...

ps vi bliver ikke enige men ømhed i en lang periode er ikke godt... der er en grund til kroppen reagere med ømhed... det er ikke et tegn på man bare skal træne videre... så ømhed er da naturligt men et tegn på man har været lidt for hård...

Aha, jamen så har vi jo allerede rykket lidt ved dit statement, at det nu er okay at være øm de første par gange :)

Hvor læser du, at man skal træne efter at blive øm?

Jeg kan heller ikke følge logikken i, at man skal træne en given muskel hårdere hvis man rammer en muskel 3x om ugen (fullbody) end hvis man træner musklen 2 gange om ugen (dit split eksempel).

Ps. Hvad bliver vi ikke enige om?

Edited by Nikolajknude
Link to comment
Share on other sites

ps vi bliver ikke enige men ømhed i en lang periode er ikke godt... der er en grund til kroppen reagere med ømhed... det er ikke et tegn på man bare skal træne videre... så ømhed er da naturligt men et tegn på man har været lidt for hård...

Du er altså desværre ude på rimelig dybt vand. Din rådgivning er mildest talt ubrugelig og helt forkert.

Man bør ikke træne med lav intensitet, fordi man skal undgå DOMS, det er absolut en fejlopfattelse. Grunden til kroppen reagere med DOMS, er fordi du har lavet en mindre muskelskade, hvilke ofte er hensigtsmæssig når man træner for hypertrofi (også styrke for den sags skyld). Hele essensen i styrketræning er, at du træner med en intensitet eller volumen kroppen ikke er vant til, og i nogle tilfælde vil du opleve DOMS. I nogle særtilfælde kan du endda opleve IOMS (instant onset muscle soreness).

Som nybegynder bør du ikke træne med særlig høj intensitet, da det sjældent er nødvendigt. Men allerede efter 1 års erfaring, skal der er hvis intensitet til, for stadig at opleve god fremgang, hvilket altså ofte resultere i DOMS. Rigtig, rigtig mange mennesker mener jeg træner med for lav intensitet.

Kort og godt: DOMS er ikke noget du bør stile efter, men bestemt heller ikke noget du skal forsøge at undgå.

Link to comment
Share on other sites

Du er altså desværre ude på rimelig dybt vand. Din rådgivning er mildest talt ubrugelig og helt forkert.

Man bør ikke træne med lav intensitet, fordi man skal undgå DOMS, det er absolut en fejlopfattelse. Grunden til kroppen reagere med DOMS, er fordi du har lavet en mindre muskelskade, hvilke ofte er hensigtsmæssig når man træner for hypertrofi (også styrke for den sags skyld). Hele essensen i styrketræning er, at du træner med en intensitet eller volumen kroppen ikke er vant til, og i nogle tilfælde vil du opleve DOMS. I nogle særtilfælde kan du endda opleve IOMS (instant onset muscle soreness).

Som nybegynder bør du ikke træne med særlig høj intensitet, da det sjældent er nødvendigt. Men allerede efter 1 års erfaring, skal der er hvis intensitet til, for stadig at opleve god fremgang, hvilket altså ofte resultere i DOMS. Rigtig, rigtig mange mennesker mener jeg træner med for lav intensitet.

Kort og godt: DOMS er ikke noget du bør stile efter, men bestemt heller ikke noget du skal forsøge at undgå.

hmmm tror ikke du har læst alt hvad jeg har skrevet for jeg har ikke skrevet noget om lav intensitet træning og det eneste jeg ville fremtil er at man skal tage det roligt i starten... og min træning virker og endda godt! Så STOP med at for tæller jeg er helt galt på den! jeg har sagt: "siger ikke at man ikke må blive øm men hvorfor er det nødvendigt når man sagtens kan bliver stærkere uden ømhed" fatter ikke dine argumenter! jeg kan bænke næsten 180% egen kropsvægt og jeg træner stille og roligt hver dag og prøver at undgå ømhed! så man behøver ikke ømhed!

ps når jeg skriver stille om roligt betyder det ikke jeg kører tung vægt nogen gang men det er ikke noget jeg gør hver gang! og jeg bliver da også øm men det er ikke noget jeg går efter...

desuden siger vi meget ens! eks siger du:"Grunden til kroppen reagere med DOMS, er fordi du har lavet en mindre muskelskade" og jeg siger " så ømhed er da naturligt men et tegn på man har været lidt for hård..."

må nok siger at dette ikke er en hjemmeside for mig... folk tror kun der er en måde at træne på og det er deres egen.... åben øjnene hør hvad andre har gode erfaringer med istedet for at lukke af og siger det er kun min træning der er den rigtig!!

jeg har lystet meget til folk og prøvet at forklarer hvad jeg mener oh komme til enighed men folk reagere fuldstændigt som små børn der vil have deres vilje..

ps husk jeres krop skal holde hele livet så om i vil træne hårdt og blive øm det må i selv om. men det gør jeg ikke! kan ikke se den er længere... for at afslutte dette er jeg lige blevet færdig på min hf med 12 i biologi og 10 i idræt... men nej jeg ved nok ikke noget om kroppen og træning!! lol.... ha' det godt

Link to comment
Share on other sites

... for at afslutte dette er jeg lige blevet færdig på min hf med 12 i biologi og 10 i idræt... men nej jeg ved nok ikke noget om kroppen og træning!! lol.... ha' det godt

Jeg har lige taget kørekort i legoland, kan jeg så køre bil nu???

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige taget kørekort i legoland, kan jeg så køre bil nu???

lad mig hører hvad ved du om træning? hva har du af uddannelse? hvad arbejder du med hvordan træner du? hvor længe har du trænet.. hvad er din baggrund for at udtale dig om at jeg ikke ved en skid? for du virker ikke overbevisene med dine argumenter!... men jeg har ikke sagt jeg ved alt... jeg siger bare hvis vi skal vende tilbage til udgangs spørgsmålet!! så sagde jeg at man skal passse på sig selv når man lige er startet med at træne...

og det er klar hvis denne fyr som startede dette link have trænet i 5 år så have jeg sku nok ikke skrevet at man skulle undgå ømhed eller passe på sig selv... men nu spurgte han og jeg sagde at han skulle passe på sig selv!

angående dit kørekort i legoland så viser det bare igen at når jeg skriver noget som du ikke lige ved hvordan du skal svare på... så snakker du uden om... nice diskussion!

jeg er kun student og nej jeg ved ikke alt det vil jeg da gerne erkende men min erfaringer og det jeg har lært siger bare man skal lytte til kroppen især i starten

Edited by Vitala
Link to comment
Share on other sites

lad mig hører hvad ved du om træning? hva har du af uddannelse? hvad arbejder du med hvordan træner du? hvor længe har du trænet.. hvad er din baggrund for at udtale dig om at jeg ikke ved en skid? for du virker ikke overbevisene med dine argumenter!... men jeg har ikke sagt jeg ved alt... jeg siger bare hvis vi skal vende tilbage til udgangs spørgsmålet!! så sagde jeg at man skal passse på sig selv når man lige er startet med at træne...

Nu har jeg ingen behov for at forsvare mig selv, og det gider jeg bestemt heller ikke. Jeg har åbenbart været lidt for hård i tonen kan jeg høre, og det kan da godt være. Men jeg ikke bare ikke speciel glad for folk der lukker en masse ting ud, de liiige har erfaret i deres træningperiode, uden at have en eneste form for dokumentation for det.

Du starter med dette indlæg:

hey det skal siges at du de første 2-4 måneder ikke stiger i muskelmasse hvis du alstå ikke har styrketrænet før, men der imod danner forbindelser mellem hjernen og de muskler du træner.

Det er blandtandet derfor man kan stiger sindsygt meget i kilo i starten.. MEN MEN MEN alt overbelastning af kroppen de første 6 måneder er ikke godt... sørg for at du træner til grænsen lige før du bliver øm... altså så du ikke bliver øm næste dag eller under træning.... pas på kroppen i starten og generelt ellers kan det meget nemt føre til skader... angående hvilken metode du vil bruge så kan du selv bestemme bare du ikke overbelaster... ps taler af erfaring:)

ALT i dette indlæg er forkert....

Hvad angår muskelhypertrofi, kan du f.eks. læse denne artikel: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21409401

At sige til en nybegynder, man ikke må være øm dagen efter er mindst lige så forkert. Hvis en nybegynder tror han/hun har trænet forkert fordi han/hun biver øm, er det dælme et utrolig dårlig råd. Så er den egentlig ikke meget længere.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ingen behov for at forsvare mig selv, og det gider jeg bestemt heller ikke. Jeg har åbenbart været lidt for hård i tonen kan jeg høre, og det kan da godt være. Men jeg ikke bare ikke speciel glad for folk der lukker en masse ting ud, de liiige har erfaret i deres træningperiode, uden at have en eneste form for dokumentation for det.

Du starter med dette indlæg:

ALT i dette indlæg er forkert....

Hvad angår muskelhypertrofi, kan du f.eks. læse denne artikel: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21409401

At sige til en nybegynder, man ikke må være øm dagen efter er mindst lige så forkert. Hvis en nybegynder tror han/hun har trænet forkert fordi han/hun biver øm, er det dælme et utrolig dårlig råd. Så er den egentlig ikke meget længere.

To ting! Du har ikke læst alt hvad jeg har skrevet!!! det er fucked du skal sige alt der her... også er der den sideste ting, tror ikke at vi mener det samme når vi siger ømhed... når jeg snakker ømhed så mener jeg at man er så øm at det gør ud over næste træning(har jeg været inde på tidligere...

i et andet tidligere link skrev jeg: " (skal siges de først 3 gang man styrketræner kan det ikke undgås da man lige skal vænne sig til det)(var ømhed jeg her snakkede om) http://www.motiondanmark.dk/artikler/traening/restitution-opbygger-dine-muskler/ læs dette link!!

hvad der står i dette link er mere eller mindre hvad jeg prøver at sige

eks: står i linket: "Begynder man at løbetræne 2-3 gange om ugen, vil alle opleve, at man kan løbe længere og hurtigere, og at man bliver mindre øm efter træningen" jeg skrev: "(skal siges de først 3 gang man styrketræner kan det ikke undgås da man lige skal vænne sig til det)"

forsættelse, står i linket:" Kroppen har tilpasset sig løb og forstærket de strukturer i kroppen, som bliver brugt, når du løber." jeg skrev at man istaten skulle passe på sig selv til kroppen havde vænnet sig til det....

står i link: "Under træning nedbrydes muskler, sener og led, da de slides ved aktivitet og svækkes. Er træningspasset kort og med let fysisk træning nedbrydes kroppen lidt, men arbejdes der hårdt eller i lang tid, nedbrydes den meget" dette har jeg også været inde på i en tidligere del... så at sige jeg er helt galt på den er alt hårdt!

jeg træner bare ikke som dig men jeg er ikke den eneste som mener det jeg siger:)

ps dit oplæg fortæller ikke meget da det kun er 25 mænd der er med og vi ved ikke noget om mændene på den måde... men jo hvis din kilde er korrekt så har du jo ret lige iforhold til muskelmasse og øgning, men ikke med det ømhed... fik en ven til at læse alt igennem og han sagde at vi havde misforstået hinanden... vores smerte grænse er forskellig og der for definere vi ømhed og smerte forskelligt det er der for vi snakker forbi hinanden tror han... og kan da godt se hvad min ven mener nu... håber vi kan skabe en nogenlunde ordenlig dialog fra nu af:) og hvis jeg skal sige nogen fejl så kan jeg godt se at min formulering ikke alle steder har været hel god... sorry for det:) men mener stadig at ømhed ikke behøver at være en del af den daglige træning og man skal passe på istarten da kroppen skal vænnes til at styrketræne

Link to comment
Share on other sites

for at afslutte dette er jeg lige blevet færdig på min hf med 12 i biologi og 10 i idræt... men nej jeg ved nok ikke noget om kroppen og træning!! lol.... ha' det godt

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

OMFG, du har fået 12 i biologi og 10 i idræt på HF... DU MÅ JO VÆRE ET FUCKING GENI!

Hvorfor gider du overhovedet at spilde din tid med at diskutere med usaglige fjolser herinde på mol?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share