You are your own limit


Triathleten
 Share

Recommended Posts

Efter at have været skadefri i par måneder synes jeg at motivationen til, at føre lidt log er der igen. Jeg træner mod adventure race og andre eventyr. Jeg vil ikke beskrive hvad adventure race er, men i stedet give en løbsberetning fra Kong Vinter (d. 14/1-12)

Kong Vinter startede allerede lidt torsdag d. 12/1, da jeg skulle skrifte bremseklodser på MTB'en, hvor jeg ved et uheld for spildte den hydrauliske bremsevæske på forbremsen. Da det ikke kunne når at laves inden lørdag, blev jeg ufrivilligt nød til at vægtoptimerer cyklen. På den anden side er skovene omkring Helsingør ikke særlig bakket og den "klassiske" fodbremse virker altid... Løbet startede med et virkeligt langt o-løb på i alt 5 timer for mit holds vedkommende. De første 2,5time rande vi rundt i Teglstrup hegn og fandt poster. bagefter var det at følge kysten til Kronborg, på dette stykke gav de mange stand og mole (store sten) træningsture meget god mening. På Kronborg var der endnu et o-løb, både rundt om og inden i slottet. Det hele sluttede med et kort højde meter o-løb i Helsingør. Så efter 5timer og 36km var benene klar til over 10 timer cykling, kun afbrudt af lidt klatring og et kort grusgrav o-løb (selvfølgelig o-skærme i mørke uden reflekser, vi er jo ikke o-løbere). Da vi efter sammenlagt 10 timer når frem til klatreposten, får vi at vide at der er kø, men at vi i stedet skal starte på et "lille" mtb-o og et grusgrav o-løb. Jeg har formentlig været et ”kønt” syn op af de stejle skrænter med en pasta pose i den ene hånd og en vanddunk i den anden. Efter en 13 timer er vi også færdige med klatring. klatringen gik ret hurtig for vores hold, men det skyldes nok at vi ikke lider af nogle former for højdeskræk og er van til rebaktiviteter. Rebaktiviteten var en "via ferrata" med slickline imellem træerne i 8m højde med en afsluttende svævebane. Mentalt var jeg i kulkælderen bagefter, da jeg synes der kun var dødssyge mtb-o poster tilbage, med en pandelygte der var så godt som løbet tør for strøm (ca. 20-30 lum resten af tiden). Først da gps uret går dødt og der manglede 10 poster, vender humøret fuldstændigt til kæmpe overskud. Måske skyldes det at vi havde lavet lidt tidsbom og løbs ledelse havde lagt en vintertid, så jeg troede at jeg maks. skulle bruge 12 timer og ikke 16 timer (vinder tiden bliv bare 12timer og ikke de 9 som var skrevet, men det er fint nok). Det er bare en vigtigt lektie, at løbet er så langt som det er, det stopper ikke bare fordi jeg synes man er færdig, nej det skal sgu køres færdig, før man er færdig. Dette viser hvad AR i virkeligheden er, nemlig at kommer ud der hvor det hele er noget møg, men så få det vendt til noget positivt. Det skal også siges at vi var blandt dem der tog alle posterne, og dermed ikke spring nogle valgfrie over. Og så har jeg oven i købet glemt at fortæller om, da vi i tæthed kørte igennem en bondemands gård, da vi troede stien på korte fra 1930 gik igennem der. Vi var bare hold nr. 4 der gjorde denne fejl, så han var vanvittig rasende, og vi fik en gigantisk skideballe (heldigvis styrede jeg ikke kort der).

http://martinpaldan.dk/kongvinter2012/index.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg tro sku min krop er bygget til langdistance udholdenhed. Jeg er den heldige type, der ikke rigtigt får vabler og gnavsår. Jeg restituere hurtigt efter lange træninger/ konkurrencer hvis intensiteten har været medium til lav. Og så har jeg altid haft en rigtig god udholdenhed taget min unge alder og lille træningsmængde i betrækning. Tilgengæld har jeg aldrig kunne spurtet, eller kunne klare korte hårde intervaller. Når intensiteten bliver for høj, kan min krop ikke rigtig arbejde ordenligt. Jeg tro at hvis min krop var en bil, ville den være et lille let off road køretøj, som havde lidt for lidt hestekræfter, men kunne køre ekstremt langt på en liter disel. Det skal da siges at jeg pt. er i stand til at løbe imellem 3400-3500m på en cooper, så så galt er det heller ikke.

Hvorfor skrev jeg dette? Det er nok fordi at min krop følges ok frisk i går, og jeg kunne træne igen i dag, selvom jeg kørte kong vinter i lørdags (søndag nat). Okay indrømmet jeg blev hurtigt træt, så det blev kun til et kort pas. Og ja det var første gang styrketræning efter en pause på en del måneder. Jeg har sågar meldt mig ind i fitness dk, da det passer godt ind imellem mit arbejde (studiehjælper i matematik, ørestad gym) og studie (ørestad gym), da jeg tit har end to timers mellemrum der skal flydes ud.

Fitness dk i Fields, er lige præsis hvad jeg hader ved et fitness centre. Da centret er fyldt med lorte maskiner som de har http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_artikler/to_overfloedige_traeningsmaskiner_som_findes_overalt./, men til gengæld har de kun et dips stativ og ikke en ordinær pull ups bar :crazy:. Ingen oplagte muligheder for frivend og dødløft :nonono:. til squat kun et smith stativ og kun en squat rack. Deres core afdeling ligger samme sted som frivægtene, det er bare ikke optimalt, men man kunne jo fjerne alle mavetræningsmaskinerne og finde plad, da de alligevel ikke giver mening. Et vippebært ville heller ikke være dårligt. Den eneste maskine der rigtig giver mening er jo benpres, men den var desværre i stykker. Og et sidste ønske er, at fitness centrerne begynder at have høje bænke til bænktræk.

Programmet

løbebånd

5min ved 12 km/t

5min ved 10 km/t og 10% stigning

5min ved 7 km/t og 15% stigning

5min ved 12 km/t

styrke

sqaut i smith stativ

15x50kg

8x70kg

6x80kg

dips

3x6xbw

chin ups

3x6xbw

+ coretræning

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Et god hårdt krydspas onsdag d. 18/1

Program:

Spinning

20min opvarmning

60min elite time.

1km på baglænsergometer

løb, 3km, 16:30min:

1km ved 10km/t og 10% stingning

1km ved 12 km/t

0.5km ved 10km/t og 11% stingning

0.5km ved 12 km/t

Fin spinningstime uden gøgl og kun hård træning :4thumbup:, men instruktøres cykelteknik kunne godt bruge et eftersyn.

Grundet til at der blev roet lidt baglæns ergometer var, at der var kør til løbebåndene :wink:. Den korte løbetræning var efter filosofien go hard/go smooth, det er team team daredevils der har introducere min til filosofien. Det go i sin enkelhed ud på at angribe (go hard) når terrænet yder modstand, og lade sig glide med når terrænet er let (go smooth). Forøvrigt synes jeg løbebånd kun kan bruges til intervaller eller bakketræning, ellers skal man sku ud på landevejen eller trail sporet hele året!!!. Jeg forstår virkelig ikke dem der gider at gå en tur på løbebåndet. Spinning mener jeg er god konditionstræning men ikke god cykeltræning, så for effekten skyld bør man kun køre imellem 50-90min, udholdenheden skal trænes i skoven eller på landevejen helst over 2timer per pas.

Og ja bare fordi man er udholdenhedsatlet kan man/skal træning med intensitet engang imellem, en anden måde at også at gøre det på, er et 60 minutter all out pas:

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Fitness dk i Fields, er lige præsis hvad jeg hader ved et fitness centre. Da centret er fyldt med lorte maskiner som de har http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_artikler/to_overfloedige_traeningsmaskiner_som_findes_overalt./, men til gengæld har de kun et dips stativ og ikke en ordinær pull ups bar :crazy:. Ingen oplagte muligheder for frivend og dødløft :nonono:. til squat kun et smith stativ og kun en squat rack.

Hey Jonas,

- jeg synes faktisk FitDK Fields er eet af de bedre centre - til styrketræning er der hvad man skal bruge.

Kvaliteten af bænke og stænger og maskiner er langt langt bedre end den standard-kvalitet du finder i de fleste centre (technogym-shit).

Der er som du skriver - mulighed for Squat - og du kan da sagtens lave frivend og dødløft. Det har set mange gøre. Bare igang :)

Der er en pullup-bar, den er inde i frivægtsområdet.

Link to comment
Share on other sites

Hey Jonas,

- jeg synes faktisk FitDK Fields er eet af de bedre centre - til styrketræning er der hvad man skal bruge.

Kvaliteten af bænke og stænger og maskiner er langt langt bedre end den standard-kvalitet du finder i de fleste centre (technogym-shit).

Der er som du skriver - mulighed for Squat - og du kan da sagtens lave frivend og dødløft. Det har set mange gøre. Bare igang :)

Der er en pullup-bar, den er inde i frivægtsområdet.

Jeg måske hvis man vil det der maskine fis, men der mangler stadig flere squat rack, et er bare ikke nok, når det er en så basal øvelse. Det samme gælder jo også dips. Jeg fandt forøvrigt deres core område, som enelig var helt fint, selvom vippebrætene ikke kunne bruges til noget. Det er også rigtig, at der i betalings cross fit området er massere af pull up barer, så der er jeg begyndt at liste mig der hen.

Træning torsdag d. 19/1

Styrke

5min opv løbebånd (15 km/t)

Squat

15x50kg

8x70kg

2x6x80kg

Chin ups (overhånd, ja kajakroer bytter om på pull og chin)

4x6xBW

Dips

3x8xBW

Rowing (en af de få maskiner jeg synes er relevante)

2x6x55kg

bulgarian split squat

2x2x15xBW

DB Skulderpres

2x8x15kg

+ coretræning

Link to comment
Share on other sites

ingen træning fredag fordi, at der var maga DOMS fra dagen før, det er stadig vinter, så mængde behøver ikke at være høj og at der var blevet kørt rigtig lang konkurrence inden for en uge siden.

Under kong vinter blev jeg klar over, at hvis jeg for alvor vil rykke mit adventure niveau, så skal jeg forbedre mine orienteringsevner betydeligt mere en min fysiske form. Da jeg bo på amager er der tit langt ud til rigtig orienteringstræning, så hvad gør man så? Jeg fandt ud af man kan lave sine egen "kort" på denne hjemmeside http://miljoegis.mim.dk/. Bagefter er det bare et tegne nogle punkter ind og løbe efter dem. Det andet geniale med den hjemmeside er at man kan vælge imellem luftfoto, topografiske kort og historiske topografiske kort. Dette er kort typer som tit bliver anvendt i AR, men ikke i normale o-løb, hvor man enten bruger okort eller mtb-o kort. Jeg fik også købt alle Amager ok's okort, men det er kun Kongelunde er rigtig kan bruges til træning, da de andre kort er for "nemme".

hjemmelavet O-løb lørdag d. 21/1 på luftfoto, topografiske kort (by orientering 1:10.000) og o-kort over Amagerstand.

15,63km på 96,46min

Jeg var vildt glad for mit OMM regntøj i dag, specielt i den kraftige vind kombineret med en bladning af hagl, regn og sne.

Link to comment
Share on other sites

Spændende log, jeg er fan!

Der er forresten mere end en benpress maskine i fields, den anden står ude i hjørnet af maskinparken, ved rygekstentions maskinerne og lige ved kontor og massagerummene.

Mange tak for du synes den er interessant. Med hensyn til fields er det rigtigt, at der er to benpres maskiner, men de var (er) begge i stykker.

Du har i din egen log skrevet et par indlæg om lykke, med udgangspunkt i nogle buddhistisk antagelser med egen refleksioner. Jeg er endelig meget enig med visse forbehold. Men det har også lige fået mig til at tænke over, hvad det er der fasciner mig ved adventure race.

Jeg tro det hele skal se i perspektiv til min barndom. Jeg var en meget tynd og splejset, rødhåret, har en sjov stemme (tendens til læspen), bruger briller (kontaktlinser), ordblind og kunne/ville ikke slogs, derfor var jeg et oplagt mobbeoffer. Omkring 7 klasse var jeg på en vandretur i lapland med min klasse, som fascineret mig meget, men også viste at jeg selvom jeg var lille og slap, godt kunne bære de andres oppakning, og klare topturen som en af de få. Samtidig begynder jeg at læse Moltke Leth og ligene tidligere elitesoldater. Jeg beslutter at ville være stærk, ihver flad mentalt. Det der lige præsis fascinerer mig ved elitesoldater og ekstremsportsudøvere, er at de er stille og rolige bløde mennesker der ikke behøver at vise de er nået, fordi de ved, at de er nået og kan når det gælder, modsat mange andre der går og spiller smarte ud at være det. En af de vigtigste leveregler for mig, jeg prøver at overholde er det gamle naturordsprog der siger: gør hvad du vil, sålænge du ikke skader andre. Jeg vil dog siger, at jeg nu som snart 20 åring, følger at jeg har et trygt og dejligt liv, med en god vennekreds og plads til at lave de ting jeg synes er sjove. Selvom jeg stadig er ret dårlig til det med piger og kærlighed, hvilket irriter mig, men det er nok mere et spørgsmål om mod.

Hvad er det der er tiltrækkende ved AR? Søren Kirkegårds sagde: at være glad paa de 70.000 Favne Vands Dyb. Jeg synes det er fascinerede at være der ude hvor det er mentalt hårdt, man er fysisk udfordret og det se sort ud, for på et tidspunkt at vende til kæmpe overskud i 11 time. At se målstreger og følge gælde. Samt de følges af at være inden i godt flow, selvom man er fysisk presset i bund, så stadig have mentalt overskud. Man lære på en måde noget om sig og andre. At kommer ind i et flow, hvor man glemmer alt andet end nuet, det er noget er det mest fantastiske der findes. Et rigtig running high er også noget er det mest vidunderlige der findes.

Den her video fortælle til sidst hvad jeg synes AR i virkeligheden handler om, specielt fra omkring 6 minut:

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Kender i det, hvor man endelig skal skrive danskstil (kronik) om det danske sprog, men det er så ligegyldigt og irrelevant. Ja, jeg vil godt indrømmer, at jeg ikke er særlig glad for de humanistiske fag, og bruge da også det meste af mine dansk timer til dagdrømmeri. Men når jeg er aktiv, prøver jeg tit indirekte at svine faget til og modsige de fortolkninger der bliver fremsat, når de ikke giver mening. Som min lærer plager at sige, du er endelig god til at modsige, men måske skulle du begrænse det lidt, ligesom han bliver ved man at sige at jeg skal begrænse mine ultraliberale holdninger. Ja det er selvfølgelige rigtigt at jeg går ind for afskaffelse af propaganda ministerierne (ligestilling, kirke, kultur og forsvar) og mener at dronningen skal på pension, men selvfølgelig skal have lov til at byde på Amalienborg ligesom alle andre når det bliver sat til salg...

Det er selvfølgelig ikke helt gennemtænkt, men et fint synspunkt når man vil provokere og have en interessant debat.

Når men faldt lige over denne video, som jeg synes er indspirende og sætter gang i drømmeriet. Måske er det bare fordi, jeg er vildt fasciner af Skotlands højslette

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Grundet at jeg havde glemt alt om, at jeg skulle skrive dansk opgave indtil i gårs aften, valget jeg at droppe den lange cykeltur og i stedet sove længe og skrive opgave om formiddagen. Som det kan ses af forrige indlæg, er jeg ikke særlig glad for faget dansk, men det hjælp på kreativiteten at skrive forrige indlæg. Jeg synes det er en general tendens at, jeg tit kan være vrede og irritation til positiv energi. Det minder mig om, at min hurtigste 50m fri (crawl, svømning) blev svømmet efter jeg fik at vide at jeg svømmede f..king langsomt, så det gad jeg ikke høre på.

Når dagens program, det blev et klassisk teknik og funktionel cykel styrketræningsprogram på hometraineren.

hometrainer

10min opv

3x1min vestre ben/1min højre ben/1min begge ben + 1min rul til sidst

20min tungt /5x3min siddende og 1min stående)

3x1min vestre ben/1min højre ben/1min begge ben + 1min rul til sidst

10min afrul

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Ny uge nyt fitnesscentre der skulle afprøves, nemlig fitness dk scandinavia. Et meget lille og hyggeligt centrer der har det mest basale + de overflødige maskiner som f.eks biceps maskinen, der er ikke noget galt i at træne biceps, men behøver man en maskinen når der findes rigtig mange andre muligheder?

Jeg synes at min squat teknik ikke var særlig pæn i sidste uge, så har valgt at gå helt ned i tempo, tage vægt af og holde mig til et smith stativ (i hver flad et lille stykke tid).

Dagens træning o-løb + styrke

O-løb:

Distance: 8km på 45,46min, sted: amager fælled, kort: topografisk kort (1:20.000), orientering: let selvtræning primært sti og vandløbs orientering, terræn: langsomt grundet is og vand med overfalde is.

Styrketræning:

Squat

4x6x60kg

Chin ups

8/7/6xBW

Dips

3x8xBW

Et bens benpres

3x2x6x70kg

DB Skulderpres

2x8x16kg

+ balance træning på bosu og stor træningsbold

coretræning (mave på stor træningsbold, i lænd i skråbænk + sideplanke)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

O-løb uden poster:

Distance: 10,14km på 53,31min, sted: Kastrup, kort: o-kort (1:10.000), orientering: let selvtræning primært sti/by orientering, terræn: hurtigt (asfalt)

jeg havde aflyst min spinningstime (instruktør i kvik tri), så jeg kunne deltage i et mtb reparations kursus, det var meget lærerigt, jeg fandt i hver flad ud af mine lejre i krankboksen skulle skiftes.

Onsdag

Spinning 1 elite time i adelgade (fitness dk), fin time og god trance med en instruktør der måske gik lidt for meget rundt...

ville have løbet bagefter, men alle løbebåndene var optaget til indørs løbetime, så det bliv til lidt dynamisk coretræning i stedet.

Ikke fordi der skal går politik i min log, men synes sku det er dejligt, at der stadig er nogle i den røde regerings ungdomsparti der ikke falder på røven over Sarkozy indenrigspolitiske stunt, og råber på en uigennemtænkt tobinskat! Tobinskatten er jo en god ide i teorien, men den måde den er ved at blive udformet på, er kun England der kan jubel over flere arbejdespladser til city of Lordon (og jo englænderne er allerede begyndt at sænke controlled foreign companies skatten)

post-16654-058637000 1327520858_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Hende Ditte Søndergård ser sgu sød ud :cool::innocent:

Du har forstået havde indlægget var om... Nå hun ser sku også godt ud i virkeligheden. Lidt bonus info, hun er vidst i forhold, så vendt lidt med at sætte jagten i gang :tongue::wink:

http://www.youtube.com/watch?v=bHr2LYwOXkI

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

træning torsdag d. 26/1

opvarmning

løbebånd med ved 14 km/t (inkl en 3min interval med 10% stigning :devil:!!!)

Styrketræning:

Squat

3x6x70kg

Chin ups

3x7xBW

Dips

4x8xBW

Et bens benpres

3x2x6x75kg

Rowing

2x8x55kg

DB Skulderpres

2x6x17,5kg

+ balance træning på bosu og stor træningsbold (tør kajaktræning, se video)

og statisk coretræning (planke)

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Fredag blev til en træningsfridag, men til gengæld kom der lidt øl indenbords :beerchug:, så der var ikke den store lyst til at tage til Ballarup her i morgens. Trænet bliv der alligevel, der var nogle lokale "asfalttosser" (aka triatleter) der skulle ud og løbe lidt bakke/trappe træning på kastrup fortet, så jeg så en mulighed for en gang fællestræning der gav mening. Det skal lige siges, at jeg begynder at synes at "asfalttosserne" skal holdes sig til landevejen, før det er sku der de høre hjemme og kan løbe stærkt. Når vi får løbet ned til stranden og løbet lidt sandløb, kun et par 100m af gange, lidt anderledes end når jeg selv tæsker strandparken rundt i ren sand. Mod slutning prøver jeg at får de andre med på noget moleløb (de store sten der udgår en mole med vand på begge sider), men det virker sku for farligt på dem. Okay jeg forstår det måske lidt i teorien, men i paktisk kommer man aldrig til skade, bare så længde man sætte farten til ens evner og vinden. Jeg synes personligt at moleløb er en bedste form for teknisk løbetræning der findes, vi har simpelhed ikke sværrer terræn i Danmark end havne moler, specielt om sommerne når vandet er til coasteering er det super terræn. Efter end 40 minutter var træningen forbi, i hver fald for de andre som løb hjemad. Jeg selv forsætter med moleløb, sandløb, bakkeløb og lidt trialløb + afsfalt transport, så jeg når op på 1,5time.

Data: 89,49min løb og 15,13km. + coretræning (planke og sideplanke).

Fik jeg sagt at jeg ikke rigtig anser mig selv som triatlet mere?

Denne her video viser meget godt hvordan et fedt træningspas kunne se ud:

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Først en service meddelse, vejene kunne man fint cykle på, selvom det blæste en halv pilikan eller faktisk betydligt mere. Jeg tog min mtb til jægersborg hegn af standvejen, løb o-løb konkurrance og cykelede hjem igen. Jeg ville endelig have kørt et blå spor der vist skulle have været der, men det fandt jeg ikke. de 2x26km blev overraskende hårde fordi vinden ud var en blandling af mod/sidevind og hjem slog den over til ren modvind. Engang imellem skulle der virkelig kæmpe for at holde en fart på 15 km/t på flad landevej!!! :w00t::crazy: :4mewantfood:. o-løbet var et lidt sjovt vintercup løb, hvor der ved hver post var spørgsmål (tre valg muligheder på klippekortet) og klippetang dermed ingen SI-enhed.

Overordnet:

2x26km landevej mtb i meget hård vind 2 timer og 20 minutter, jep det var langsomt.

O-løb:

Distance: 10,4km (7,3km svær) på 74min, sted: jægersborg hegn, kort: o-kort (1:10.000), orientering: middel svær, med en dum 90 grader fejl fra post 1 til 2. terræn: frosen skov, ingen højde meter af betydning.

Link to comment
Share on other sites

Havkajak mandag d. 30/1

16km på 2 timer og 20 minutter.

Jeg blev lokket ud og ro lidt kajak af nogle der plajer at ro, så gik ret kold sidst på turen, okay det var også ca. 1/2 år siden jeg sidst havde roet, og havde ikke den specifike styrke til at opretholden god teknik. Der var forøvrigt is flere steder, så der skulle med hukke ned i isen for at komme frem.

Træning tirsdag d. 31/1

Styrke kl. 15

3x6x80kg et bens benpres

2x6 chin ups + 4 pull ups

2x15x12kg kettlebell thrusters

2x15x20kg kettlebell swing

+ balance træning og meget lidt core træning

Jeg gik og tågende for vildt. Jeg kunne ikke rigtig tage mig samme til squat, og fik kun med nød og nappe kæmpe mig igennem kropshævningerne. Kajaktræning sad sku i kroppen, specielt i indrelårene af at sidde på den specile måde. Træningen forgik i Fitness dk parken, på vej hjem fra en anden god adventure racer http://www.boostadventure.dk/lars-bukkehave.aspx , der havde afsat tid til at vise mig hvordan man skifter gear kabellerne, han slogte samtidig delene til den god pris som det er bare :4thumbup:

Spinning (Kastrup fitness, kvik tri)

kl. 19:30

1,5time medium intensitet med lange tunge intervaller.

Fik en stor kop kaffen da jeg kom hjem fra styrketræning, tror sku det var ren doping, for der var super ben på cyklen. Intervallerne fik alt hvad den kunne trække, jeg løb faktisk tør for belastning. Cykel begynde at lugte lidt brændt, og sagde sjove lyde når der kan tung belastning på efterføgende, så det er nok det tætteste jeg har været på at træde en spinningscykel i stykker ind til videre. :tongue:

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 1/3

skiftezone gølg med USG adventure, det gik ud på at man løb (max intensitet) små etaper, som sluttede i stjerne centrum hvor en ny opgave startede. Der gik sku lidt for meget firma multi motions i det, men det var fin intervaltræning. Og lad mig sige det med det samme, jeg synes AR skal være rent og brutalt uden nogle former for samarbejdsopgaver. Som jeg skrev på mit holds profil på boost adventure: Et lille sidste ønske: At alle danske løb bliver fri for gøgl, vandballoner og andre ligegyldig samarbejdsopgaver!!! Det er ikke noget generalt problem, men det gør bare at det seje ved AR røger, når man lige plusselig står og kaster vandballoner... Nu kom jeg lidt ind på hvad AR handler om, nemlig rå natur i store mængder.

Torsdag ingen træning

Fredag

Nu skulle benene død!

Opvarmning:

10min på baglæns ergometer

10min løb med 10% stigning og 10 km/t

Styrke:

3x6x80kg et bens benpres

2x 6 chin ups + 4 pull ups + 10 dips

2x20x20kg kettlebell swing

2x15x12kg kettlebell thrusters

Bakketræning (løb)

5min med 15% stigning og 6,5 km/t

10min blandet balastning, dog ikke under 6 % stigning (det var sjovt som 6% kunne følges som om det gik ned af bakke :blink:)

5min 12 km/t

En service meddelse:

Søger særiøst en pige/kvinde der er frisk på et fler dags etapeløb i Frankrig i uge 17. prisen for turen bliver 4-5.000 kr. Så det er mega billigt.

løb detajler http://www.raidecp.net/en/raid/race-details

og en lille teser

http://www.dailymotion.com/video/xmrxd4_presentation-de-l-itineraire_sport

http://www.dailymotion.com/video/xmnbcr_nx-resume-raid-2011_sport

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 4/2

Jeg var taget til Allerød for at deltage i et o-kursus, der var primært fokus på kompas kurs. Enelig meget lærerigt, og så var der også en 2 timers træning med bl.a et "ø til ø" moment.

Der blev også feste igennem om aften, så da vejret også var dårligt, valgte jeg at køre spinning her idag søndag.

Søndag d. 5/2

Spinning:

1 time, den var meget tung med meget tungt stående (for meget).

Bakketræning (løbebånd):

5min løb med 10% stigning og 10 km/t

10min med 15% stigning og 6,5 km/t

5min løb med 4% stigning og 12 km/t

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 6/2

Løbebånd:

opvarmning

10min 12 km/t stigende belastning fra 0-8%

kontrolleret mederet intervaltræning:

4min "bjerg" (2x 1 min 10%, 1 min 12%, fart 12 km/t)

2min jog (10 km/t)

4min med 18 km/t

Styrke:

3x2x6x80kg et bens benpres

3x10xbw dips

6x6xbw forskellige former for krophævninger

3x2x6x33kg et bens knæ ekstension

+ lidt kb en arms swing og kb thrusters, samt en tredie øvelse jeg ikke kan huske hvad hedder.

samt core (statisk) og balancetræning.

Link to comment
Share on other sites

træning tirsdag d. 7/2

Tilbage på pinde som spinningsinstuktør, og det blev fejret med et sindsygt hård program :w00t:

Programmet

15min prograssiv opvarmning (landevej)

40min "bjergenkelstart":

12min siddene tungt

3x 3min stående tungt / 3min siddene landevej interval

10min siddene tungt

5min rul

interval:

6,5,4,3 min p. 3,2,1 min rul

6min afrul

i alt 90min

Link to comment
Share on other sites

træning onsdag d. 8/2

Lad min starte med at sige, at jeg er glad for min nye 900 luum kinaser pandelampe, men dens ledning er jeg mindre glad for... :crazy:.

mtb-o:

Distance: 60km (2x10km transport) på 3 timer, sted: København og omegn, kort: topografisk (1:25.000), orientering: by og skov, ingen poster men tydelige terrængenstanden som poster.

Det blev kørt sammen med min makker fra kong vinter, og jeg var rigtig træt efter gårsdagens træning, så det var hårdt at holde hold hjul og tage føriger.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Opsamling på resten af uge:

torsdag:

formiddag: 3x10min "håndboldtkamp", faktisk ret højt (gymnasium idært)

eftermiddag:

baglæns ergometer:

10min opvarmning

4min Tabata (20sek on/10 of)

Styrke:

En masse blandet kettlebell, core stability og balancetræning + lidt blandet kropshævninger.

Fredag:

fri

Lørdag:

2x11km transport cykling (det bør ikke rigtig står under træning for en normal dag, cykel jeg hurtigt en 15-20km transport)

O-løb:

Distance: 10km (8,8km mellemsvær) på 61min, sted: Kongelunde, kort: o-kort (1:10.000), orientering: 5 poster der skulle opsøges 21 gange i alt, med forskellige indløbs retninger hver gang terræn: frosen åbne skov, med en del tæthed 1 underskov.

Søndag:

baglæns ergometer

10min opvarmning

3x 8x45kg rowning + 30sek all out. p. 2min.

1 time spinning (øvet, men køre stadig max på)

styrke

4x6x140kg benpres

En masse blandet kettlebell, core stability og balancetræning + lidt blandet kropshævninger.

Ja, det er rigtig, at jeg er blevet ret glad for kettlebell. Jeg synes de give en god gang funktional træning med fokus på core.

En anden ting jeg synes, at jeg har manglet er noget rotræning. Da vejret ikke rigtig er til kajak, og min kajakklub er rævet ned og skal bygges op igen, må man finde andre muligheder. Jeg gider ikke rigtig at sidde for langt tid på et baglæns ergometer, men kan godt tage mig samme til nogle korte all out intervaller, så det kommer jeg til at gøre mere af i fremtiden.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share