You are your own limit


Triathleten
 Share

Recommended Posts

aj men.... :blink: Hvordan laver man baglæns ergometer?

Det er noget så simpel som en romaskine. Det kommer af "kajaksprog", da man kalder roer for baglæns roer, da de siden med rykke til den retning de ror, deraf baglæns. Og for en god orden skyld hedder et kajak-ergometer ikke et forlæns-ergometer.

Det er alligevel en pæn volumen af blandede bolcher, du når igennem i løbet af en uge :4thumbup:

Den der Nordvest 100 rute, de er ude at løbe på i videoen ovenover, må næsten være denne her, ikke?

Nordvest 100

Ja det ligner ruten, dog har jeg ikke løbet den, så jeg ved det faktisk ikke.

Jeg synes jeg kommer godt omkring, men der manglende en lang løbetur i sidste uge, for at det have været optimalt. Min mængde er ret lille pt grundet tidspunktet på året, og den ikke alt for store lyst til udendørs roning og cykling for tiden.

Pt er min to mål at blive større og stærkere, samt at forbedre mit orientering nivuea. Jeg vil gerne tage et par kilo fedt og muskelmasse på. Jeg vejer pt. 71 kg og er 187cm høj. Det er fine triathlon mål og passer også fint til "korte" danske adventure løb, med fokus på cykling og løb. Men når distance bliver lidt længere, kommer jeg til at mangle noget at står imod med. Løb er klar min stærkeste dicsiplin, så en vægt forøgning vil ikke betyder så meget, da jeg formenlig vil kunne træde flere watt på cyklen og ro hurtigere. Det eneste problem jeg ser ved en vægtøgning, udover det bliver svært for mig, er at det nok vil gøre end langsommere når der kommer nogle højdemeter af betydning på ruten. Jeg vil prøve at komme i kalorie overskud og ligger styrketræningen om til et 3x8 program for at opnår en højere grad hypertrofi.

Nu hvor jeg er begyndet at sankke træning, kan jeg lige så godt sige, at jeg går og lejer med tanken om et nyt træningskoncept. Kort og godt handler det om at træning en blanding af lavt intensitet pas, konkurrance specifike pas og sidst med ikke mindst all out pas (korte max intervaller af max 30sek). Altså ingen mellem pas, ingen intervaller over 30sek, ingen tempopas og ligene. Dette skal supleres med styrketræning, får at jeg kan få en ønsket vægtøgning.

Tror det vil give god mening i forhold til AR, da udholdenhed er centralt, men man har samtidig også behov for noget hurtighed. Her er de helt korte all out pas fatatiske, da den både rykker syregrænsen og VO2max. Mit "problem" er at jeg stadig har nogle instruktør spinningstimer, hvor det bliver svært ikke at køre interval eller tempo, men et IT eller AT pas vær 2. uge skader vel heller ikke.

Opsamling på de sidste to dage:

Mandag:

tak til grundloven paragraf 81 og forsvaret for at "stjæler" første dag af min vinterferie. Og når ja, så sagde læge at jeg var særdeles eget. Jeg træk desunde frinummer. Nået ikke at træne, da der stod famile på den, da jeg kom hjem.

Tirsdag:

min storebror ringende og spurte om jeg ville med ud og træner, og det sagde jeg ja til. Det blev til to timer fullbody styrketræning, ikke på traditional vis, nej men efter oppe fra og ned konceptet (skulder efter læg sidst). Lige nu gør det ondt over det hele, så ingen spinning i aften... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 15/2

løbebånd

5km, 37min. Bakkeprogram med en gennemsnit stigningsgrad på 11,1 %.

efterfulgt af en halv times core og balancetræning.

Torsdag d. 16/2

Roning (baglæns-ergometer):

10min opvarmning

3x 15sek max + 45sek meget let pause roning + 2 x 30sek max + 60sek meget let pause roning

Styrke:

Benpres

10x150kg

2x8x170kg

2x6x190kg

10 chins + 10 dips

2x 8x60kg leg curl + 8x60kg leg extensions

Pull down (til nakken):

10x50kg

8x55kg

6x60kg

Bænkpres:

10x45kg

10x50kg

8x55kg

6x60kg

DB skulderpres

2x8x16kg

KB swing

15/15/25x20kg vestre/højre og begge hænder

10min udroning på baglæns-ergometer

Fredag d. 17/2

3timer og 48km mtb på amager, rigtig meget sand og singeltrek, men ikke rigtig nogle bakker, da jeg skal løbe meget bakketræning i morgen.

Hvis du vil løbe med i morgen, så tjek dette: http://www.facebook.com/events/155931044514499/

Tjek også lige Aleksandars hjemmeside med det samme, han er helt klart en af den sportsmænd/personer i Danmark der er mest inspirerende: http://www.pulsslag.dk/

Man hensyn til valget af et 10-8-6 styrkeprogram, var det fordi jeg kan huske at vi kørte sådanne et lignede program i min kajakklub sidste vinter, som et overgangsprogram fra 3x10 til 3x6.

F..k hvor gad jeg godt have en tørdragt disse dages, for så skulle der bare stryges ignnem!!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

træning lørdag d. 18/2

Løb:

I alt 16km på 95min

så sagt blev det til en trail tur på fælled med lidt bakketræning. Tempoet var været (tilpas) langsomt. En god lav intens udholdensheds løbetur starter fra 90min og fremefter. Med hensyn til cykling synes jeg der skal en længde på 3 timer eller mere til at kalder det en "rigtig" udholdenheds tur. Disse turer er bare vigtigt for at skabe fundamenter. At jeg ikke træner længere af gange pt, skal nok ses i den sammenhæng, at jeg stadig mener det er lidt off sæson, så der behøves ikke at trænes for meget.

Styrke

et bens benpres

8x80kg (kunne ikke klare 10, så program blev istedet 8-6-6 reps)

2x6x90kg

Rowing

8x55kg

2x6x60kg

Bænkpres

8x55kg

2x6x60kg

+ Core (dynamisk) og balance træning

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

post-16654-028359100 1329940129_thumb.jp

what i think I do is what I actually train...

Mandag

Styrketræning

benpres (den i Fields er anderledes end på hotellet, og rammer mere quadriceps. Mit store problem i benpres er første rep, hvor jeg har svært ved at få løftet vægten. Jeg ville rigtig gerne træne squat og dødløft, men da min teknik er for dårlig når det bliver tungt, har jeg fravalgt disse øvelser ud fra et skadesyn.)

3x10x135kg

Chin ups:

2x10xBW

8xBW+2kg

6xBW+5kg

Bænkpres:

12x50kg

2x6x57,5kg :crazy:

DB skulderpres

2x8x17,5kg

Læg i maskine

2x10x145kg

+ core og balance træning

Løbebånd

20min ved 15% stigning hastighed imellem 6-10 km/t

5min ved 11 km/t

Tirsdag

1,5 timer spinning (10min opvarmning 3x22min tempo serier p. 5min rul)

12 dips, 10 chins + lidt sideplanke

afjog 10min løb på bånd med 13 km/t

Onsdag

Klatring

lidt topreb, noget klatring med isøkser på træklodser og væg + lidt ascending med cykel

Jeg fandt lige denne USG video, den viser faktisk klatring med cykel og lidt lokale løbeterræn (amager stand)

http://www.youtube.com/watch?v=xFUGyX2FX3M

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 23/2

Formiddag 2x20min håndboldt kamp i idræt

eftermiddag styrketræning (Fields):

styrke

et bens benpres 3x2x8x95kg + 2x10x155 læg i maskine

Benpres

3x10x165/175/185kg

fik sæde en tak tilbage, dette gør at jeg kunne løftet tung så det kunne mærkes, men dybden i løftet bliver der efter.

Bænkpres (tro sku sidste uges løft (fitness dk Scandinavia) var med en 15kg stang, for eller giver det ikke mening)

10x50kg

8x55kg

6x60kg (presset)

Rowning (havde klatret onsdag så synes det ville være overkill at køre chins)

10x55kg

8x60kg

6x65kg

DB Skulderpres

2x8x17,5kg

Grebsstyrke (fordi det giver mening i forhold til mtb, klatring og kajak som jeg formenlig start begynder på igen)

statiske hængning chin greb + Reverse Wrist Curl og Reverse Curl kørt som udholdenhedstræning

Balance træning

jeg starter typisk på en bosu med noget ankel træning, for så at vende bosuen om til et vippebræt og laver noget knæ træning f.eks dybe overhead squat med medicinbold og andet gøgl. Bagefter nogle balance øvelser på en stor træningbold f.eks den så blev vist i core videoen.

Core træningen består typisk af en blanding af dynamiske og statiske øvelser. Typisk vil de statiske øvelser også have et balance element over sig, igen henviser jeg til den video jeg lagde op for nylig. Af dynamiske øvelser er jeg ret glad for russian twist og kb swing.

Tiden gik inden jeg fik sent mig om, så noget ikke bakketræning inden arbejde.

Fredag d. 24/2

I dag fik jeg karakter for mit studieretningsprojekt, det var et dejligt 12 tal, så det synes jeg skulle fejres med en lang løbetur. Dødsdruk er først på programmet i morgen :beerchug: .

Løb

Det blev en trail tur, bestående af bakker, trapper, sand, græs, sten mole og minimalt asfalt, det hele blev dog afsluttet med nogle km asfalt for også at få lidt distance på.

overordnet: 19.00km på 1:47:08 gennemsnit hastighed 10,6 km/t

Trail: 14.52km på 1:27:02 gennemsnit hastighed 10,0 km/t

Asfalt: 4.48km på 20:06 gennemsnit hastighed 13,4 km/t

Det skal siges at det var en stille og rolig tur udholdenhedstur. Benene var lidt ømme af styrketræningen fra i går den første halve time, men ellers slog autopiloten bare til resten af den vindblæste tur.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 26/2

Jeg tog til Lystrup Skov for at køre mtb-o. Benene var lidt ømme så der blev kørt i et moderet tempo. Skoven var ret mudret og kuperet. Det blev til en god gang o-træning, men et lille bum mod slutning.

overordnet: 19 poster 20.88km (14km bane, ikke så galt da man typisk køre omveje for at få hurtigere stier) på 1:31:38 gennemsnit hastighed 14,4 km/t

Træning søndag d. 27/2

Jeg var ikke rigtig tømmermandsramt, men klokken blev alligevel hurtig mange før løbeskoene blev fundet frem. Det blev til en lang klassiske lav intenst trailtur omkring amager strand.

overordnet: 16.95km på 1:39:18 gennemsnit hastighed 5.51 min/km

Jeg synes at styrke- og bakketræningen har rykket min løbeøkonomi og udholdenhed, så når distance bliver længere er der mere overskud.

I næste uge kommer der forholdvis meget o-løb på programmet, + der vil blive trænet mere specifikt mod møns klint ar, så inliners, rygsæktræning og kano ryger også på programmet.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 27/2

Styrketræning i Fields:

Jeg varmende op med lidt swing og kettlebell. Inden jeg fandt lidt tungere kettlebells frem og lavet noget seriøs træning. Det var så heldigt, at en af instruktørene kom forbi og spurtet om der var noget jeg havde spørgsmål til. Jeg vil rigtig gerne i gang med noget dødløft, så det fik vi kigget på. Jeg holder mig stadig til lav vægt og mange reps. Jeg skal have 100% fokus på teknik, så jeg ikke kommer til at lave noget dumt. Der bliv også kørt lidt chins, dips, walking lunges med kettlebell (også fin øvelse til grebsstyrke, generalt synes jeg kettlebells give ok grebsstyrke), bænkpres og rowing. Jeg afsluttede med core og balancetræning.

Nu synes jeg bliv lænd er ret så død, efter både dødløft, kb swing og hyperextensions :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 28/2

AMOK o-træning i Kongelunde, det blev til lidt blandet o-teknisk øvelser (nat nemme poster). Træning var ikke så lang, der gik for meget snak i synes jeg, og posterne var ret nemme. Men på den anden side fik jeg et restitutionspas med et teknisk element.

Træning onsdag d. 29/2

Kort styrketræning inden sprint o-løb:

Bænkpres

10/8/6 x 52,5/57,5/62,5 kg

Chins

2x10xBW

Lungens med kb

2x20x32kg

Rowing

3x6x65kg

O-løb

to baner på henholdsvis 2.8 km og 3.1 km, jeg løb ca. 300-400 over den angivet distance, men det var faktisk ret godt, da det partisk talt ikke er muligt at løbe på vandet og ind imellem huse. Kortet var AMOK's amager strand kort, det kort har jeg løbet på et par gange til selvtræning, og træner til "dagligt" i området, så den lette bane var super nem for mig. Derudover indeholdt træning 3,5km transport løb

Jeg afsluttede med 2x15 frøhop

Til dem af jer der ikke kender frøhop er det en super hård plyometrisk øvelse

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag d. 1/3 "En god gamle klassik sparta træning"

Cykling (hometrainer), typisk selvtræningspas fra sparta tiden:

10min opv

10min super hård interval

10min rul

Løb

Blev lidt presset, da jeg skulle nå noget løbeteknik træning (poserun), men så måtte der bare løbes til :devil:

"opvarmning" 1350m på 4:20 (3:12 min/km) heraf de første 800m på 2:30 (som faktisk er min 6år gamle pr, men okay har i hele mit kun løbe en 800m, men var allerede dengang bedst på de længere distancer)

Jeg vil skyde tempo til at være omkring 3km konkurrence fart.

Løbeteknik træningen varende i 70min i selvskab med Brian Dåsbjerg. jeg har nu løbet en del af hans teknik træninger, og vil betegne mig selv som en habil poserunner. Det var forøvrigt rigtig sparta/baneløber artig at lave løbeteknik igen. Så Henrik, nu er du ikke den eneste med løbeanekdoter i sin log. :tongue:

Jeg var forøvrigt ikke en særlig god løber, men skide tynd. Jeg mener at min 1500m pr hed 4:53:??. På de andre distancer kan jeg ikke huske noget, udover jeg tabte sprinten om at blive 3. mand på stafetholdet til SM (øst) 5km landevej. Hvis jeg havde kunne spurte havde der ligget en guld stafet medajle i skuffen.

post-16654-029328900 1330621174_thumb.jp

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Vejle mini weekend:

Fredag tog jeg til "Stiftende generalforsamling af Dansk Adventure Race Union", det var mest for hygge skyld, lidt træning, et par spændene foredrag og et par gode røverhistorier ud på de sene natte timer. Fredag aften var der planlagt 3 timers træningsløb på tilfældige hold. Jeg enten samme med en pige der ikke var så godt kørende og Thy legende Flemming (manden bag løb som thy trail marathon og thy til lands, til vands og i luften). Flemmings form var heller ikke super så intensiteten blev lav men hyggelig. Jeg fik lov til at navigere hele vejen, så der kom noget okay nat o-træning på kontoen. Posterne var nemme faste poster, så der gik ret meget sti orientering i løbedele, og cykeldele var på dårlige kort og luftfoto, så det er altid spændende :w00t:

Fredag nat gik der røver historier i den. En ting jeg blev overbevidst om er, at østeuropræer er syge i hovedet (specialt dem fra Tjekkiet). Forøvrigt hørte jeg en vild historie om patagonian expedition race fra i år, holdet løber stort set tør for mad 2 døgn før de er i mål. Den ene meget erfaren deltager er ved at miste modet pga. manglen på mad, men så siger elitesoldaten at han tit under øvelser og operationer har klare op til 14 dage på ingen til næste ingen mad. Dette skylle have været en sætning af mentalt meget vigtig betydning...

Lørdag var der stiftende generalforsamling og 4 små foredrag bl.a af dr. Ond (der er nogle gode historier om hvorfor han fik det navn, men det må blive en anden gang). Inden jeg tog fra Vejle, blev der lige løbet en kort tur (45min) i Nørreskoven, vi løb bare efter faste poster, men på kyds og trævs for at løbe lidt off road, korte gik forøvrigt på skift. Det der er lidt sjovt ved en lille sport som AR er, at man helt naturligt kommer til at løbe en tur med den absolute eliten inden for dansk ar. Enelig meget fedt at der er den åbenhed, som giver mulighed for en fællestræning.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Teknisk søndag d. 4/3

Der stod to af de discipliner på programmet jeg bestemt ikke er særlig gode til, nemlig inliners og kano. Inliners træning blev en blanding af tekniktræning og tur rulning. Der er stadig plads til store forbedringer... Dog vil jeg sige det gør fremad. Turen blev med tekniktræning omkring 15km

Kano: kajakhotellet havde fået lagt deres padler et mærkeligt sted de hvor jeg ikke kan finde dem. Det skal sige jeg arbejder der neden om sommeren. Så vi tog et par havkajak pagajer med ud, først prøvede vi at ro med pagajen som var det en padle, men det virker bare ikke så godt. Det blev til 45min og 4,5km i hånd vind og strøm men uden de helt store bølger.

Jeg går også og tænker i en sæson plan, det hedder pt:

Møns Klint AR (12 timer) d. 5/4

DM Duathlon U23 (10-40-5) d. 6/5

Hammer Trail Marathon (42 km) d. 13/5

A-race (14-16 timer) d. 1/6

Så det andet halvår ligger ikke fast, men det bliver nok kørt 2-3 AR løb, og så går jeg leger lidt med tanken om at løbe swiss alpine marathon (78 km). Dog er jeg ikke sikre på noget, men vil gerne finde et udenlandsk løb, ud hvor GAR ikke bliver til noget.

Ugen samlet set har været ret restitutionsartigt, men det har samtidig været en del tekniktræning, så helt dårligt har det ikke været. Næste uge må jeg til at få kigget på cykelmængde så jeg har et fundament til Møn.

Ps. 3.manden til Møn løb lige Vasaløbet på 5:06:43! :w00t:

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 5/3

Styrketræning:

Benpres

12x185kg 90 grader

10x145kg dybe

1x2x95kg et bens benpres dybe, men med lidt støtte i afsættet.

12 chins + 15 dips (nok ikke verdens kønneste)

Bænkpres

10x55kg

6x60kg

Walking lunges med db

2x16x(2x20kg db). virkelig hård håndledstræning.

Dødløft tekniktræning

3x15x32,5kg

Rowing

8x65kg

6x70kg

+ balance og core træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går også og tænker i en sæson plan, det hedder pt:

Møns Klint AR (12 timer) d. 5/4

DM Duathlon U23 (10-40-5) d. 6/5

Hammer Trail Marathon (42 km) d. 13/5

A-race (14-16 timer) d. 1/6

Lyder som et udfordrende forår/sommer :4thumbup:

Det der Hammer Trail Marathon er da godt nok et ambitiøst arrangement:

http://www.tejnif-lob.dk/www/index.php/utbmenu

Jeg kan se, at de også afvikler en etape af den Salomon Trail Tour, jeg selv har haft lidt kig på, i den selvsamme weekend (den 11.-13. maj). Der ligger noget video fra 2010-løbet herinde:

http://www.tv2regionerne.dk/player.aspx?id=543226&r=8

For mange år siden holdt vi sommerferie på Bornholm, og da løb jeg faktisk en del ture oppe omkring Hammeren og omegn. Det er et virkelig flot stykke natur.

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

100% ondskabs tirsdag!!! :devil:

Middagsløbetur:

løbebånd

5min 12km/t

3x1km progressiv men under syregrænse:

første 3.50 min/km

anden 3.45 min/km

tredje 3.40 min/km

Bakketræning

3x5min ved 15% (6,6.5,7 km/t)

+ 5min ved 7.5% og 10 km/t

10min afjog ved 12 km/t

kontrolleret, gemte krudtet til om aften.

Spinning aften:

10min opv

2x 12min tungt + 3min x stående tungt + 3min siddende IT. p. 5min rul

5min max :devil:

5min afrul

Lige for at gøre det klart har jeg valgt at droppe HIIT, da restitutionstiden var for lang. Kan heller ikke det der med ergometer, så jeg må bare til at få roet noget udendørs. Generelt er jeg ikke god til træningsplaner, da jeg alligevel ikke kommer til at overholde dem. :wink:

Lyder som et udfordrende forår/sommer :4thumbup:

Det der Hammer Trail Marathon er da godt nok et ambitiøst arrangement:

http://www.tejnif-lob.dk/www/index.php/utbmenuma

Jeg kan se, at de også afvikler en etape af den Salomon Trail Tour, jeg selv har haft lidt kig på, i den selvsamme weekend (den 11.-13. maj). Der ligger noget video fra 2010-løbet herinde:

http://www.tv2regionerne.dk/player.aspx?id=543226&r=8

For mange år siden holdt vi sommerferie på Bornholm, og da løb jeg faktisk en del ture oppe omkring Hammeren og omegn. Det er et virkelig flot stykke natur.

Ja det ser rigtig spændene ud, det kunne være man skulle lave en MOL tur derover. Jeg skal osse lige ser, om jeg kan undgå at køre Nordisk Challenge (AR Silkeborg d. 12/5 12timer), så der i stedet kan løbes Hammer trail. Men i sidste ende bestemmer jeg det enelig selv, problemet kan bare være at vi kommer til at mangle point til AR cuppen, hvis vi ikke kan stille hold...

Til slut lidt bjergløb, det er sku fascinerende.

o4y9By9GPDc

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Trænings onsdag d. 7/3

Middag (havde lige 2timer inden arbejde):

løbebånd:

20min, heraf 5km på 18:40 (3.40 min/km)

Kontrolleret tempo, jeg synes det kører rigtig godt med løb for tiden. :4thumbup:

Styrketræning:

Bænkpres

10x55kg

8x57,5kg

Benpres

kørte nogle halvtunge sæt i meget lavt tempo + lidt et bens.

Rowing

10x60kg

8x65kg

DB skulderpres

2x8x17.5kg

+ balancetræning

Klatring aften

Rapelling, Ascende og Topreb, god teknisk træning.

Link to comment
Share on other sites

Lidt opsamling på den sidste del af ugen.

Torsdag d. 8/3

Spining

1,5time kørte maks på de kort intervaller ellers blev resten af tiden kørte i et moderet tempo, men helt klart med fokus på at give den gas på intervallerne.

Fredag d. 9/3

træningsfridag + :4drunk:/ :banana:

Lørdag d. 10/3

Spinning

gav den maks gas, brude endelig have kørt udendørs men kunne ikke lige tage mig samme til en lang tur.

Vægttræning

Tror kombination af hård spinning, for lidt søvn, for meget alkohol dage inden og en væskebalance der har været bedre gjorde at der intet overskud var, faktisk kunne jeg ikke løftet noget af betydning heller ikke med overkroppen.

Søndag d. 11/3

Kano

7km inkl. 500m løb med kano ved amager strand, man får nogle sjove tilråb når man kommer løbende med en kano :tongue:

løb

1,5 time og 15km trailrun i og omkring amager strand. træning var sammen med "Mønholdet".

Hvorfor disse "langsomme" løbeturer?

1. Det er i AR terræn og pace.

2. Det er super fedtforbrændingstræning (specielt når der ikke bliver tilført energi)

3. selvom tempoet er "lavt" er det ret hårdt grundet modstanden i terrænet, en km i sand er bare hårdere end en km på asfalt.

Fandt lige over det klip fra go morgen Danmark omkring Patagonia Expedition Race. Lig mærke til Morten's kommentar om hvor lang tid han har trænet til løbet. Det skal siges har kom med på et afbud og da de stod uden i lufthaven var flybiletterne ikke helt i orden i nu, men de kom jo afsted... http://go.tv2.dk/articlekrop/id-48721550:de-klarede-verdens-vildeste-t%C3%A6rrenl%C3%B8b.html

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Jeg ramte ind i lidt sygdom mandag og tirsdag, jeg kunne endelig godt mærke starten til det søndag, men havde jo det træningsaftale og da jeg først kom ud af døren i søndags var det ikke noget problem. I dag onsdag var jeg ikke 100% rask så prøvede at holde igen i træningen.

Jeg startede med at cykel en lille time mtb på amager fælled i moderet tempo. Derefter stod det på mini race til usg træning, det er så smart med usg træning at man typisk køre i to personer hold og nogle af dem jeg kører ar løb med også er medlem af usg er det en fin mulighed for fælleds træning. Og jeg inden man får set sig om er der godt to timer og cyklen har været oppe at sige goddag til de 36 km/t på asfalt stykkerne, samtidig fik jeg også passet min makker lidt på løb. Hans mtb er forøvrigt stjålet, så han kørte på en citybike, og nej citybike er ikke lavet til andet end asfalt :crazy::w00t:

Inden for de næste to uger skal jeg bare have 3 +4 timers cykelturer, og så burde jeg være klar til møn...

Link to comment
Share on other sites

Lidt opsamling på de sidste par dage.

Torsdag d. 15/3:

Styrketræning i en time, kunne godt mærke at der stadig var lidt forkølelse i kroppen, så løftene lå lige at par kg under normalt.

Fredag d. 16/3:

Teknisk inliners træning, jeg fik bedre styr på bakkerne og mere fart på, men det udfordret balance ret meget så der er stadig meget at komme efter. Jeg gælder mig til at inliners bliver = sjov og leg, hvilket det bestemt ikke er pt. :w00t::crazy:

Lørdag d. 17/3

En fik en af de pas, hvor man kommer i tanke om hvorfor det er sjovt at træne. Der bliv leget på det røde spor i bøndernes hegn, og rundt omkring i bøndernes hegn. Jeg kørte samme med min makker fra kong vinter, og tempoet blev bestemt ikke en rulletur, han skulle teste sin helt nye 29'er mtb, hvilket helt klart er fremtiden for den er bare hurtigere en 26'er. Ellers fandt vi sjove nedkørsler med kunne blive udfordret på. Mine gear drillet dog lidt på turen, så jeg må lige kigge på dem.

Fakta:

MTb

1,5 time transport (2x20km)

105min mtb i godt tempo (22km)

Så manglende der lige 45min minutter før der var gået de 4 timer, så jeg måtte lige hoppe i løbeskoene.

løb:

45min, 7,66 km trail off bike løb.

Jeg mener at det var en log herinde på mol der nævnte det med man kan få en sang på hjernen på en cykeltur, det skete for mig i dag. Det er en sang jeg kun har hørt i forbindelse med spinning, og jeg troede faktisk at det var Nik og Jay der havde lavet den, men det vidste sig at være Puls (har aldrig hørt om dem). Den er ikke særlig god, men giver mig nok associationer til en stemning af at det køre godt på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Der var en gang hvor man ikke forstå hvorfor man løb med kompas, men i dag var kompasset uudværligt. Jeg var ude og løbe den sværeste o-bane jeg indtil videre har prøve på Sjælland, og ja der blev lavet nogle bum. Stier er kun nogle man løbe forbi, så det kræver man er skap hele tiden, hvilket jeg ikke var i dag. Jeg løb 15.7km på 2:17:54, banen var 11.4km i fugleflugt og min løbet distance bager præg af mine bum. Mine bum var mest af fin orienterings grad, da jeg typisk var omkring 25-75m fra posten, men manglende nogle opfang eller detaljer for at kunne bestemmer præcis hvor jeg var. Skoven var forøvrigt Ny Tolstrup.

Samlet set blev det til en weekend med god udholdenhedstræning.

Med hensyn til at gøre min MTB forårsklar har jeg fundet denne video, der kommer med nogle spændende bud på hvordan det skal gøres :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share