You are your own limit


Triathleten
 Share

Recommended Posts

Opsamling på uge 13:

Mandag

1t vægttræning

Tirsdag

105min cykling: rul + 3x10min med lidt tempo

Onsdag

rebklatring og rapelling fra de gamle B&W (36m)

Torsdag

2t inliners

Fredag

1t vægttræning + 20min bakkeløb

Lørdag

3t cykling: rulletur + 10 tempo ryk op af tyren

Søndag

110min o-løb i Store Dyrehave

Link to comment
Share on other sites

Det bliver igen en opsamling på ugen, der har været præget af opgaveskrivning (eksame). Samtidig har der været højt tempo i træningerne, men varigheden har været kortere end normalt. Jeg følger mig klar til Møns Klint AR på torsdag, den skal hav maks gas. Forventning top 5 overall og kæmpe med om sejren i herre rækken. Heldigvis han vi en top navigatør med, som også kan cykle.

Ugen:

Mandag

Spinning 1t - 2x16min tempo (moderat) + en Tabata (Av!!!)

Tirsdag

37,24min AT o-træning på nyt kort over amager fælled med poster (AMOK træning 6.6km i fugleflugt)

Onsdag

35km transport MTB på 80min

Adventure træning Kongsholmparken faste poster:

MTB-O 9km på 38min i (5.1km fugleflugt) (lidt sjovt at løfte sin mtb og et over et vandløb)

o-løb 3.7km på 21min (3.2km fugleflugt)

Torsdag:

løbebånd bakketræning: 3km på 20min + 30min vægttræning

Fredag

fri + :beerchug:

Lørdag

Hometrainer:

15min opv

Tabata

10min afrul

Søndag

O-løb (8.1km fugleflugt) Det gik rigtig godt ind til der burde mangel 10-15min af løbet. Jeg synes åbenbart at det gik for godt, så slog hjerne helt fra og lavet først et bum der kostede 25min efterfulgt af et på 20min. Tiden bliv 110min og ikke de 65min som ville have været meget bedre. Distancen enten på 14.21km men det skylles primært de to store bum.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Møn Klint Adventure Race

Pt. har kroppen det så den er blevet kørt over, eller så er det bare fordi jeg har løbet rundt med en kano, løbet bakker, rulle inliners, cyklet bakker og cyklet flere bakker for til sidst at cykel flere bakker i lidt over 11 timer.

Jeg havde fysisk en lille off day, så jeg var ikke så godt kørende, og havde problemer med at indtage med.

Samlet blev vi nr. 6 ud af 36 hold, og nr. 2 i herre rækken (de fleste gode hold kører mix). Jeg er godt tilfærds, top 4 var næste 100% sikre på forhold, så vi var blandt 4-5 hold der kunne tage 5. pladsen. Vi lavede nogle taktiske fejl i starten af løbet, men det vil jeg uddybe i en senere beretning. Pt kan håndleddene ikke klare mere skriveri

Denne video illustrere godt den fysisk tilstand engang imellem.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Møn Klint Adventure Race – stedet hvor man har flyttet alle Sjællands bakker hen.

Jeg havde et uafsluttet regnskab med bakkerne omkring Geocentret, der gerne måttet enden med den uofficielle (en person på holdet udgik) 5. plads fra sidste år, skulle blive til en officielt 5. plads. Og så var der vist også noget med de inliners.

Prolog – lige i skabet

Ved løbets start fik man udleveret 3 kort med tilsammen 14 poster på, hvor man måtte splitte op. Vi kommer af sted ret hurtig, jeg måtte lige sænke løbe tempoet lidt, så jeg ikke lagde for hårdt ud. Vi kommer ud af prologen som hold nr. 2-3 stykker.

Kano – et studie i hvad man ikke skal gøre

Jeg har længe været af den overbevisning, at løb med kano kun er for tosser og frømænd… Når inden vi for alvor kom igen med kanoløb, skulle vi da lige glemme det andet kort i TA1 (ca. 3km væk), så den gode start endte med at koste 10-15min. Kano disciplinen gik ud på at løbe lidt med en kano, så ror over verdens mindste sø, så løbe lidt, så ror over en lidt større sø, så løbe lidt igen, så ror over noget der faktisk var en sø og til sidst løbe hele vejen tilbage. Vi var for øvrigt elendige til at løbe med kano, så jeg skal nok ikke søge ind til frømandskorpset lige foreløbig...

O-løb Taktisk bum

Man finder ud af hvor vigtig ens o-træning er, når man løber bag en top navigatør. Det var lige på og hårdt uden nogle bum. Da vi mod slutning af o-løbet rammer rebaktiviteten, som er en svævebane over en lille kløft ude omkring klinten, bliver vi ramt af et taktisk bum. Man vil passere denne post tre gange, men vi har ikke fornuft nok til at vente til næste gang vi møder den, så vi tager og stiller også op i en dum 30 minut lang kør, man kan godt nok når at bumme meget på 30min eller også kan man stå stille... Under o-løbet finder jeg ud af det ikke er min dag i dag, jeg er ikke fysisk på toppen, så det bliver sku en lang dag. O-løbet skulle have en længde på 11km fugleflugt, så vi har vel løbet omkring 12km.

MTB-O

Det var vist noget med 15 km+ mtb-o rundt omkring ved Geo centret, da var vist lidt bakker men ellers forholdsvise gode veje. Så var der gået omkring 4,5 time og vi var klar til at sige farvel til Geo centret for denne omgang. Bagefter stod den på en længere cykeltur ind mod Stege (Udby). Starte på den længere etape mod TA2 (lidt under 30km), blev præget af at Mads blev ramt af en gigant krise, hvor vi hastighedsmæssigt var helt neden og rører bunden. Halvvejs ser vi Team Merrell hvor de vel og mærke kører i den forkerte retning. Det var et dejligt syn, da vi har et internt opgør med netop dem så skulle vindes. Vi var sikrer på at de var langt foran, da de havde ramt reb uden kø. Mentalt er sådan et syn meget vigtigt.

Inliners og o-løb – katastrofen der udeblev

Jeg er mildest talt en idiot på inliners, og jeg gider heller ikke rigtig at træne det, jo jeg har i år lært og bremse og faktisk også rulle fremad, men farten kommer sku sjæle over 20 km/t. Inden dette var der lige lidt kort husk, det gik fint, vi bummede i hver fald ikke, men bruget i stedet heldet et enkel sted. Så fulde et kort inliners stykke ind til Stege, hvor der skulle løbes o-løb på by sprint kort. Efter dette kom den 16,6 km lange inliners etape, i starten prøvede vi at få det med træk til at fungere, men det gik ikke super, så vi endte med at rulle spændt. Først da vi ser et hold er ved at overhælde også, får vi lavet et system der hæver vores gennemsnit fart betydeligt, så med en smule mere træning kunne vi nemt have kørt 10-20min hurtigere på inliners. Da vi gik ud på denne etape var vi nr. 8, og da vi forlader TA2 er vi nr. 6, så helt dårligt har vi heller ikke orienteret…

MTB-O og smukke højdemeter.

Vi fik lige taget et hold i skiftezonen, så der var allerede god fart på, for at sikre 2. pladsen i herrerækken, men da vi lidt efter ser Team Merrell på vej ind mod TA2, rør moralen helt til tops. Jeg vidste instektivt at hvis de ikke havde overhældede os på inliners, ville vi ikke møde dem før mål. Der var nu ren ondskab i benene, og jeg tør godt vædde på at vi har haft hurtigste spildt tid hen mod Klintholm havn, det var så også det eneste tidspunkt hvor der var rigtig god fart på cyklen. Regning kom på et strand stykker, hvor man skulle løbe med sin cykel, da har jeg så meget kvalme at løb bliv til gang, så er det sku ligegyldigt at man har løbet et par 100km i sand de sidste par måneder, når man ikke kan løbe når det gælder. Samtidig overvejende jeg kraftigt at brækker mig, men da der ikke var flere væske depoter, og jeg var ved at være død for væske ville det være meget dumt. Jeg var præget af en krop der ikke ville have sukker ned, så har nok også været plaget af lidt energi mangle. På det tidspunkt begynder jeg instektivt at ”hører” teksten til EMINEM’s sang ”Till I Collapse” 'Cause sometimes you just feel tired, Feel weak, and when you feel weak, you feel like you wanna just give up. But you gotta search within you, you gotta find that inner strength And just pull that shit out of you and get that motivation to not give up And not be a quitter, no matter how bad you wanna just fall flat on your face and collapse. Jeg synes teksten skal stod for sig selv, men der kom da lidt overskud igen. Nu var tætheden til gengæld på vej, og det blev ikke bedre af, at den sidste del af løbet bestå af singletrack og mange højdemeter. Man skulle holde tungen lige i munden, når man kørte på de helt små spor uden langs klinte, som ikke var meget bredere end 30cm. Sidste post var bogstaveligt et højdepunkt, ja faktisk Møns højeste punkt. Vi før kørt ind på nr. 5 samlet, men ikke nok til at hente dem inden mål.

Mål rammer vi kl. 16:18 efter 11 timer og 10min race, hvor der er blevet tilbagelagt 128.2 km. Vi ender på en 6. plads overall og 2. I herre rækken. Med lidt mere taktisk snilde kunne vi formentlig have kørt en time hurtigere, så der er stadig plads til kraftige forbedringer.

Og alt det andet

Nej jeg kørte ikke i nogle old school tights, men havde bare glemt mine tights så det var faktisk bare lange underbukser…

Mudder dæk er gode til vinter MTB, men ikke gode til AR…

At spise geler uden vand til, kan ikke betale sig på lagt sigt.

Vi bliv enig om at en person (ikke mig) skal træne ”skide skift”

Når ens solcream er fosset om morgen, er det alligevel en god ide at bruge den.

Jeg var glad for at jeg kørte for DARC Horses – USG, og ikke Trek Leopard. For mig og Mads havde vores problemer engang imellem med at holde hullet på Andreas "Cancellara" Konring. Hvis det havde været Trek Leopard, var vi blevet bedt om at tage toget hjem, og først komme igen når vi har trænet… der vidst ikke kører noget tog på Møn

Mit had til kano er ikke blevet mindre, og ja synes stadig det er en båd der burde forbydes ved lov.

Jeg har stadig et opgør med mine inliners, der gerne skulle enden med en ”sejrer” til mig inden forlænge.

Til sidst skal lyde stor tak til Anders for at have lavet et så fedt løb, der igen viste Møn for sin flottest side i fantastisk vejr. Møn viste simpelhed hvordan man laver fed adventure med fokus på rå natur, så det kunne ikke være bedre.

/Jonas

Billeder fra sidste år, da blev ikke taget nogle i år, men de viser terrænet godt.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Så har kroppen fået 4 lette dage (6km jog lørdag, og 1time inliners søndag), og jeg er ved at være klar til den næste udfordring. Jeg havde tidligere nævnt at næste løb bliver DM duathlon, men omstændighederne har gjort at jeg kan deltage i DM i Adventure race d. 20-21 april. Det bliver mit første løb på omkring et døgn, samtidig bliver det også første gang jeg skal kører et løb med supporter.

Lidt video fra Møn.

http://vimeo.com/39925632

DM 2011

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 10/4

jeg løb lidt under 15 km trail i "baghaven" på lidt under 1,5t, jeg synes benene var lidt ømme på trapperne og bakkerne.

Træning onsdag d. 11/4

Kano teknik, dog blev det trænet i gummibåde (rafting). Ja det er dumt at rafte i Københavns havn, men faktisk var det udmærket træning.

Træning torsdag d. 12/4

BMX i idræt, fin alternativ cykelteknik træning. Jeg hoppede lige i fitness bagefter og lavere noget statisk hængning og nogle kropshævninger (kano/klatre træning). Udover det blev der kørt noget core- og balancetræning.

Jeg rullede også lige en 1/2t da jeg kom hjem på mine inliners.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Opsamling på sidste del af ugen.

Fredag d. 13/3

Hometrainer:

15min opv, 4min Tabata og 10min afrul

Lørdag d. 14/3

restitutionscykeltur 80km på 170min.

Søndag d. 15/3

O-løb sikret og stabilt i AR pace 9km svær banen på 82min.

Der blev hold igen, da DM ligger om en uge, næste uge byde på lidt specifikt træning mod DM og eller bare restitutions.

Og så lidt gear nørderi af den gode skuffe, jeg synes det er et fed element ved AR at kunne optimere og udvikle et styk udstyr så det bliver det bedre er jo altid godt.

http://www.facebook.com/photo.php?v=10150653739676277

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 16/4 blev helt træningsfri

Tirsdag d. 17/4

11km inliners til o-træning

1t o-løb i kongelunde på kort uden stier, nøj hvor blev jeg træt af at løbe langs grøfter

Onsdag d. 18/4

Der findes idioter og så dem der kalder sig for "adventure racer"

Det blev en bladning af lidt o-inliners, moleløb, o-løb og havsvømning (jep det er dumt) i en kort DM specifikt træning, i selvskab med holdet som jeg skal køre DM med.

Link to comment
Share on other sites

DM endte med at blive lidt af et eventyr, hvor jeg bliv sikker dansk mester i tyndskid (får at gøre det svære skal man være iført våddragt), natten igennem var vi ramt af mange små uheld, men det gik over da sollyset og regnen kom.

På forunderlig vis og med vedholdenhed og vilje endte vi på en 2.plads i herrerækken efter 23 timers konkurrence.

post-16654-0-69663400-1335122123_thumb.j

post-16654-0-25341700-1335122168_thumb.j

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Nå ja, når man er inde for at se mere på hjemmesiden:

http://www.adventuresoroe.dk/Regler-og-udstyr

så forstår man godt, det du siger om vægtoptimering. Når I skal have alt udstyret med hele vejen, så må der virkelig være noget at vinde ved at vægtoptimere. Men der er jo også klatreudstyr, og der skal vel ikke vægtoptimere så meget, at man pludselig er ude i et frit fald :crazy:

Ellers kan jeg godt lide oplægget med start på Stigsnæs og så "Mål et sted i København" …

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, når man er inde for at se mere på hjemmesiden:

http://www.adventure...egler-og-udstyr

så forstår man godt, det du siger om vægtoptimering. Når I skal have alt udstyret med hele vejen, så må der virkelig være noget at vinde ved at vægtoptimere. Men der er jo også klatreudstyr, og der skal vel ikke vægtoptimere så meget, at man pludselig er ude i et frit fald :crazy:

Ellers kan jeg godt lide oplægget med start på Stigsnæs og så "Mål et sted i København" …

Starten var fra en færge 500m ude i vandet. og mål ved copenhagen boulders. Klatreudstyr er bare tungt fordi det typisk skal laves af stål. Men hvad dummer var at vi skulle have hjem med hele tiden, så jeg har løbet et marathon med cykelhjem på hoved, folk må have troede at vi var...

Samlet distance: løb 44.2 km, inlines 50.9 km, MTB 104.4 km og Svømning 0.5 km + lidt klatring (26m rapelling og 16m ascende og boulders) og lidt gøgl (bueskydning puslespil mm.)

I dag fortog jeg en impuls beslutning, når man kan mærke at adrenalinen pumper bliver man sku nød til at tilmelde sig. Det er Per Jessen der op til "dans" i form af krydsning af storebælt på badedyr og med svømmefødder. Det er tilpas dumt til man bliver nød til at tilmelde sig. http://www.facebook.com/events/434427566572261/

Forøvrigt passer det mig super godt med sådanne nogle projekter, jeg ved at jeg ikke kan blive ved med at lave det samme igen og igen, jeg ville aldrig gider at kører en ironman hvert år i 5 år i træk eller noget i den stil. Til gengæld kan jeg super godt lider at kaste mig ud i skøre ting og projekter.

Link to comment
Share on other sites

Hvad gør man når man mangler nye løbesko???

- man stiller op i et stævne hvor marathon sport er sponser!!! og sådan blev det til en 3. plads (ud af 80) til et offroad- duathlon stævnen.

Mandag:

lunede jeg 3km for lige at få gang i benene

Tirsdag:

rullede 35km på enkeltstarten og løb 33min o-løb (AMOK træning)

Onsdag

1t spinning - korte intervaller

Torsdag og fredag:

kunne godt mærke DM stadig sad lidt i kroppen så holdt hel træningsfri og drak øl i stedet.

Lørdag - find vej i dagen:

Jeg mødtes med nogle andre adventure racer og kørte mtb rundt på amager. Vi havde et stop i kongelunden hvor jeg løb en o-bane på 40min, og vi fik også roede lidt kajak-o inden i Københavns havn.

Søndag

offroad duathlon i geels skov, det kunne være sjovt at give den maks gas for en gang skyld. Jeg er stadig igang med restitution efter DM hvor sener og led er lidt ømme i nu, så der kan ikke helt køres maks i nu (nej jeg er ikke ved at blive skadet). Jeg havde sku helt glemt hvordan det er at lige i rød zone i mere end en time, og det havde kroppen også så jeg var tæt på at gå kold på af de mange bakker. Præmien var forøvrigt på 500kr til marathon sport, så der er i hver fald til en ny sko...

post-16654-0-24467200-1335722117_thumb.p

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med resultatet (og den ene sko).

Jo tak, der må jo være lidt fart i stængerne selvom jeg bare går og hyggetræner...

I dag blev der taget hul på træningen imod Crocodile Challenge bigbelt, så jeg rør lige en tur forbi tri-klubben.

Programmet blev:

1000m crawl (inkl lidt teknik øvelser)

2000m ben med finner

10x50m ben IT uden finner

200m afsvømning

i alt 3,7km (så er man ligesom i gang)

Link to comment
Share on other sites

To dage med krydspas og orientering.

Tirsdag:

MTB: 20min opv - 15min bakker interval (losseplads bakkerne amager fælled) - 15 min rul

o-løb: 5.6km på 40min, AMOK træning med en del "Bingo poster" på et ikke færdigt tegnet (nogle ting på kortet stemte overens med virkeligheden) kort over amager fælled... 5

MTB: 15min hjemrul

Onsdag:

2x28km rul på MTB'en til Rudeskov i selvskab med Team Merrell, så der blev fortalt en røver eller to fra Costa Rica (102 timers race)

O-løb: 8.8km på en time, der er faktisk kommer nogle gode svære faste poster i den skov, så det er bare om at komme der ud.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Opsamling på træningen de sidste par dage:

Fredag d. 4/5

1,75t MTB: transport langs kysten til Kongelunde - MTB-O på de faste poster - hjemrul

Weekenden KUM løb for de bedste ungdoms løbere i hver af de tre kredse. I år var det i Jylland nord for silkeborg.

Lørdag d. 5/5

14.9km o-løb på 140min. Stenholt Skov (Jylland), nøj hvor skal jeg træning højde kurver og slugter mm. Banen var kun 9.7km, så ikke på nogle måder optimalt løb.

Søndag d. 6/5

6.3km o-løb på 38min: Kompedal (Jylland) 5.3 km bane

Mandag d. 7/5

Svømning: 3.5km: En masse 50m og bøje træning i crawl. fik dog også 15min med finner til sidst. Distancen er rent gæt.

Tirsdag d. 8/5

løb: 10km i 4:30 min pr/km som transportsløb til o-træning

o-løb: 5.6km "Følg John" øvelse i Kongelunden

Torsdag d. 10/5

svømning: 3km: crawl, fly og ben med/uden finner.

Fredag d. 11/5

hometrianer:

10min opv

3x3min VO2max IT p. 3min rul

5min afrul

Lørdag d. 12/5

svømning: 3km: crawl, fly og ben med/uden finner.

Søndag d. 13/5

Cykling: transport til/fra rudeskov 2x30km

O-løb 13.4km på 107min.

En del jeg står tæt ved posten men kan ikke finde den bum. Banen var 9.2km var det tyder også på at det var et dårligt løb fra min side.

Dog blev jeg Sjællands mester i H20 klassen (jeg siger ikke hvor mange deltager der var...).

Mandag d. 14/5

svømning:

300m opv

4x200m 1.50 pr 100m

200 teknik

10x100m i 1.50 pr 100m

300m ben med finner

10x50m crawl ben

500m ben med finner

200m ud

Tirsdag d. 15/5

Løb: 3.5km i 4:15 min pr/km - opvarmning til o-træning

O-løb: 6km på 30,5min - sprint træning på by o-kort

Løb: 3.5km i 4:55 min pr/km - hjemjog

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Dog blev jeg Sjællands mester i H20 klassen (jeg siger ikke hvor mange deltagere der var...).

Lad mig gætte: Tre? :bigsmile:

Uanset hvad: En titel er en titel, så tillykke med den.

Stadig en imponerende og ekstrem alsidig omgang træning, du får skrevet på kontoen :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Lad mig gætte: Tre? :bigsmile:

Uanset hvad: En titel er en titel, så tillykke med den.

Stadig en imponerende og ekstrem alsidig omgang træning, du får skrevet på kontoen :smilerock:

Der var faktisk kun en til start i min klasse, men en sejr er jo en sejr...

Tilgengæld hentende jeg en sejr overall i skandia adventure race (3 timer) hvor der var 120 hold med (de fleste var firma hold)

Det blev også til sejr i mix og overall a-race, dog med Team Merrell (http://www.facebook....mMerrellDenmark), så der er stadig lidt fart i benene.

Jeg kommer ikke til at svømme over Storebælt, da jeg er på orienteringstræningslejr i Sverige, og når jeg kommer hjem fra den tage jeg på endnu en i Sverige uge efter. Det betyder at jeg har sagt nej til at køre Thy med Merrell, et løb jeg gerne ville have kørt, men på lagt sigt er det vigtigere at få o-træning i svært terræn.

træningen det sidste stykke tid er gået fra de normale 10-11 timer til omkring 13-14 timer. Dog besluttede jeg i dag at skure ned for cyklingen og op for løbet for at kunne holde til de to træningslejr, dette kommer nok til at kunne mærkes på den samlet mængde. Desunde er jeg begyndt at ro kajak fast igen, da det er euro series (http://www.areuroseries.com/) løberne der forhåbentligt skal køres nogle af næste sæson.

Uge 25:

mandag: 10km havkajak

tirsdag: 60km landevej cykling efterfulgt af 50min by-orientering i max intensitet top 10 ud af 70 deltagere

onsdag: 14km inliners + 70min kajak-o

torsdag: fri

fredag: 62km landevej cykling inkl. 15km AT

lørdag: 105min trail løb (sand, mole, bakker og afslutte med lidt asfalt)

søndag: 75min trail løb (sand, mole og primært bakker- og trappeløb)

i alt 11 timer

post-16654-0-36545800-1339947619_thumb.j

post-16654-0-85846200-1339947582_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18. Jeg tog lige 3. løbedag i træk, og så blev det endda til 75min trail med lidt trapper og en del sand.

Tirsdag d. 19. Dagen startede med at jeg trak emne i samfundsfag (globalisering), som jeg så har 26 timer til at forbedre inden eksamen i morgen, og efter end 8 timer fuld koncentration var hoved helt dødt, så cyklen skulle bare have nogle tæsk (og jo det fik den)

Programmet:

19km opvarmning (rul)

30.9km tempo to personer (39.5 km/t)

9.1km afrul

i alt 59km på 104min

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Lidt opsamling på det sidste, som har været præget af eksammer og arbejde mm. så det har primært været høj intenstræning og så synes jeg altså bedst om cyklen. Jeg blev student i dag med et 12 tal i huen og et snit på 10,1 hvilket jeg synes er meget godt for en ordblind. Og må ikke er at finde i det københavnsk natteliv de næste par dage...

Onsdag: ingen træning

Torsdag: 80min O-løb + 3km asfalt

Fredag: hometrainer: 10min opvarmning 40min sub AT 10min afrul

Lørdag: 1 time kajakpolo efter arbejde med kajakhotellet

Søndag: hometrainer: 10min opvarmning, 30min AT, 5min afrul

Mandag: hometrainer: 10min opvarmning, 20min AT, 10min moderet, 2x5x40/20 IT, sp. 3min rul, 7min afrul

Tirsdag: landevej: 110min: opvarmning, 3x12min (sub AT, AT, IT) p. 5min rul, afrul for resten.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share