KRF: Log 2015


KRF
 Share

Recommended Posts

Søndag

Løb (Kl 1300)

Type: Fartleg

Distance: 6400m

MTB (Kl 1500)

Tid: 1:33 time

Selvom det stod ned i stænger så lykkedes det at få luftet både ben og cykel. Der var tryk på intervallerne og fint tempo på cyklen, var godt mudret til da jeg kom hjem. Hele turen var i skov, så distancen var ikke noget særligt, men kunne godt mærke det brændte lidt i lungerne. Lækkert. MTB-turen var ude omkring sporet i Nordskoven, som var et meget teknisk stykke (I forhold til mit udgangspunkt) og senere de flade stykker omkring Hårup Sande. - Hold kæft den kunstige sø derude er pæn i regnvejr, fuldstændig klar og nærmest blå.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Opsummering Uge 44

Kredsløbstræning

Svømning, Tirsdag. Stille og rolig, fokus på teknik.

Desuden to løbepas og et MTB pas.

Styrketræning

Fik gennemført alle 3 Wendlerpas. Man-, Ons- & Fredag. Skal lige komme mig helt over sygdommen, fik dog næsten gennemført alt assistance, dejligt endelig at kunne holde til volumen igen.

Udstrækning og Mobility

Ikke noget specielt. Fik gennemført Agile 8, en enkelt gang. Ellers det sædvanlige som opvarmning til de forskellige løft. Burde måske have brugt længere tid, da første del af ugen var præget af stive stænger.

Kommentarer

Alt går som planlagt. Målet med løb er for tiden at blive hurtig. Målet med MTB er at have det sjovt og få nogen vekslende kredsløbstræning gennemført. Det er lækkert og min krop er taknemmelig for den markante nedgang i løbevolumen.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Styrketræning

Wendler 5/3/1, Bænkpres, Uge 3, Cyklus 4 (Maks: 122.5 kg)
Opvarmning
Hammer Curls + Incline Dumbell Press
3-5 lette sæt af hver.

A: Bænkpres
5 @ 82.5 kg
3 @ 92.5 kg
2 @ 102.5 kg
Fik den kun halvt op i tredje rep. Jeg vil smide 5kg af max i næste cyklus. Træls, men forventeligt.

B: Dips
3 x 8 @ BW

C: Pendlay Rows
5 x 5 @ 60, 70, 80, 90 & 90 kg

D: Ez-bar Curl
5 @ 40 kg
2 x 8 @ 30 kg

E: Facepulls
3 x 20 @ 25 blok

Armstrækker
60 styks, fordelt udover passet.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Styrketræning

Wendler 5/3/1, Squat, Uge 3, Cyklus 4 (Maks: 155 kg)
Opvarmning
Cykling
10 min

Leg Curls
3-5 lette sæt

A: Back Squat
5 @ 102.5 kg
3 @ 115 kg
4 @ 130 kg
Der blev grindet lidt, men det gik over forventning i forhold til hvordan det generelt går på styrkesiden. Vil alligevel, for en sikkerheds skyld, smide lidt kilo af mit max. Næste cyklus vil derfor hedde 150 kg.

B: Leg Press
5 x 10 @ 80 kg i skiver.
Jeg har vurderet jeg skal have stærkere lår. Så i dag startede jeg op, regner med at stige ret hurtigt.

C: Good Mornings
3 x 12 @ 70 kg

D: Hanging Leg Raises
3 x 5 @ BW

Pull Ups
Totalt ca. 50 reps.
Fordelt udover hele passet.
Forskellige bredder og greb.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Styrketræning

Wendler 5/3/1, Dødløft+Pres, Uge 3, Cyklus 4 (Maks: 185+72.5 kg)
Opvarmning
Dumbell Press
3 lette sæt

A: Military Press
5 @ 47.5 kg
3 @ 55 kg
4 @ 60 kg

B: Double Kettlebell Clean & Press
3 x (1, 2, 3, 4, 5) @ 20/20 kg
Rest: 5 min x (30 s)

C: Dødløft
5 @ 122.5 kg
3 @ 140 kg
4 @ 155 kg

D: Kroc Rows
Droppet - Lats var ramt.

E: Hyperextensions
3 x 10 @ 20 kg

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Fredag

MTB

Tid: 2 timer

God tur, med opvarmning på asfalt indtil jeg ramte Nordskoven, hvor den stod på en tur rundt på det blå spor. Jeg måtte lige ned at ligge en enkelt gang, da jeg havde fejlbedømt højden efter en rod. Jeg fik lidt knups men ikke noget alvorligt. Op på hesten, kan mærke teknikken går fremad på nedkørslerne. Men skal arbejde på at køre op af bakke. Og i denne weekend vil jeg bruge tiden - når jeg ikke sidder og arbejder med vektorfunktioner i matematik - på at stene nogle youtube klip, der kan give lidt at arbejde på.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Løb

Distance: 12 min opv (2km) - 12 min int (2.6 km) - 10 min nedv. (1.9 km)

Total Distance: 6500m

Tid: 34 min

Der blæste godt nok en del. det tog nok lidt af farten. Måske også dumt at placere intervallet på modvindsstykket, hvis det skal se godt ud. Men frisk tur, målet var at få lidt føling med hvordan en cooper vil se ud, men det er meget plausibelt at den vil se pænere ud i bedre vejr.

Her til aften har knæet også brokket sig lidt. Men mistænker måske gårsdagen styrt for det, da det næppe er min løbevolumen. Men vil om ikke andet, være OBS på det.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Løb

Type: Trail

Tid: Ca. 35 min

Fartleg i skoven, med blandt andet to runder omkring dronningestolen, Nordskoven. Desuden et virkelig lækkert vejr - det er sådan nogle dage der gør efteråret fedt!

Har desuden fået en lille fantasi om at prøve lykken ved noget trail triatlon, en gang i fremtiden. Hvis man alligevel sidder og keder sig på sådan en søndag aften, så kunne man gå ind under 'Tejn IF' på facebook, og se videon til deres Hammertrail Triatlon. Jeg tænker nok 1/4 til 1/2 ironman distancer. Men vil se tiden an. Er i hvert fald blevet godt grebet af MTB.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Opsummering Uge 45


Kredsløbstræning


Svømning, Tirsdag. Fokus på Crawlteknik og PR i UV med finner 25m, ikke alverden, men fedt det går fremad.


2 timers MTB om fredagen. Frisk tur, med mit første styrt, som gik ud over knæet, som dog er ved at være godt igen.


Desuden to løbepas i streg. Ikke optimalt. Lørdag og Søndag.



Styrketræning


Fik gennemført alle 3 Wendlerpas. Man-, Ons- & Torsdag. Frisk uge, som dog endte med en ikke optimal fordeling af stykepassene, da jeg var nødsaget til at køre squat, dødløft Onsdag og Torsdag. Det kostede nok et par reps af dødløft, som hed 1+, men endte stadig på 4, så no worries.


Har desuden valgt at smide lidt af max i næste cyklus, i bænk og squat. Det skulle gerne gøre dem lidt pænere, og give mig lidt flere reps i de sidste sæt.



Udstrækning og Mobility


Har arbejdet en del med ryggen, foamroll og udstræk af baglår. Det hjælper, men har været ret stram. Fokus må stadig lyde på at få arbejdet mere mobilitet ind i programmet.



Kommentarer


Det går fremad. Jeg vil prøve at arbejde lidt på at få spredt bl.a. løbepas bedre ud, henover ugen. Men der er ingen alarmklokker der ringer, kroppen har det godt og præsterer tilfredsstillende.


Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Styrketræning

Wendler 5/3/1, Bænkpres, Deload, Cyklus 4 (Maks: 122.5 kg)
Opvarmning
5 min C2-Roning
50 pull aparts

A: Bænkpres
5 @ 45 kg
5 @ 55 kg
5 @ 65 kg

B: Dips
3 x 8 @ BW

C: Pendlay Rows
5 x 5 @ 60, 70, 80, 90 & 90 kg

D: Ez-bar Curl
3 x 8 @ 30 kg

E: Facepulls
2 x 20 @ 25 blok

20 @ 15 blok

Armstrækker
60 styks, fordelt udover passet.

Knæet brokker sig endnu, selv når det ikke er i brug. R.I.C.E i går, og er begyndt på nsaids idag. fuck noget lort.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Svømning

Distance: 300m Bryst opv - 3 x 100m Crawl (Teknik) - Afslutning med spring og dyk.

I alt 1 time+ i vandet.

Er desuden begyndt med kreatin (5g dagligt).

Jeg føler jeg har rimelig styr på kosten, dog stadig en hvis mængde junk, som godt kunne undgås, men er bevidst omkring det. I og med, at det primært indtages når jeg skal være social, så er det næppe et problem. - Jeg syntes derfor at det vil være useriøst, ikke at give forskellige kosttilskud et go. Specielt fordi kreatin er så gennemtestet... Når det så er sagt så er jeg ikke den første til at prøve nye kosttilskud og er generelt rimelig forbeholden. Men nu skal det prøves.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Styrketræning

Wendler 5/3/1, Dødløft+Pres, Deload, Cyklus 4 (Maks: 185+72.5 kg)
Opvarmning
Udstræk af IT-band, øvelser til aktivering af glutes.

A: Military Press
5 @ 25 kg
5 @ 35 kg
5 @ 40 kg

B: Double Kettlebell Clean & Press
Droppet

C: Dødløft
5 @ 65 kg
5 @ 85 kg
5 @ 100 kg

D: Kroc Rows
3 x 20 @ 30 kg
Udført til begge sider

E: Hyperextensions
3 x 10 @ 20 kg

Bonus: Pull ups
50 reps fordelt udover passet.
Forskellige bredder og greb.

Desuden cyklede jeg til og fra træning (8km), for at teste om det var hvad der forudsagede smerten. Det var det ikke, knæet har det fint.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Rest

Famillie tamtam hele dagen. Vågnede og havde det suverænt i benet, men efter at have siddet stille i meget lang tid 12-21ish (Kun med små pauser) så begyndte knæet virkelig at brokke sig.

Jeg vil prøve at cykle en længere tur i skoven imorgen. Hvis det ikke provokerer smerten, så vil jeg indføre lidt flere cykel pas, indtil der kommer helt styr på knæet, som pt. er første priotering.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

MTB

Tid: 2timer 10 min

Frisk tur - Der kommer mere og mere styr på teknikken. Jeg drak lidt kulhydrater undervejs for at holde gang i intensiteten.

Heldigvis har jeg intet mærket til knæet under turen og heller ikke om aftenen.

Link to comment
Share on other sites

Opsummering Uge 46


Kredsløbstræning


et svømmepas tirsdag, og en længere tur, mtb, søndag.



Styrketræning


Der stod på deload. Droppede mit squat pas pga. problemer med knæet.



Udstrækning og Mobility


Ikke noget særligt. Er begyndt at indkorporere aktivering af glute medius. Det vil fortsætte i de næste uger.



Kommentarer


Knæet har brokket sig, resulteret i 4 dage med nsaids og en del træningspas der blev droppet. Hele 3 dage uden træning. Nu er første priotering at få styr på knæet.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Styrketræning

Wendler 5/3/1, Bænkpres, Uge 1, Cyklus 5 (Maks: 117.5 kg)
Opvarmning
5 min C2-Roning
50 Band pull aparts

A: Bænkpres
5 @ 67.5 kg
5 @ 77.5 kg
10 @ 87.5 kg

BONUS: Incline Dumbell Press
3 x 12 @ 20/20 kg

C: Pendlay Rows
5 x 5 @ 60, 70, 80, 90 & 100 kg

D: Ez-bar Curl
Droppet - tidmangel.

E: Facepulls
3 x 20 @ 25 blok

Desuden lidt ændringer i programmet:

1: Armstrækker + Dips er blevet smidt ud af programmet. Dips er ikke rigtig min øvelse og Armstrækker vil jeg fordele hen over ugen.

2: Desuden vil jeg også smide Facepulls ud, da jeg har rigeligt (p)rehab med pull aparts.

3: Pull ups vil fra næste uge blive kørt på denne dag.

Alt sammen for at spare tid, og få mere kvalitet ind i passene.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Svømning

Distance: 350m Bryst opv - 4x50m crawl teknik - afslutning med en masse spring, dyk og bjærgning.

Stille og roligt - Jeg var med et par kammerater dernede, så det blev meget ustruktureret.

Vil forsøge at komme i svømmehallen to gange om ugen.

Knæet er desuden i bedring, og jeg skal træne ben imorgen, så er spændt på hvorvidt knæet bliver provokerer af det. Har aldrig tidligere haft problemer med knæet under mine styrkepas.

Nå ja - Tejn IF har endeligt smidt deres 'Hammer Triathlon' video på youtube:

Som tidligere nævnt kunne det godt være et løb, som jeg kunne se mig selv deltage i, i fremtiden. Der er både 1/4, 1/2 og hel ironman distancer.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Styrketræning

Wendler 5/3/1, Squat, Uge 1, Cyklus 5 (Maks: 150 kg)
Opvarmning
Diverse aktivering af glute medius + generel opv.

A: Back Squat
5 @ 87.5 kg
5 @ 100 kg
8 @ 112.5 kg

B: Benpres
5 x 10 @ 100 kg i skiver

C: Hyperextensions
3 x 10 @ 20, 25 & 25 kg

D: Leg raises + flutterkicks + mavebøjninger

Pull Ups
Totalt ca. 50 reps.
Fordelt udover hele passet.
Forskellige bredder og greb.

Desuden så tog jeg en del sæt leg curls og leg extensions. Det har sat sig i benene, og er godt ramt af DOMS i dag.

Knæet brokkede sig lidt under benpres.

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Styrketræning

Wendler 5/3/1, Dødløft+Pres, Uge 1, Cyklus 5 (Maks: 190+75 kg)
Opvarmning
C2-roning 5 min
Diverse front & lateral raises

A: Military Press
5 @ 42.5 kg
5 @ 50 kg
5 @ 55 kg

5 x 10 @ 37.5 kg*

*Sidste sæt var push press

B: Double Kettlebell Clean & Press
Droppet

C: Dødløft
5 @ 110 kg
5 @ 127.5 kg
10 @ 142.5 kg

E: Romænsk Dødløft
5 x 10 @ 80 kg

D: Kroc Rows
20 @ 38 kg
2 x 15 @ 42 kg
Udført til begge sider

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share