militærpres


anabol
 Share

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er meget normalt at blive øm i vingerne af at kører militærpress. Grundet til dette er at man spænder op i vingerne for at holde spændingen i løftet.

Prøv som et eksempel at at hold hænderne ud til siden lige som når du står i bundpostition med stangen i militær press. Prøv så at spænde i vingerne og du vil opleve at dine arme hæver sig lidt :)

Link to comment
Share on other sites

Jsc<< Nope, det tror jeg ikke! Det kan da godt være at Anabol også har fået doms i Serratus Anterior, men det er altså MEGET sandsynligt at han har fået Doms i vingerne. :)

Anabol<< M.Serratus Anterior er en muskel der sidder foran på ribbenene. Den bliver brugte i stort set alle pres øvelser, og er primært den muskel der holder skulderbladene ind til kroppen.

Ved en nerve læsion af den nerve der innevere m.serratus Anterior vil man få det man populær kalder englevinger. Dvs udstående skulderblade.

Link to comment
Share on other sites

OK jeg kan acceptere at latissimus fungerer som stabilisator af skulderleddet ved presøvelser, men at man skulle involvere den i en sådan grad, at det skulle forårsage DOMS, det tror jeg simpelthen ikke på.

Lidt praleinfo med de englevinger eller hva? ;)

Link to comment
Share on other sites

arhhh det er sgu småting eftersom jeg kørte den for 3 gang i mit liv her forleden pågrund af min ene skulder, som har været af led et par gange

men forleden kørte jeg militærpres 60 kg 10 rep ved godt det ikke er meget men den skal nok komme når jeg får ordentlig gang i den

Link to comment
Share on other sites

Det synes jeg da lyder ganske pænt.. JEg tror jeg ville falde død om hvis jeg skulle tage ti rep i stem. hehe.. (eller ti rep i noget som helst efterhånden)

Men jeg ligger på en 3-5 gentagelser med 80-85 kg for tiden.. Svinger meget alt efter hvad jeg har lavet dagene optil og hvor "klar" jeg er på dagen...

Link to comment
Share on other sites

Det er da en ganske udemærket vægt! Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor stor og massiv du er, men jeg ved ihvertfald at det kun er ganske få på MOL der kan kører militærpres med 100kg!

Jeg mener at Niels Stærkjær kørte rep med omkring 90kg dengang han trænede det! Ganske vidst bag nakken istedet for!

En gut som TJ kører vel normalt ikke med mere end 70-80kg i militærpres hvis det skal være med rep. så du kan roligt være glad for dine 60kg ;) Men derfor er det selvfølgelig iorden at ønske at blive stærkere i øvelsen :) Jeg har det på samme måde med militærpres! Men det er nu mere fordi at mit militærpres ligge så langt fra mit bænkpres at skulderen bliver en flaskehals for mit bænkpres <_<

Link to comment
Share on other sites

Mine rekorder i military press, ser således ud:

70 kg x 10 reps

80 kg x 7 reps

87,5 kg x 5 reps

92,5 kg x 3 reps

100 kg x 1 rep

Men det var fra dengang jeg ofte brugte den som hjælpeøvelse i mit WSB program. Nu bruger jeg den sjældent, så alle de rekorder kan jeg nok ikke klare p.t.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

uhhh har ikke haft coach på men jeg står op med en OL-stang og prøver på kun at bruge armene og altså ikke gå lidt ned i benene for derefter at skubbe den op sådan synes jeg nu ikke jeg laver dem

har du et link til push pres?

vil gerne lige se hvordan man udfører den

Link to comment
Share on other sites

Ps drenge før man er sej i military press skal man kunne stemme sin egen kropsvægt over hovedet man gange, ellers er man ikke sej

Jeg tror ikke Garry Frank kan presse hans kropsvægt over hovedet mange gange, og i og med at han er den person som har den største total i styrkeløft, så synes jeg egentlig at han er meget sej. Hvis ikke man er sej når man squatter 460 kg, bænker 320 kg og dødløfter 410 kg, så ved jeg ikke hvornår man er sej :devil:

Seriøst, så har det jo ligesom noget at gøre med hvad man træner for. Jeg træner ikke for overhead styrke lige p.t. og derfor kan man selvfølgelig ikke præstere så meget der.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share