militærpres


anabol
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Det betyder ikke at man er en taber! Bare dødløft og squat er stort er man også i klubben B)

Men at stemme tung vægt over hovedet, er uden tvivl meget blæret, det har george olsen vist dig ;)

Ps fed side træner Garry Frank egentlig WSB!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jsc> yep, han har taget dem i konkurrence. Men ikke i det vi kalder det anerkendte forbund, nemlig IPF. Men på den anden side, så er det meget få af de bedste amerikanere som stiller op i styrkeløft i IPF. Jeg vil mene, uanset forbund, så er Garry Frank den stærkeste mand i verden p.t. når det drejer sig om 1RM styrke.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hva napper du i MP anabol ?

og hvad napper alle andre....?

som man repper med, ikke 1rm self :)

3 sæt á 7-8 rep á 39 kilo. Og jeg troede, det var helt pænt :( Jeg gad godt vide, hvordan man kan træne ryg/lænd især op til at klare, at man slynger 100 kilo op over hovedet i strakt arm. :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Det kommer helt naturligt når man squatter og dødløfter 200+ kg vægte.

Didn't see that one comin' ;)

Men det vil så sige, der KAN opstå problemer i de nedre regioner, hvis man ikke kører de øvelser, du nævner, og alligevel fortsætter med at smække kilo på sin military. Ikke, at det sker i morgen, men jeg kan da godt forestille mig, jeg ku nå fx. 60 kilo engang i fremtiden - og jeg hverken skvatter eller dødløfter.

Link to comment
Share on other sites

Men det vil så sige, der KAN opstå problemer i de nedre regioner, hvis man ikke kører de øvelser, du nævner, og alligevel fortsætter med at smække kilo på sin military. Ikke, at det sker i morgen, men jeg kan da godt forestille mig, jeg ku nå fx. 60 kilo engang i fremtiden - og jeg hverken skvatter eller dødløfter.

Så må du jo i gang med det. Man kan ikke have et seriøst program, hvis man ikke squatter og dødløfter. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dødløft er faktisk korrekt udført meget skånsom for knæene. Så hvis man starter langsomt op, så skulle der ikke ske noget ved det.

Thomas << Ja, det har du nævnt en gang, jeg omtalte knæet. Men der er intet, der tyder på, at mit knæ kan holde til det. For at slutte cirklen med hensyn til mili pres: Jeg er nødt til at ha vægtstangen til at hvile på et stativ mellem sæt - i stedet for at ha den på gulvet. Det er for hårdt for knæet, hvis jeg går ned i knæ og løfter den op fra gulvet. Det er helt derude, vi er.

Derfor kan det selvfølgelig godt være, andre kan have glæde af squat eller dødløft i forb. m. genoptræning. Bare ikke i alle situationer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan vitterligt ikke forstå at noget knæproblem kan være så slemt at man ikke langsomt kan påbegynde træning med squat og dødløft. Jeg kender styrkeløftere som har overrevet begge patellasener, og som er kommet tilbage og har squattet over 400 kg. Der er folk som squatter, selvom de har haft alvorlige menisken og korsbåndsskader. Hvad er det helt konkret dit knæproblem går ud på ??

Det er selvfølgelig fair hvis du ikke har lyst til at lave dem. Men hvis du HAR lyst til at lave dem, så er jeg sikker på at du langsomt kan indsluse enten den ene eller begge 2, hvis du gør det rigtigt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Der er intet, jeg hellere ville end at gå i krig med de to øvelser. Ingen tvivl om det! Jeg har kun udsagnet fra min privatpraktiserende læge - og han manipulerede lidt rundt med knæleddet, konstaterede, at der ikke var mærkbar ujævnhed i leddets funktion, sagde: det er nok løberknæ - og så var det hjem med ordre om at stoppe enhver bentræning i mindst et par måneder. Nu er der gået lidt over 1½ måned, og jeg er sikker på, alle de løft, man trods alt har brug for benene til i et træningscenter, holder liv i overbelastningen. Overbelastningen er nok systematisk opbygget via meget hård spinning 4-6 gange pr uge over et lille års tid, hvor jeg bevidst undlod at tage hensyn til, at knæet sagde stop.

Min fornemmelse er, at jeg nok ikke har de stærkeste led i verden - sådan genetisk. Men det er en formodning. Som det er nu skal der bare en lillebitte forkert bevægelse ved gang på trapper - som ville være uproblematisk for alle andre - til for at mit knæ gør knuder. Så derfor er jeg meget varsom og opmærksom på at undgå træning, der involverer ben - lige med undtagelse af læg-maskinen, og det er jo næsten kun for syns skyld man bruger den.

Link to comment
Share on other sites

Er du helt sikker på, at du udfører squat og dødløft teknisk korrekt? Det er meget nemt at komme til at lade knæene pege indad både i squat og dødløft. Specielt hvis man ikke har den fornødne styrke i benene. Her er et citat fra min favoritskribent Dave Tate (efter Thomas J og Casey Butt naturligvis ;) ):

Secret #3: Spread the floor!

Spread the floor with your feet as you squat. Remember the wide stance? Well, you must also force your knees out hard during the entire motion and push out on the sides of your shoes while you squat. This keeps the tension in the hips where it should be. This is also why most squat shoes, tennis shoes, and cross trainers suck for squatting. The best shoes for squatting are Converse Chuck Taylor All Stars. The soles are flat and the side construction is rugged enough to push out against without a blowout or rolling over the sole.

Jeg har selv haft problemer med knæene hver eneste gang jeg begyndte at squatte, så jeg kan sagtens genkende din situation. Men i slutningen af sidste år lykkedes det mig at køre en 20 reps squat rutine i syv uger uden problemer. Det kunne skyldes en kombination af, at de relevante muskler efterhånden er blevet stærkere, og at min teknik måske også er ved at være på plads.

Så måske er svaret på dine knæproblemer med squat og dødløft, at du skal lave dem med ganske lette vægte og med meget stor omhyggelighed omkring en 100% korrekt teknik. Senere kan du så begynde at sætte mere vægt på, men teknikken skal på plads først.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har overbelastet dine knæsener, og derved har fået en mere eller mkindre kronisk irritation i dem, er der altså ikke andet for end at udføre de øvelser du kan lave uden at det gør ondt. Du kan prøve at eksperimentere med øvelser, hvor knæet aldrig kommer ud over foden og fokuser meget på at lade baller og baglår klare det meste af arbejdet.

Sådan kom jeg igennem sådan en periode. Det tog 1 1/2 år, og gik ikke helt over (det vil sige, at det er det nu ikke helt, men for praktiske formål er det) før jeg her for nyligt droppede at cykle 8 km i skole hver dag.

>>TJ et al.

Jeg kan love jer for, at der kan være grunde til ikke at køre de to kongeøvelser. Da mit springerknæ var værst KUNNE jeg ikke engang lave dødløft for de smerter de fremprovokerede, og jeg ved sku godt hvordan man dødløfter så man sparer knæet.

Det gode er så, at der sandsynligvis ikke er særligt mange grunde til at man for al fremtid ikke skulle kunne køre en eller to af dem. Men en gang imellem må man være tålmodig.

Link to comment
Share on other sites

jsc> jeg siger IKKE at der ikke kan være situationer hvor man ikke kan lave squat og dødløft. Jeg siger at næsten ligegyldig hvilken situation man befinder sig i, så er det muligt at komme tilbage til de 2 øvelser. Det kan godt være at mdk ikke kan lige nu, men jeg er sikker på at det kan blive en mulighed hvis han arbejder for det. Jeg tror ikke løsningen er at droppe alt bentræning som han gør nu. Jeg vil hellere anbefale at han laver alt det han kan uden smerte, og så med tiden prøver at se om han kan sluse squat og dødløft ind og starte dem forsigtigt op.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share