Hoosier's log


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Ja, d. 31. er en fredag.

Det lyder fint for mig, men hvad tid havde i forestillet jer? Jeg kan tidligst være derinde ved fem-tiden.

Tror i ikke der bliver godt med run på den fredag?

Hvis det bliver til noget den dag, så tror jeg, vi bestiller i forvejen, så vi slipper for at stå i kø. ;) Men der er nu ikke planlagt noget konkret endnu. Jeg kan heller ikke være der før tidligst 17, da jeg jo har time på DTU til kl. 16. <_<

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tak for i går det var hyggeligt :)

ps: det var da noget nøjagtigt målt med den cykeltur hehe..

I lige måde - ja, det var fedt! :kickass:

Min gamle cykelcomputer sagde stop, men Arne havde en ekstra, da en tyv var rendt med cykel + sender - så nu har jeg lånt computeren. ;)

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Løb den 11-10-03: :firebounce: :firebounce:

Kl. 15 i eftermiddags var det strålende solskin... :sun: men kunnne jeg finde ud af at komme ud at løbe på det tidspunkt? Næ nej, jeg skulle selvfølgelig vente til efter 21, hvor det helt sikkert var mørkt og fyldt med vandpytter... <_< :4slap:

Distance: 5.90 km

Tid: 31:39 :w00t:

Gns.puls: 153 bpm

Obs. max: 178 bpm :w00t:

Jamen, jamen, det gik jo super godt alligevel! Det bedste, jeg har løbet længe. :bigsmile: Og mon ikke, jeg kunne have skåret en smule af tiden, hvis jeg ikke havde skullet springe over ca. 100 vandpytter i mørke?! :unsure::tongue: Burde dog kunne komme under 30 min på den distance på et tidspunkt, men der er vist et stykke vej endnu... :blink:

Det bliver til 4x :banana:(af de store) for dagens overraskelse. :devil:

Tidligere på ugen skrev jeg jo i min ugeplan, at jeg ville styrketræne i dag... Jeg forsøgte så behændigt det meste af formiddagen at komme på en undskyldning for ikke at tage afsted, :tongue: så nu har jeg besluttet, at jeg starter Sheikos bænkpres cyklus på mandag (i en lettere modificeret udgave dog (ej, spøg til side, det var selvfølgelig ikke derfor - tror bare, min krop har godt af hvilen, før jeg starter på så omfattende et program :)) - fx kan det godt være, at jeg ikke altid når alle fem træningspas på en uge, og squat og dødløft er selvsagt - i hvert fald foreløbigt - skiftet ud med anden bentræning pga. mine problemer med lænden. Og så har jeg tænkt mig at tilføje DB rows, hammercurls eller chin-ups samt mavetræning, hvor jeg synes, det passer ind/hvor jeg har energi til det. Desuden vælger jeg at køre seated db shoulder press i stedet for behind the neck press, og incline bænkpres bliver med håndvægte... og det kan sagtens være, der kommer flere ændringer hen ad vejen, som jeg prøver mig frem). :w00t: Glæder mig for vildt! :devil: Skal forhåbentlig snart få banket det bænk-max op på 50 kg. :devil::devil::devil:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Sejt du starter på sheiko  :devil:  :4thumbup:
fx kan det godt være, at jeg ikke altid når alle fire træningspas på en uge

Er den ikke få fem dage om ugen?

Mon ikke du skulle smide lidt laterals ind også?

Resten lyder fornuftigt. :)

:wave:

Nå jo! :4slap: Sidder endda med programmet printet ud - kan bare ikke tælle (retter det lige i mit første indlæg)... :tongue:

Vil overveje det med laterals... det er jo ikke ligefrem min yndlingsøvelse - synes aldrig, jeg har fået det rette "feel" for øvelsen, og jeg går heller ikke rigtig frem i den. Men hvis jeg aldrig træner den...

Link to comment
Share on other sites

Såfremt du har problemer med lænden kan one-arm rows være et skidt valg pga, at den kan give et lille vrid i ryggen.

Okay. :blink: Vil du mene, det godt kan være et problem, selvom jeg ikke mærker noget til det, mens jeg kører øvelsen?

Hvad ville du evt. foreslå i stedet? Jeg er ikke specielt vild med BB rows... :unsure:

Ang. mine lændeproblemer: I torsdags prøvede jeg squat igen efter et par ugers pause, og med 20 kg gik det meget godt, men allerede på anden rep med 30 kg begyndte det at gøre ondt, så jeg standsede selvfølgelig straks. I dag kan jeg intet mærke til lænden, men jeg skal nok ikke liiiige styrte ud at squatte alligevel. :tongue: Tror oprindeligt, mine lændeproblemer stammer tilbage fra et skidt dødløft for en måneds tid siden - det føles lidt som en forstrækning af en art, men nu har jeg ikke så meget forstand på det... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Såfremt du ikke mærker noget til det, syntes jeg du skal fortsætte med one-arm rows for det er jo en fin øvelse for ryggen. Desuden bør du nok begynde, at træne lidt rumænsk DL og/eller good mornings, så snart du er ovenpå efter skaden. De giver lænden et godt fundament, som gør at skaderne ikke opstår så let. :)

Skader i ryggen er iøvrigt noget lort, idet de påvirker det meste af ens øvrige træning. Jeg døjer selv med en fibersprængning i den venstre lat for tiden. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Såfremt du ikke mærker noget til det, syntes jeg du skal fortsætte med one-arm rows for det er jo en fin øvelse for ryggen. Desuden bør du nok begynde, at træne lidt rumænsk DL og/eller good mornings, så snart du er ovenpå efter skaden. De giver lænden et godt fundament, som gør at skaderne ikke opstår så let. :)

Skader i ryggen er iøvrigt noget lort, idet de påvirker det meste af ens øvrige træning. Jeg døjer selv med en fibersprængning i den venstre lat for tiden. :angry:

Så vil jeg fortsætte med db rows - men være opmærksom på, om det giver problemer. Tak for responsen i øvrigt. :bigsmile:

Jeg glææææder mig til at komme igang med goodmornings og rumænsk dl igen - det er nogle fede øvelser. B)

God bedring med din skade, Squatfather. :)

Nogle trækøvelser med mulighed for støtte foran kunne nok egne sig her. Typisk burde man nok kunne finde en maskine til dette, og i mangel af bedre er det vel at foretrække.

Ja, det er vel også værd at overveje... Vil lige lægge mærke til, hvordan db rows føles, næste gang jeg kører den... og i værste fald så ty til en maskine.

Link to comment
Share on other sites

Har du mulighed for - og lyst til  :) - chest-supported barbell row, så må den da være skånsom for lænden? link

Vi har desværre ikke en cambered bar i SATS, men man kunne sikkert også lave noget lignende med db's?! :unsure: Jeg vil tænke lidt over det og forsøge mig frem.

Tak for de gode inputs allesammen. :)

-------------------------------------------------------

Spinning den 12-10-03:

Spinning III med Ulrich Lauridsen (vikar). Arne er desværre blev syg (god bedring, Arne :doctor:) og Spock var også forhindret. Desuden var det tydeligt at se på antallet af deltagere, at det ikke var Chris, der kørte i dag - normalt er der næsten fyldt, i dag var godt og vel halvdelen af cyklerne vel optaget... (Tjekkede selvfølgelig planen efter timen - der står ikke nogen vikar på til udholdenhedstimen i morgen :)).

Tid: 55:21 (incl. opvarmning og ca. 30 sek. nedkøling)

Gns.puls: 160 bpm (ret højt, synes jeg, taget i betragtning af, at pulsen ikke nåede over 160 bpm de første 12 minutter :blink:)

Timen i dag var ikke lige min kop the, og da jeg desuden fik mavepine ret kort inde i timen, var det bestemt ikke den bedste time nogensinde. :( Karakteren kan dog lige snige sig op på 3x :banana:, for forholdene taget i betragtning, kørte jeg okay, og det var nu dejligt svedigt. ;) Derefter et velfortjent bad... mmmmhhh..... :angel:

Argghhh... glemte at notere, at jeg før spinningtimen tog:

Reverse hypers:

20/20

Arnes mavemaskine:

12/12@40kg + 8/8@45kg + 12/12@40kg

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 13-10-03: :pumpin:

Sheiko bp, uge 1, dag 1:

Bænkpres: (vægt iflg. prg. i parentes)

50 %: [email protected] (20 kg)

60 %: [email protected] (24 kg)

70 %: 3/[email protected] (28 kg) (ca. 1 min ml. sæt)

80 %: 3/3/3/3/[email protected] (32 kg) (ca. 1.5 min ml. sæt, sidste to sæt med pause på brystet)

Arnes mavemaskine:

12/12@40kg + 8/8/8/8@45kg + 12/12@40kg

Reverse hypers:

20/20

Saxon sidebend:

8/8/8@5kg skive

Bænkpres: (ca. 25 min efter afslutning af første bp-pas)

55 %: [email protected] (22 kg)

65 %: [email protected] (26 kg)

75 %: 4/4/4/[email protected] (30 kg) (ca. 1 min ml. sæt; skal huske på ikke at "stritte" så meget med albuerne)

Derefter videre til:

Spinning den 13-10-03: :bike:

Udholdenhed med Chris MacDonald. :thumbwink: Både Arne og Spock var desværre forhindret i at deltage i timen - ærgerligt, for I gik glip af alletiders time, guys!

Tid: 1:12:13 (incl. opvarmning + ca. 40 sek af nedkølingen)

Gns.puls: 161 bpm

At sige, at det var hårdt, ville vist være en underdrivelse! :4whip: De sidste 15 minutter blev kørt udelukkende på viljen :dead: - men hold kæft, hvor var det bare fedt!!! Findes der noget bedre?!? :w00t:

Og når timen så afsluttes med, at Chris gør reklame for Arnes fremragende artikel her på MOL, ja, så kan det da ikke blive til andet end :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: som samlet karakter for dagens træning. :devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning den 14-10-03:

Opvarmning: 5 min crosstrainer, niveau 5

Sheiko bp, uge 1, dag 2 + det løse:

Incline db bp:

4/4/4/4/4/4/4@12kg (PR - men har nu heller aldrig forsøgt med de 12 kg før :tongue:)

Dips:

6/6/6/6/6@-20kg (troede, jeg måtte stoppe efter andet sæt, da venstre albue gav lyd fra sig :( - men så foreslog Mette, at jeg ændrede på håndstillingen, og det hjalp gevaldigt - tak Mette! :thumbwink:)

DB row:

(2x)8/8@18kg (mærkede heldigvis ikke noget til lænden her, så jeg tror bare, jeg fortsætter med denne øvelse, som jeg er ret glad for for tiden :bigsmile:)

Pull-down:

12/12@30kg

Reverse hypers:

20/20

Standing db hammercurls:

12/8/8@8kg + 8@6kg + 8@5kg + 6@7kg (blev først ledige her ;)) + 30@4kg + 30@3kg + 50@2kg (nærmest cardio :blink:) - fik ikke kørt det helt, som det skulle (dvs. helt uden pauser), men nu er jeg jo også hammercurl novice :rolleyes:, så dette er vel at betragte som generalprøven...

Hmmm.... det er sørme længe siden, jeg er kommet så hurtigt gennem en styrketræningssession, og det var endda inklusiv en moderat mængde kæbe med Arne og b_skaal. :blink: 3x :banana: for den træning. :)

Link to comment
Share on other sites

Løb den 15-10-03: :firebounce: :firebounce: :firebounce:

Distance: 5.90 km

Tid: 30:46 :devil: (hvis ikke det er PR, så er det i hvert fald tæt på! :w00t:)

Gns.puls: Tja, havde vist ikke fået sat bæltet rigtigt, for på et tidspunkt var pulsen 00 (! :blink:), og til slut var den oppe på 225 bpm, og gennemsnittet endte iflg. uret på 185 bpm - hmm... næppe - 185 bpm er noget nær det højeste, jeg nogensinde har haft min puls oppe på...

Den første lille kilometer var benene lidt som gelé, men så skal jeg lige love for, der kom gang i dem! Ved ikke rigtig, hvad der gik "galt"?!? :4jumpy:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: for den - den sidste fordi, jeg har efterårsferie. :tongue:

Hmmm... overtræt??? I THINK SO!!! (Har sovet elendigt de sidste par nætter... <_<)

I dag skulle den egentlig have stået på onsdagsbænk, men det bliver torsdagsbænk i stedet, da jeg så kan træne med Arne og b_skaal. :bigsmile: Arne og Mette, jeg skal nok forsøge at være tilbage til "normal" i morgen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share