Bend over rowing


Tolle
 Share

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du kom faktisk først to gange!!! ØVS

Det var lige de sidste 10 poster eller sårn jeg savnede, takker.

Og lige for at på tingene på plads, så var det en instruktør Anders, der spurgte, og ikke en løfterselvjern Anders. Nåja, jeg hedder forresten Anders.

Og nu har jeg gjort mig skyldig i trådkapring, konservatisme og sort/hvidt opdele for meget.

:banana::banana::banana::banana::smilerock::sneaky2: :mandance:

Jeg æælsker bare de der smileys

Link to comment
Share on other sites

ic: Jeg sagde netop, at manden bruger ryggen og meget lidt hofte under rowing, hvor jeg har set andre, som stort set kun laver bevægelsen i hoften.

Hvis man bruger hoften meget i øvelsen, så giver den jo ikke særlig meget til vingerne.

Derimod giver ryg-bøje-metoden en del mere til vingerne, end hvis man sidder med ret ryg.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan huske i mine unge instruktørdage rettede på to bodybuildere da de kørte cabel Rows på samme måde som manden på klippet! Det blev vildt fornærmede og hørte ikke en disse af hvad jeg sagde!

Selvom at jeg ikke selv er foretaler for strict udførte øvelser, så mener jeg at man sagtens kan få et optimalt stræk i øvelsen ved at flektere i hoften og IKKE runde i ryggen.

Jeg har aldrig selv kørt cabel Rows med fuldstændig ret og statisk rygholdning. Cabel Rows er efter min overbevisning bedst med en hvis dynamik i torso!

Link to comment
Share on other sites

for mig buer han altså over hele ryggen... jeg havde håbet at nogle af de mere lægelige-fysioterapeutiske-kiropraktiske typer kunne se på det med deres respektive faglige briller på, for jeg er stdig forvirret. Manden bruger en bevægelse, som vi har fået tudet ørerene fulde af i de sidste 30 år er usund, som træning!! Jeg fatter det ikke..... :confused2:  :confused2:  :confused2:  :confused2:

Jeg fandt lige endnu en backkiller på exrx - mener jeg..... tager jeg fejl?

BBStraightLegDeadlift.gif

Incognito: exrx's forklaring på fleksionen af rygsøjlen

lumbar flexion

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share