Tilbage i sadlen - med ben lavet af glas og usselhed


Schroinx
 Share

Recommended Posts

26/5 Squatdag

Roning: 5@1220
Chins: 5555 glemte de sidste to sæt
Ankelmob: Tjek
Single leg squat: 7xkv 4x5x20
Bænkpres: 4x6x70
Mave/hofteøv: 4x10
Inverted rows: 4x4
Hofte v: 4x15
Farmer: -
Prowler: 4x30mx50
Efter en dårlig start blev det et stærkt pas. Bare ikke i bp. Det er godt nok ikke en paradeøvelse og jeg syntes at der er langt op til at lave den med kropsvægt, som pt ligger på 100 kg.
Fik forsøgt lidt med noget prowl. Havde lidt problemer med stå fast med flere kg på. Gad vide hvad der er optimalt?
Svedte som en gris.
Thises vanillaskyr skal man åbenbart undgå med 11% sukker. Cheasy er nede på 4%, så har købt en bøtte som jeg vil forsøge mig med, så jeg kan komme tilbage til en morgenmad uden brød og kun lidt gryn. Allerede i dag havde det det resultat at jeg ikke følte mig så oppustet. Sidste år havde jeg en lang periode hvor at jeg lå fornuftigt med vægten omkring 100 kg og der spiste jeg skyr til morgenmad. Det eneste jeg har skiftet ud i kosten siden jul, er at jeg gik over til rugtoast til morgenmad og lignende i januar. Og så bager jeg indimellem hvede-surdejsbrød. Jeg kørte død i skyr naturel. Jeg har ikke tjekket vægten, men ligger nok på 102 eller deromkring og det føles som om det hele har sat sig på maven.... Måske skal jeg til at gøre en lille ekstra indsats og igen have fokus på kosten. Jeg må se om jeg kan huske at lave en kontrolvejning en dag.
Link to comment
Share on other sites

Cheasys vanillesky er det rene slik.

Jøsses, hvor er jeg kommet til at tømme mange bøtter i de sene aftentimer eller når jeg er vågnet klokken 3 med en sulten mave :blush:

Det er også super godt :-) Nu har jeg fået prøvet det af :-)

Link to comment
Share on other sites

29/5 Dødløftdag

Sjipning: 5:00
Mobiliy ankel: Tjek
Chins: 5555+55
Dødløft: 6x110 6x120 6x120 6x120
Single leg calf raises: 4x8
Lounges: 2x30mx24kb
Dips: 6666
Mili: 4x7x40
Inverted ring rows: 4x5
Jeg er ved at blive bedre til at sjippe. Yay! 6x5 i chins og også ok i dl. Alt i alt en god dag. Men det er godt nok blevet sommer eller luftfugtigheden er, for nu er jeg begyndt at svede for alvor. Så første træning i bar overkrop!
Jeg bøvler stadigvæk lidt med morgenmaden. Den lokale har noget græsk yogurt med 2g fedt, 8,7g protein og 5,7g kulhydrat. Thises vanilje har 0,2g fedt 11g protein og 11g kulhydrater, og Cheasy ligger på 0,2g fedt 9,7g protein og 4g kulhydrater. Jeg har købt den græske for at se hvordan det smager. Måske skal jeg bare veksle indimellem, så jeg ikke går kold i det igen :-)
Link to comment
Share on other sites

31/3 Color Run 4k med Runaar

Lidt pebret til 250 bobs, men super skægt. Man fik en tshirt og en pose farvepulver og så var der ellers farver og striber over det hele. Det gik ikke helt af i vask :-D Super dejlig dag. Havde vejret været lidt bedre og et par øl, havde den siddet lige i skabet.

Ugen lander på respektable 27k.

https://www.strava.com/activities/315476102

Link to comment
Share on other sites

1/6 Squatdag

Roning: 5@1260
Chins: 5555+55
Ankelmob: Tjek
Single leg squat: 5x10xkv
Bænkpres: 4x7x70
Mave/hofteøv: 4x10
Inverted rows: 4x5
Hofte v: 4x15
Farmer: 4x 2x40kb x40m
Prowler: -
Chins er klart blevet bedre. Jeg tror at den forskel jeg har mærket her i foråret, er at når jag har bidt alle tænder sammen og hele kroppen er fokuseret på at trække og lidt hjulpet af lidt moment i benene og når jeg skulle nedaf har jeg bare sluppet, så har jeg kunne udføre chins i starten. Efter at styrken er kommet til og jeg har fokuseret på den eksentriske fase, samt teknik er det blevet væsentligt bedre. Der er større kvalitet i øvelsen og den udføres med vægten under kontrol og helst så jeg er oppe at røre barren med brystet og stive ben. Første mål være at lave alle 6x5 med god teknik inden at jeg går videre til 5x6.
Jeg tager vægten af split squat i et par uger for at få venstre side mere med. Uden vægt kan jeg fokusere mere på kvaliteten og teknik, samt eksplosivitet, så jeg får mere fyring i særligt venstre side, uden at højre forsøger at hjælpe for meget.
Farmer er ikke dumt og bestemt noget jeg vil gøre lidt mere i.
Lidt hoste.
Som man kan se på mine sets, så går det fremad igen. Jeg får lavet alle øvelser og gennemført alle set, samt er blevet bedre til at komme afsted og når jeg er afsted, så får jeg lavet hele programmet for den dag. Det er godt at se at der igen er overskud på motivationskontoen og styrken vokser. :wub:
Link to comment
Share on other sites

3/5 Dødløftdag

Sjipning: 5:00
Mobiliy ankel: Tjek
Chins: 5555+55
Dødløft: 8x70 4x6x120
Single leg calf raises: 4x8
Lounges: 4x30m x20bb
Dips: 6666
Mili: 4x7x40
Inverted ring rows: 4x5
4x6x120 er rekord i dl, så god dag :-) Men kvaliteten i sidste set var tvivlsom. Det var i det hele taget en god træning, selvom at jeg blev lidt træt til sidst. Jeg har stadigvæk lidt fokus på den eksentriske fase og koncentrerer mig om ikke bare at lade vægten falde, både chins, dips, dl, mili mm. Selvom at vægten ikke går så meget op, så gør teknikken og det er sq meget positivt.
//
Link to comment
Share on other sites

3/6 Onsdag med Runaaa

Fik en dårlig start. Kom forbi et uheld på vejen hjem og måtte ud og give en hånd. Det giver lige et adrenalinkick, som tog lidt energi fra løbeturen. Eller sådan føles det. Hård tur. 6k i pace 5:56/hr175.

Træningsloggen viser 96 km løb over de sidste 30 dage. Så må hellere komme ud og løbe 10k i morgen så jeg kan holde det ved lige.

https://www.strava.com/activities/317532601

Link to comment
Share on other sites

4/6 L&L

12k i pace 8:05 HR 142

105k over de sidste 30 dage. :banana::banana::banana:

Der er ikke noget godt ved min form der her dage. Den er faktisk lidt efter hvad den var for en måned eller to siden. Men det vigtige er ikke det som er, men det som ikke er. Det som ikke er, er skader - ingen knæproblemer og det er sjældent at jeg mærker noget til den nedfaldne forfod. Med en mængde på 105km er det ganske anstændigt, så jeg vil prøve at se om jeg kan holde det hen over sommeren og der burde være mulighed for at forbedre grundformen med den mængde rolige km.

https://www.strava.com/activities/318211700

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

6/6 Street Coffee Run 6k

Socialt med nogle runaars. Pga en sommerforkølelse droppede jeg træningen i fredags og løbet i går var præget af at jeg var otrivindopet. Efter 1,7km ligger jeg pænt med puls 180 og defter ligger pulsen mellem 180 og 188 ud til de 6 km - min maxpuls er 196. Det går godt starten og jeg lægger ud med lidt hurtigere km. Jeg blev ramt af varmen og havde nok givet mig lidt for meget, da jeg runder 4 km, så den bliver ikke alt for hurtig, men jeg kommer lidt igen.

På trods af en flad rute bliver det kun til pace 5:35, men mon ikke forkølelsen har kostet et par pulsslag eller fem. HR 176/190.

Hyggelig dag i det gode vejr og et godt race. Til Street Coffee er der inge øko raw muslibarer eller klidevand, men kaffe og en croissant inden, og så øl pølser bagefter. Det er så meget mere mig.

https://www.strava.com/activities/319512449

Link to comment
Share on other sites

8/6 Squatdag


Roning: 5@1260

Chins: 4554

Ankelmob: Tjek

Single leg squat: 4x10xkv

Bænkpres: 4x7x70

Mave/hofteøv: -

Inverted rows: -

Hofte v: -

Farmer: -

Prowler: -


Det var ikke sjovt i dag, så skar ned til der bare minimum og daffede hjem.


Jeg fortryder godt nok at jeg har spilt så meget tid på et bens-squat med vægtstang, når jeg i stedet burde have lavet dem med kropsvægt og fokuseret på teknik. Det surt og hedde Kurt. Men forfra det går og mon ikke at det har hjulpet lidt alligevel. Men jeg kunne helt klart have fået mere ud af at tage udgangspunkt i min styrke og ikke mit ego dengang. Det er prisen for at være en idiot og autodidakt styrketrænings tosse.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

12/6 Dødløftdag

Sjipning: 5:00 roning
Mobiliy ankel: Tjek
Chins: 5553
Dødløft: 8x70 4x6x120
Single leg calf raises: -
Lounges: -
Dips: 6666
Mili: -
Inverted ring rows: -
//
Dårlig dag og jeg er alligevel på vej på North Side. Vi ses i solen :-)
Link to comment
Share on other sites

17/6 Squatdag:

Roning: 5@1240
Chins: 5554+55
Ankelmob: Tjek
Single leg squat: 4x10 xkv
Bænkpres: 4x6x70
Mave/hofteøv: 4x10
Inverted rows: -
Hofte v:
Farmer:
Prowler: -
På den igen efter NS15. For mange mennesker. Blev forstyrret af den smukkeste chokoladefarvede kvinde som lavede good-mornings lige foran mig :shades:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share