/Niels, hvornår kommer de 300 i bænk?


Squatfather
 Share

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Var det lørdag eller søndag?
Lørdag
Niels, hvad er din total? Hvordan kan et menneske komme til at bænke 300 kilo? Hvad er din hemmelighed? Kunne du tage 150, da du startede med at træne? Spiser du 12 kilo kød om dagen?

877,5kg

Tålmodighed

Nope, 100kg efter 8 ugers træning, kropsvægt 78kg for godt 20 år siden

Nope, spiste normalt; jeg bænkede 250 før jeg startede på proteinpulver

Link to comment
Share on other sites

/Niels<< Jeg har ikke den store forstand på styrkeløft, men jeg sad lige og tænkte lidt. Når du forsøger med 285, 292,5 og 300 svarer det til at jeg skulle forsøge med 105, 107,5 og 110. Men hvis jeg gjorde det, så ville jeg være brændt af inden jeg nåede at prøve kræfter med de 110! Mister du virkelig ingen styrke ved først at prøve med 285 og 292,5? :huh:

-Og så håber jeg virkelig, at det lykkes for dig. :)

300kg det er sgu kewl B)

Link to comment
Share on other sites

Niels hvad spiser du egentlig i løbet af en dag?
Jeg har lavet lidt kostanalyse sammen med Team Danmark og jeg ligger på ca. 15000KJ om dagen.

Protein er ca. 250g om dagen. Meget af dette kom fra kød som gjorde at mit indtag af mættede fedtstoffer blev for højt, så det er jeg ved at ændre. Ellers spiser jeg normalt.

Mister du virkelig ingen styrke ved først at prøve med 285 og 292,5?

Det håber jeg ikke B)

Man kan ikke sammenligne procenttal når der er så stor forskel på antal løftede kilo.

285 skal helst være meget lette og flyve op selvom det er 95%

Edited by /Niels
Link to comment
Share on other sites

Prøv at se de lortespottere, de står 1 meter fra stangen og er overhovedet ikke klar. Nogenlunde det samme er også sket for én fra min klub, jeg så det ikke, men jeg tvivler på det var lige så sindssygt som det der, jeg tror Mark der er godt træt i ansigtet efter den omgang der :|

Link to comment
Share on other sites

Må man spørge hvor meget danmarksrekordindehaveren i bænkpres har taget under træning og og hvordan han træner i almindelighed? Og hvor meget vejer du, mester Stærkjær?

Jeg maxer kun til konkurrence, så mine træningsløft er altid lettere. Jeg løftede 285kg i sidste weekend.

Min træning er 3-4 gange bænk om ugen, ikke specielt tungt eller hårdt men eksplosivt.

Jeg vejer 160-165kg

Link to comment
Share on other sites

Mark Farentelli taber stangen i bænkpres

av av av

Lidt skidt kameraføring, men ok det er måske ikke noget man har LYST til at se.

For godt et halvt år siden var der en i centret, der ikke fik racket den ene ende af stangen ordentlig (uden spottere). Jeg vil skyde på der var 90-110 kilo på stangen (det var ikke lige det man kiggede mest efter). Han brækkede vist den ene skulder og det tog mindst 3-4 mdr før han var tilbage igen.

Link to comment
Share on other sites

Bare lige én ting til.... hvad har du at sige om alle de her programmer, Sheiko, Hatfield, WSB osv.? Hvad har virket for dig?

Jeg har nu aldrig kørt nogle af de nævnte programmer. De første 10 år var det diverse splitprogrammer fra diverse amerikanske muskelblade. Da det ikke virkede specielt godt ændrede jeg den ene faktor som havde været konstant - træningsfrekvensen. Jeg var ned på 36 timer imellem hver omgang bænkpres, men endte på 4 gange om ugen. Virker fint hvis man er lidt doven som jeg, og ikke presser sig specielt meget.

Link to comment
Share on other sites

/Niels jeg tænkte på: De seriøse spørgsmål:

Hvad er din max uden bænkpres-trøje?

Tester du nogensinde max uden bænkpres-trøje?

Træner du med bænkpres-trøje? Altid, for det meste, nogengange eller aldrig?

De useriøse spørgsmål (Jeg ved du har humor ;) ):

Har du (eller andre styrkeløftere) nogensinde haft en bænkpres-trøje på i byen? -Hvis ja: Scorer sådan en fætter? :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share