Spocks logbog


Spock
 Share

Recommended Posts

Tirsdag d. 15. april 2003

Ryg:

- Chinups, bredt, fortil: 2x8xmig, 1x6xmig

- Cable rowing: 10x60, 10x65, 8x70, 8x75, 6x80

- Reverse cable pulldown: 10x60, 10x70, 10x80

- Cable øvelse, umulig at forklare :) 3x10

- Hyperextensions

Biceps:

- Stående BB curl: 10x30, 10x35, 6x40kg

- Stående DB curl: 3x8x16kg

Mave:

- Diverse mave

Cardio:

- 20 minutters løb

Kommentar:

- Chinups er definately min nye favorit-øvelse. Damn hvor går det godt i rygstykkerne, og jeg er alligevel bedre end jeg troede til den.

Har tabt mig en del i vægt, det er muligvis lidt bekymrende, men tror det mest er fedttab. Vægten sagde 76 kg efter træningen, og det er det laveste jeg har haft i over 10 år. Men det er for lidt, jeg ligner nærmest en straffe-fange efterhånden...:w00t:

Det skyldes dels den stabile træning, men mere vigtigt: jeg har tidligere været den helt store ædedolk (læs: eksempelvis 7 store shawarmaer på Nørrebrogade :devil::devil::devil: ) men har skåret ned på grov-æderiet. Det har givet resultater med det samme.

Samtidig har jeg skåret en del ned på kulhydraterne (specielt pasta) og også det har givet utroligt hurtige resultater.

Samtidig er jeg stærkere i de fleste øvelser end nogensinde før :devil:

Efter at jeg er begyndt at køre tunge mave-øvelser kan jeg godt mærke at jeg ikke kan køre det hver eneste dag - maven er simpelthen ikke restitueret nok. Så jeg overvejer at køre tungt/få reps og let/mange reps på skift.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 775
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdag d. 17. april 2003

Skærtorsdag, havde ikke sovet mere end 1 time i nat, da jeg var i byen onsdag aften.. puuuha, det er hårdt at holde påske :)

Skulder:

- Standing BB press: 12x30, 10x35, 10x40, 8x45, 6x50kg

- Standing BB military: 10x30, 10x35, 8x40kg

- Standing laterals: 10x10, 3x10x12kg

- Bend over skulder-øvelse: 3x10x8kg

Ben:

- Squat: 10x50, 10x60, 2x10x70kg

- Englehop m. squat stang: 2x10x30kg

- Spring m. squat stang: 2x20x20kg

- Dødløft eksplosiv til skulder: 3x10x30kg

- Leg extensions: 10x70, 10x80, 10x90kg

Mave:

- Let, mange reps i dag...

Cardio:

- Ingen cardio, var helt død pga for lidt søvn... :chicken::chicken:

Link to comment
Share on other sites

Det er sku da flot at du overhovedet kommer op og træne! :kj:

- Englehop m. squat stang: 2x10x30kg

- Spring m. squat stang: 2x20x20kg

Er det ikke meget hårdt for benene?? Det ser vildt ud de gange jeg har set nogen gøre det!

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

>> TOLLE: Hejsa, jo, de er ret hårde for benene. Jeg passer også meget på. Specielt skal man ikke lande med strakte ben :)

Men jeg synes forskellige eksplosive benøvelser giver rigtigt godt, og det er dejligt at man også bliver totalt forpustet af dem. Det VAR sgu hårdt at komme derop :-)

Lørdag d. 18. april 2003

Bryst:

- DB incline: 10x24, 10x28, 8x32, 6x32 (gik død)

- DB Flying: 3x10x18kg

- Pullover: 3x10x34kg

- Lever dec pec: 3x10x60kg

Triceps:

- Stående press ned (øh) 4x10x30kg

- Enarms bag nakken: 10x10, 2x10x12kg

- Triceps extensions, enarms, 3x10x9kg

Mave:

- tung mavetræning

Cardio:

CII, gennemsnit 1.51/500m i 15 mins

Udstrækning:

- jeg lærer aldrig at komme i split og spagat. Kan næsten men mangler altid det sidste... dammit... nå, det kommer nok en dag..

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 19. april 2003

Ryg:

- Chins, bredt, fortil: 4x6xmig

- 1-arms DB rowing: 4x10x32kg

- BB rowing: 12x20, 2x10x30kg (min første gang, skulle lære teknikken)

- Cable pulldown, omvendt, smalt: 10x60, 10x70, 10x80kg

- Hyperextensions 2x15 (+ 10 kg)

Biceps:

- BB curl: 10x30kg, 3x10x35kg

- DB curl: 3x10x16kg

- DB hammer: 2x10x10kg (har for sindssygt ondt i højre arm når jeg kører den, derfor lave vægt)

Mave:

- god mavetræning :unsure:

Cardio:

15 minutters løb

Kommentar:

- prøvede at køre BB rowing, det virker som en god øvelse. Men så prøvede jeg at køre samme, blot med håndvægte, og det forekommer mig at man kan få en langt større ROM med håndvægte? Anyway, god øvelse, jeg skal lige have teknikken på plads så jeg ikke smadrer lænden.

Tid til påskefrokost!!! SKÅL!! :devil::devil::devil::devil:

Vægt: 75,8 kg - laveste i over 12 år, siden jeg startede styrketræning (er selvfølgelig langt stærkere nu end dengang). Ved sgu ikke hvad der går galt, kilo'ene rasler af mig, jeg er meget meget bange for at det begynder at gå ud over styrken snart, for der er faktisk ikke mere fedt at tabe mere... men lige nu er jeg stærkere i de fleste øvelser end nogensinde. Go figure... :w00t:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 20 april 2003

MEGA tømmermænd. Rettere sagt: er stadig enormt stiv i skrivende stund. Hvis jeg bliver lukket ind i Parken idag på trods af min promille, stiger min respekt for dem med 0.0001% :lol:

Jeg bliver seriøst standset af promille-maskinen i indgangen... :o

Efter påskefrokost og 17 hele med alt muligt, ufattelige mængder snaps mm vil det være et vidunder hvis jeg får bevæget mit store lukuslegeme noget sted idag, andet end måske ud i stuen til noget Formel-1 (samt noget take-away thai). Jeg taler om mad, iøvrigt... :unsure:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 20. april 2003

Skulder:

- DB press: 10x20, 10x22, 10x24, 6x26kg

- DB Arnold: 3x10x18kg (gik let!)

- DB laterals: 10x10, 10x12, 2x6x16kg (14 kg var udlånt, 16 var for tunge)

- DB foroverbøjet bagover 3x10x9kg

Ben:

- Squat, explosiv: 10x50, 10x60, 2x10x70kg

- Spring, squatstang, 2x10x30kg

- Spring, skiftevis h/v ben forrest: 2x20x20kg

- Leg extensions, maskine: 10x70, 10x80, 10x90, 10x100kg (PR :devil: )

- Leg curl: 3x10x30kg ( :retard: )

Mave:

- God mavetræning

CII:

- 15 mins stille og roligt

Kommentar:

- gik fint, specielt i forhold til at jeg kom hjem kl. 4 i nat med et ordentligt hovede på :retard:

Link to comment
Share on other sites

- Leg curl: 3x10x30kg
Det er lying leg curl, ikke? Synes du, den er bedre end seated leg curl? (Jeg kan bedst lide seated, for der kan jeg tage mange flere kg :rolleyes: )

Hvornår var du egentlig derude? Jeg var der fra lidt i 14 til 15.45, men jeg synes ikke, jeg så dig?! Der var ellers ikke særlig mange mennesker deroppe i dag. :)

- Leg extensions, maskine: 10x70, 10x80, 10x90, 10x100kg (PR  )

Øv, det vil jeg også kunne. (Kan i øjeblikket tage 10x50 kg, så der går nok liiiiige et stykke tid... :rolleyes: )

Var forresten inde i DAV-arkivet for at prøve at finde ud af, hvad du hedder. Er din adresse opdateret derinde? For så er der vist kun en mulighed for, hvem du kan være. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Update

Jeg er kommet i tvivl om det 100kg forsøg - det afhænger nemlig af vægten af bp stangen i Parken (Form- og Fittelit). Jeg regner med 10 kg - er der nogen der ved hvor meget den vejer?? Ikke 9 kg, vel? Sig det ikke!

Jeg regner det også for 10 kg. Valdemar fortalte mig det engang - det var vist egentlig ti-komma-et-eller-andet.... men jeg er ikke sikker. :unsure:

kom hjem kl. 4 i nat med et ordentligt hovede på

Imponerende, at du overhovedet kom ud at træne i dag. :respekt: Ikke så underligt, at du taber dig med al den træning. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Påske-mandag d. 21. april 2003

Påskespinning: 90 minutter ( :devil::devil::devil: )

Derefter:

Bryst:

- BP: 10x50, 10x60, 10x70, 2x10x80kg

- DB Incline flying: 2x10x18, 10x20kg

- DB Pullover: 10x34, 2x10x36kg

Triceps:

- Cable pressdown: 3x10x30kg

- 1-arms extensions: 3x10x12kg

- Anden DB øvelse-kan-ikke-navnet 3x10x9kg

Kommentar:

- Ahhhhhhhhh - kom op til 90 mins påske-spinning 3 kl. 09.45 - herligt. Troede det ikke for muligt :devil:

Vægten stabil omkring de 75-76kg, men skulle da gerne kravle en smule op mod de 80 igen snart

>> Hoosier:

Ved ikke rigtigt om jeg står i DAV med den rigtige adresse, men jeg hedder Lars og gik i Z på AGS og blev student i 1988 :bigsmile:

Igår, søndag, trænede jeg fra 11-13, sammen med een af mine venner som jeg havde med på gæste-kort. Skulle nå hjem til drenge-eftermiddag: først formel-1 kl. 14, og derefter Farum-Brøndby.... en rigtig drenge-dag med pizza og cola. For sjældent det sker efterhånden.

Tak for info omkring stangen, jeg "satser" på det er 10kg den vejer :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

>> Hoosier:

Ved ikke rigtigt om jeg står i DAV med den rigtige adresse, men jeg hedder Lars og gik i Z på AGS og blev student i 1988  :bigsmile:

Okay, så havde jeg gættet rigtigt. ;) Grunden til min tvivl var, at adressen minder om en kollegieadresse (men det kan det jo selvfølgelig også godt være, hvis du ikke har opdateret). :unsure: :)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 22. april 2003

Uha, hvor følte jeg mig uoplagt i dag. Da jeg vågnede troede jeg det var løgn. Puuuha, hvor var det hårdt at komme op.... har været som en søvngænger hele dagen i kroppen - hovedet havde det fint, så det er jo godt når man kun bruger hovedet på jobbet. B)

Kæmpede mig afsted til træning efter job, men det holdt hårdt. To gange kørte jeg "forkert" (læs: hjemad) fordi jeg ikke kunne overskue det. Men pludseligt var jeg der alligevel, foran Parken.

Sædvanlige historie/forvandling, det gik jo ok trods alt, på trods af ufattelig træthed i kroppen. Dagens program:

Ryg:

- Chinups, bredt, fortil: NEEEJ, der var optaget hele tiden.., så derfor:

- Cable pulldown, bredt, fortil: 10x60, 10x65, 8x70, 6x75kg

- Cable rowing: 10x60, 10x65, 10x70, 8x75kg

- DB stående rowing: 3x10x18kg (argh, kan ikke beskrive øvelsen)

- Pulldown, TechnoHelvede maskine, til nakken: 3x8x90kg

- Bred Rowing, TechnoHelvede maskine, 10x45, 10x50, 10x55kg

- Hyperextensions: 2x20xmig

Biceps:

- BB curl: 10x30, 3x10x35kg

- DB curl: 3x10x16kg (gik skide godt)

- Hammer curl: 2x10x10kg (kan ikke køre med mere, min højre arm gør knuder)

Mave:

- god god god god mavetræning! Er i super-maveform :devil:

Cardio:

- 1 times spinning

- 15 mins CII

- 15 mins løb

Konklusion: :devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil:

Update:

Hov, vægten sagde nu 77 kg, har taget lidt på.

Derfor bliver min avatar alligevel ikke opdateret, hehehe..

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 23. april 2003

Skulder:

- Press i stativ (sux): 4x10 (vægt forskelligt)

- Military i stativ (sux endnu mere): 3x10

- DB laterals: 2x10x12kg, 2x10x14kg

- DB foroverbøjet: 3x10x9kg

Ben:

- Squat: 10x50, 10x60, 3x10x70kg

- Leg extensions: 10x80, 10x90, 10x100, 8x105kg :devil:

- Leg curl: 3x10x35kg

Ikke mere, var helt søvngænger-agtig og havde absolut ingen energi.

Lorte-træningsdag. Forhåbentlig mere oplagt imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Ikke mere, var helt søvngænger-agtig og havde absolut ingen energi.

Lorte-træningsdag. Forhåbentlig mere oplagt imorgen.

Du har godt nok også trænet en del her på det sidste, har du ikke? (Pas på du ikke overtræner). Forhåbentlig får du en bedre træning i morgen. ;)

- Leg curl: 3x10x35kg

Du kører lying leg curl, eller??? :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Du har godt nok også trænet en del her på det sidste, har du ikke? (Pas på du ikke overtræner). Forhåbentlig får du en bedre træning i morgen.
Ja, du har ret - jeg tror det er overtræning, har været helt rundt på gulvet hele dagen, og kroppen vil bare ikke vågne. Jeg syrer til i benene bare jeg skal op ad trappen til 2. sal hvor min lejlighed ligger.... øv.

Nå, det er nok overstået imorgen, så vi er klar til en ny dag i Parken :rolleyes:

Du kører lying leg curl, eller???

Jo, jeg er elendig til den. Men jeg har altid hadet den øvelse, så det er nok derfor :D

Jeg har prøvet den der hvor man sidder op, men den har ikke rigtigt føltes rigtig.

Der var iøvrigt tonsvis af mennesker derovre igen idag - hvad er det for noget? Tror folk måske det snart er sommer, eller hva?? :bigsmile::bigsmile:

Prøver at træne en smule senere imorgen, da jeg er i Sverige det meste af dagen pga. arbejdet. Så er man altid en smule senere hjemme end normalt. Men det er også meget rart at træne lidt senere end ellers...

Link to comment
Share on other sites

Du har godt nok også trænet en del her på det sidste, har du ikke? (Pas på du ikke overtræner). Forhåbentlig får du en bedre træning i morgen.

Ja, du har ret - jeg tror det er overtræning, har været helt rundt på gulvet hele dagen, og kroppen vil bare ikke vågne. Jeg syrer til i benene bare jeg skal op ad trappen til 2. sal hvor min lejlighed ligger.... øv.

Nå, det er nok overstået imorgen, så vi er klar til en ny dag i Parken :rolleyes:

Det vil jeg da håbe for dig. :) Bare pas på at det ikke bliver virkelig overtræning, hvis du forstår, hvad jeg mener - det kan tage lang tid at komme sig over - og er der noget værre end ikke at kunne træne? ;)

Nå men siden du skal træne sent i morgen, så kan det da være, vi ses. :)

QUOTE 

Du kører lying leg curl, eller???

Jo, jeg er elendig til den. Men jeg har altid hadet den øvelse, så det er nok derfor 

Jeg har prøvet den der hvor man sidder op, men den har ikke rigtigt føltes rigtig.

Okay, det tænkte jeg nok. Jeg tager nemlig af og til seated leg curl (bryder mig ikke om liggende), og der kan jeg tage 50 kg.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24. april 2003

Trænede sent da jeg havde arbejdet i Sverige hele dagen.

Bryst:

- BP: 10x50, 10x70, 2x8x80, 4x90kg

- Incline BP: 10x50, 2x8x60

- DB flying: 3x10x20kg

- DB pullover: 3x10x36kg (PR :devil: )

En spinning time startede, så jeg sprang hurtigt på kl. 18.30, så...

Cardio:

- 75 minutters spinning! DOH, jeg anede ikke det var en udholdenhedstime, dammit jeg var smadret.

Derefter resterende styrke:

Triceps:

- Cable pressdown: 4x10x30kg

- Enarms bag nakken: 3x10x12kg (var svag)

- Triceps extensions, dB: 3x10x9kg

Mave

Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhaaaaaaaa jeg er død

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25. april 2003

Puha, en hård nyser, trænede meget tidligt da jeg skulle til fødselsdag:

Ryg:

- Chinups, bredt: 4x7xmig

- 1-arms DB rowing: 4x10x32kg

- Smal cable pulldown: 10x60, 10x70, 10x80kg

- Bred technohelvede rowing: 10x45, 10x50, 10x55kg

- Hyperextensions

Biceps:

- BB curl: 4x10x35kg

- DB curl: 3x10x16kg

Cardio:

- en times spinning (puuuuuuuuuuuuuha)

Mave: god mavetræning

Ok, jeg er seriøst til at lukke op og skide i. Kunne næsten ikke sætte det ene ben foran det andet på vej hjem. Blev overhalet på cykel af en gammel dame med en cykelkurv.... hehe..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share