Spocks logbog


Spock
 Share

Recommended Posts

ahaha - ja, måske! Jeg droppede at tage forbi Paradis på vej til træning, havde ellers seriøst overvejet det. Men kunne ikke nå det, da min spinning-time jo ventede...

Denne dag idag kan man leve længe på, herligt, herligt. ....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 775
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onsdag d. 28. maj 2003

Morgenmad:

- havregryn med skummetmælk, rosiner og sukker ;)

Morgen træning i Nørrebro kl. 07 :o

Skulder:

- BB press, stående: 10x30, 10x35, 10x40, 8x45

- BB military, stående: 10x35, 8x40, 6x45

- DB laterals: 4x10x12kg (gik ret godt, fin stil efterhånden)

- DB ting bagtil-sving-op-stående: 3x10x10kg

- DB special laterals: 3x10x10kg (en speciel øvelse, stor range)

Ben:

- Benpres maskine: 12x100, 12x120, 10x130, 10x140, 10x150kg

- Leg curl: 10x35, 2x10x40kg

- Leg extensions: 4x10xsomething

Mave:

- 4 øvelser, mange-rep-dag (ca. 25)

Efter træning: 2 spsk protein pulver blandet med vand.

Formiddag:

- 1 æble

- 2 flasker danskvand :o

- 1 kop kakao :angry:

Frokost:

- 3 skåle tomat-suppe

- 1 stor tallerken salat

Eftermiddag:

- 1 kop kakao :angry:

Aften:

- lavede hjemmelavet pasta til nogle venner der kom på besøg for at se fodbold.

Da vi jo har fri imorgen (torsdag) udviklede aftenen sig hurtigt til musik/druk/op-at-køre efterhånden som flere folk kom til.

Uanede mængder alkohol indtaget.

Natmad:

- 5 store shawarma på Nørrebrogade (Sheik's)

Kommentar:

- jeg var ret træt i benene efter gårsdagens 2 x spinning. Da jeg får drenge på besøg til noget mad iaften (der er Champions League finale) har jeg ikke tid til at træne i eftermiddag ( :angry: ) så det var på med vanten og op imorges tidligt igen. Ikke særligt slemt, vejret var jo herligt.

Til gengæld valgte jeg at tage i Nørrebro, hvilket er noget skidt når man skal træne ben: der er jo intet squat stativ!!! :angry: men til gengæld ligger det meget tæt på min lejlighed, så for at kunne nå til vigtigt morgen-møde på jobbet måtte jeg "nøjes" med at træne på Nørrebro.

Ben-øvelserne var præget af den megen cardio lately, mens skulder gik fint nok, det tidlige tidspkt. taget i betragtning (og manglende søvn :angry: ).

Dagens træning giver jeg 3x :banana: :angry:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 29. maj 2003, Kr. Himmelfartsdag

Morgen:

- mega tømmermænd :lol: :lol:

- havregryn m. skummetmælk, sukker og rosiner

Slæbte mig alligevel op til:

Træning:

Bryst:

- DB press incline: 10x26, 3x8x30kg :o MEGA SVAG!!!

- DB incline flyers: 3x10x18kg

- DB pullover: 3x15x30kg (max 30 kg i Nørrebro :retard: )

- DB flying, decline: 3x10x18kg (lorte-øvelse, avavav skulder)

- BP eksplosiv, 2-3 secs hvil på brystet: 4x10x50kg

Triceps:

- Cable pulldown: 4x10x30kg

- 1arms extension bag nakke: 3x10x12kg

- 1arms extensions, vandret: 2x10x9kg

Mave:

- gode gode gode øvelser på badebolden og en 10kg vægt :-)

Efter træning:

- 2 spsk protein pulver blandet med vand

Frokost:

- kom til at springe den over :angry:

Eftermiddag:

- En smule brød (ukendt oprindelse :o )

- 5 stk. 33 cl coke light

- 2 appelsiner

- 2 æbler

Cardio:

- Løb i Assistens Kirkegården, tid: 27 mins :devil:

Løbeturen gik fantastisk godt på trods af tunge ben.

Jeg er sikker på at det er det gode vejr der har sin afsmittende virkning. Eller også var det Matrix: Reloaded soundtracket i min mp3 player der gjorde tricket :o Løbeturen får 4 x :banana: fordi det gik så godt... jeg er i flotte-humøret idag.

Aften:

- burger på Sebastopol :angry:

- 1 cola light på Sebastopol

- mens jeg spiste kunne man se over på Paradis - køen skiftede hele tiden længde, det var frustrerende at se på. Pludseligt var der ingen kø, så jeg løb over , alt hvad remmer og tøj kunne holde, købte en is m. 4 kugler samt en liter is til passende lejlighed :o

Ahhhhhhhhhhhh - citron sorbet, chokolade, after eight og lemon sorbet :w00t:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 30. maj 2003

Morgen:

- havregryn m. skummetmælk, sukker, rosiner

Træning:

Var mega træt i kroppen, så jeg frygtede det værste:

Ryg:

- chinups, bredt, fortil: 4x6xmig (slet ikke vågen i kroppen)

- bb row: 10x35, 10x45, 8x50, 8x55kg (jeg er mega svag)

- DL: 10x55, 10x60, 10x65, 8x70kg (PR :devil: )

- Reverse cable pulldown: 10x60, 10x70, 10x80, 4x90 (den gled!)

- Hyper extensions: 20xmig, 2x15xmig+10 (gik fint!)

Biceps:

- BB row: 4x10x30kg (støttede til en pæl, var lidt hårdere)

- DB row: 4x8x16kg (mine underarme eksploderede nærmest)

- DB hammer: 3x10x14kg (farvel underarme)

Mave:

- 5 øvelser, 2 sæts af hver, mange reps-dag - gik godt!

Jeg havde forventet det værste, og det blev da heller ikke den mest intensive træning jeg har lavet. Kroppen var slet ikke vågen - men det hjalp lidt i løbet af timen. Mine underarme og grebsstyrke er altså barnagtig.. efter rygtræningen kan jeg ikke holde på så meget som en tændstik :angry:

Dagens træning får kun 2 x :banana: på trods af PR i DL (men det er så svag en vægt at jeg flere gange slettede PR markeringen, men jeg skal nok komme efter det snart).

Efter træning: 2 spsk. protein pulver m. vand.

Frokost/Eftermiddag: (jeg stod sent op)

- 2 æbler

- 1 stk brød (noget jeg havde liggende, bare en humpel )

- 1 appelsin

Spinning:

- 1 time spinning 3

- 1 time spinning 2

Lidt rosiner og en appelsin.

De to spinning-timer kørte for lækkert - belært af sidste uge hvor jeg gik helt ned, havde jeg allieret mig med mere vand samt nogle rosiner og 1 appelsin - det hjalp gevaldigt, selvom det selvfølgelig var ret hårdt tilsidst.

Suser på Skt. Hans torv om lidt - gad vide hvad man kan finde der??? :-)

Dagens dobbelt spinning time bliver nødt til at få 4 x :banana:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Suser på Skt. Hans torv om lidt - gad vide hvad man kan finde der??? :-)

Jeg har allerede været der... :bblush: Kunne ikke lade være, har rygrad som en regnorm. :( Men nøj, hvor var det godt - og der var slet ingen kø! :D (Har næsten lyst til at smutte derned igen, men sschhhh, sig det ikke til nogen... :rolleyes: ).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har allerede været der... blush.gif Kunne ikke lade være, har rygrad som en regnorm. sad.gif Men nøj, hvor var det godt - og der var slet ingen kø! biggrin.gif (Har næsten lyst til at smutte derned igen, men sschhhh, sig det ikke til nogen... rolleyes.gif ).

Der var der til gengæld her til aften igen. Jeg sad 2 timer på Sebastopol, og køen var lige lang hele tiden. Kl. 21.55 gav jeg op og traskede hjem, de lukker kl. 22 og køen var stadig 50 meter !!! Godt man har en liter is i fryseren, købt igår... :bigsmile::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har allerede været der... blush.gif Kunne ikke lade være, har rygrad som en regnorm. sad.gif Men nøj, hvor var det godt - og der var slet ingen kø! biggrin.gif (Har næsten lyst til at smutte derned igen, men sschhhh, sig det ikke til nogen... rolleyes.gif ).

Der var der til gengæld her til aften igen. Jeg sad 2 timer på Sebastopol, og køen var lige lang hele tiden. Kl. 21.55 gav jeg op og traskede hjem, de lukker kl. 22 og køen var stadig 50 meter !!! Godt man har en liter is i fryseren, købt igår... :bigsmile::bigsmile:

Så var det godt, jeg ikke gik derned igen. Jeg var ellers lige ved, for jeg er stadig totalt, ustyrligt lækkersulten. :(

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 31. maj 2003

Søvn: ikke meget, kom i seng kl. 03 og vågnede kl. 7 igen

Morgen:

- havregryn m. sukker, skummetmælk og rosiner

Træning:

På vej til træning eksploderede min cykels forhjul! Metallet splittedes simpelthen!! Vildt!

Derfor startede dagen med en gang tvungen-sur-tvær-morgen-cardio:

- 10 mins powerwalk med rester af cykelhjul som ballast :angry:

- 10 mins powerwalk tilbage, da de skulle bruge cyklen for at se om nyt hjul kunne passe :angry:

- 15 mins powerwalk med cykel som ballast til cykeldealeren igen :angry:

Ialt: 35 mins powerwalk med belastning: Jeg giver dagens første cardio 1 :banana: og ville give minus hvis dette var tilladt... on with the training:

Skulder:

- DB press: 10x22, 3x8x24kg :angry: - elendigt, var meget træt

- DB Arnold: 10x18, 3x8x20kg

- DB laterals: 3x10x12kg, 5x14kg

- DB bend-over fremefter: 3x10x10kg

- DB laterals-special (full range, twisting): 3x10x10kg

Havde kæmpe DOMS i lænden efter min DL igår, og samtidig meget meget trætte ben pga 2 x spinning, så... :

Ben:

- Squat, Hoosier dybde: 10x50, 3x10x60, 8x70kg (elendigt, men hårdt)

- Squat træk, eksplosiv: 3x10x30kg

- Leg curl: 2x10x35kg, 2x10x40kg

- Leg extensions: 10x70,10x80, 10x90, 10x100kg

Mave:

- Lidt badebold med vægt, samt blandede bolscher. Forsøgte Dragon Flags efter demonstration af Hoosier ( :o ) men det er da for sindssygt hårdt - mest i ryggen men også at holde kroppen med armene... puuuha..

Desuden: lidt kæbe med Hoosier

Træningen får 3 x :banana:

Efter træning:

- 2 spsk protein, blandet med vand.

- 1 appelsin

Eftermidddag:

- 7 x 33 cl coke light

- sandwich og frittes fra Sunset på Runddelen (minus dressing og ost, men det er nu fordi jeg ikke kan fordrage det - lucky me)

Cardio:

- Løb i Assistenten/Søerne: 27,13 minutter. Benene var mega tunge i starten - faktisk hele turen, men det gik. Det var et helvede og jeg var stiv i ryggen og havde ondt i benene, men kom hele vejen hjem - til sikkert verdens dårligste tid og med verdens højeste gennemsnitspuls :-)

Løbeturen får 2 x :banana: burde kun have een, men får den ekstra fordi jeg kæmpede som et svin, og fordi jeg løb i 27 minutter i det fede vejr. Snitpuls omkring de 175 de sidste 20 mins!!!

Aften:

På en Cafe i Strædet:

- Wok ret

- 1 mohijto

- 1 long island ice tea

- 1 coke light

Derefter fødselsdagsfest i nærheden:

- uanede mængder af alkohol :w00t::unsure: :retard: :retard: :devil::devil:

Cardio:

Var klædt ud som 70er basket-spiller :woot: - og havde medbragt basketball, så cardio bestod af:

- masser af dans

- basketspil på dansegulv

- basketspil overalt :)

Snitpuls: 156

Maxpuls: 181 (da den lækreste babe ville danse :devil: )

Nattens cardio får 4 x :banana: :lol: - den 5. gemmer vi til der er sex involveret :lol:

Natmad:

- 3 stk. kyllingelår

- 4 stk. tærte

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 1. juni 2003

TØMMERMÆND!!! :angry: :angry: :angry:

Morgenmad:

- 5 stk. 33 cl coke light

Frokost:

- 1 liter Paradis-is, indtaget i haven m. trådløs opkobling, chattede samtidig med Hoosier :lol:

Ingredienser: After Eight, Chokolade, Citron Sorbet og Lakrids :angry:

Eftermiddag:

- 1 portion havregryn m. skummetmælk, sukker og rosiner

- 1 appelsin

- 1 æble

Aften:

- 1 liter Paradis-is igen!!! :devil:

- 1 buggy-burger fra Den Sorte Gryd :devil:

Ahhh - så kan jeg lære det....

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 2. juni 2003

Min skulder gjorde ondt af h*lvede til; den evige skulderskade brød op i fuld lue. Det skete til festen i lørdags - skulle på et tidspunkt løfte en pige op :devil: , hvorefter det gav et højt smæld, og så var skulderen in trouble... var dog rimeligt stiv så jeg mærkede det først rigtigt søndag morgen :blink:

Mandag var skulderen ikke for god, og det hjalp ikke at Hoosier blev ved med at fable om Paradis-is :-) - så træningen blev aflyst - og istedet blev der guffet en liter Paradis is - herligt.

Dagens tal:

Morgen:

- havregryn m. sukker, skummetmælk og rosiner

Formiddag:

- 2 æbler

- 1 kopper kakao

Frokost:

- salatbord samt to stk. rugbrød med sild

Eftermiddag:

- 2 kopper kakao

- 2 æbler

- 1 liter Paradis is (After Eight, Jordbær, Lakrids og Pistacchio :devil: )

Aften:

- 1 pizza Cappriciosa :4whip:

- 1 portion Fettucine :4whip:

- begge dele fra Casa Mia på Nørrebrogade (bedste pizzeria)

Kommentar:

- uha uha uha - havde åbenbart brug for een af de dage.. men det var ikke for godt

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Mandag var den ikke for god, og det hjalp ikke at Hoosier blev ved med at fable om Paradis-is :-)

Jeg skulle jo have hævn. :devil: Virkede dog ikke helt efter hensigten. :rolleyes: Og du kom stærkt igen med din pizza-snak senere på aftenen, da jeg var ved at være godt sulten igen. <_< :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 3. juni 2003

Kom først i seng kl. 3, var mega smadret da jeg vågnede kl. 7.30 - lækker start på dagen hvor træningen igen skal igang :retard: :retard: :retard:

Morgenmad (indtaget med lukkede øjne):

- havregryn m. sukker, rosiner og skummetmælk

Frokost:

- Sateyspyd med peanutssauce og ris (meget lidt sovs)

- masser af salat

Eftermiddag:

- 1 kop kakao

Skulle have trænet... men...

- undervejs til Parken passeredes Skt. Hans Torv... og Paradis Is.. behøver jeg siger mere?

5 minutter senere befandt jeg mig i køen, fantaserende om hvilke flavors jeg skulle blande i min liter is...

Min skulder gjorde ondt af helvede til, så jeg brugte det som sidste argument for at ditche træningen til fordel for den søde, lækre is.

- 1 liter Paradis is, indtaget i haven derhjemme :devil:

Aften:

- 2 poser vingummi

- 2 boller

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 4. juni 2003

Ok, de sidste dages lallen og spisen is har primært været pga min skulderskade der brød op i lørdags. Men idag skal skuden igen på ret køl, så derfor:

Morgen:

- havregryn m. skummetmælk, sukker og rosiner

Træning i Parken:

Bryst:

- BP: 15x50, 10x60, 2x8x70kg (what the fuck? mega svag og træt)

- BP incline: 10x50, 2x8x60kg (stadig svag, øv)

- DB incline flying: 4x10x18kg (altså det var dog utroligt så svag jeg var)

- DB pullover: 3x10x36kg (elendigt)

Bryst gik simpelthen så ringe. Jeg håber det var pga det tidlige tidspkt (kl. 7.30) men allligevel var der noget helt galt med styrken kunne jeg mærke. Burde jo føle mig frisk efter 3 dages trænings-pause men det omvendte er typisk for mig, jeg er mega svag når jeg starter igen. How come? oh well..

Triceps:

- Cable pressdown: 4x10x30kg (gik ok normalt)

- kæbe med Hoosier :lol:

- 1arms extensions bag nakke: 3x10x12kg (også ok, måske pga kæbetræningen)

- 1arms vandret extensions: 2x10x10kg (også ok, hm...)

Mave:

- meget lidt mave, forskellige øvelser, kunne ikke helt tage mig sammen til at lave seriøst mave-program så det blev lidt diverse, samtidig med kæbe m. Hoosier.

Morgenens træning får 2x :banana: hvoraf den ene er fordi jeg kom op, afsted og til træning. Selve træningen var ikke specielt god, men det var da en start. Venstre skulder gjorde lidt knuder så jeg skal passe på den kommende tid, gider ikke være mega skadet igen nu hvor det snart er sommer.

Formiddag:

6 x 33 cl coke light

Frokost:

- salat m. pasta og kyllingestykker - mums

Eftermiddag:

6 x 33 cl coke light

Cardio:

- tur om alle søerne, tid 31,09 mins.

Gik af helvede til. Første halvdel ok, så gjorde lænden så ondt at jeg nærmest ikke kunne sætte ene ben foran det andet, som om en kniv blev stukket i ryggen for hvert skridt. Øv. Men rundt kom jeg - dog afspejler tiden de enorme smerter jeg havde til sidst. Pulsen droppede helt ned da jeg ikke kunne bevæge mig ret meget pga ryggen.

Jeg giver turen 3 x :banana: - de 2 bananer for at gennemføre...

Aften:

- havregryn m. skummetmælk, rosiner og sukker.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

- kæbe med Hoosier
- meget lidt mave, forskellige øvelser, kunne ikke helt tage mig sammen til at lave seriøst mave-program så det blev lidt diverse, samtidig med kæbe m. Hoosier.

:4oops: Ja det blev vist til mere snak end træning der. Sorry - det kan godt være ret svært at lukke munden på mig... :bblush:

Link to comment
Share on other sites

- kæbe med Hoosier
- meget lidt mave, forskellige øvelser, kunne ikke helt tage mig sammen til at lave seriøst mave-program så det blev lidt diverse, samtidig med kæbe m. Hoosier.
:4oops: Ja det blev vist til mere snak end træning der. Sorry - det kan godt være ret svært at lukke munden på mig... :bblush:

klausjensens trone som den ubestritte kæbemester vakler igen! Årsag: Hoosier

Link to comment
Share on other sites

haha- jeg er nu heller ikke for god, der SKAL være tid til kæbe, ellers bliver det for surt - specielt når man nu denne alt for tidlige morgen i forvejen ikke er oplagt eller frisk på noget som helst der bare lugter af anstrengelse og træning :lol:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 5. juni 2003

Morgen:

- 2 boller uden noget, 1 glas vand

- 2 spsk protein pulver.

Havde ikke noget mælk, så det blev ikke til så meget morgenmad, øv.

Tidlig træning:

Ryg:

- Widegrip chins: 3x6xmig, 10xmig (PR :devil: )

- Kæbe med Hoosier samtidig (tror det hjalp lidt :lol: )

- BB rowing: 10x30, 10x40, 10x50, 10x55kg

- DB 1arms rowing: 3x10x34kg

- DL: 10x50, 10x60, 9x70, 6x80, 1x100 (PR :devil: ). Prøvede med over/underhånds greb skiftevis efter tip fra Hoosier, gav langt bedre greb synes jeg. Den 100kg var tungere end jeg havde regnet med, tak for god hepning til Hoosier :lol:

- Reverse cable pulldown: 10x70, 10x80, 5x90kg (kunne ikke holde lortet :angry: )

- Technogym træk til nakke: 10x75, 10x80, 10x85, 8x100kg (hele stakken)

Biceps:

- BB curl: 10x30, 3x8x35kg

- DB curl: 4x8x16kg

- DB hammer: 3x10x12kg

Mave:

- Swiss Ball Crunch: 2x20 (+10kg)

- Swiss Ball skrå crunch: 2x20 (+10kg)

- 3 andre øvelser, kan ikke beskrives med ord, men de var GODE :lol:

Dagens træning får klart 4 x :banana: - dels pga tidspunktet, dels fordi jeg var klart bedre end igår morges, og fordi det var hyggeligt at kæbe med Hoosier - og så tilsidst, selvfølgelig de to PR (selvom jeg godt ved min DL stinker som bare satan - men det skal altså nok komme).. den får ikke den 5. banan, fordi der manglede intensitet i min træning.

Link to comment
Share on other sites

Tak tak... men når man ser hvad alle de superstærke fyre og piger kører med her på MOL er det næsten ikke værd at skrive.. men det er dog fremgang, så det skal nok blive lidt bedre. Men grebsstyrke begynder at blive et problem, kan jeg mærke.. puuuha

Puuuha, her er varmt i haven... must... go... to .. paradise...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share