Spocks logbog


Spock
 Share

Recommended Posts

  • Replies 775
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fredag d. 2. maj 2003

Var lidt mærket af min all-out-cardio dag igår, og da jeg skal til Als idag i et par dage (60 års fødselsdag :lol: - ikke min, dog :lol: :lol: ), blev dagens træning til:

Jeg-skal-med-toget-til-Als-senere-i-eftermiddag-og-gider-ikke-træne-seriøst-dag:

- BP: 15x50kg, 15x70kg (lam træning, gad bare ikke køre tungt)

- DB incline press: 2x15x30kg (trænede i Nørrebro, max håndvægt 30kg :angry: )

Så gik der pop i den, ville prøve det der dødløft, så for første gang i mit liv:

- Dødløft: 10x50kg, 2x10x60kg :tongue:

Det var min første gang, og jeg ved ikke rigtigt... jeg skal vist lære noget teknik før jeg tør tage mere vægt på, hehe... men sjov fornemmelse i lænden...

Mere pop-ikke-vant-til-øvelse:

- BB rowing: 10x35kg, 10x40kg, 10x45kg :chicken:

Hvad så? Direkte over til chinups:

- Chinups, bredt, fortil: 6xmig, 7xmig, 8xmig :devil::devil:

Hvad skete der der? 8 gange? Der må vist have været en sød pige i nærheden :bigsmile:

I mit forvirrede jeg-ved-ikke-hvad-jeg-nu-skal-program, lidt skulder:

- Stående BB press bag nakke: 10x35, 10x40, 8x45kg :chicken:

- Stående DB laterals: 3x10x12kg

Så gad jeg ikke mere - over og køre mave, her for en gangs skyld jeg hvad kørte af mave:

- pushups på badebold :bigsmile: 20xmig, 20xmig+5kg, 15xmig+10kg

- triple set: 10xbenløft, liggende, 10x... ej, jeg opgiver med at beskrive mere... :bigsmile:

Ihvertfald blev det til 5-6 øvelser relativ tung mave, rigtigt dejligt for en gangs skyld.

Derefter: hyperextensions: 20xmig, 15xmig+5kg, 15xmig+10kg

Har jeg glemt noget? Sikkert, jeg væltede rundt og prøvede øvelser på må og få....

Bedømmelse: egentlig gør denne træning sig ikke fortjent til nogen bedømmelse, men fordi (1): jeg kom afsted ovenpå helvedet igår, (2): rigtig god mavetræning og (3): god chinups, vover jeg alligvel at tildele dagens træning 2x :banana:

Lørdag står den på fødselsdag, men vil forsøge at komme op og løbe om formiddagen - jeg har ihvertfald løbesko med hjem til Als - men lad os nu se...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d 3. maj 2003

På Als, nåede en 26 minutters løbetur, før jeg blev rigtig syg (trak op til det torsdag og fredag) og har ligget med feber.

Derfor ingen træning søndag og mandag (d. 4. og 5. maj). Øv.

Link to comment
Share on other sites

God bedring, Spock. :doctor: Der er næsten ikke noget mere træls end at være syg. Men hvis du skal se lidt positivt på det, så får du dig da nogle hviledage (som måske godt kunne være tiltrængte?). Håber, du ellers havde en god tur "hjem" til Als. :)

Link to comment
Share on other sites

Takker, begge to :D

Host host... ej, det er i bedring, jeg SKAL på job imorgen (og træning, hehe) så jeg overlever nok.

Men mange tak. Og Cat, selvfølgelig - jo flere vi er, desto sjovere bliver det vel?

Anyway, følgetonen om Parkens priser/gæstekort fortsætter, jeg håber at kunne få lidt afklaring imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Status

Med inspiration fra Arne, vil jeg også forsøge at lægge den kommende uge lidt i planer, istedet for at træne vildt og sindssygt, så here goes ugeplan v. 1, udtænkt på sygelejet idag:

Tirsdag:

- Styrke: Bryst, Triceps, Mave

- Cardio: Spinning

- TV: Champions League :devil:

Onsdag:

- Styrke: Ryg, Biceps, Mave

- Cardio: Spinning

- TV: Champions League :devil:

Torsdag:

- Styrke: Skuldre, Ben, Mave

- Cardio: Løb, CII

Fredag:

- Cardio: Løb, Spinning

Lørdag:

- Styrke: Bryst, Triceps, Mave

Søndag:

- Styrke: Ryg, Biceps, Mave

- Cardio: Løb

Programmet bliver ret intensitvt, da jeg har fuldtids-job og skal på weekend fra lørdag-søndag med jobbet, og får muligvis gæst torsdag-fredag (min far skal muligvis på kursus i Kbh og skal så bo hos mig), så programmet kan blive væltet totalt, afhængigt af omstændighederne.

Men optimalt burde det være realistisk, set i forhold til min hidtidige træning de sidste par måneder.

Jeg vil på søndag så gøre en status over ugen der gik, og så justere den kommende uge hvis jeg finder det nødvendigt. :(

Og for en gangs skyld vil jeg prøve at notere tidsforbruget ned, for at se om jeg bruger for meget/lidt tid på at træne.

Update:

- har lige justeret lidt på dage med spinning/løb/cII, vil have en udholdenheds-spinning torsdag med...

Update 2:

- hov, jeg kan sgu da ikke lave udholdenheds-spinning torsdag, når jeg samme dag lige har trænet ben?? Dumme-Spock retter tilbage.. hulk.

Update 3:

Vil som et forsøg også skrive ned hvad jeg spiser i løbet af denne uge - og kun i denne uge. Jeg gider ikke regne kalorier osv ud, skal bare se hvad jeg egentlig æder.

Update 4:

Ej, nu styrer du dig, Lars. Jeg gider ikke det bøvl alligevel B)

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 6. maj 2003

Bryst:

- DB incline press: 12x28kg, 10x30kg, 10x32kg, ... 0x32kg (kunne ikke få den op!!) Det var så pisse varmt og fugtigt i Parken at håndvægten gled. No way kunne jeg få de håndvægte op... :jehon:

- DB incline flying: 3x10x18kg

- DB pullover: 12x30kg, 10x34kg, 2x10x36kg

- Cable ting: 3x10xsomethingcrappy

- Technogym maskine incline: 10x40kg, 10x45kg, 10x50kg

Triceps:

- Pushdown i cable: 4x10x30kg

- 1-arms extensions, stående: 3x10x12kg (gik meget let)

- 1-arms vandret extensions: 2x10x9kg (ondt i skulderen, måtte stoppe)

Mave:

- masser af gode, hårde maveøvelser :unsure:

Cardio:

- Spinning-time :devil:

Iøvrigt:

- jeg spurgte i Parken om jeg kunne bruge mine klip, og det kunne jeg godt.

Desværre har jeg kun 5 kort, hvilket altså vil sige at jeg kan få 5 personer med ind til et mini-Mol-træf.

Update

Dagens træning tildeles 3x :banana: fordi jeg kom afsted og det gik så godt. Den ville have fået 4 stk. hvis jeg havde kunnet køre incline DB press færdigt... tak til Hoosier for stikpillen .. jeg skal sgu huske at tildele de bananer... :lol:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 7. maj 2003

Ryg:

- Chinups, bredt, fortil: 3x6xmig, 8xmig

- 1-arms DB rowing: 10x30, 10x32, 2x10x34kg

- Pulldown i Technogym maskine: 10x70, 10x80, 2x8x90kg

- Bredt rowing i Technogym maskine: 3x10x50kg

Så nåede jeg sgu ikke mere - det var tid til en spinningtime:

Cardio:

- 1 times spinning (fed time,!)

Jeg kan desværre kun tildele 2x :banana: for træningen, idet jeg ikke nåede at træne biceps og mave, det må komme som ekstra-træning imorgen :4whip:

Men spinningen var rigtig rigtig god!!

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Jeg kom lige til at tænke på om vi har droppet planerne? Eller måske gået tilbage til dit oprindelige udlæg? Eller om det stadig er på? ;)

Forresten godt at se at du er helt rask igen... Det var heldigvis en hurtig omgang...

:wave: Cat

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg tror ikke hun har gæste-billetter, har vist spurgt hende om det.

Tidlig morgentræning, har ikke tid til at træne (og spinne) iaften. Idag blev det kun til noget skulder. Skulle vente på en TDC tekniker til at installere en ekstra ADSL linie hos mig:

Fredag d. 9. maj 2003

Skulder:

- Standing BB: 10x35, 10x40, 2x8x45kg

- Standing BB military: 10x35, 2x8x40kg ( :( )

- DB laterals: 4x10x12kg (gik let)

- DB foroverbøjet: 3x10x9kg

- DB laterals, men før bag skulderen: 3x10x8kg

- Endnu en DB øvelse, kan ikke beskrives: 3x10x8kg

Havde ikke tid til mere, men det var til gengæld god skulder-træning.

Jeg har sovet meget lidt de sidste 2-3 dage og det kunne bestemt mærkes - udholdenheden var helt helt helt i bund, hvilket også kan ses af skulder-pres øvelserne.

Trods alt godt jeg kom så tidligt op, da jeg ikke har tid til at træne mere idag, så dagens "træning" får 2x :banana: - den ene udelukkende for at møde op

:4whip:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 13. maj 2003

Har ikke haft trænet i 2-3 dage nu, da jeg har været på weekend med mit job - og mandag var jeg totalt smadret :chicken:

Men idag startede jeg forfra igen, her er dagens program:

Bryst:

- BP: 15x50, 10x70, 8x80, 3x90kg

- DB incline flying: 3x10x18kg

- DB pullover: 4x10x36kg

- Incline technogym helvede: 3x10 (vægten irrelevant)

Triceps:

- Cable pushdown: 4x10x30kg

- 1arms bag nakke: 3x10x12kg

- vandret 1arms triceps extensions: 2x9kg

Mave

Cardio:

- 1 times spinning

Samlet tid: 2 timer 15 minutter.

Kommentar:

- herligt at komme igang igen, omend det ikke var det helt vilde program - dog var spinningen rigtig god. Jeg har ædt som et svin den seneste uge, og det kombineret med nærmest ingen træning har kostet 2-3 kg, hehe.... men skidt med det, det ryger igen, hvis jeg bare lige kan træne seriøst igennem den næste uges tid.. havde brug for lidt sul på kroppen snart..

Vedrørende Mini-Mol: jeg kan ikke d. 31. maj, da jeg skal til en stor fest, desværre. Derimod ser d. 7. juni en del lysere ud for mig, så overvejer lige...

Karakter: 3 x :banana: fordi jeg kom afsted og fik spinnet.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 14. maj 2003

Sent fra arbejde, afsted til træning.

Havde ikke tid til at tage i Parken pga Champions League fodbold, så det blev til en tur i FF Nørrebro istedet.

Ryg:

- Chinups, foran, bredt: 4x6xmig

- Cable rowing: 12x60, 10x65, 10x70, 10x75kg

- Reverse smal cable pulldown: 10x60, 10x70, 10x80kg

- Hyperextensions: 2x20xmig

- Træk til nakke i tårn: 3x 10 (med lidt hjælpevægt)

Biceps:

- BB curl: 4x10x30kg

- DB curl: 3x8x16kg

Mave:

- God mavetræning idag (5 øvelser)

Cardio:

- ingen tid til cardio, da jeg skulle hjem og lave frisk pasta til nogle venner (vi skal se fodbold hos mig :tongue: )

Jeg giver dagens træning 2x :banana: fordi jeg ikke fik lavet cardio, og fordi jeg samtidig har ædt for ringe i løbet ad dagen (vi har fri cola og fri varm kakao på jobbet, det er altså hårdt at administrere.. har ikke tal på antallet af kakao-kopper der røg ned idag, men det var over 10)

Samlet tid: 1 time 5 minutter

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 16. maj 2003

Sprang over træningen igår pga en middag jeg lavede til en veninde - så det var madlavning direkte fra jobbet... :chicken:

Kom på fantastisk vis op fra sengen idag, og tog i Parken:

Skulder:

- DB press: 10x20, 3x10x24kg

- DB Arnold: 4x10x18kg

- DB laterals: 4x10x12kg

- DB foroverbøjet ting: 3x10x9kg

Ben:

- Squat: 10x55, 10x60, 2x8x70kg

- Hoppe-squat: 3x10x30kg

- Spring skifte ben-ting: 2x20x20kg

- Eksplosiv stang->skulder: 2x10x30kg

- Leg extensions i maskine: 10x80, 10x90, 10x100, 8x110kg!! (PR :devil: )

- Leg curl: 10x30, 2x10x35kg

Mave:

- En lille smule mave, gad ikke meget mere tilsidst.

Cardio:

- later d00d

Kommentar:

- mødte Hoosier deroppe, rigtigt hyggeligt :bigsmile:

Fik ovenikøbet vist af hende, hvor langt man skal ned i squat ;)

Imponeret over min evne til at komme op efter nattens alkohol-indtag og derefter manglende søvn... :devil:

Dagens træning får 3 x :banana: , den ene fordi jeg kom derop... :tongue:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 17. maj 2003

Tidlig træning trods meget lidt søvn:

Bryst:

- DB incline: 10x24, 3x10x30kg

- DB incline flying: 4x10x18kg

- DB pullover: 3x10x34kg

- Cable ting: 3x12 + 3x10 (2 øvelser, supersettet)

Triceps:

- Cable pushdown: 4x10x30kg

- 1arms triceps extensions: 3x10x12kg

- 1arms triceps extensions, vandret: 2x10x9kg

Mave:

- tung mave med badebolden bl.a. :w00t:

Cardio:

- 1 times spinning.

Samlet tid: 2 timer 50 minutter (for længe)

Kommentar.

- for det først kom jeg tidligt op, og det var fedt.

Jeg var desværre en smule smadret i armene og benene men alligevel var det rart at få trænet. Spinningen gik over al forventning efter ben-træningen igår, så alt i alt (og fordi jeg har powershoppet tøj for vildt bagefter) giver jeg dagens træning 4 x :banana:

Nu: playstation, cola, mad.... herligt..

Link to comment
Share on other sites

Hvor er bananerne?

Jeg havde jo allerede tildelt dagens "rigtige" træning nogle bananer, jeg mente ikke at 20 mins løbetur gjorde sig fortjent til karakter-givning, men hvis man skal, så skal den klart have 4 x :banana: fordi ryggen holdt, fordi det var fedt at løbe på kirkegården, og fordi det er længe siden min puls har været over 190 :-)

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt med d. 7.... finder lige noget detaljeret og vender tilbage asap.

I mellemtiden var jeg lidt træt på jobbet, så jeg tog over og trænede i Scala efter frokost (for at vågne lidt op igen, og samtidig havde jeg en lumsk mistanke om at jeg ikke orkede at træne iaften, så nu skulle det være...).. derfor:

Mandag. d. 19. maj 2003

Ryg:

- Chinups, wide, forfra: 6xmig, 7xmig, 2x6,mig

- 1arms DB rowing: 3x10x32kg (orkede ikke 4. sæt)

- BB rowing: 10x35, 10x45, 10x50kg

- Dødløft: 3x10x50kg (var 2. eller 3. gang jeg prøver DL, så ro på mht vægten)

- Smal reverse cable pulldown: 10x60, 10x70, 10x80, 4x90kg

Biceps:

- BB curl: 3x10x30kg (gør allerhelvedes ondt i håndledene og mit greb er dødt efter rygtræningen)

- DB curl: 3x9x16kg (mere greb trouble)

- DB hammer: 10x10, 2x10x12kg (smerten i højre arm svinder lidt nu :rolleyes: )

Mave:

- 4 øvelser, god intensitet

Jeg venter med cardio til iaften, hvor jeg planlægger endnu en ryg-teste-løbe-tur, denne gang nede ved søerne....

Kommentar:

- efter at jeg træner ryg-biceps synes jeg det går bedre, da biceps får længere restitutions-tid mellem de enkelte trænings-dage. Til gengæld har jeg mega bøvl med grebsstyrken. Efter ryg kan jeg dårligt holde på en håndvægt, og så bliver bicepstræningen (som i forvejen er min hade-muskelgruppe, sammenligneligt med triceps) til et helvede. Kommer nok. Træningen tildeles 3 x :banana: for den jævne, gennemsnitlige præstation som dog var iorden.

Scala har ingen cable rowing!! Det er jo en skandale!!!! :4whip:

Ej heller et squat-stativ!!!..... godt man ikke træner der til daglig...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share