Spocks logbog


Spock
 Share

Recommended Posts

Mandag d. 19. maj 2003 - part II

:4whip::4whip::4whip: - på vej hjem fra arbejde skulle jeg ind og handle i Kvickly. Da jeg kom ud derfra (ca. 5 mins efter) var min cykel væk!! :o

Nu er normalt en fredelig mand/drengerøv, men i sådan en situation går man pludseligt ind for dødsstraf for cykel-tyveri! Specielt når eens cykel er eneste transportmiddel man har - hele verden bryder sammen for øjnene af een....

Så jeg tog ud for at løbe en tur rundt i kvarteret - skulle jo alligevel løbe, så hvorfor ikke med det samme? Efter ca. 35 minutters løb, entrede jeg en skummel gade på Nørrebro, og minsandten... utroligt... holdt min cykel!!! Jeg troede næsten ikke mine egne øjne...

I mit raseri-anfald (meget meget meget længe siden jeg har løbet 35 mins B) ) ventede jeg i 20 minutter, mens jeg lod som om jeg strækkede ud osv.. håbede lidt på at tyven ville komme ud så jeg kunne se hvem der havde nakket cyklen.. i sådan en situation tænker man nogenlunde sådan her: "... jeg er ustraffet, pæn, seriøs borger, godt job, videregående uddannelse. Hvis jeg slår en narkoman-agtig cykeltyv til lirekassemand kan jeg ikke forestille mig andet end at jeg slipper med en betinget dom :devil::devil: "....men efter de 20 mins besindede jeg mig, og traskede stille hjem med min cykel. Det var vist også ganske godt, for der er jo ingen grund til at komme ind at ruske, bare fordi man har slået en narkoman ihjel - det er han sgu ikke værd, hehe...

Så det hele endte godt, fik jo så også løbet en del, så dagens 2. træning ser således ud:

Cardio:

- Løb, 35 mins, maxpuls 175 (da jeg opdagede cyklen)

Jeg giver løbeturen 4 x :banana: fordi jeg fandt min cykel igen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 775
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tillykke med genforeningen!

Det er jo dejligt at høre sådan en solstråle historie :sun:

Men jeg tror nu også at det var godt du ikke smadrede cykeltyven. Selvom han måske havde fortjent det!

:uzi: :zborg: :rocketwhore:

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Tak tak.

Ja, klart var det godt der ikke skete noget. I situationen er man jo ophidset og utilregnelig (regner derfor også med at jeg ville slippe billigt, fordi det ville være sket i affekt, heheheh).

Det værste er at ham fyren nu uden problemer kan fortsætte med at stjæle andre cykler. Oh well, man skal glæde sig over de gode ting, og idag har været en god dag.

Jeg vil fejre det ved at tage på besøg i Liberty City... :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

maxpuls 175 (da jeg opdagede cyklen)

:lol: :lol: :lol:

Godt, du fandt din cykel igen - det er bare så træls at få den stjålet. :angry: Har selv prøvet det to gange. Held i uheld var så, at jeg alligevel stod overfor snart at skulle skifte cykel, og forsikringssummen var væsentligt større end det beløb, jeg kunne have fået for min brugte cykel... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

He, det lyder som en god deal med dine cykler.

Min egen cykel er 13 år gammel så jeg får højst sandsynligt mindre for den end hvis jeg gik ned og tilbød hård sex på gaden til tilfældige forbipasserende - nemlig 0 kroner :lol:

Kommentar til min løbetur:

- her til morgen kan jeg nærmest ikke gå pga lænde-smerter. Må passe lidt på med løberiet endnu.

Skinnebenene er også ved at eksplodere - øvøvøv. Om jeg så ventede 23432 år ville jeg få ondt i skinnebenene første gang jeg løb. Er der slet ikke noget man kan gøre, udover gode sko og blødt underlag?

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 20. maj 2003

Skulder:

- DB press: 10x20, 10x22, 8x24, 6x24kg (hvad sker der? ingen kræfter)

- DB Arnold: 8x20, 8x20, 10x20kg (elendigt)

- DB laterals: 3x10x12kg

- BB pullup: 3x10x30kg (av min venstre skulder :4whip: )

- DB bagom-ting: 3x10x10kg

Ben:

- Squat: 10x50, 10x60, 2x10x70kg (Hoosier-dybde :devil::devil: )

- Squat, spring: 3x10x30kg

- Spring, squat, skifte ben: 2x20x20kg (kan ikke forklares)

- Eksplosiv Squat-stang->skulder: 2x10x50kg

- Leg extensions: 10x70, 10x80, 10x90kg

- Leg curl: 10x30, 2x10x35kg

Mave:

- 4 øvelser, rigtigt godt idag - begynder at køre mave godt igen efterhånden.

Cardio:

- 10 mins CII

- 1 times spinning :devil:

Kommentar:

- var ikke super-frisk og var faktisk ret svag i såvel skulder som ben.

Gætter på det skyldes noget forkølelse jeg døjer med, men hvem ved?

Dagens træning får 3x :banana: ;) ;) ;) - undskyld forglemmelsen... (update)

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Hmm - så der er ved at være en skala her

KlausJensen dybde

Godkendt dybde

Hoosier dybde

Supertoria dybde

Hvordan får man opkaldt en dybde efter sig  :lol:

DaDane>> :lol: Du skal nok lige bytte rundt på Hoosier dybde og godkendt dybde. :bblush: (jeg undskylder mig med, at der er en stang i vejen, så "man" ikke kan gå længere ned, fordi "man" læner sig lidt vel meget forover :rolleyes: )

Link to comment
Share on other sites

Haha - det er længe siden jeg har moret mig så godt over at læse i min egen log (normalt er det til at græde over hvad der står :lol: ).. jeg har bare aldrig kunnet gå særligt langt ned, er lidt hys over mine knæ. Men måtte jo forsøge mig da Hoosier kørte VILDT (efter min målestok, tør ikke tænke på de andre) langt ned - imponerende..

Som Hoosier har jeg også lidt probs med at komme til at læne mig for meget forover (hvilket iøvrigt belaster knæet ydlerligere).. må træne noget mere squat-stil før jeg kan/tør sætte mere vægt på..

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, keep forgetting them.

Jeg har nu opdateret med 3 stk. :banana: som dagens træning har fortjent. Jeg var tæt på at give den 4, men da vi ikke opererer med halve bananer må jeg nøjes med 3. Men de er velfortjente ;)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 21. maj 2003

Sen træning idag pga. bestyrelses-møde i min andelsforening.

Følte mig mega træt og overvejede længe en "hvile-dag" ;) - men tilsidst tog jeg afsted - og godt for det:

Bryst:

- DB incline: 10x24, 10x28, 10x30, 8x32kg

- DB incline flying: 10x18, 2x10x20kg

- Pullover: 2x10x36, 10x40kg :devil:

- Pec Dec Flyers: 10x50, 10x55, 10x60, 8x65kg

- BP eksplosiv: 10x50, 8x60, 6x60kg

Triceps:

- Triceps extensions, liggende: 10x25, 10x30, 2x8x35kg

- 1arms triceps extensions, stående: 10x12, 8x14, 10x12kg

- 1 arms extensions, vandret: 3x10x9kg

Mave:

- Diverse mave

Cardo:

- absolut ingen cardio idag da jeg har MEGA DOMS i mine ben fra bentræning + spinning igår - har taget helt livet af mine ben :-)

Kommentar:

- jeg følte mig meget uoplagt efter træningen igår - jeg var vildt smadret i benene og i lænden efter min løbetur sidste dag (hov, igår). Men efter træningen er jeg helt frisk igen!! Fantastisk! Dagens træning vil jeg, på trods af manglende cardio, give 4 x :banana: simpelthen fordi det er så fedt!!

Mødte også Hoosier, fik lidt instruks i dødløft... skal altså have nogen til at vise mig det til noget MOL træf en dag...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 22. maj 2003

Ryg:

- Chinups, bredt: 6xmig, 7xmig, 8xmig, 6xmig

- 1arms bent-åge: 10x32, 2x8x34, 10x34kg

- BB row: 10x30, 10x40, 10x45kg

- DL: 10x50, 2x8x60kg (kørte ikke godt, var lidt for tungt, men PR da)

- Reverse smal cable pulldown: 10x60, 10x70, 10x80kg

Biceps:

- BB row: 4x10x30kg

- DB curl: 3x8x16kg

- DB hammer: 3x10x14kg

Mave:

- 5 øvelser mave, rigtigt godt.

Cardio:

- 75 minutters spinning :devil::devil::devil:

Kommentar:

- 3. eller 4. gang DL, jeg begynder at kunne lide den men det er da mega tungt, synes jeg... hvordan kan folk løfte flere hundrede kg? Ser frem til at få lidt instruks inden jeg ødelægger min ryg helt, hehe..

Ellers en knald-god træning, de 75 mins spinning tog godt nok livet af mig... vi kommer ikke udenom at dagens træning får 4x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24. maj 2003

Skulder:

- DB press: 10x22, 10x24, 2x7x26kg

- BB military: 10x35, 2x10x45kg

- DB laterals: 10x12kg, 3x8x14kg

- DB foroverbøjet ting: 3x10x9kg

Mave:

- tung mavetræning.

Cardio:

- 1 times spinning

Kommentar:

- var meget meget træt idag, da jeg ikke har sovet specielt meget de sidste par dages tid (grunden til at jeg ikke fik trænet, fysisk umuligt) så i det lys var det rigtigt godt at få en god træning.

Dagens træning får 3x :banana:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 26. maj 2003

Note to self: for ca. 2-3 uger siden var jeg i super-form. Siden da er det gået stødt ned ad bakke. Træningen har ikke været så intensiv, og ikke så ofte, men det er primært på kosten det er gået helt galt. Jeg er faldet lidt i det gamle hul med at jeg ikke kan styre mængderne af det jeg æder (kan f.eks. fortære 7-8 store shawarmaer på Nørrebrogade hvis jeg går amok - hvorefter jeg nærmest er døden nær pga mætheden :devil: )

Specielt weekenderne er det gået helt og aldeles galt. Så nu, mandag, er det på tide med lidt opstramning, og sådan en ny-uge-dag er vel glimrende at starte på. :devil:

Så med denne opsang starter min uge, jeg håber f*neme at jeg, når ugen er omme, kan se tilbage på lidt fremgang over tropperne igen. Godtså. Nok pegede fingre for denne gang :tongue:

Jeg er normalt inderligt imod det, men jeg vil, for at motivere mig selv, forsøgsvis skrive ned hvad jeg spiser i denne uge. Det alene vil få mig til at spise bedre. Vi får se.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 26. maj 2003

Morgen:

- out of havregryn, det begynder godt :rolleyes: så det blev kun til en smule protein-pulver (2 spsk) med vand, som var det eneste jeg havde i lejligheden.

Formiddag:

- 2 dåser 33cl coke light

Frokost:

- 1 stk. lasagne samt en masse salat (vi har egen kok på jobbet, det er meget meget meget farligt, og meget meget meget lækker mad....)

Eftermiddag:

- 5 dåser 33cl coke light

- 1 æble

- 2 pærer

Træning:

Bryst:

- BP: 10x70, 8x80, 2x4x90kg

- Incline BP: 10x50, 10x60, 8x70kg, 4x75kg

- Pullover: 3x10x40kg

- Pec Dec Flyers: 10x55, 10x60, 10x65, 7x70kg

- Cable incline flyers: 3x10x25kg (hver side)

Triceps:

- Cable pushdown: 2x10x30, 2x8x35kg

- 1 arms triceps ext. bag nakke: 3x10x12kg

- 1 arms triceps ext. vandret: 2x10x9kg

Mave:

- tung mavetræning med badebolden og 10kg vægt: 5 øvelser

Cardio:

- 20 minutters løb, høj intensitet.

Tid: 1 time 35 mins

Efter træning:

- 1 appelsin, 2 spsk. protein pulver.

Aften:

- 1 skål havregryn m. skummetmælk, rosiner og sukker.

- 2 stk. 33 cl coke light

1½ times dans (ja ja, fik afsløret jeg går til dans en gang om ugen :angry: :angry: )

Dagens kommentar:

- jeg er meget godt tilfreds med denne første dag, bortset fra lasagnen til frokost. Det er meget svært at undgå lækker mad til frokost, da vores kok på jobbet bare laver verdens lækreste og bedste mad. Som regel supplerer jeg dog med et bjerg af alle mulige former for salater (uden dressing, er så heldig at jeg ikke kan fordrage nogen form for dressing men foretrækker min mad knastør :lol: - har intet med fedt at gøre, jeg kan bare ikke fordrage konsistensen. Gælder også margarine, mayonaise, ketchup og andre ting med den konsistens).

Jeg kommer på ingen måde uden om at give dagens træning 4 x :banana: og det er kun fordi jeg er konservativ med point-givningen - den er på vippen til 5 men jeg holder mig til en dag hvor det virkelig er berettiget :bigsmile:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 27. maj 2003

Morgen:

- havregryn med skummetmælk, sukker og rosiner.

Cardio:

- 1 times spinning, god intensitet :devil:

- en håndfuld rosiner efter timen, tiltrængt.

Vægt efter cardio: 75,8 kg

Formiddag:

- 1 æble

- 1 kop kakao :angry: (satans, faldt i)

Frokost:

- Kalvefrikasse m. 4 kartofler, masser af salat

- 1 æble

- 4 stk. flutes-agtige ting :angry:

Eftermiddag:

- 1 æble

- 1 kop kakao :angry: (dammit, det var 2. kop)

2. træningssession of the day:

Ryg

- Chinups, bredt: 4x7xmig :devil: (PR)

- BB row: 10x30, 10x40, 10x45kg, 8x50kg (PR :devil:)

- DL: 10x45, 10x55, 8x60kg

- DB row, enarms: 3x10x32kg

- Bredt technohelvede rowing-maskine: 10x50, 10x55, 10x60, 10x65kg (PR :devil:)

Biceps:

- 10x30, 8x35, 2x4x40kg

- DB curl: 3x8x16kg

- DB hammer: 2x10x14kg

Cardio:

- 1 times spinning :devil:

Aftensmad:

- ris med grøntsager og kyllinge-filet.

Kommentar:

- første gang i umindelige tider jeg trænede spinning tidligt om morgenen, men jeg har jo besluttet mig for at der skal noget fart over cardio-drengen/fedttabet. Det var fantastisk dejligt at cykle om morgenen - når nu vejret er så flot som nu. Nød turen igennem Fælledparken. Efter spinning, cykel på job langs alle søerne - fed tur som altid.

Morgenens cardio-træning giver jeg 3x :banana: - og de er alle fortjente. :devil:

Eftermiddagens træning gik totalt over evne! Jeg var mega træt på vej hjem fra job, men da jeg kom igang med at træne var jeg totalt fuld af energi og bare så høj at det var for vildt. For fedt- og spinning-timen derefter var rigtig god, fik kørt mig helt ud.

Der er ingen vej udenom... træningen og dagen som sådan får.... 5x :banana: - herligt.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share