3 år og alle veje føre tilbage


Back
 Share

Recommended Posts

Jeg er en ung mand som altid har haft problemer med vægten, men for ca. 3 år siden begyndte jeg med at træne, på det tidspunkt vejet jeg 110 kg og havde en vægtudsving på 5-12 kg. om året.

I dag vejer jeg 80 kg og har et vægtudsving på - 4 (om sommeren) + 3 (vinteren). Men mit største problem er ikke vægten, men manglende resultat af vægttaben, her tænker jeg på udseende mæssigt. Jeg har styrketrænet i lidt over 1,5 år, men kroppe har stadige mange små fedtdepoter, især på maven og brystet. Min fedteprocent er på 20 % og det er remlig høj.

Jeg træner 6 gange om ugen, prøver at spise så sundt som muligt (dog er der svipser nogen gange da jeg er studerende.)

Typisk uge ser sådan:

Mandag:styrketræning (ryg + mave) konditræning(45-60 min med 75 % af maxpuls i 3 min, og 1 min. pause)

Tirsdag: Styrketræning(Triceps+Skulder) Konditræning (45-60 min /75 %/3 min /1 min)

Onsdag: Spining ( 50 min)

Torsdag:Styrketræning (Ben + Bicebs) Konditræning ( 45-60 min 75%/3 min/1 min )

Fredag: Styrketræning (Bryst + Mave) Konditræning (60 min 75 % - 3 min - 1 min)

Lørdag: Spining (75 min)

Søndag: Fri

Jeg skifter træningsprogram hver 2- 3 måned.

Jeg er simpelhen gået totalt i stå, der er ikke sket noget udvikling i de sidste 6 måneder. Hvad gøre jeg forkert ? Jeg plejer at være glad for at træne og jeg ved også at resultater ikke altid kommer med det samme, men nu er jeg simpelhen begyndt med at miste lysten i det sidste måneds tid... jeg træner stadige, men ikke med den samme glade som jeg engang havde.

Er der nogen som kan giv forklaring til det ? har nogen løsninger ?

Jeg har haft instruktør til at hjælpe mig, men det har hellere ikke ført nogen vejne.

Jeg vil gerne kunne se i spejlet og se resultater af min træning, men det har jeg ikke set i det sidste 6 måneder. :confused2:

Link to comment
Share on other sites