ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mht. fedtprocent, er der så ikke et tidspunkt hvor kvinder få menarhoe(tror jeg nok det hedder)?

Niske

Jo... det er næsten mere reglen end undtagelsen!! :unsure:

Min stopper sikkert nu!!! :w00t: For idag var min fedt% nede omkring de 19% så nu burde der snart ikke ske mere!!!

Jeg kender dog en anden fitnesspige og hun har mens og så selv om hendes fedt% nogle gange har ramt 8% så der er undtagelser!!!

Men der er jo ikke ensbetydende med at du ikke kan blive gravid! Jeg har stadigvæk en normal mængde hormoner i kroppen men menstruerer bare ikke. Min krop har ikke overskuddet til at brænde ekstra kcal af som det skal bruges under en mens samt kan sikkert ikke klare blodtabet!! :blink:

En hel anden historie er at leptin som jo udskilles af fedtcellerne er ansvarlige for aktivering af eller forstærkning af de hormonsignaler som regulere menstruationen!!

Ved lave fedtdepoter vil den faldende leptinmængde påvirke hypofysen til at nedsætte eller helt stoppe menstruationen.

det hedder amenorrhea, og hvis du mener at du kan blive gravid, mens du er amenorrheatisk og at dine hormonniveauer er normale, tager du fejl. En af de udløsende faktorer i denne proces er et fald i LH, blandt andet medieret via leptin, som du nævner, med efterfølgende fald i østrogen. På den måde dannes corpus luteum ikke og østrogenproduktionen kan ikke opretholdes efter ægløsning. Iøvrigt er sker der forøget knoglerenedbrydning mens man er amenorrheatisk.

Jeg rambler bare lidt.....

Link to comment
Share on other sites

Mht. fedtprocent, er der så ikke et tidspunkt hvor kvinder få menarhoe(tror jeg nok det hedder)?

Niske

Jo... det er næsten mere reglen end undtagelsen!! :unsure:

Min stopper sikkert nu!!! :w00t: For idag var min fedt% nede omkring de 19% så nu burde der snart ikke ske mere!!!

Jeg kender dog en anden fitnesspige og hun har mens og så selv om hendes fedt% nogle gange har ramt 8% så der er undtagelser!!!

Men der er jo ikke ensbetydende med at du ikke kan blive gravid! Jeg har stadigvæk en normal mængde hormoner i kroppen men menstruerer bare ikke. Min krop har ikke overskuddet til at brænde ekstra kcal af som det skal bruges under en mens samt kan sikkert ikke klare blodtabet!! :blink:

En hel anden historie er at leptin som jo udskilles af fedtcellerne er ansvarlige for aktivering af eller forstærkning af de hormonsignaler som regulere menstruationen!!

Ved lave fedtdepoter vil den faldende leptinmængde påvirke hypofysen til at nedsætte eller helt stoppe menstruationen.

det hedder amenorrhea, og hvis du mener at du kan blive gravid, mens du er amenorrheatisk og at dine hormonniveauer er normale, tager du fejl. En af de udløsende faktorer i denne proces er et fald i LH, blandt andet medieret via leptin, som du nævner, med efterfølgende fald i østrogen. På den måde dannes corpus luteum ikke og østrogenproduktionen kan ikke opretholdes efter ægløsning. Iøvrigt er sker der forøget knoglerenedbrydning mens man er amenorrheatisk.

Jeg rambler bare lidt.....

Du har fuldstændig ret... men mine hormonniveauer er nu normale for jeg får ofte lavet et hormonspejl for at vurdere om jeg ligger i en risikogruppe for knogleafkalkning.

Det eneste som ikke er normalt er at jeg ikke bløder hvilket højst sandsynligt bare skyldes et manglende overskud :unsure:

p.s. En af de første gode indikatorer for om du mangler østrogen er at du ikke kan blive fugtig under samleje (for dem som er interesseret)

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret :)

Kunne svagt huske en case om en kvindelig dansk løber der blev stoppet af sin læge, da hun havde en temmelig høj udskildning af proteiner i urinen, samt at hun havde gået længere tid - et par år så vidt jeg husker - uden regelmæssig mens.

Niske

Kan ikke helt se hvad høj udskillelse af proteiner har af relation til menstruation samt det at den er uregmæssig ikke er unormalt???

Hun var så langt nede i fedtprocent og overtrænede. Ren katabolsk træning - hun lavede et oplæg om at det hvor hun fortalte at hun reelt set "levede" af sin egen krop - det var det jeg mente(kunne jo evt. prøve at udtrykke mig forståeligt :bigsmile: ).

:)

Niske

Edited by Niske
Link to comment
Share on other sites

p.s. En af de første gode indikatorer for om du mangler østrogen er at du ikke kan blive fugtig under samleje (for dem som er interesseret)

Det er Thomas jo nok ;)

Sorry - ku ik la vær :4whistling:

HEHEHE :tongue:

(det kan jeg godt forstå ; ) )

Link to comment
Share on other sites

:4slap:3. DIÆT UGE :4slap:

Tjaaa... meningen med denne uge var at forsøge at holde min vægt på samme niveau men dette kan åbenbart være svært at kombinere med en eksamen hængende over hovedet hele ugen <_<

Jeg blev lidt overrasket da jeg lavede denne uges oversigt, jeg har spist langt mindre end jeg burde hvilket slet ikke spiller, men med eksamen ude af verden og sommeren lige om hjørnet, så får jeg 100% et bedre overblik!!! :D

Tabet i denne uge lyder på minus 0.6 kg og så er min fedt% nu omkring 19.3%!!

Siden sidste fedtmåling d. 10. juni har jeg på vægten tabt præcist 1.5 kg og den nye måling har vist at tabet har været 100% rent fedt så det spiller MAX :elephant:

post-12-1087936650.jpg

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

TRÆNING MANDAG D. 21/6

BEN - BÆNK - MAVE

SQUAT

2set x 10reps @ 20kg

1set x 8reps @ 40kg

1set x 5reps @ 55kg

2set x 4reps @ 65kg

2set x 3reps @ 75kg

1set x 2reps @ 80kg

1set x 2reps @ 85kg

1set x 1reps @ 90kg

1set x 1reps @ 95kg

1set x 1reps @ 100kg

..... SÅDAN - så nåede vi de 100kg igen uden problemer!! Dybden var fin og squat'en udført uden diverse udstyr!!! :)

BÆNKPRES

1set x 5reps @ 42.5kg

1set x 4reps @ 50kg

2set x 3reps @ 57.5kg

6set x 2reps @ 65kg

SKRÅ BÆNKPRES

1set x 10reps @ 21kg

1set x 10reps @ 25kg

1set x 6reps @ 29kg

1set x 6reps @ 32.5kg

1set x 10reps @ 27kg

... fik lidt assistance på 32.5kg af Bamz'en!!

SQUAT

1set x 5reps @ 55kg

1set x 4reps @ 65kg

2set x 3reps @ 75kg

4set x 2reps @ 85kg

.... DAMN - den sidste omgang squat trak tænder ud hvilket også gik lidt :bblush: ud over stilen - men op kom de da!!! :D

Herudover blev der kørt lidt mave med modstand + lidt chins

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING TIRSDAG D. 22/6

SKULDER - TRICEPS - MAVE

Efter et "powernap" på + 2 timer stod den på sen aften træning i et tomt OBBC.. men heldigvis var MASS'kinen der og det spiller jo altid MAX :trampoline:

Skulder blev undervejs superset'et med mave

SKULDERPRES DB

1set x 12reps @ 12.5kg

1set x 10reps @ 15kg

1set x 8reps @ 17.5kg

2set x 6reps @ 21kg

2set x 5reps @ 23kg

1set x 7reps @ 23kg

1set x 5reps @ 23kg

2set x 7reps @ 23kg

..... FEEEE.. omgang hvor MASS'kinen ikke kunne holde nalderne væk og næsten fjøl gennem lokalet da han kunne se vægten begyndte at blive tung... og så fik Englen ellers et par forced :angelgrin:

LATERALS DB

1set x 14reps @ 5kg

1set x 12reps @ 7kg

1set x 10reps @ 9kg

3set x 10reps @ 10kg

MILIPRES - SMITH

2set x 20-15reps @ stang + 20kg

MAVE - SKRÅ

---hyperextensionbænk---

3set x 12reps @ BW

MAVE - LIGE

---hyperextensionbænk---

3set x 20reps @ BW

MAVE - PADDED CRUNCH

2set x 15reps @ BW

Triceps pushdown blev superset'et med stivarmet pulldown

TRICEPS PUSHDOWN

1set x 10reps @ 40kg

1set x 10reps @ 55kg

2set x 10reps @ 70kg

STIVARMET PULLDOWN

1set x 10reps @ 40kg

1set x 10reps @ 55kg

1set x 10reps @ 70kg

1set x 8reps @ 80kg

LIGGENDE LÆGPRES

4set x 15reps @ klods 15

DIPS - swedish style

4set x 10reps @ BW

DONKEY RAISE

2set x 15reps @ klods 15

ROTATORCUFF - internal

3set x 15reps @ 12kg

ROTATORCUFF - externalnternal

2set x 15reps @ 12kg

Link to comment
Share on other sites

Ja, det ser fandme godt ud! Enormt godt, det, du har opnået, Angel! :w00t::w00t::w00t:

Men noget, som undrer mig, er: Hvorfor laver du military press i et smith-stativ? Hvorfor ikke fri?

Det sidste set i smith'en bliver brugt til at brænde delt'en helt af. Grunden til at jeg bruger smith-stativet er for at kunne lægge primær fokus på delten og ikke så meget andet :)

Link to comment
Share on other sites

SQUAT

2set x 10reps @ 20kg

1set x 8reps @ 40kg

1set x 5reps @ 55kg

2set x 4reps @ 65kg

2set x 3reps @ 75kg

1set x 2reps @ 80kg

1set x 2reps @ 85kg

1set x 1reps @ 90kg

1set x 1reps @ 95kg

1set x 1reps @ 100kg

..... SÅDAN - så nåede vi de 100kg igen uden problemer!! Dybden var fin og squat'en udført uden diverse udstyr!!!  :)

SQUAT

1set x 5reps @ 55kg

1set x 4reps @ 65kg

2set x 3reps @ 75kg

4set x 2reps @ 85kg

.... DAMN - den sidste omgang squat trak tænder ud hvilket også gik lidt  :bblush:  ud over stilen - men op kom de da!!! :D

Det var godtnok en vild omgang squat!! :4jumpy: :respekt: :respekt: :respekt:

Link to comment
Share on other sites

SQUAT

2set x 10reps @ 20kg

1set x 8reps @ 40kg

1set x 5reps @ 55kg

2set x 4reps @ 65kg

2set x 3reps @ 75kg

1set x 2reps @ 80kg

1set x 2reps @ 85kg

1set x 1reps @ 90kg

1set x 1reps @ 95kg

1set x 1reps @ 100kg

..... SÅDAN - så nåede vi de 100kg igen uden problemer!! Dybden var fin og squat'en udført uden diverse udstyr!!!  :)

SQUAT

1set x 5reps @ 55kg

1set x 4reps @ 65kg

2set x 3reps @ 75kg

4set x 2reps @ 85kg

.... DAMN - den sidste omgang squat trak tænder ud hvilket også gik lidt  :bblush:  ud over stilen - men op kom de da!!! :D

Det var godtnok en vild omgang squat!! :4jumpy: :respekt: :respekt: :respekt:

Kuldskær & JonhJohn>

JA... endelig begynder det at gå fremad igen :w00t: men jeg er dog stadigvæk lidt bange for vægten men det hjælper helt klart når jeg har en spotter parat til at trække mig op fra gulvet!!! Så kan jeg lige pludselig sagtens tage over 100kg hvilket er en sjældenhed når jeg træner alene <_<

MORGENCARDIO :sun:

POWERWALK 43 minutter ... og endnu ikke ømme ben!!! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke noget du bør arbede med Angel? når man squatter skal man fanme være gal på den stang! Jeg formoder ikke at det er teknik du mangler, men jeg kan ikke forstå du er "bange" for vægten? hvilke slags tanker gør du dig inden du går under stangen? du har jo allerede tabt slaget hvis du ikke tror på det...

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke noget du bør arbede med Angel? når man squatter skal man fanme være gal på den stang! Jeg formoder ikke at det er teknik du mangler, men jeg kan ikke forstå du er "bange" for vægten? hvilke slags tanker gør du dig inden du går under stangen? du har jo allerede tabt slaget hvis du ikke tror på det...

Jeg arbejder også med det ;) det er jo derfor det går freamad!!!

Grunden til at jeg er "bange" for vægten er fordi jeg tidligere har haft noget lændebetændelse som har blusset op når jeg har kørt tungt hvilket gør mig utryk <_<

At man ligefrem skal være gal på stangen synes jeg nu ikke er en god tilgang - meget godt eksempel er min dødløft, som jeg elsker, og jo sjovere jeg synes det er at løfte tungt og bevise overfor mig selv jeg kan desto bedre går det!

Jeg bryder mig absolut ikke om ideen om at være negativ i sin trænig på noget tidspunkt... :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

hvem siger vrede absolut skal være negativt? det behøves det absolut ikke være.

hvorfor opstod din lændebetændelse? svage muskelgrupper?

Vrede er da negativt uanset sammenhæng???? :unsure:

Nu taler jeg for mit eget vedkommende og at bruge vrede i min træning har aldrig ført noget positivt med sig.. jeg synes jeg bliver for ufokuseret og kan ikke samle mig 100% om et løft!

Min lændebetændelse opstod fordi jeg arbejdede fuldtid i butik og stod op i 9 timer på høje hæle, og da jeg har en scoliose i ryggen resulterede det i en skæv belastning i lænden hvilket medførte betændelse. <_<

ANDY> Det kommer helt an på hvordan du er vant til at træne din hjerne!!!

Link to comment
Share on other sites

Angel, det folk mener er sansynligvis, at hvis man retter vreden imod vægtstængerne så kan man opdrive en hvis adrenalin eller ophidselse og dermed flytte mere vægt.

Det er vel heller ikke for sjov at nogle styrkeløftere bliver nibbet i øreflipperne lige før de går ind til et løft ;)

Link to comment
Share on other sites

Angel, det folk mener er sansynligvis, at hvis man retter vreden imod vægtstængerne så kan man opdrive en hvis adrenalin eller ophidselse og dermed flytte mere vægt.

Det er vel heller ikke for sjov at nogle styrkeløftere bliver nibbet i øreflipperne lige før de går ind til et løft ;)

Nervøsitet kan fremprovokere lige så meget adrenalin som vrede... og jeg er god til at bruge min nervøsitet positivt i løft!!

Jeg har i mange år arbejdet med at få mine hjerne til at tænke mere positivt i alle situationer og i min verden kommer der intet positivt ud af vrede - hvis man har lært hvordan man skal "trigge" sit system så er resultat det samme ... og tror mig - jeg kan få den vildeste hjertebanken og ikke mindst adrenalin-respons når jeg går og sætter mig op til et løft - nogle gange er det lige før jeg ikke kan trække vejret ordenligt fordi der er så meget gang i mit system :angelgrin:

Hvor meget generer din scoliose dig egentlig nå du træner? er det noget du mærker til? Hvad gør du eventuelt for at undgå smerter?
Den generer slet ikke :)

... har været hos en rheumatolog for nogle år tilbage for at få ryggen tjekket. Hun sagde at hvis jeg ikke havde trænet i alle disse år så havde jeg nok været plaget af smerter i løbet af dagen... så endnu en god grund til at træne!

Nu fremmer vrede jo mængden af cortisol = større nedbrydning af muskler så det...

En klog mand!!! B)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share