ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

Jørgen L> Jeg træner ikke i træktårn for at beskytte min lænd! Den er hårdt i brug under mange af mine øvelser og hvis den også skulle belastes ved stående kickback, så ville det dræne den for meget :)

OK! :) Men... Hvis det er glut med du vil træne, (Som i abductor maskinen) er det jo mere "sidekick" du bør lave...

Jørgen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men... Hvis det er glut med du vil træne, (Som i abductor maskinen) er det jo mere "sidekick" du bør lave...

.... det er et fedt, med den vægt jeg skal have på for at min baldemuskulatur begynder at gro, så kommer jeg unægteligt til at trække i lænde!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit svar Angel.

Noget andet er måske motivationen bag dit vægttab!!!! Vil du virkeligt gerne tabe dig og tager du det med oprejst pande?

Faktisk tror jeg at det sidste jeg mangler i at fuldende mit feddtab er noget mentalt. Måske har jeg en "blokade" af en slags og har nemlig svært ved at tage det med oprejst pande. Det er bl.a. det jeg arbejder med i øjeblikket for det skal sgu' lykkes selvom jeg er fra naturens side ikke har en lav BF%

Jeg tror desværre jeg må indse at jeg skal ret langt ned kaloriemæssigt for at sænke bf% grundet biokemien i min krop. Heldigvis mister jeg hverken styrke eller masse ved et sådant kalorieindtag.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil træne Gluteus med. og minimus skal du da vel egentlig bare have gang i noget unilateralt arbejde for forlåret, såsom split squats, lunges af alle varianter (selv ikke i smith stativet), 1 bens squats etc. Husk at deres rolle er at forhindre at bækkenet kipper til den ene side, når man står på et ben.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at jeg satte mig i den abductor-maskine, som man normalt aldrig ville finde mig i, er simpelthen fordi jeg ikke kan bede mine andre benmuskler om mere!!

Hvis jeg havde mere krudt i benene, så havde jeg helt sikkert valgt lunges - en af mine absolut favorit øvelser! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det man mister ved at lave lunges o.lign., er det dynamiske arbejde i musklen.. Glut med laver næsten kun statisk arbejde ved stand, og man får derfor ikke strækket med i yderstillingen (som man ellers forsøger at opnå i andre øvelser.) :)

Link to comment
Share on other sites

Før jeg overhovedt skriver dagens træning vil jeg meget gerne pointere at DETTE VAR ÅRETS BEDSTE TRÆNING HIDTIL

... jeg var for en gangs skyld lidt groggy i morges (lidt menneskelig er man vel ind imellem) og jeg havde egenligt ikke regnet med at denne dag ville byde på den helt store træning.

Men som morgenen gik, jeg fik lidt mad, min multivitamin plus en masse ekstra C-vitamin ;) nåede mit humør hidtil uanede højder!!!

Træningen blev påbegyndt omkring klokken 11:45 og mens jeg sad og varmede op kom jeg til at tænke på det Maxpower havde skrevet med; at min 5 reps HST egenligt ikke bar så meget præ af at være et 5 reps program!!! - OG SÅDAN NOGET SIGER MAN IKKE BARE TIL MIG UDEN AT DET FÅR EN KONSEKVENS!!! :devil:

Jeg besluttede .... at nu skulle den da have "lidt" bundgas..... :firebounce:

Træning tirsdag d. 20/5

- opvarmning 15 min. på cykel

HST - 5 reps

Squat: 3 set - 50-60-70 kg - 10-10-7 reps

... der var god energi og min lænd tog godt imod squatten, så hvad kan jeg sige andet end super!!! :)

LC: 2 set - 47,5 kg - 5-4½ reps

Frontspark: 2 set - 47,5 - 50 kg - 9-6 reps

Læg: 2 set - 150 kg - 13 reps m. hold i toppen

Lunges: 2 set - 34 - 44 kg - 15-12 reps

... efter diskussionen om mit besøg i abductor maskinen igår, har jeg besluttet at skifte mine dybe squat ud med lunges...og det var så lækkert at køre lunges igen :bounce: :bounce: :w00t:

SD: 1 set - 60 - 70 kg - 15-12 reps

...føltes rigtigt godt i baldemusklerne og haserne

Bænkpres - håndvægt: 2 set - 2x26 kg - 2x30 kg - 7-3 reps

... fin energi i brystet, men det jeg var mest spændt på var, om jeg selv kunne få 30 kg's håndvægtene op!! Men selvfølgelig gik det!! :4whip:

Skråpres - håndvægt: 1 set - 2x24 kg - 7 reps

Træk til bryst: 2 set - 87,5 kg - 5 reps

... HA - tag den :devil:

Træk til bryst - smalt greb: 1 set - 85 kg - 5 reps

... virkelig god kontakt til musklen - kørte roligt og koncentreret, hvilket gav et suverænt pump!! :headbanger:

Rowing-enarms håndvægt: 1 set - 2x40 kg - 7 reps

Dips: 1 set - + 21 kg (totalvægt 93,2 kg) - 7 reps

... begynder på dette tidspunkt at tro nogen har puttet noget i mine havregryn, for presset var suverænt, med kanon stil og styrke!! :blink:

Bænkpres - smalt greb: 1 set - 60 kg - 5 reps

Fransk pres: 1 set - 30 kg - 10 reps

... jeg skød vægten ved siden af i denne øvelse <_< , men den gav tilgengæld et godt pump som jeg ikke ville have undværet for alt i verden!!

Military press - håndvægt: 2 set - 2x20 kg - 7-5 reps

... gider ikke længere lave den i smithstativ, da jeg føler, at jeg mangler ordenligt kontakt med musklen

Lateral raises: 2 set - 2x10kg - 2x8 kg - 10-10 reps

Biceps-curl: 3 set - 2x17 kg - 2x20 kg - 2x17 kg - 5 reps

... uhhh sikket et pump, havde bare lyst til at tage nogle flere sæt, men valgte at holde igen! :rolleyes: B)

Hammercurl: 1 set - 14 kg - 12 reps

... god pumpøvelse at slutte af med... lige prikken over i'et! :tongue:

Romanchair: 2 set - meget koncentreret med hhv. 5-10 kg

Kabeltræk for mave: 2 set - 60 kg - 10 reps

Sidebend-skrå mave: 2 set - meget koncentreret

Efter denne omgang træning som ikke tog mere end 1½ time, var jeg helt oppe at ringe! Jeg sitrede, min krop summede og mine hænder rystede som om jeg havde parkinson :) - jeg kunne knap nok åbne min energibar!!

Da jeg havde fået proteindrink og energibar indenbords blev min krop fuldstændigt lammet!! Og velværet bredte sig!! Kan man egenligt få en orgasme af at træne? :unsure::w00t::blink:

... det sidste kvarter blev brugt inde på gulvet i udstrækningsrummet, hvor jeg fik strukket alt igennem mens jeg nød brugtheden i min krop!!

p.s. jsc> Jeg er ked af hvis jeg vækkede dig ;)

Link to comment
Share on other sites

Er der egenligt nogen, som er bekendt med at C-vitamin skulle have en anabolsk effekt i store doser!! ;) Jeg mindes at have læst en artikel engang omkring dette!!

Er der nogle som har stødt på dette før?? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træningen blev påbegyndt omkring klokken 11:45 og mens jeg sad og varmede op kom jeg til at tænke på det Maxpower havde skrevet med; at min 5 reps HST egenligt ikke bar så meget præ af at være et 5 reps program!!! - OG SÅDAN NOGET SIGER MAN IKKE BARE TIL MIG UDEN AT DET FÅR EN KONSEKVENS!!! 

:lol: Jeg kan ikke helt se konsekvensen - at du lavede endnu flere reps??? :devil:

Og en lille sidebemærkning:

Støder du også tit på grænsen for smileys i et indlæg, jeg kan se der er præcis 20 styks i dit træningsindlæg?

Det er ikke let når ens træning går så godt og man kun har 20 smileys til at udtrykke det med :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er der egenligt nogen, som er bekendt med at C-vitamin skulle have en anabolsk effekt i store doser!! ;) Jeg mindes at have læst en artikel engang omkring dette!!

Lige et hurtigt skud fra hoften (hukommelsen):

C-vitamin øger imun forsvaret, og er derfor antikatabolsk, som igen kan kaldes "anabolsk" (langt ude dog).

D-Vitamin er såvidt jeg husker et hormon.

B12 bruger nogen atleter i sprøjteform for at øge "et-eller-andet"

Alle 3 svar er skrevet UDEN at genopfriske min hukommelse, da det her er min sidste post, før jeg skal SPURTE efter en bus! :tongue:

Jeg tjekker op på det mere nøjagtigt senere. ;)

Link to comment
Share on other sites

Efter denne omgang træning som ikke tog mere end 1½ time, var jeg helt oppe at ringe! Jeg sitrede, min krop summede og mine hænder rystede som om jeg havde parkinson  - jeg kunne knap nok åbne min energibar!!

Da jeg havde fået proteindrink og energibar indenbords blev min krop fuldstændigt lammet!! Og velværet bredte sig!! Kan man egenligt få en orgasme af at træne?   

... det sidste kvarter blev brugt inde på gulvet i udstrækningsrummet, hvor jeg fik strukket alt igennem mens jeg nød brugtheden i min krop!!

Og så er det man tænker.......Hvorfor hvorfor hvorfor træner jeg ikke i det center? :cries: :cry_ani: :crying: :cussing:

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Jeg huskede sandelig rigtig med alle vitaminerne der! B)

Mht

Kan man egenligt få en orgasme af at træne?

Man kan ihvertfald komme temmelig DAMN tæt på en! :w00t:

En stor del af en orgasme er endorfiner der bliver udløst (hihi) i hjernen. Endorfiner bliver også udløst ved træning og giver en følelse af velvære.

Endorfin er i familie med morfin, og grunden til at man kan blive afhængig af sex og træning er bl.a. fordi man har BRUG for endorfinen.

…ellers har jeg ingen kommentarer… og dog… HVORFOR er der ikke flere veltrænede piger, der kan blive helt tændte af at træne!!! Angel, tror du ikke du kunne "smitte" min kone?! :bigsmile::rolleyes::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag morgen d. 21/5

Vågnede i dag klokken 4:28 med humøret i top.... Havde egenligt planlagt at sove længere, da jeg blev holdt oppe igår aftes af en en meget intens person ;) :wub: og derfor først kom i seng klokken 23:30!

Meningen var at jeg først skulle ud at gå med en veninde omkring klokken 7, men jeg kunne simpelhen ikke falde til ro igen, så jeg satte mig til at læse til eksamen i stedet!! ;) Det har jeg aldrig prøvet så tidligt, men det gik forrygende.... Jeg er virkeligt blevet et A-menneske :)

Det blev til 1½ times powerwalk - dog alene - da veninden måtte melde fra pga. en vabel <_< LOL ..... :chicken:

... I dag har jeg forøvrigt de mest lækre BALDEDOMS - sådan skulle de føles hver dag ;)

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag morgen d.22/5

Det store skete - jeg sov indtil klokken 5:30 idag - var dog lige vågen en halv time omkring klokken 00:30, men faldt så i en søøøød søvn igen ;)

Jeg gik med min veninde i dag fra klokken 6-7 i et dejligt lunt forårsvejr - en smuk tur langs vand, golfbaner og skov...... havde det hele for os selv :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træningen blev idag påbegyndt klokken 12:45 - jeg var topmotiveret da jeg havde haft den skønneste formiddag ;) og jeg var endnu mere hooked på at give den bundgas idag end jeg var igår.... :firebounce: :firebounce: :firebounce:

Træning torsdag d. 22/5

- opvarmning 15 min. på cykel

HST - 5 reps

Squat: 3 set - 50-60-70 kg - 10-10-5 reps

... der var suveræn fart på de to første set, kanon tempo og fuld muskelkontakt :)

LC: 2 set - 47,5 kg - 6-5 reps

Frontspark: 2 set - 50 -55 kg - 9-5 reps

Læg: 2 set - 150 - 160 kg - 16 -11 reps m. hold i toppen

Lunges: 2 set - 44 - 50 kg - 10 reps

SD: 2 set - 70 - 80 kg - 15-10 reps

...første del tog ½ time

Bænkpres - håndvægt: 2 set - 2x26 kg - 2x30 kg - 7-3 reps

Skråpres - håndvægt: 1 set - 2x24 kg - 8 reps

Træk til bryst: 2 set - 90 kg - 5-4 reps

... hvad er problemet egenligt :devil:

Træk til bryst - smalt greb: 1 set - 85 kg - 5 reps

Rowing-enarms håndvægt: 2 set - 2x40 kg - 5 reps

Dips: 1 set - + 23 kg (totalvægt 94,5 kg) - 7 reps

... hmmm synes ikke andet end jeg kan være tilfreds..... :wOOt:

Bænkpres - smalt greb: 1 set - 50 kg - 12 reps

.... har lidt DOMS i triceps idag så valgte ikke at køre denne øvelse så tungt

Fransk pres: 1 set - 30 kg - 8 reps

Military press - håndvægt: 2 set - 2x20 kg - 6-4 reps

... døde lidt til sidst men ellers fint konc. pres :)

Lateral raises: 2 set - 2x10kg kg - 10 reps

Biceps-curl: 3 set - 2x17 kg - 2x20 kg - 2x17 kg - 8-3-8 reps

Hammercurl: 1 set - 14 kg - 12 reps

Romanchair: 2 set - meget koncentreret med 10 kg

Sidebend-skrå mave: 2 set - meget koncentreret

+ diverse øvelser på gulv.....

ALT I ALT igen igen en god træning men en varighed på præcis 1 time og 35 minutter....

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres - håndvægt: 2 set - 2x26 kg - 2x30 kg - 7-3 reps
:w00t:
Træk til bryst: 2 set - 90 kg - 5-4 reps

... hvad er problemet egenligt

:tongue::4whip:

Rowing-enarms håndvægt: 2 set - 2x40 kg - 5 reps

Dips: 1 set - + 23 kg (totalvægt 94,5 kg) - 7 reps

... hmmm synes ikke andet end jeg kan være tilfreds..... :wOOt:

:wub: :a-okhand: :dropjaw: :heartpump:

Kan kun tilslutte mig Dadane! Du er for vild :blink::4whip:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share