ANGEL


angel
 Share

Recommended Posts

Hi Angel :)

Vil bare fortælle dig, at du er med i det der gratis magasin - Exhale ( hvis du altså ikke allerede vidste det :blink: )

:tongue:

Go' Weekend

B)

Hej Zoot...

NEj det vidste jeg fatisk ikke :D

Fedt nok (hvis det altså er godt!!!) :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 10.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

KL. 7:30

POWERWALK 60 minutter

;) Det må jeg sige, aktiv start på dagen. Er du naturmenneske eller skal du have musik i ørene for at det går :unsure:

Jeg er begge dele....

Men i Odense er det i reglen bedre at have lidt musik i ørene pga. bilerne som kan larme en del... men ellers er det bare mine egne tanker jeg går lidt med - hvorfor jeg også elsker mine powerwalks :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hold kæft, du går sgu da til stålet....... SEJT!!! :devil:

Lige et par hurtige spørsmål inden du skal træne igen :

Bruger du pulsur, når du er ude på dine powerwalks?????

Og hvis ja, hvor meget ligger din puls så på????

Takker :w00t:

...elsker nu også stålet :wub:

Jeg bruger ikke pulsur - det ser jeg ikke nogen grund til, men jeg har et og har selfølgelig målt min puls engang!

Den ligger cirka mellem 125-135 på flat terræn - den skal helst ikke længere op da det ellers går hen og bliver for cardio-agtigt :)

Link to comment
Share on other sites

Ok....

fik endnu engang målt min hæmatokrit - det er nu et år siden sidst - og igen var den på 50!!!

Jeg var fuldt hydreret så det er ikke på grund af en dehydrering at den er så høj!!!

Hvorfor er min hæmatokrit så høj - den ville jo være ulovlig hvis jeg var cykelrytter!!! :unsure:

Normalt siger man jo at plasmafasen i blod øges når du træner hårdt - dvs. at dit blod bliver tyndere og dermed falder din hæmatokrit med mindre det er nu og her efter en tung omgang træning at du tager din måling, for så kan hæmatokritten være steget, da noget af blodets vandige fase vil være blevet presset ud i vævet og dermed får du en forhøjet hæmatokrit!!

Men jeg havde hverken trænet tungt i dag, jeg havde endda været i hvile før blodprøvetagningen og fastet i 2 timer.

Tænk nu hvis jeg ikke trænede - så havde jeg måske en hæmatokrit på 54, og hvis jeg så samme dag var dehydreret så var den måske endnu højere!!!??

DAMN :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ok....

fik endnu engang målt min hæmatokrit - det er nu et år siden sidst - og igen var den på 50!!!

Så lad mig lige spørge lidt uvidende :blink:

Hvad er den lovlige grænse når du stiller op til konkurrence? Ville du falde igennem?

En anden ting. Du skriver noget i craws log til det billede der er en der har postet af mig i stil med "Er det Jakkedrengen?" - er det positivt eller negativt????

Jakkedrengen

Link to comment
Share on other sites

Pænt underligt mht. til din hæmatokrit værdi :blink: Har du spurgt en læge om hvad det evt kan skyldes ?

Kan det evt være på grund af nogle kosttilskud ? :unsure:

Kan ikke forestille mig at det er på grund af kosttilskud... men du er mit blod ret underligt i forvejen så måske ligger der en forklaring!!

Da jeg var barn troede de jeg havde leukæmi fordi mit blod var så underligt :blink:

... de fandt aldrig ud af hvad der var galt... så det var måske på tide at jeg satte mig lidt mere ind i tingene! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Er det farligt ? - det er jo Bjarne Riis niveuaer ? :blink:

NEj... ikke farligt :)

...men jeg kan ikke lade være med at tænke på at bare jeg bliver lidt dehydreret så bliver mit blod jo en del tykkere, dvs. det er en god belastning for de små kar, og hvor godt det er ved jeg ikke.... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg jo ikke læge (eller stud. med for den sags skyld ;)), men så vidt jeg husker fra debatten i 1997 (da Tour de France indførte blodtests) er en hæmatokritværdi på over 50 ikke ualmindelig. Den forekommer måske hos hver 10.-20. person eller noget i den dur (det er et skud i tågen!).

Jeg véd ihvertfald, at der var adskillige cykelryttere, der måtte bede om dispensation fordi deres værdi simpelthen bare VAR over de 50. Jonathan Vaughters (amr. cykelrytter) havde tests tilbage fra da han var 16 år, der beviste at hans værdi ALTID havde ligget midt i 50'erne.

Værdien på 50 er jo sat fuldstændigt arbitrært af UCI fordi den jo skulle være et eller andet sted, og da langt de fleste mennesker har en værdi først i 40'erne, ja, så kunne man jo fortsætte med EPO-forbruget bare under mere kontrollerede doser...

Link to comment
Share on other sites

Hvad er den lovlige grænse når du stiller op til konkurrence? Ville du falde igennem?
Der er ikke nogen grænse under bodyfitness eller styrkeløft.. det er kun ved en blodprøve at det kan måles... og vi afgiver kun urinprøver!!
En anden ting. Du skriver noget i craws log til det billede der er en der har postet af mig i stil med "Er det Jakkedrengen?" - er det positivt eller negativt????

Det var hverken pos eller neg.....

Jeg synz sgu bare at det var lidt sjovt at du var sådan ude med riven efter Craw med hensyn til hans fedt% uden at tage hensyn til hans overall masse!! Du er jo selv total skinny, det kan godt være du har en lav fedt% men muskler er det sgu ikke så meget af!

Du ikke lige en kropstype som tænder mig helt af - jeg vil sgu heller have en stor, bulket og stærk fyr med store muskler end en lille pind der er hakket!!!

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg jo ikke læge (eller stud. med for den sags skyld  ;)), men så vidt jeg husker fra debatten i 1997 (da Tour de France indførte blodtests) er en hæmatokritværdi på over 50 ikke ualmindelig. Den forekommer måske hos hver 10.-20. person eller noget i den dur (det er et skud i tågen!).

Jeg véd ihvertfald, at der var adskillige cykelryttere, der måtte bede om dispensation fordi deres værdi simpelthen bare VAR over de 50. Jonathan Vaughters (amr. cykelrytter) havde tests tilbage fra da han var 16 år, der beviste at hans værdi ALTID havde ligget midt i 50'erne.

Værdien på 50 er jo sat fuldstændigt arbitrært af UCI fordi den jo skulle være et eller andet sted, og da langt de fleste mennesker har en værdi først i 40'erne, ja, så kunne man jo fortsætte med EPO-forbruget bare under mere kontrollerede doser...

Med hensyn til hæmatokrit under cykelforbundet:

Ved intensiv træning øges blodvolumen, hovedsagligt plasmafasen, grundet optagelse af vand. Denne fortynding medfører et fald i hæmatokritten, hvorfor en grænseværdi i cykelsporten på 50 ligger meget langt over den grænse, som veltrænede burde ligge under.
Link to comment
Share on other sites

Du ikke lige en kropstype som tænder mig helt af - jeg vil sgu heller have en stor, bulket og stærk fyr med store muskler end en lille pind der er hakket!!!

Så er det jo heldigt at jeg heller ikke vil prøve at vælte craw af pinden :boxers:

At du læser mit indlæg som om at jeg er ude med riven efter craw er op til dig. Jeg stiller mig mere kritisk over for hans meget øgede fedt% fordi en af hans modstandere til DM, Nikolaj Nielsen, i mine øjne ikke ser ud til at bulke så kraftigt i off-season. Derfor undrer jeg mig om det er nødvendigt :unsure:

Jeg er jo ikke i nærheden af de drenge i vægtklasse, så jeg vil nødigt gøre mig klog på hvad der virker for dem...

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller mig mere kritisk over for hans meget øgede fedt% fordi en af hans modstandere til DM, Nikolaj Nielsen, i mine øjne ikke ser ud til at bulke så kraftigt i off-season. Derfor undrer jeg mig om det er nødvendigt :unsure:

Så hold dog K... med den fedtprocent. Kragen har sku da ikke øget sin fedtprocent særligt meget. Man kan IKKE tage kvalitetsmuskler på uden også at addere noget fedt. Det er fysisk umuligt for en ikke-AAS brugende BB. Hvis ham den anden er meget mere lean i off-season kan han ikke have forbedret sig særligt meget.

Kragen er konkurrence-BB og så nytter det ikke at møde op i samme form som året før. Hvis man vil have dommernes opmærksomhed må man møde op bedre end før. Så må man tage lidt på i off-season, hvis det er masse man skal have mere af.

Link to comment
Share on other sites

Enig med JSC.

Jakkedreng, du skal tænke på at du ikke får nogle medaljer for at være cuttet i December, som jeg også skrev i Craw's log til dig - så ved du med sikkerhed at du gainer masse optimalt i en bulkfase - det gør du ikke i underskud/forbrug, så at begynde at lege med at have formen hele året rundt, det vil kun resultere i at du møder op som en tro kopi næste år - og som JSC siger, så ser dommerne gerne at der sker nogle ændringer udfra de ting de dømte på året før.

Du tror forhåbentlig heller ikke på, at du kan rende rundt som med craw's konkurrenceform hele året rundt, det vil nok være direkte usundt.

Link to comment
Share on other sites

Enig med JSC.

Jakkedreng, du skal tænke på at du ikke får nogle medaljer for at være cuttet i December, som jeg også skrev i Craw's log til dig - så ved du med sikkerhed at du gainer masse optimalt i en bulkfase - det gør du ikke i underskud/forbrug, så at begynde at lege med at have formen hele året rundt, det vil kun resultere i at du møder op som en tro kopi næste år - og som JSC siger, så ser dommerne gerne at der sker nogle ændringer udfra de ting de dømte på året før.

Du tror forhåbentlig heller ikke på, at du kan rende rundt som med craw's konkurrenceform hele året rundt, det vil nok være direkte usundt.

Nej jeg ved at man ikke kan rende rundt med en fedt% omkring 4 hele året. Og jeg ved at man gainer mere optimalt hvis man seriøst bulker. Det er jo noget af det grundlæggende.

Det jeg har skrevet som du åbenbart misforstår er: At man stadig kan tage masse på uden at bulke i den grad craw gør.

-Det er ikke en hån af craw

-Det er ikke et postulat om at craws måde at bulke på ikke giver et mere optimalt masse gain

-Og det er absolut ikke et forsøg på at spille bedre vidende overfor craw - jeg er helt sikker på at han ved hvad han gør!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har skrevet som du åbenbart misforstår er: At man stadig kan tage masse på uden at bulke i den grad craw gør.

og det du åbenbart IKKE fatter er at craw rent faktisk ik har bulket særlig meget....

kun tror det er en måneds tid siden, hvor han stod og flexede lidt, og der ku man nemt se abs...hva mere vil du forlange ??

Link to comment
Share on other sites

Jakkedreng:

Det jeg har skrevet som du åbenbart misforstår er: At man stadig kan tage masse på uden at bulke i den grad craw gør.

Jeg kan stadig ikke se "i den grad" - jeg synes stadig ikke craw's bulk er voldsomt, check evt. de billeder som angel tog af ham - det er ikke så lang tid siden de blev taget, det drejer sig om få procent - så tror jeg du får et helt andet billede.

Link to comment
Share on other sites

Hey alle..

Puha der bliver snakket lidt om fedt% her var..??

Nu har jeg siddet her de sidste dage og læst hele Craw´s log, rimelig vildt program du skal igennem nu, selvom du jo har godt syv måneder... Jeg må da indrømme at jeg også stillede et ? da jeg så de seneste postede billeder <_< Men det er jo mere fordi jeg ikke er inde i en BB´s verden og levestil.. Hvor højt kalorie underskud kører du med om dagen for at time det til Herning..??

Craw: Kan det passe at du manglede størrelse på brystet i Roskilde (bare min mening)..??

Nå ja Nikolaj og Craw stiller ikke op i samme klasse...

-Wasabi

Link to comment
Share on other sites

Hey alle..

Puha der bliver snakket lidt om fedt% her var..??

Nu har jeg siddet her de sidste dage og læst hele Craw´s log, rimelig vildt program du skal igennem nu, selvom du jo har godt syv måneder... Jeg må da indrømme at jeg også stillede et ? da jeg så de seneste postede billeder <_< Men det er jo mere fordi jeg ikke er inde i en BB´s verden og levestil.. Hvor højt kalorie underskud kører du med om dagen for at time det til Herning..??

Craw: Kan det passe at du manglede størrelse på brystet i Roskilde (bare min mening)..??

Nå ja Nikolaj og Craw stiller ikke op i samme klasse...

-Wasabi

Måske du skulle post spørgsmålet i Craws log??

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share