blanco's log


blanco
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nra> tak :smile:

Los>

har du forhåndsreserveret en tid hos din psykolog?

Jeg har efterhånden vænnet mig til at håndtere mine mange storsejre følelsesmæssigt, så det bliver nok ikke nødvendigt den her gang :tongue:

Det må være en uges tid inde i marts vi dyster, så det passer vel også fint med, at du enten lige er kommet udsultet hjem fra skitur, eller netop har løbet din overhead styrke væk i bestræbelserne på at komme i form til Østrigs bjerge :nissegrin:

Og tak :smile:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Det må være en uges tid inde i marts vi dyster, så det passer vel også fint med, at du enten lige er kommet udsultet hjem fra skitur, eller netop har løbet din overhead styrke væk i bestræbelserne på at komme i form til Østrigs bjerge :nissegrin:

Damnit! Der var du skarp. :w00t:

Det kommer jo nok desværre til at passe, men så må jeg jo bare slå dig på neural effektivitet og viljestyrke. :wink:

Link to comment
Share on other sites

dagens træning

Squat

3x80 kg

3x100 kg

3x110 kg

3x120 kg

3x125 kg

1x130 kg

10x100 kg rep-out, måske repPR, ka ikk lige huske det..

Bænkpres

5x92,5 kg - repPR

4x92,5 kg

4x85 kg

6x80 kg

7x75 kg - øv, var svag i bænken i dag, og jeg kan ikke rigtig få mit opspænd til at spille, men det kommer nok :raisebrow:

Standing Dumbbell Shoulder Press

2x4x25 kg

1x5x25 kg

Pull-Ups

5x15 kg

4x15 kg

Cable Row

2x12x70 kg

Dips

2x11xkv.

COC #1

12r h. - PR

6r v.

12r h.

7r v. PR

Det var egentlig ikke den store omgang, men det føltes alligevel godt at få lavet noget :smile:

Los> Du skal få lov at prøve :wink:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

nra> Hehe, det har du ret i ja. Det var sådan set også fint, men jeg regnede også med, at jeg var god for den, havde bare håbet på, jeg havde til mere....

Jens A> Tja, jeg synes det fee' at være stærk til den slags. Derudover har jeg også en fornemmelse af at det har givet lidt hypertrofi i underarmen, så det spiller sgu meget fint :smile:

Derudover er mit DLmax med dobbelt overhåndsgreb kun 5kg fra mit max med mix, så det er i hvert fald ikke grebet, der halter. :smile:

i ø. har jeg haft dem et godt stykke tid nu. Det er bare længe siden, jeg sidst har trænet med dem, men nu skal jeg igang igen :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Efter at jeg ellers har syntes, at det er gået fremad med ryggen, rev jeg det op i dag under en gang chin-ups :mad: Nu er det præcist ligesp slemt, som det var første gang jeg fik det, og selv dybe vejrtrækninger gør ondt som ind i helvede. Overvejer lidt min fremtid med vægtene nu, for det er overhovedet ikke fedt, hvis ryggen ikke vil være med :dry:

CG Bænkpres

7x75 kg

6x75 kg

6x75 kg

4x75 kg

Chin-Ups

6x5 kg

5x5 kg - ryggen gav sig, og ikke flere chins til mig

Military Press

3x5x57,5 kg - selv opsændet gjorde forbandet ondt, men jeg klarede mig igennem

Det var så det..... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Aj, noget skrammel med ryggen.  :dry:

Håber du får styr på det.  Har du en diagnose fra en kyndig?

<{POST_SNAPBACK}>

Tak, det håber jeg også. :smile:

Jeg har været ved fys to gange i ugerne inden jul (var allerede af sted første gang to dage efter det skete), men nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske, hvad det var, han sagde, der var sket :raisebrow:

Smerten skyldtes vist, at musklerne rundt omkring, der hvor det var galt (jeg tror det var et led eller sådan noget, som havde forskubbet sig), lå og spændte/var i krampe.

nra> Tak, og nej det håber jeg heller ikke, men nu var det måske også lige hurtigt nok meldt ud. I første omgang, skal jeg se, hvad om ikke andet så en lille pause kan gøre.

Nutellakrigeren> Velkommen i loggen :4thumbup:

Jeg tror måske det er lidt af det samme. I hvert fald er det også noget med en slags konstant muskelspænd. Det sidder dog lidt længere ned, og så er det kun i højre side.

Mit kom sjovt (?) nok af en omgang let dødløft. Singles med 60% af 1RM :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tak for velkomsten :wink:

Mit var også kun i en side - i venstre. Jeg mærkede et lille "niv" under selve træningen, men bagefter var der intet. Først da jeg vågnede næste morgen, og ikke kunne gøre noget uden at det gjorde ondt :blink:

Jeg gik et par dage uden træning, hvorefter jeg gik til lægen og fik besked på at jeg godt kunne træne, men kun ind til det gjorde ondt.. Det var væk efter 1 uge eller 2 tror jeg.

Kunne være du også lige skulle holde en kort pause fra træningen, bare på 5-6 dage, og så starte stille op igen.

Link to comment
Share on other sites

Tak, og nej det håber jeg heller ikke, men nu var det måske også lige hurtigt nok meldt ud. I første omgang, skal jeg se, hvad om ikke andet så en lille pause kan gøre.
Det tænkte jeg nok, man er jo altid lidt oprørt når man bliver skadet og har ondt :smile:
Jeg tror måske det er lidt af det samme. I hvert fald er det også noget med en slags konstant muskelspænd. Det sidder dog lidt længere ned, og så er det kun i højre side.

Mit kom sjovt (?) nok af en omgang let dødløft. Singles med 60% af 1RM

Det lyder lidt som de lændesmerter jeg også døjede med for noget tid siden. Fys-behandling (som du selv har været til) over et par måneder hjalp mig gevaldigt. Måske har du ligesom mig Skulliose (lettere S-formet rygrad) som er et ret almindeligt rygproblem. Ligemeget hvad kan han nok hjælpe dig så jeg synes du skal prøve at smutte op til ham igen :smile:

Edited by nra
Link to comment
Share on other sites

Nutalla> Jeg prøver at træne igen på tirsdag, og derefter holder jeg nok en uges pause or so.

Modsat dig gør det hamrende ondt ligefa starten af, når det sker for mig, så det når også lige at ødelægge træningen :dry:

nra> At jeg skulle have skulliose, har jeg aldrig hørt før, men det sidder heller ikke i lænden, men lidt til højre for.

Jeg ringer nok til fyssen i morgen :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det går sådan nogenlunde.

Jeg mærker ikke ret meget til det til hverdag mere, men jeg er stadig lidt bange for at rive det op under ST igen.

Jeg er dog så småt begyndt at træne igen alligevel -en smule infrekvent og high reps dog, men det er da bedre end ingenting. :smile:

Generel opdatering af loggen

Squat worksets ligger pt på omkring 80 kg, og jeg har dødløftet en enkelt gang (i onsdags) med 100 kg, bænken gik en del tilbage under pausen, og den er heller ikke helt oppe i omdrejninger endnu (work sets med 70 kg), men der er ikke nogen undskyldning for ikke at få den det, eftersom det er en af de få øvelser, hvor ryggen slet ikke generer :smile:

Selvom det ikke er så meget, jeg har fået trænet siden jeg holdt total pause, så er det alligevel nok til, at jeg godt kan mærke fremgangen kommer stille og roligt tilbage mod styrken som den var før, selvom jeg ikke kan træne igennem :smile:

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Godt at høre du stadig er i gang! Hvis du bare er forsigtig, så skal du nok snart komme tilbage for fuld kraft
Tak, og jeg er skam meget forsigtig. :smile:
Godt at du er på rette vej.

Var det 10 eller 20 liter Matilde vi satte på højkant i Military-dysten? 

Haha, ja, det ku du tænke dig :laugh:

Min mili styrke er nok på 60-65 kg pt.

Men hvis du er villig til at udsætte dysten lidt måske...? så kan du jo også selv nå at komme tilbage i topform efter skiferie :bigsmile:

Ellers må jeg bare slå dig mod alle odds alligevel :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har trænet ret HST-agtigt på siden jeg startede. Selvom det ikke er den mest spændende træningsform, er den rimelig idiotsikker, når det kommer til opstart efter en lille skadespause, synes jeg.

Jeg har stort set øget vægten, i de øvelser jeg har kørt, hver gang, men kropsvægten er også strøget til tops, og slået PR på PR :4mewantfood: :blush:

Morgenvægten ligger nu på 98 kg, hvilket er en del mere, end jeg nogensinde tidligere har oplevet.

Dagens træning

Bænkpres

8x85 kg

7x85 kg - meget tungt, men jeg forsøger at øge med 2,5 kg igen næste gang, før jeg går ned i reps

Dødløft

et par håndfulde singles @ 100-120 kg

Pull-down

2x8x90 kg

Military press

8x55 kg

7x55 kg

Cable Row

8x90 kg

8x90 kg

6x90 kg

Dips

2x8x15 kg

Hammer Curl

7x17,5 kg

5x17,5 kg

Link to comment
Share on other sites

træning i går

Squat

6x110 kg

5x110 kg

5x110 kg

Bænkpres

8x87,5 kg

8x87,5 kg

5x87,5 kg - bouncede en anelse på nogle reps i sættene, så det tæller ikke helt

Pull-down

2x8x90 kg

Military Press

8x57,5 kg

5x57,5 kg

Cable Row

8x95 kg

8x95 kg

5x95 kg

EZ-curl

8x30 kg +stang

5x30 kg +stang

French Press

7x27,5 kg

5x27,5 kg

Jens A> Jeg kan godt mærke, at der stadigvæk er et eller andet galt, men det generer ikke længere min træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share