BLANDER I JER ??????


canoing
 Share

Recommended Posts

Jeg blander mig en del, men kun når jeg ser dårlig teknik - jeg kan ikke acceptere når folk kører øvelser på en måde, som direkte er skadelige, det er især rygøvelser som får mine alarmklokker til at ringe.

Blander mig dog kun een gang uopfordret - gider ikke være en belastning, og argumenteres der hvorfor personen gør som han gør, så lader jeg det ofte blive ved det, går sjældent ind i direkte diskussioner - hænder dog af og til når jeg er ved at brække mig over een af de smarte.

Men jeg er så også een af dem, hvor mange kommer hen og spørger til råds - desværre ikke fordi jeg er skideklog, men tror det er pga gains, og måske også fordi jeg tager det pænt seriøst, og samtidig er et ret åbent menneske hvad angår at lære noget nyt.

Men jeg gør det rimlig klart at jeg ikke kan vejlede i hvordan de skal træne, jeg fortæller dem hvad jeg gør, men pointerer faktisk at det nødvendigvis ikke er det rigtige for dem.

Helt nye får da de overordnede principper omkring hvile og træning med i købet.

Men øvelser og teknik, det vil jeg gerne dele udaf.

Omvendt; ser jeg nogle køre noget nyt, eller gør tingene på en anden måde, så er jeg også typen der hører hvordan og hvorfor - hvis det er noget der tiltaler mig.

Men man kan tydeligt se, at dem der forespørges oftest er de store, også selvom de er pumpede med alt muligt - så virker disse som en god magnet for folk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det sker en gang i mellem at jeg ser newbies lave bænkpres eller squat med ret elendig teknik. I bænkpres er det ofte halve reps med hænderne ret tæt og det er tydeligvis ikke fordi de laver close grip BP. I squat er det oftest at folk har dårlig balance, får al vægten vægten op på tærerne og kompenserer ved kun at gå halvt ned og lægge skiver under hælene. Den slags forsøger jeg venligt at få dem til at lade være med. :)

Så er der også pigerne, hvor langt hovedparten planter sig i "spild-af-tid maskine" 1 og 2 aka Abduktionsmaskinen og Adduktionsmaskinen. Jeg synes det er synd at de træner så ineffektivt, men jeg har ikke taget mig sammen til at fortælle dem om bedre alternativer.

Alle de "fortabte" sjæle :) , der laver alle tænkelige variationer af brystøvelser og ofte bruger dårlig teknik, men alligevel har fået noget ud af det blander jeg mig aldrig i. Hvis jeg en sjælden gang skal bruge en spotter i bænkpres og han forsøger at få mig til at lave forced reps, så skal jeg nok sætte ham på plads.

Jeg kan huske en som vist træner med omkring 80-90kg i bænkpres 6-8 reps. Han laver konsekvent det vildeste bounce i brystkassen og kaster røven 10cm i vejret for at få stangen op.

Af uforklarlige årsager har den ene bænkpres stativ en stang hvor det er muligt at placere fødderne på, så man næsten ligger med låret lodret. Det var der så en som have fundet ud af at bruge, så det nærmest blev til decline han havde gang i. Han lavede vist omkring 4 sæt med mere og mere vægt på, og efterhånden som den blev tungere røg røven højere og højere op. Til sidst stod han nærmest i 30 grader decline position og lavede bænkpres. De sidste reps var selvfølgelig forced.

De personer er som oftest større end mig (endnu :D ), så chancen for at jeg ville kunne trænge igennem er nok ikke skide stor. Jeg vælger at lave dem passe sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har valgt at lade være med at blande mig stort set uanset hvad folk så fortæller hinanden. Simpelthen fordi jeg ikke anser mig selv for at være det ufejlbarlige orakel på bjerget. Med hvilken begrundelse skal jeg kunne fortælle Benny Bomstærk, at jeg har ret, og han har uret?

Hans argument: "Denne træningsmetode har forøget min styrke i bænkpres med 50% i løbet af to år."

Mit argument: "Jeg har altså læst på internettet, at det du anbefaler ikke virker."

Hvem er lige mest troværdig?

At noget betragtes som den endegyldige sandhed på MOL giver jeg ikke meget for. Den sandhed afhænger af, hvem som tilfældigvis bestemmer holdingen her på stedet for tiden. I øjeblikket er det Thomas J, og dermed er hans holdninger de "rigtige". Hvis han på et tidspunkt ikke gider MOL mere og bliver erstattet af en karismatisk og dygtigt argumenterende HIT'er, så er det kun et spørgsmål om tid, inden MOL holdningen er, at HIT er sandheden.

For mit eget vedkommende har jeg efter mange års træning og en omfattende gennemsøgning af forskellige synspunkter omkring styrketræning dannet mig nogle meninger omkring forskellige ting. Disse holdninger harmonerer meget fint med Thomas J's, og jeg har derfor stor glæde af hans skriverier. Men jeg føler mig bestemt ikke kvalificeret til at rette på Benny Bomstærk, fordi han gør tingene anderledes end mig. Med henvisning til det jsc siger ovenfor omkring at rette på noget, som folk har gjort uden problemer i årevis, så giver jeg mig altså ikke til at rette på Per Kyneb, når han laver træk til nakke. Hvilket han gør. Han har lavet den øvelse i årevis, og jeg tillader mig at formode, at han ved hvad han gør. Jeg giver mig heller ikke til at prædike om Smith-stativets elendigheder, som nogen her på MOL sjældent forsømmer en lejlighed til, når vores Master-I licensløfter engang imellem træner i det. Han bænkpresser 217,5kg, så min "klogskab" vil nok virke lidt malplaceret.

Jeg giver gerne gode råd, men jeg pointerer altid, at det altså er min personlige holdning, og at der udmærket kan være andre synspunkter omkring dette spørgsmål. Jeg har i øvrigt bemærket, at det er dem som ved mest, som er mest tilbageholdende med at præsentere deres synspunkter som den eneste sandhed. Se f. eks. på diskussionen omkring HST, hvor både Morten Z og Thomas J gør opmærksom på usikkerheden omkring nogle nævnte undersøgelser. De bruger ikke deres kendskab til bestemte undersøgelser til at slå andre i hovedet med, men lægger mærke til usikkerheden i formuleringer som f. eks. "undersøgelsen tyder på". Den indstilling bør man også have, når man rådgiver andre i centeret. At være lidt ydmyg omkring sin egen viden er sjældent en dårlig ting.

Link to comment
Share on other sites

Beleriand bringer en masse interessante pointer op. For når man forsøger at pointere nogen vigtige ting omkring træning, så vælger folk ofte at misforstå budskabet. Her er nogen ganske glimrende eksempler (bla. inspireret af jsc og beleriand).

1. Man forsøger at pointere at overdreven brug af failure sæt, og ikke mindst forced reps, ofte fører til langvarige træningsplateau´s for de fleste som bruger disse teknikker for hyppigt. Ydermere forsøger man at pointere at failure sæt og forced reps IKKE er et krav, for at stimulere muskeltilvækst.

Ovenstående bliver meget hurtigt fortolket til at forced reps og failure sæt er TOTALT BANDLYST i et effektivt program. Og dette var jo bestemt ikke budskabet.

2. Man forsøger at argumentere for at det tidligere meget omtalt HIT system, måske ikke lige er det mest optimale bud på et hypertrofi program.

Dette fortolkes hurtigt til at HIT er et dårligt system. Og også her var det jo IKKE budskabet. Budskabet var bare at det bestemt ikke er det bedste bud, hvilket HIT fortalerne ofte forsøger at gøre det til.

3. Der proklameres at HST er et ganske glimrende system, som til forskel fra mange af de pseudovidenskabelige mumbo-jumbo programmer fra muskelbladene, bygger på den seneste forskning.

Dette fortolkes hurtigt til at HST er det MEST OPTIMALE program, hvis man træner for hypertrofi. Igen, en total fejlfortolkning af budskabet.

4. Skulderpres bag nakken og træk til nakken er 2 øvelser som har et forøget skadespotentiale, når vi snakker skulderskader (mere specifikt, skader i rotator manchetten). Derfor bør man være påpasselig med disse øvelser.

Dette forstår folk sådan, at de 2 øvelser skal undgåes som pesten, og at man er et fjols af format, hvis man laver disse 2 øvelser.

Sådan kan man blive ved og ved. Folk har altid en tendens til at overfortolke eller sågar direkte fejlfortolke diverse relevante budskaber. Og resultatet bliver at man får et slags MOL reglement for hvad der er rigtigt og hvad der er forkert. Selvfølgelig er der ting som er decideret forkerte, men ofte er der nærmere tale om optimalt og knap så optimalt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ->Tja, vejledning bliver desværre alt for ofte fortolket i sort-hvid blandt mange.

Og mange "rådgivere", som jeg har mødt (de antaster mig sjældent i dag, men jeg fik mange "gode" råd i mine nu hedengangne nips-dage) har måske ikke øje for, at andre (læs: jeg) ikke kan restituere sig fra forced reps, eller opnå hypertrofi på et 7-delt splitprogram grundet deres mere almindelige genetik (eller fravær af AAS-misbrug). Jeg blev vildledt og trænede ineffektivt, indtil jeg selv opsøgte viden, fx her på MOL.

Jeg giver ikke/sjældent uopfordrede råd. Skulle det være, så er det mest til folk, som træner 7-delte splitprogrammer med isoleringsøvelser i maskiner, eller mit yndlingssubjekt - kvinden i inderlårsmaskinen, som ikke tør træne igennem, fordi hun ikke vil være "stor", eller folk, som er ved at skade sig selv.

For kvinder er der jo også den hårfine balancegang mellem at lyde overbevisende og så undgå at træde på subjektets (af hankøn) stolthed :D

Jeg ved (i modsætning til mange andre med års erfaring), at jeg ikke er noget lysets orakel udi perfekt træning til alle, men derimod, at der findes stort set lige så mange optimale træningsformer som der findes atleter.

HIT er fx udemærket, hvis man ikke har tid til mere end 1-2 ganges træning om ugen. HST er fint til dem, som kan æde nok. Selv splitprogrammer kan anvendes til dem, som i deres iver har svært ved at holde sig fra overtræning (failure og frekvens) osv osv.

Link to comment
Share on other sites

MaxPowerJeg kan huske en som vist træner med omkring 80-90kg i bænkpres 6-8 reps. Han laver konsekvent det vildeste bounce i brystkassen og kaster røven 10cm i vejret for at få stangen op.

Af uforklarlige årsager har den ene bænkpres stativ en stang hvor det er muligt at placere fødderne på, så man næsten ligger med låret lodret. Det var der så en som have fundet ud af at bruge, så det nærmest blev til decline han havde gang i. Han lavede vist omkring 4 sæt med mere og mere vægt på, og efterhånden som den blev tungere røg røven højere og højere op. Til sidst stod han nærmest i 30 grader decline position og lavede bænkpres. De sidste reps var selvfølgelig forced.

Hov hvad bilder du dig ind at kritisere min bænkpres teknik???? Nu vil jeg ihvertfald ikke spotte dig mere, og slet ikke hjælpe med de forced reps! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det sker faktisk ikke så sjældent, at jeg bruder ind i folks samtale, hvis jeg kan høre det, der bliver diskuteret ikke er korrekt.

Senest igår, da der var 3 personer, der diskuterede HST. En af dem sagde, at det kunne ikke tage mere end en time per gang. Så måtte jeg lige fortælle, at det godt kunne tage over 2 timer hvis man havde de "rigtige" øvelser med. Og at træningerne gerne skulle være lidt længere fra træning til træning, eftersom man bliver mere presset af progressionen.

Ellers er jeg en STOR spreder af HST-budskabet! :D

Hvis jeg ikke kender folk så er hovedreglen, at jeg ikke blander mig hvis de løfter mere end jeg selv gør. Dette gælder dog ikke de personer, som jeg er kommet til at snakke en del med. De får den ene rettelse efter den anden. Og jeg tager glædeligt en diskussion om forced reps. ;)

De lytter også mere og mere, eftersom jeg er ved at hente dem/har hentet dem! :D :D :D

Det har ellers hjulpet en del i centret, at tidligere verdensmester i fitness Ole Jensen har skiftet til vores center. Da han træner fullbody og undgår forced reps og failure træning, bliver det ligsom opfattet som "okay" at træne på den måde efterhånden fra de store brøds side.

Ellers har jeg ofte grebet ind overfor newbies, der eksempelvis kørte forced behind-neck-pres i schmith-stativet. etc.

Ellers er folk (eftersom jeg er blevet større (selvom jeg ikke er stor) og stærkere) selv begyndt at henvende sig. Og jeg svarergladeligt på spørgsmål. :)

Eksempel: "Er det ikke farligt for knæene at gå så langt ned?" :rolleyes:

Nåe ja, så er der heller ikke længere nogen, der retter på min træning eller giver mig "gode" råd. ;) :)

Link to comment
Share on other sites

Om jeg giver gode råd / blander mig? Både og.

Jeg kan ikke helt lade være - og på den anden side heller ikke helt "finde ud af det". Hvis der er nogen der gør noget forkert har jeg lagt mærke til at jeg ofte forsøger at komme til at tale med dem - og når det så er lykkedes spørger til hvorfor de gør som de gør. Har de en god forklaring så slipper de normalt (også selvom jeg tror/ved den er forkert).

I mit center er der f.eks. en fyr som i 3 måneder eller mere har kørt dødløft med 30 kg (og flot stil). Jeg har en klar fornemmelse af at han intet får ud af den øvelse - men jeg har ikke rigtigt fundet en god måde at sige det på. Det er klart for enhver at han gør ekstremt meget ud af udførslen (stilen). Når jeg kører DL med godt 100 kg kigger han da godt nok, - men det ser mest ud til at han tænker at jeg vidst gør det forkert og at jeg nok snart ødelægger ryggen. Men han kan se at jeg presser mig og mener at jeg gør det rigtigt, så han siger heller ikke rigtigt noget.

Link to comment
Share on other sites

Hov hvad bilder du dig ind at kritisere min bænkpres teknik???? Nu vil jeg ihvertfald ikke spotte dig mere, og slet ikke hjælpe med de forced reps!

Hehe, når jeg har hentet dig i bænkpres (sker meget snart), så skal jeg nok begynde at vise dig hvordan man RIGTIGT gør :D :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ups... Jeg glemte helt det aller vigtigste!

Jeg henviser ALTID til Motion-online.

Ja jeg er også gået hen og blevet omvandrende reklamesøjle.

Gad vide hvornår der kommer t-shirts? :4jumpy:

Edited by DaDane
Link to comment
Share on other sites

- Dødløft og squat er da ubrugelige øvelser

- Dødløft gør dig fed

Hva fa´en har du aldrig hørt om squatrøv og dødløftmave. :lol: :lol: :lol: Det i er hvertfald noget jeg kender til i et mindre omfang... men fedme... slet ikke :unsure::unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med Beleriand, som jeg syntes har skrevet et glimrende indlæg. Mit problem er faktisk ofte det som Belerinand beskriver her:

Hans argument: "Denne træningsmetode har forøget min styrke i bænkpres med 50% i løbet af to år."

Mit argument: "Jeg har altså læst på internettet, at det du anbefaler ikke virker."

at jeg faktisk ikke har ret meget bedre argumenter, end at det har jeg altså læst på internettet.

Jeg oplever gang på gang at folk der træner "forkert" laver vilde og imponerende gains, og hvem er jeg så at jeg skal komme og irrettesætte dem, det ville jo være absurd. Min lillebror er et godt eksempel: Han har vundet begynder dm i stykeløft, han har en flot muskuløs krop og han drikker og ryger som et svin. Han går ofte lang tid uden søvn og mad osv. osv. Omvendt har han i perioder været mere seriøs omkring sin træning, men uden at det gav ham større gains. Men det betyder tilsynteladene ikke noget (FOR HAM) !

Men pointen af dette er faktisk ganske skræmmende, nemlig at man, når et vist niveau, selv suverænt er den der bedst kan sammensætte sig eget program, kost osv. da dette jo på et plan betyder at et debatforum om hvilket træningsprogram der er DET bedste og hvilken kost der er den mest anbefalesværdige mister sin gyldighed: "se hvor stor og sej ham crawdaddy er jeg tror jeg gør som ham", den går bare ikke altid. :confused2:

Vi kan selvfølgeligt blive inspirede af hinanden og lære små fif her og der, men den grundlæggende viden og indsigt i hvad der virker bedst for mig, er jeg klart selv den største ekspert i.

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Hans argument: "Denne træningsmetode har forøget min styrke i bænkpres med 50% i løbet af to år."

Mit argument: "Jeg har altså læst på internettet, at det du anbefaler ikke virker."

Tricket her er ikke at sige at noget ikke virker optimalt, men at foreslå noget andet der ville virke bedre.... Det kaldes positiv argumentering.

Link to comment
Share on other sites

MaxpowerHehe, når jeg har hentet dig i bænkpres (sker meget snart), så skal jeg nok begynde at vise dig hvordan man RIGTIGT gør 

Hmm du henter godtnok hurtigt ind på mig, og er slet ikke tilfreds med det :unsure: Men det er sq svært at stige i vægtene samtidig med at prøve kalorieunderskud :(

Link to comment
Share on other sites

(canoing @ 1. May 2003, 11:11)

* han kørte iøjeblikket mange rep. da han trænede for markering 

Bawhahahahaha ...Altid en klasikker

Principielt har han jo ret - han kan være igang med at fedtforbrænde under de mange rep - men ok, den med de "markerede muskler" den er jeg altså selv faldet for :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom lige til at tenke på.. eller det har jeg gjort længe.. Jeg bor helt nede i Nykøbing Falster. Her har vi et center med pænt mange medlemmer.

Nu har jeg gået der et knap to år, og har set de fleste jævnligt. De ser ikke ret meget anderledes ud. Der er måske to eller tre der har en plan med i baglommen, men ellers er de alle sammen så gamle og garvede at de ikke behøver den slags. Jeg har ikke set en eneste der køre HST. Helkropsprogram er sådan noget for små piger som mig. Squat er for de få og endnu værre dødløft. Der er som om der inden for centret er en ubevidst trend for hvad der er godt. alle gør hvad de andre gør, og undersøger ingenting. Nu har jeg jo været rimelig aktiv, og selv om jeg ikke ser ud af noget særligt er det da meget sjovt at jeg kan køre en splinerny maveøvelse den ene dag er der to tre stykker der gør det ugen efter. Ren afspejling uden kommunikation. Tenk lige på hvor meget en forkert øvelse kan påvirke selv uden at man taler med folk..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom lige til at tenke på.. eller det har jeg gjort længe.. Jeg bor helt nede i Nykøbing Falster. Her har vi et center med pænt mange medlemmer.

Nu har jeg gået der et knap to år, og har set de fleste jævnligt. De ser ikke ret meget anderledes ud. Der er måske to eller tre der har en plan med i baglommen, men ellers er de alle sammen så gamle og garvede at de ikke behøver den slags. Jeg har ikke set en eneste der køre HST. Helkropsprogram er sådan noget for små piger som mig. Squat er for de få og endnu værre dødløft. Der er som om der inden for centret er en ubevidst trend for hvad der er godt. alle gør hvad de andre gør, og undersøger ingenting. Nu har jeg jo været rimelig aktiv, og selv om jeg ikke ser ud af noget særligt er det da meget sjovt at jeg kan køre en splinerny maveøvelse den ene dag er der to tre stykker der gør det ugen efter. Ren afspejling uden kommunikation. Tenk lige på hvor meget en forkert øvelse kan påvirke selv uden at man taler med folk..

Deri har du meget ret - og MOl er nok ikke meget anderledes. Eller for den sags skyld den etablerede SL eller BB verden. Det der var god latin for 10 år siden bruger ingen længere. Tror du at evolutionen har ændret så meget på vores kroppe på 10 år? O.k. det kan være vi er blevet klogere (og det er vi nok) - men jeg tror der er mange ting som bliver "tabt" og genfundet en del gange.

Dog er det anderledes her på den måde at der er en noget bedre kommunikation - og det er langt mere lovligt at være nysgerrig - spørgende. (En ting de fleste instruktører (i hvert fald dem jeg har mødt) ikke er ret begejstret for).

Link to comment
Share on other sites

Der hvor jeg træner er ejeren der hele tiden og holder lidt øje med folk. Dvs nybegyndere får hans vejledning. Han er selv omkring de 40 og er ret fornuftig at høre på. Han er måske lidt bagefter mht. til det nyeste forskning, men er generelt godt oplyst. Så der er ikke behov for at rende og fortælle folk at de laver øvelserne forkert. Men han har da været interesseret i det papirer jeg render rundt med (HST) og har absolut ikke været fordømmende. Han har accepteret at jeg ikke kører til failure. Jeg har også nævnt at den der adduktor/abduktor maskine hører til på lossepladsen. Men den trækker jo piger til stedet som han siger:D

Hvis folk spørger ham om noget og jeg har noget at supplere med gør jeg det, men ellers lader jeg ham om at komme med kommentarer. Der er da også et par stykker der har spurgt mig til råds. Folk glor også lidt mærkeligt når jeg laver squat. Jeg har kun set en anden lave den øvelse.

Men da jeg besluttede at starte seriøst med vægtene, hev jeg et par stykker fra klubben med. Dem prøver jeg selvfølgelig at indoktrinere med den viden jeg henter her fra nettet :lol: Desuden anbefalere jeg altid MOL til alle!!

Link to comment
Share on other sites

Her på det sidste er der faktisk sket noget utroligt nede hos "os" i centeret! Normalt har jeg altid holdt min kæft, da jeg jo ikke er ret stor og mange mennesker er af den opfattelse at "stor krop = stor viden omkring træning". Men efter at de har set mig dødløfte, har jeg faktisk lært vist 2 andre hvordan den skal køres, og blevet bedt om at rette på en andens stil (og den sidste var noget større end mig).......Så måske er der håb for dem alligevel! ;)

Men min genneralle holdning er, at jeg passer migselv. Kun hvis folk direkte laver noget skadeligt, siger jeg noget. Jeg hjælper selvfølgelig også altid, hvis folk kommer og spørger mig om noget, men jeg går ikke ind uopfordret og kommenterer andre............medmindre, de har lagt deres mobil telefon på en øvelse de slet ikke bruger (bænkpress bænke er et yndet lagersted for den slags instrumenter)..............!!

Link to comment
Share on other sites

Det sker faktisk ikke så sjældent, at jeg bruder ind i folks samtale, hvis jeg kan høre det, der bliver diskuteret ikke er korrekt.

Senest igår, da der var 3 personer, der diskuterede HST. En af dem sagde, at det kunne ikke tage mere end en time per gang. Så måtte jeg lige fortælle, at det godt kunne tage over 2 timer hvis man havde de "rigtige" øvelser med. Og at træningerne gerne skulle være lidt længere fra træning til træning, eftersom man bliver mere presset af progressionen.

Ellers er jeg en STOR spreder af HST-budskabet!  :D

Husk nu at få styr på tingene inden der bliver kastet råd til højre og venstre. Et træningspas i HST regi bør ikke tage mere end 1½ time og gerne mindre. Desuden er det progressionen i vægten som er vigtig - ikke tiden du bruger i centeret.

Råd: Vær 100% sikker i jeres sag inden i begiver jer ud i råd og vejledning ;)

Link to comment
Share on other sites

spændende tråd...

har godt ik været så længe der hvor jeg træner nu så har holdt lidt lav profil her i starten

men i det gamle center hvor jeg arbejdede "blandede" jeg mig da tit især når jeg kunne se at det var et spørgsmål om dårlig teknik...

om folk træner spilt, fullbody elller hvor mange sæt de tar har jeg sjældent kommenteret, da det tit er et spørgsmål om personlig overbevisning

som det vist allerede er blevet nævnt,

men hvis jeg som forleden ser en bette knægt ligge og bænke 90 kg á 8 rep og de 7½ er forced i en grad der gør at hans makker bagved næsten er i gang med noget dødløfts-agtigt-noget så sir jeg det sgu til dem, og prøver pænt at forklare at de nok burde ændre lidt på vægten..

desværre blir især denne type, og specielt når det drejer sig om bryst & bicepsøvelser, tit lidt mopsede fordi de så skal hive 30-40 kg af stangen og det huer dem ikke rigitgt.... :(

var vitterligt ved at få det dårligt forleden da jeg så en anden bette fyr kører skulderpres bag nakken i smithtårnet med 50 kg.... :blink:

han kunne på ingen måde lave bare 1 rep i god stil men jeg havde snakket med ham og hans makker før og de ville overhovedet ikke lytte til hvad jeg prøvede at fortælle dem,

så sagde desværre ikke noget til ham denne gang, hvilket jeg lidt har fortrudt :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Jeg blander mig kun i ekstreme tilfælde, hvis feks personen laver noget som er direkte skadeligt.

Ellers gider jeg ikke for det kan ikke betale sig. Folk vil simpelthen ikke belæres af andre!

Som et eksempel kan jeg nævne min gamle idrætslærer. Han instruerede os i squat og fortalte at man skulle have noget under hælen (feks et brædt) ligeledes skulle stangen hvile på nakken.

Da han var færdig hev jeg ham til side og sagde at stangen skulle hvile på trapz og ikke nakken, samtidig med at et brædt under hælen er en ulempe pga større vandring i knæet.

Men det ville han overhovedet ikke høre på og gik bare mens jeg var midt i en sætning :angry:

Selvom han har en idrætuddannelse burde han kunne tåle lidt konstruktiv kritik! Derfor gider jeg ikke vejlede folk da det ikke kan betale sig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share