Donprehn's Logbog


donprehn
 Share

Recommended Posts

@Prehn og Lillepy

Jeg har jo ikke sagt, at jeg vil laegge squatten helt paa hylden. Det jeg skriver er, at jeg vil prioritere det ned og traene det som grund traening istedet for konkurrence specifikt. Jeg mener selv, at jeg vil have godt af at opbygge en grundform i squat raw, hvilket jeg starter med fornaevnte 5x5 program. Jeg er jo iojeblikket ekstremt slap raw og en stille og rolig opbygning af min raw styrke vil nok vaere godt givet ud. Man kan jo ikke lobe for man kan gaa. Saa kan vi senere snakke om at give den en skalle i 2006 med squatten. Derfor vil maalet til SM vaere 230 kg. i et tredje forsog.

Naar nu jeg skal bygge en grundform op i squat vil jeg prove, at satse 100% paa benchpressen i samme periode for at se hvad jeg kan drive det til.

Og nej, jeg tror ikke i kan snakke mig fra det.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Min ferie paa Cypern naaede et hojdepunkt i dag. Min mobiltelefon og pung med kreditkort, korekort og alle mine penge blev stjaalet idag.

Maaden det blev gjort paa var rimelig fraek. Jeg sad ude paa terassen og pludselig ringede hotel telefonen. Manden der ringede spurgte om jeg havde ringet til politiet og spurgte herefter om mit navn osv. Jeg kunne saa fortaelle ham at jeg ikke havde ringet til politiet. Da jeg kom tilbage paa terassen var min pung og telefon vaek :mad:

Jeg tilkaldte politiet. De var meget aggressive da de aabenbart troede at jeg lavede forsikringssvindel. Derfor maatte jeg bruge en paen del af dagen paa politistationen :dry: Tilsidst troede de paa mig ogsaa var jeg lige pludselig deres ven. De er gale de cyprioter.

Link to comment
Share on other sites

men de sidste 2 måneder op til SM 3 kamp, har du vel tænkt dig at køre efter konkurrencen, ik??

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, kun 5 uger. 4 uger seriost og 1 deload. Behoever kun 3 gange i udstyr, jeg skal jo kun have omkring 230 kg. med :wink: Det bliver ikke til SM 2005, hvor jeg skal toppe i squat, det kan jeg gore til DM.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor gider du overhovedet at stille op så?? :blink:

en anden ting...du mener at du nærmest ingenting kan i squat, men samtidig mener du at du bare lige går op og sætter en 10kgs PR, uden rigtigt at tage det seriøst? :blink:

Link to comment
Share on other sites

hvorfor gider du overhovedet at stille op så??  :blink:

en anden ting...du mener at du nærmest ingenting kan i squat, men samtidig mener du at du bare lige går op og sætter en 10kgs PR, uden rigtigt at tage det seriøst?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal jo lave en solid Benchpress PR ogsaa skal jeg jo ogsaa lave guldkrav. Resten er ligemeget. Men det er jo heller ikke sikkert at jeg kan lofte 230 til SM. Men lad os se til den tid, men jeg gaar da efter 230. Min verden falder bare ikke sammen, hvis jeg ikke faar den med.

Det med jeg mener at jeg ikke kan noget i squat skal ses paa den maade, at det er urealistisk at naa de 250-260 kg. som vi snakkede om pa et tidspunkt. Derfor vil squat traening vaere anlagt udfra et mere langsigtet synspunkt.

Link to comment
Share on other sites

det virker da ellers som om den mere eller mindre er faldet sammen pga. dit squat i forvejen, alt rationelt tænkning er jo gået fuldstændig fløjten

Og den der bænkpres PR, kan du da bare tage til SM i bænk, og hvis det skal være en solid en, så napper du den bare til sidste ligarunde. Der vil også være større chance for en solid bænkpres PR, hvis du ikke har brugt energi på at squatte først.

Hvorfor starter du ikke bare op med en smolov?? - den virkede fint sidst. Og der er fandme ½ år til SM i trekamp. Du når helt sikekrt de 230, men måden er ikke at køre femmere hele tiden, og så bare lige gå et par gange i udstyr.

desuden...langsigtet synspunkt...er ½ år ikke langsigtet nok?? :blink:

hvad med en russisk 5 års plan nu hvor vi er igang?? Så kan du køre femmere det ene år, firere det næste og så helt ned til singler. Du kan også bare vente med at toppe til du er masters 3.

helt ærligt, slå nu koldt vand i blodet. Du har haft ET dårligt squat stævne, pga. sygdom. Jeg synes hellere du skulle droppe bænken. Det var den der gik klart dårligst.

Link to comment
Share on other sites

det virker da ellers som om den mere eller mindre er faldet sammen pga. dit squat i forvejen, alt rationelt tænkning er jo gået fuldstændig fløjten

Og den der bænkpres PR, kan du da bare tage til SM i bænk, og hvis det skal være en solid en, så napper du den bare til sidste ligarunde. Der vil også være større chance for en solid bænkpres PR, hvis du ikke har brugt energi på at squatte først.

Hvorfor starter du ikke bare op med en smolov?? - den virkede fint sidst. Og der er fandme ½ år til SM i trekamp. Du når helt sikekrt de 230, men måden er ikke at køre femmere hele tiden, og så bare lige gå et par gange i udstyr.

desuden...langsigtet synspunkt...er ½ år ikke langsigtet nok??  :blink:

hvad med en russisk 5 års plan nu hvor vi er igang?? Så kan du køre femmere det ene år, firere det næste og så helt ned til singler. Du kan også bare vente med at toppe til du er masters 3.

helt ærligt, slå nu koldt vand i blodet. Du har haft ET dårligt squat stævne, pga. sygdom. Jeg synes hellere du skulle droppe bænken. Det var den der gik klart dårligst.

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt deltager jeg til SM for at lave guldkrav, det ville jo maaske vaere meget sjovt at stille op til DM.

Ja, jeg stiller ogsaa op til SM i bench.

Jeg korer ikke Smolov fordi, at sidste gang korte min bench ikke godt samtidig med og da benchpress er forste prioritet saa out of question. Lad os nu se hvordan squat programmet kommer til at kore, hvis det kommer til at kore bedre end forventet er der jo plads til hojere progression.

Jeg har storst talent i benchen derfor vil jeg gerne se, hvad det kan blive til med 100% fokusering. Men saadan er det at vaere fra en squatklub, havde jeg nu sagt at der skulle fokuseres 100% paa squat ville det jo vaere end anden ting.

Link to comment
Share on other sites

uanset hvordan vi vender og drejer det, så har du givet op pga. 1 dårligt stævne, og det synes jeg slet ikke er godt nok. Hvis du har tænkt dig at stille op i mange år endnu, så kan du ikke undgå der vil komme flere af den slags. Var du ikke blevet syg og havde squattet det du var god fro op til THY, så havde sagen været en hele anden. Og gad vide om det ikke var dødløften der var røget, hvis dødløft havde været den første disciplin i 3 kamp, for der havde du også lavet et dårligt resultat.

og hvad så om du laver guldkrav, hvis du ikke rigtig gider at satse på trekampen?

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Lad nu Thomas træne som han har lyst til, hvis han vil se hvad Bænken kan blive til så er det da bare om at komme igang  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Tak, Lois :4thumbup: Jeg glaeder mig allerede til at se, hvordan det kommer til at kore med fokuseringen paa bench :bigsmile:

Jeg kan da godt lade vaere med at stille op til SM 3-kamp, hvis det der er holdningen i HSF ogsaa vaere hjaelper istedet for (Jeg tror der kommer til at vaere mangel paa dem, da saa mange fra HSF der stiller op). Guldkravet kan jeg jo lave til Copenhagen.

Og nej. JEG HAR IKKE OPGIVET TREKAMPEN. Jeg vil bare satse 100% paa bench i en periode.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

nu ved jeg jo ikke hvad de andres holdning er til det, men min egen er at det er lidt spild af tid at hjælpe en op til et stævne, der alligevel ikke tager stævnet seriøst og ikke træner for at lave det bedst mulige resultat til stævnet, altså ikke vil yde sit bedste.

Det er også specielt fordi du har snakket om at du virkelig gerne vil lave et godt resultat til SM, og du gerne ville slå dem du havde tabt til osv. Selvfølglig må man selv om hvordan vil træne og hvordan du vil lægge dit fokus, men jeg ved at du slet ikek havde haft samme holdning, hvis du ikke var blevet syg op til THY og havde lavet et godt stævne. Og det havde du hvis du ikke var blevet syg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress:

3 rep 100 kg.

3 rep 110 kg.

4" klods

3 rep 130 kg.

2 rep 140 kg.

2 rep 140 kg.

2 set 3 rep 130 kg.

Smal benchpress:

3 set 3 rep 100 kg.

Dip maskine

5 rep 90 kg.

2 set 5 rep 100kg.

Dødløft (uden bælte):

5 set 3 rep 140 kg.

1 set chins

Yates rows:

6 rep 60 kg.

2 set 6 rep 80 kg.

Sluttede af med biceps curls, hammer curls og lidt COC's

Kommentar:

Vejede puny 114 kg. , hvilket vil sige at jeg har tabt mig ialt ca. 4,5 kg. siden min sygdom :blink: L^P mente at jeg skulle gå i 110 kg. klassen men det kan der ikke være tale, jeg giver ikke afkald på livets glæder.

I dag var første dag i mit benchpress projekt og det kørte egentlig okay når man tager i betragtning, at jeg lige har været på ferie. Jeg regner med at min benchpress den næste stykke tid kommer til at se ud som følger:

Fredag: Let

Mandag: Tung.

Onsdag: Let

Fredag: Tung.

Det er så meningen herfra, at der skal køres tung bænk, hver mandag og fredag. Jeg skal dog lytte til min krop så det kan være, at der i nogen uger kun køres et tungt træningspas.

Soundtrack: Slipknot, System of Down og Ildisposed. Ildisposed er god træningsmusik :devil:

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Benchpress med kæder (+38 kg.)

5 set 3 rep 70 kg.

Squat (uden bælte):

4 set 5 rep 100 kg.

med stop

5 rep 100 kg.

Kommentar:

Der var god fart i benchpressen idag. Har en lille smule DOMS fra onsdagstræningen.

Squatten kørte lidt lala.

Så blev mit benchpress program diskuteret nede i klubben, min lilebror synes det er åndsvagt, men jeg giver det en chance :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Vejede puny 114 kg. , hvilket vil sige at jeg har tabt mig ialt ca. 4,5 kg. siden min sygdom :blink:  L^P mente at jeg skulle gå i 110 kg. klassen men det kan der ikke være tale, jeg giver ikke afkald på livets glæder.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja sgu, det sagde din læge også du skulle! Altså ikke gå i 110 kg klassen men tabe dig :w00t:

Så blev mit benchpress program diskuteret nede i klubben, min lilebror synes det er åndsvagt, men jeg giver det en chance :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Kom i op og slås allesammen indbyrdes så?? :blink::laugh:

Thomas:Hey du skal ikke sige mit program er dårligt

Jacob:det er det værste lort jeg længe har set

*klask* *smask* *POOOW* :laugh::cooldance::4smartass:

Link to comment
Share on other sites

hov hov. Jeg sagde INGENTING om at dit bænkpres program var åndsvagt. Jeg sagde det var åndsvagt at du har ændret dine prioriteringer så kraftigt bare fordi du synes squatten har kørt lidt dårligt.

Link to comment
Share on other sites

Så blev mit benchpress program diskuteret nede i klubben, min lilebror synes det er åndsvagt, men jeg giver det en chance :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Kom i op og slås allesammen indbyrdes så?? :blink::laugh:

Thomas:Hey du skal ikke sige mit program er dårligt

Jacob:det er det værste lort jeg længe har set

*klask* *smask* *POOOW* :laugh::cooldance::4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Jeg tror, at de andre i klubben synes at det var ganske underholdende :bigsmile: Begge Prehn brøderne har jo lidt temperament :devil: Det endte dog ikke i håndgemæng.

Link to comment
Share on other sites

Bortset fra det, hvordan ser det bænkprogram ud??

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kører tungt 2 gange om ugen mandag og fredag og ultralet om onsdagen.

På tungedage:

Trænes først en bench øvelse, det kan være reverse band i forskellig opsætninger, kæder, klods o.s.v, så der er god variation. Det typiske forløb vil være således:

3 rep workset

2 rep tungset her skal tages minimum 1, men målet er 2.

3x3 workset.

(På worksets skal der virkelig være fokus på fart)

Herefter køres smal bænk (3 til 5 reps) og dips (forskelligt mellem 8 og 15 reps).

Udover ovenstående trænes også ryg på de tunge dage yates rows og chins, da jeg mener at rygtræning gør mig stærkere i bænken.

Ovenstående er inspireret af tildels jfk's træning og Horsens drengene (squatfather).

Der hvor min lillebror brokker sig er, at jeg ligger hele min fokus på ovenstående benchpress træning og skulker squatten. Hvilket jeg gør fordi, at jeg mener at programmet terper en del energi og hård squat træning samtidig nok ville få mig til at gå ned med flaget. Derfor ser min mandags og fredags træning således ud i følgende rækkefølge:

Bench

sideøvelser (small bench og dips)

ryg

5x5 squat.

Programmet kræver selvfølgelig at man lytter til sin krop, da man let kan komme i overtræning. Derfor skal jeg ikke være bleg for at springe en tungdag over, hvis jeg føler mig busted (her er ikke talle om busse).

Jeg glæder mig til at komme rigtig i gang med programmet (det starter først rigtigt på mandag). Begynder på loading fase kreatin fra denne weekend.

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser det meget fornuftigt ud (når du nu engang vil prioriterer bænken så højt :blink: ). Men jeg tror volumen er for voldsom at ligge ud med. Arbejd dig istedet op til det i løbet af en månedstid. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps, volumen er høj. Derfor er det vigtigt at jeg lytter til min krop og har mod nok til i ny næ og springe en tung dag over. Man kunne også, som du skriver, arbejde det op i løbet af en månedstid, den skal jeg lige tænke over.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share