BadAssJones´s Log -


Jonas B(B)
 Share

Recommended Posts

De seneste to dages træninger....

Torsdag:

Incline DB Bænkpres 3x8 22kg

Dips 3x8 30kg

French Press 3x8 32½kg+stang

Lateral Raises 3x8 10kg (den droppede jeg simpelthen idag pga. store smerter i skulderen....)

Mave Floor Crunch 3x8 7½kg ekstra

Dips- Pavel´s Ladder 10-11-12

Er virkelig ikke tilfreds med at min skulder brokker sig så meget som den gør... Hmm...

I næste uge regner jeg med at udelade de øvelser, jeg har haft flest problemer og se om det ikke kan hjælpe lidt...

Fredag :

Dødløft 10singles 127½kg + 5x5 112½kg

Pull-Down 3x8 70kg

DB curl 3x8 16kg

Læg BenPres Maskine 3x8

Pull-Ups Pavel´s Ladder 2-3-4-5 + 2-3-4

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 896
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens...

Bænkpres 10singles 105kg + 5x5 90kg

(Dumbell Skulderpres 3x8 22kg)- Droppet

Dips 3x8 32½kg ekstra

Mave Cable Crunch 3x8

Dips – Pavel´s Ladder

Er virkelig ikke tilfreds i øjeblikket, pga. meget døje med min venstre skulder...

Jeg har gået og tænkt meget over, hva det kan være, der har fremprovokeret dette...Hmm...

Mit nuværende program kører jeg på 4uge nu, og før dette kørte jeg to HST-cykluser hvor jeg overhovedet ikke havde nævneværdige problemer, heller ikke i de tungere uger... Så holder man 9 dagens SD, og når man så starter op igen på nyt program, ja så kommer problemerne.... Frustrerende.... Mon det kan være den øgede volumen på det nuværende program i forhold til det tidligere HST, som har gjort min skulder fucked up...? Hmm... I don´t know, måske der sidder nogle med andre muligheder for hva det kunne være...?

Link to comment
Share on other sites

d.25/11-03

Squat 10singles 130kg + 5x5 115kg

Bendover Rows 3x8 65kg

OZ Barbell Curls 3x8 30kg+stang

Læg Stående Et-Bens LægPres 3x8 45kg

Pull-ups Pavel´s Ladder 2-3-4-5 + 2-3-4

Hmm... Stadig skulpler over gårsdagens træning.... <_<

Mine skulderproblemer begynder nu også at gå lidt ud over resten af min træning, især når jeg f.eks træner Squat, dagen efter jeg har brugt skulderen. Når stangen kommer på nakken, kommer armen/skulderen i en position, som den bestemt ikke er tilfreds med.

Dermed føles området irriteret og det går ud over koncentrationen i øvelsen... Hmm... :blink:

En af mine mates, som studerer Fys, kom frem til at problemet højest sandsynlig udmunder i en inflameret supraspinatus i skulderleddet.... Hans råd var at sætte min volumen og intensitet betydeligt ned i de øvelser, som fremkalder irritationen/smerten, i et par uger. Måske helt droppe træning af disse i et par øvelser.....

Det har jeg selvfølgelig også selv tænkt på, men er bare ikke meget for det, selvom det højest sandsynlig er en nødvendighed. Jeg tænker bare på, om jeg kan bibeholde masse/styrke ved en betydelig nedgang i volumen...?

Andre med gode råd/forslag????? ;)

Modtages med kyshånd.....

Jonas.

Link to comment
Share on other sites

-> Zonked

Tak, men jeg glæder mig til januar hvor planen er at cutte en del kg.

Siden billederne blev taget, har jeg vel holdt mig omkring mit ligevægtsindtag+lidt over, og jeg vil også nyde julemåneden/julefrokosterne her i den næste tid...

Var det ikke dig, som overvejede en instruktøruddannelse?

Hvordan endte dine overvejelser mht det?

Jeg kan se i din log, at du kører HST, det har jeg også selv kørt 2 cyklusser af, med rimelige styrkeresultater, er dog ikke i tvivl om at det også giver masse, såfremt man er ordentligt dekonditioneret, men under mine cykluser spiste jeg simpelthen for lidt i forhold til tage kg på, nok også fordi jeg spillede fodbold 2 gange om ugen på det tidspunkt....

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Yearh. Første træningsdag længe med god energi. Det ser ud til at god kost + træning hver dag => god energi => powerøvelser => frigivelse af mere energi => :devil:

Men jeg mangler fortsat en del i forhold til hvad jeg trænede med for 1 år siden. Men det kommer B)

/W :)

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 29/11

Incline DB Bænkpres 3x8 24kg

Dips 3x8 32½kg

French Press 3x8 35kg+stang

Lateral Raises 3x8 10kg (blev igen droppet idag....)

Mave Floor Crunch 3x8 10kg ekstra

Dips- Pavel´s Ladder 10-11-12

Der er stadig bøvl med skulderen så jeg er nødt til ( :( ) at skære kraftigt ned på intensiteten i mine presseøvelser, i første omgang vil dette påbegyndes fra næste uge hvor øvelser som bænkpres, dips med extra vægt, dumbell skulderpres og Lateral Raises.

Så blir det store spørgsmål hvordan jeg vil reagere på det..... :sneaky:

Fredag d.28/11

Dødløft 10singles 130kg + 5x5 115kg

Pull-Down 3x8 72½kg

DB curl 3x8 18kg

Læg BenPres Maskine 3x8

Pull-Ups Pavel´s Ladder 2-3-4-5 + 2-3-4

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

De seneste dages træninger....

Mandag :

Bænkpres 10singles 107½kg + 5x5 92½kg (Redigeret til: 3x10 20kg + 5x8 50kg)

Dumbell Skulderpres 3x8 22kg (Redigeret til: 3x8 10kg)

Dips 3x8 35kg ekstra (Redigeret til: 3x8 uden extra kilo)

Mave Cable Crunch 3x8 - 35kg

Dips – Pavel´s Ladder (droppet)

Dumbell Pullover 2x8 1x8- 16kg + 1x5 20kg

Cable Cross 2x8 1x8 5kg + 1x8 7½kg

Selvom intensiteten i øvelserne er sænket kraftigt, kan jeg stadig mærke at skulderen er irriteret, dog ikke så meget som normal men alligevel nok til at gøre mig ekstremt irriteret :angry:

Tirsdag:

Squat 10singles 132½kg + 5x5 117½kg

Bendover Rows 3x8 67½kg

OZ Barbell Curls 3x8 30kg+stang

Læg Stående Et-Bens LægPres 3x8 47½kg

Pull-ups Pavel´s Ladder 2-3-4-5 + 2-3-4

Selvom træningen igår var minimal af hva den plejer at være, er min skulder stadig meget irritret ved Squat, <_<

Jeg må lige se tiden an resten af ugen, måske blir jeg helt nødt til at droppe bryst og skuldertræning i nogle uger, men det vil bare være total sur røv.... :thumb_down::thumb_down::thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag:

Incline DB Bænkpres 3x8 24kg (Redigeret til: 2x10 8kg + 5x8 12kg)

Dips 3x8 35kg (Droppet)

French Press 3x8 35kg+stang

Lateral Raises (Droppet)

Mave Floor Crunch 3x8 10kg ekstra

Dips- Pavel´s Ladder (Droppet)

Dumbell Pullover 3x8 1x8x16kg + 3x8x20kg

Cable Cross 3x8 1x8x5kg + 1x8x10kg + 1x8x7½kg

Kan mærke at skulderen stadig giver problemer så denne gang droppede jeg også Dips, det er virkeligt psykisk tortur det her...

Link to comment
Share on other sites

opdatering fra Fredag d. 5/12-2003

Dødløft 10singles 132½kg + 5x5 117½kg

Pull-Down 3x8 75kg

DB curl 3x8 18kg

Læg BenPres Maskine 3x8

Pull-Ups Pavel´s Ladder 2-3-4-5, 2-3-4-5

Kanon gang træning, heldigvis ingen bøvl med skulderen her, det manglede da oz bare, nu hvor det andet stinker max....

Link to comment
Share on other sites

Dages tal ( Som var meget sølle, fordi jeg prøver at skåne skulderen, jeg kunne jo næsten lige så godt have ladet helt være, meen....

Bænkpres 10singles 110kg + 5x5 95kg (Redigeret til 5x8x55kg)

Dumbell Skulderpres 3x8 24kg Droppet

Dips 3x8 37½kg ekstra Droppet

Mave Cable Crunch 3x8 37½kg

Dips – Pavel´s Ladder Droppet

Dumbell Pullover 2x8 1x8- 18kg + 3x8 22kg

Hvor er det bare sørgelig, det her.... :( :( :(

Link to comment
Share on other sites

-> Boing

Thanks, men jeg er bare ved at gå amok over min skulder, den ødelægger simpelthen så MEGET af min træning i øjeblikket....

Jeg hade ellers meget gode forventninger til programmet, jeg er så bare nødt til at justere dem lidt ned, havde ellers regnet med go´fremgang.... Den skal nok også komme i dødløft og squat....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

-> Boing.

Skulderen har det bedre nu, dog har jeg kun trænet 2 gange efter en 14 dages pause med jul, skiferie og nytår....

Før pausen afsluttede jeg med at forsøge max i både squat og dødløft.

I dødløft gik det ok, 170 kom op, rimelig overskud og et + på 5kg.

I squat var min hensigt at forsøge 170, i første forsøg den på og jeg var nede i den dybde, jeg plejer at køre ned til...

En styrke-orienteret gut iagttog mit løft, han mente at man skulle længere ned for at få den godkendt. Nu løfter jeg ikke primært for styrke, og styrkeløft siger mig umiddelbart ikke så meget, men vi aftalte at jeg prøvede et forsøg mere, hvor han stod bag, og jeg gik længere ned... Jeg kom ned i dybden, pressede...... Pressede.... Pressede.... men op kom den ikk.

Jeg kunne godt mærke at jeg aldrig havde været i den dybde før, så det var måske ikke så hensigtsmæssigt at forsøge at komme derned ved et maxforsøg.

Så jeg har bestemt mig for at antage mit max i squat til 167,5, et + på 2,5kg, det er okay.

På nuværende tidspunkt har jeg påbegyndt et full body program, jeg kører 3 gange om ugen efter hst principper med 3 uger af 12 rep, 3 uger af 8 rep og 3 uger af 4 rep.

Så må vi se hvad det kan blive til....

Link to comment
Share on other sites

Hej Jonas!

Tak for besøget i Thor. Det var sku hyggligt.

Har lige læst din log. Der er sku da power i dig man. Det er nogle solide løft du holder dig. Det ser sku også fint ud med billederne. Er du sikker på at du ikke skal med til BF?

Kom nu Mulle. Du vil jo gerne have din rokoko pude...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

For the BadAss...

Jeg poster lige mit svar her på det spørgsmål du stilte i min log...

Jeg regner med at skifte til enten Jyden eller AASK i løbet af meget kort tid, da jeg simpelthen er SÅ træt af at der altid er helt fyldt op til bristepunktet i Fitnessdk. Saint Pauli fik også lige gjort mig opmærksom på at der er startet et nyt lille center ved siden af Bio 5, det må jeg da helt sikkert lige kigge nærmere på :devil:

Edited by ronnie99
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share