BadAssJones´s Log -


Jonas B(B)
 Share

Recommended Posts

Træning 27-5-04

Bænkpres 5x5x107½ Skræmmende tung :cry:

Squat 5x5x130

Chins(s1) 9,8,7,7,7 BW

Stående Lægpres(s1) 3x10x100

Dips 16, 16, 112

Dødløft 3x8x100 Let og eksplosiv

Lateral Raise 3x10x10

En af de hårdere træninger at komme igennem idag. Har selvfølgelig noget at gøre med at jeg var ude og svømme 800m (ja det er sindsygt langt for mig og mit korpus) fra morgenstunden så der var brugt energi som gik lidt ud over bænk, men hva fanden, jeg vil jo godt bestå den svømmeprøve i nærmeste fremtid i forbindelse med mit studie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 896
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning d. 7/6-04

chins 8,8,8,7,7

Dødløft 5x5x145 Den var fandeneme hård idag, men med nogle gode pauser overlevede jeg da og kom igennem på den anden side B)

Incline 6x5x36

Lægpres 4x10x250 Stadig easy, men kan mærke at storetåen brokker sig lidt... <_<

bendower 3x8x80kg

Dips BW 3sæt

Mave swishball 3x15(+2½)

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå vi må igang igen. Min log har stået lidt stille den sidste uges tid. For et uge siden(d.15/6) var jeg til svømmeprøve og fik en "mindre" fibersprængning forrest i skulderen (har haft en fys-stud. til at se på det) , så nu render jeg rundt med et gigantisk blåt mærke på overarmen, som altså er blod fra skaden i skulderen.

Det er selvfølgelig gået ud over min træning, især presseøvelserne i bryst og skulder er ikke muligt at træne i øjeblikket. Men der er jo ikke andet at gøre end at prøve at træne udenom, så jeg har da forsøgt at gøre selvom det er total depri for psyken at skulle undvære de gældende øvelser. :(

Træning 17/6-04

Dødløft 4x5x130 Tog lige en slapper her, selvom skulderen ikke brokkede sig her <_<

Benpres 4x10x250

Seated Row 10x70, 2x8x80

Swishball gejl.

Træning 20/6

Bænk (Skulderen havde det bedre, men det var stadig ikke dejligt, selvom der kun var en femmer på hver side så det droppede jeg sgu hurtigst.)

Squat 8x120, 5x5x140 :devil: Havde frygtet at det heller ikke ville være muligt at køre squat med en træls skulder, men ved at holde så bredt som muligt på stangen, ja det spillede det faktisk ok, total succes oplevelse :bigsmile:

Seated row 10x80, 7x85, 6x85

Lægpress 10x250, 3sæt x 260

Let biceps curl disko træning med 18kg

En del reps mave i maskinen....

Jeg har planlagt et træningspas mere, inden SD forud for en nyt HST forløb. Nu håber jeg så bare at rotator cuf træning fra nu af og gennem Sd kan gøre skulderen max klar til HST.

Drager forresten til Nibe Festival torsdag aften(helt tilfældigt i min SD :tongue: ), det blir sgu godt! Så må jeg bare huske elastikbåndet til rotator-ruf og proteinbarerne så jeg ikke bliver helt puny <_<

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er det ved at være tid igen, :bigsmile:

Jeg har holdt 14 dages SD, så workcapacity burde være helt i bund nu og kroppen klar til at gaine pure muscle :tongue: Næsten da ;)

Jeg har bestemt for at køre en cyklus med HST igen og starter ud med første træningspas imorgen mandag. Min træningsmakker(bean) i denne cykuls skriver også herinde.

Programmet er følgende:

Squat

Bænkpres

Pullups BW

Dødløft

Skrå Press, stang

Bendower Row (s1)

Stående Læg (s1)

Dips BW

Biceps EZ-bar (s2)

Front Skulder Raise (s2)

Siddende lægpress (s3)

Lateral Skulder Raise (s3)

Weighted Mave (i maskine)

Progressionen vil som udgangspunkt se således ud:

Uge 1+2: 2sæt pr. øvelse (12reps)

Uge 3+4: 3sæt pr. øvelse (8rep)

Uge 5+6: 4 sæt pr. øvelse (4rep)

Uge 7+8: 4sæt pr. øvelse (excentrisk)

Jeg har denne gang valgt at fokusere lidt extra på læggen og skuldrene, så derfor har jeg taget et par extra øvelser med for disse. Skulle der være nogle med konstruktiv kritik af programmet, rækkefølgen, progressionen, er de selvfølgelig yderst velkomne til at ydre deres meninger. Ellers er jeg sgu bare ved at være total tændt på at komme igang igen.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

5x5 med 112,5kg i bænk er altså okay :devil:

Dit HST ser okay ud, dog ville jeg skifte din Front Skulder Raise ud med enten Skulder pres eller Upright row. Det med progressionen er jeg ikke lige så meget inde i....

Hvordan har du det med kun at træne 3 gange om ugen iforhold til flere gange, føler du ikke man laver for lidt? Sådan får jeg det hurtigt <_<

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 26/4

Bænkpres 5x5x115 Volume PR Nice...

Jon:

Har faktisk fået 115 hvis du kigger lidt tilbage i loggen. :devil:

Mht skulderøvelser, så har min ene skulder altid brokket sig ved øvelser hvor armene kommer over hovedet så derfor har jeg bevidst gået uden om Skulder pres.

Upright row har ved mig en tendens til at lave en indeklemning inde i skulderen, dog er det lang tid siden, jeg har kørt den så måske er det bedre nu. Jeg må lige prøve at teste den.

Derudover er jeg ikk i tvivl om at forreste del af mine skuldre får nok at se til med bænkpres, skrå pres og Dips.

Mht. til at træne 3 gange om ugen, så har jeg det p.t fint med det. Har også noget at gøre med at jeg ikke synes at have tid til mere i øjeblikket og så må man jo priotere. Ellers ville jeg nok træne et 2split, 4 pas om ugen.

Hvor mange gange om ugen træner du p.t?

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Har faktisk fået 115 hvis du kigger lidt tilbage i loggen.
Okay det overså jeg....Det er jo bare endnu mere imponerende :o
Hvor mange gange om ugen træner du p.t?

Jeg er nok derinde 5-6 gange lige for tiden. Normalt er det 4-5 gange, det kommer lidt an på hvor travlt jeg har. Ville gerne nøjes med 3 gange men det kan jeg ikke få mig selv til :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nok derinde 5-6 gange lige for tiden. Normalt er det 4-5 gange, det kommer lidt an på hvor travlt jeg har. Ville gerne nøjes med 3 gange men det kan jeg ikke få mig selv til :chicken:

5-6 gange, det var sgu en del :blink: Ville være godt hvis man havde tid til det :)

Hvordan er din træning så splittet op?

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

[SIZE=7]Træning d.5/7-04

Så er vi igang, fandme lækkert at komme ned og rykke nogle vægte igen :devil:

Der køres den lede HST cyklus og efter SD startes der ud med puny vægte, men hva fanden ;)

Squat 100 (12+12)

Bænkpres 82½ (12+12)

Pullups BW (8+6) Ikke HST regi!

Dødløft 100 (12+12) Sgu fandme hårdt at køre 12 rep på dødløften efter SD. Vejrtrækningen kører som et andet russisk lokomotiv :chicken:

SkråPress, stang 65 (12+7) 2.sæt var da vildt hårdt, må hellere gentage vægten næste gang!

Bendower Row (s1) 67½ (12+12)

Stående Læg (s1) 115 (12+12) Den brænder sgu altid, no matter what :)

Dips BW +10 (12+12) Meget let!

Biceps EZ-bar (s2) 25 (12+12) Vi kunne ikke helt blive enige om hvad stangen vejede så vægten er minus stang.

Front Skulder Raise (s2) 9 (12+12)

Siddende lægpress (s3) 230 (12+12) Total light weight!

Lateral Skulder Raise (s3) 10 (12+12)

Weighted Mave 40 (12+12) (i maskine)

Total nice træning faktisk. Eneste minus var at jeg helt havde svedt ud hvor meget det egentligt tapper at køre HST, især 12 rep. Havde ikke fået helt nok indenbords så det kunne sgu mærkes lidt over halvvejs, hvor maven skreg: HUNGRY; HUNGRY

Link to comment
Share on other sites

Træning d.7/7-04

Squat 105 (12+12)

Bænkpres 85 (12+12)

Pullups BW (8+6) Ikke HST regi!

Dødløft 102½ (12+12) Noget bedre end forrige pas ;)

SkråPress, stang 65 (12+9)

Bendower Row (s1) 70 (12+12)

Stående Læg (s1) 117½ (12+12) Burning!!! :devil:

Dips BW +15 (12+12) Meget mere passede end sidst men stadig overskud!

Biceps EZ-bar (s2) 27½ (12+12)

Front Skulder Raise (s2) 10 (12+12)

Siddende lægpress (s3) 250 (12+12) Total light weight!

Lateral Skulder Raise (s3) 10 (12+12)

Weighted Mave 42½ (12+12) (i maskine)

Det er sgu lang tid siden, jeg var været så øm i patterne, som jeg var inden dagens træning. Men det tyder jo bare på at min SD har været rigtig god, og at brystet nu virkelig har tænkt sig at gro, I hope :bigsmile:

Trods major ømhed blev træningen gennemført godt, der blev øget i alle de øvelser, som var planlagt, så det er sgu 10-4, high five :lol:

Link to comment
Share on other sites

Træning d.9/7-04

Squat 110 (12+12)

Bænkpres 87½ (12+10)

Pullups BW (9+6) Ikke HST regi!

Dødløft 105 (12+10)

SkråPress, stang 70 (12+5) Den prøver vi lige næste gang igen! :angry:

Bendower Row (s1) 72½ (12+12)

Stående Læg (s1) 120 (12+12)

Dips BW +15 (12+6) 2.sæt :blink: Måske pga. +5 øgningen i SkråPress <_<

Biceps EZ-bar (s2) 30 (12+8)

Front Skulder Raise (s2) 10 (12+12)

Siddende lægpress (s3) 250 (12+12)

Lateral Skulder Raise (s3) 10 (15+10)

Weighted Mave 45 (12+12) (i maskine)

Link to comment
Share on other sites

Træning d.12/7-04 HST-12rep-4.pas

Squat 115 (12+12) Bæltet kom på idag.

Bænkpres 90 (12+10)

Pullups BW (10+7) Ikke HST regi!

Dødløft 107½ (12+9)

SkråPress, stang 70 (12+8)

Bendower Row (s1) 75 (12+10)

Stående Læg (s1) 122½ (12+12)

Dips BW +17½ (12+9)

Biceps EZ-bar 32½ (12+8)

Front Skulder Raise (s2) 12 (9+7) Svær at opretholde en progression, så jeg må gentage vægten og håbe på fler reps!

Siddende lægpress (s2) 265 (12+10)

Lateral Skulder Raise 12 (11+6)

Weighted Mave 47½ (12+10) (i maskine)

Link to comment
Share on other sites

Hey Power C.

Jo det går nu også ganske fint. Jeg fik godt fremgang ved min sidste HST cyklus (bl.andet bænk +5 i max) så selvfølgelig håber og tror jeg da på det :devil:

Efter 14 dages dekonditionering er det utroligt hvor puny man er blevet ift. inden. Men det kommer forhåbentligt hurtig igen ;) Dog har jeg tænkt lidt over, at på 6 træningspas i 12 rep ugerne kan jeg sgu ikke nå op ´på den vægt jeg ku´løfte 12 gange inden dekonditioneringen. Om ikke andet kan man jo sige at den virker...

Mht. program for fremtiden, så er det slet ikke lagt fast endnu, er jo næsten lige gået igang med den her cyklus. Jeg kunne forestille mig at det måske blev noget 5x5 med træningen 3 gange om ugen.

Hvad med dig selv? Har du overvejet andre programmer? Læste i din log at du havde kørt Sheiko tidligere...

Edited by BadAssJones
Link to comment
Share on other sites

Mht. program for fremtiden, så er det slet ikke lagt fast endnu, er jo næsten lige gået igang med den her cyklus. Jeg kunne forestille mig at det måske blev noget 5x5 med træningen 3 gange om ugen.

Hvad med dig selv? Har du overvejet andre programmer? Læste i din log at du havde kørt Sheiko tidligere...

Ja, jeg har faktisk også overvejet noget fullbody med 5x5 for de 3 store og 3 x 8 for de resterende øvelser, med en progression på en 5% om ugen eller noget i den stil... Men tror nu valget falder på en ny omgang sheiko først... Jeg har ikke prøvet at køre sheiko med squat før, for sidst jeg kørte programmet var det i mit gamle center, hvor vi ikke havde muligheden for at køre squat. Sheiko gav ganske udemærket sidst (bænk +5kg, dødløft +10kg.) så hvis jeg kan gennemføre det, hvor squat bliver tilføjet, så tror jeg faktisk at resultaterne kan blive helt ok - Jeg regner i hvert fald med at det vil gavne min squat en hel del! :)

Men jeg tror da helt sikkert at du vil få meget ud af et velstruktureret 5x5-program, så det bliver da spændende at følge din fremgang, hvis du vælger at prøve kræfter med sådan et program... Så kunne jeg jo også smugkigge lidt, og eventuelt kopiere lidt til eget brug efter sheiko'en ;) :lol:

Link to comment
Share on other sites

jeg tror da helt sikkert at du vil få meget ud af et velstruktureret 5x5-program, så det bliver da spændende at følge din fremgang, hvis du vælger at prøve kræfter med sådan et program... Så kunne jeg jo også smugkigge lidt, og eventuelt kopiere lidt til eget brug efter sheiko'en ;) :lol:

Thx ;) Ja det blir spændende at se. Om 5x5 programmet blir fullbody eller et 2.split, har jeg ikke taget stilling til endnu :)

Smugkigge lidt, ja :bigsmile: Kopiere mit program :blink: <_< :lol: :devil::devil::tongue: Så skidt da :w00t::w00t:

Træner du i Helogolandsgade nu?

Link to comment
Share on other sites

Træner du i Helogolandsgade nu?

Jeps, træner i Aask nu, og det skifte har jeg alt andet end fortrudt! Lækkert center, masser af vægte og skiver i massevis, og folk er flinke og hjælpsomme til at komme med gode råd til teknik mm, så det kan jo ikke rigtig blive bedre.. Der er i hvertfald grundlag for langt mere seriøs træning end der var i mit tidligere center - Så må vi jo bare håbe at jeg også selv kan holde seriøsiteten... Første mål er i hvert fald at nå 125kg i bænk før Typen og derefter at reppe med de samme vægte som du gør i bænk, for det er jo MAX nasty! :devil: :respekt:

Link to comment
Share on other sites

Første mål er i hvert fald at nå 125kg i bænk før Typen og derefter at reppe med de samme vægte som du gør i bænk, for det er jo MAX nasty! :devil: :respekt:

Det er sgu en nice ting at have nogle at konkurrere lidt med... Træner Typen også i Aask?

125 i bænk, hmm.... Hvor højt ligger du nu? 115-120?

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu en nice ting at have nogle at konkurrere lidt med... Træner Typen også i Aask?

125 i bænk, hmm.... Hvor højt ligger du nu? 115-120?

Ja, konkurrencer er en af de bedste motivationsfaktorer for mig :devil:

Nej han træner desværre ikke i Aask, han bor et pænt stykke uden for aalborg, så han har vist rimelig lang vej derind, så han træner i stedet for i et bette skodcenter :(

Jeg har ikke testet 1RM i et godt stykke tid, men sidst jeg testede lå jeg omkring 112,5-115kg så det bliver spændende at se om jeg har rykket mig lidt her efter HST! :) Men målet er da at nå de 125kg inden nytår :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Træning d.14/7-04 HST-12rep-5.pas

Squat 120 (12+10)

Bænkpres 92½ (12+10)

Pullups BW (10+7)

Dødløft 110 (12+8)

SkråPress, stang 72½ (10+7)

Bendower Row (s1) 75 (8+7) :blink: Den kørte slet ikk idag, var helt sat af :angry:

Stående Læg (s1) Nåede jeg ikke pga tidspres :angry:

Dips BW +17½ (12+7)

Biceps EZ-bar Nåede jeg ikke pga tidspres :sneaky:

Front Skulder Raise (s2) 12 (11+8)

Siddende lægpress (s2) 265 (12+12)

Lateral Skulder Raise 12 (11+6)

Weighted Mave 50 (12+8) (i maskine)

Træningen spillede ikke helt idag! Hang også sammen med at jeg måtte droppe et par øvelser :thumb_down: for at kunne nå på arbejde. Næsten træning er sidste i 12 rep ;) det er da lidt positivt, så kan man komme til at smide lidt vægt på igen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share