Film om BB, styrkeløft og stærkmand


klausjensen
 Share

Recommended Posts

hvor han skal forklare hvorfor det er mest hensigtsmæssigt at bænke "lige op" og tilbage over hovedet

Der skulle så stå "hvorfor det er mest hensigtsmæssigt at bænke "lige op" ISTEDET for tlbage over hovedet.

Men jo, det er også fordi der efter Louie´s udsagn er mindre skulderrotation på den måde, og man skulle derved kunne eliminere noget af risikoen for skulderskader.

Prisen kan jeg ikke lige huske på stående fod, men du kan chekke det på Dave Tate´s side.....

http://www.elitefitnesssystems.com/

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dog pointerer Louie at de anvender en speciel singles cyklus, til de løftere som er bygget til dødløft. Den har vist sig meget effektiv hos den kategori af løftere.

Hov... hvad var det? Det synes jeg ikke jeg har læst noget om nogen steder og jeg har da alligevel læst et par WSB artikler. Er det noget der minder om din egen single cyklus eller hvad?

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Rod> ja, man kan sige at min singles cyklus er inspireret af Louie´s. Jeg har bare valgt at wave-cykle, og køre det i 3 ugers mikrocykler, istedet for Louie´s lidt længere cyklus. Den ser iøvrigt således ud, og laves 1 gang i ugen:

Uge 1 - 15 singles med 65 % af 1RM

Uge 2 - 15 singles med 70 % af 1RM

Uge 3 - 12 singles med 75 % af 1RM

Uge 4 - 8 singles med 80 % af 1RM

Uge 5 - 6 singles med 85 % af 1RM

Uge 6 - max forsøg eller forfra med cyklus med ny estimeret max

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke helt om dette link har været oppe før men nu kommer det alligevel... jeg synes det er udemærket hvis man er lidt i tvivl om hvordan man skal køre de forskellige assist øvelser til wsb når man nu ikke har råd til de rigtige videoer :( ... det er små video-klip... men jeg vil lade jer andre om at bedømme kvaliteten af disse ;)

wsb - assist-øvelser

Link to comment
Share on other sites

Kevin Levrone - Full Blown

Levrones første film, hvor han gennemgår en træning, fortæller hvordan han træner de forskellige muskler og man ser hvordan. Det er sådan set godt nok, og de råd han giver lyder sådan set rimelige nok i mine ører. Træner meget med frie vægte... Det er mig dog stadig en gåde, hvordan en SÅ stor mand kan undgå at være stærkere. Og så er han så umanerligt selvglad, det er næsten ikke til at holde ud. Men alt i alt en af de bedre BB-videoer.

:4flex: :4flex: :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Lee Priest - The Blond Myth

En ret gennemsnitlig BB-film og taget i betragtning af den gængse standard faktisk ikke er så ringe endda. Lee Priest fortæller lidt omkring sin træning, ikke noget nyt overhovedet, lidt myter hist og her. Han er ikke specielt stærkt egentlig, 63 kg i DB Press for 6 reps er ikke overdrevet meget for en mand med hans muskelmasse. Man ser ham spise også :tongue: og så ellers lidt posering og lidt film fra en konkurrence. Han har godt nok nogle store guns, og er generelt rigtig godt bygget. :devil:

:4flex: :4flex: + ½:4flex:

Jay Cutler - A Cut Above

Lad det være sagt med det samme: Jay Cutler er en rigtig stor tøsedreng hvad angår træning. På hans brystdag ligger han ud med incline bænkpres, hans første øvelse. Allerede med 100 kg på stangen får han hjælp :blink: . Det er måske nok mere af ren dovenskab, for så anstrengt ser det hellere ikke ud. Ved 140 kg så kommer spotteren på arbejde, hvilket iøvrigt er hans kone, og hun hjælper han en del generelt. Desværre er hun ikke særlig overbevisende som motiverende faktor. Da hun spotter Jay i DB Press udbrøder hun "Dig Deep" cirka lige så passioneret som en gammel kvindelig engelsk provinsbibliotekar bosiddende på grænsen til Skotland. Rygdagen er totalt diskopump. 5 forskellige varianter af pulldown, ja 5! :blink: partial dødløft med 140 kg, og Bent over rows med stang, hvoraf det mest af alt ligner powershrugs, selv med 60 kg på stangen. :chicken: Resten af hans træning forsætter i samme stil, eller mangel på samme. :4pooh:

Det er faktisk sjovt når man tænker på at Jay tit siger "I've couldn't have done it without my wife" så mener han det åbenbart hele bogstaveligt med alt den hjælp han får :D Generelt siger han dog ikke så meget interessant(Duhh!!) gennem filmen, andet end "Basically Im just a simple guy..."

Jay laver dog sin berømte poses med Weider-smilet™ og hans kone har nogle ordentlig nødder, som man får rig lejlighed til at se når hun spotter Jay. :boobs: så det når at redde en enkelt på Flex™-skalaen.

:4flex:

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt med Kevin Levrone, for han er gammek SL, og har været svi-nestærk i de tre store, samt rows etc.

Måske var han meget tæt på konkurrence, eller whatever. Han lavede flade DB Press med ikke ret mange pund. Måske bliver man bare forvænt når man har set Big Ron in action.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kan ikk rigtig forstå at nogle synes at levrone er slap. Har et video klip hvor man kommer direkte ind i et sæt hvor han kører incline BP med 140kg, man ser han laver 11 reps men det er ik til og vide om han har lavet flere da videoklippet starter mens han er i gang. Har også set et andet video klip hvor man kommer ind i et sæt hvor man ser han tager min. 2 rep med 220kg i bp. Begge video klip meget imponerende i mine øjne :)

Link to comment
Share on other sites

Det er nice, men man kan spørge sig selv om det er nødvendigt at træne så tungt lige op til en konkurrence? For ikke at sige klogt! Han har brugt MANGE penge på mad, råd og krudt, og at ricikere det med et så tungt BP så tæt på er lidt fjollet i mine øjne. Tungt i off-season, javist men man kunne nok godt bløde lidt op senere hen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Kaster mig ud i det som film-anmelder....

Ronnie Coleman -- The unbelivable

Her får man aw'brænding for alle pengene.. :blink: Det hele er "easy light weight" eller "peanuts" for uhyret Ronnie.

Den går i modsætning til mange af de andre BB "film" mere i dybden, og giver et fint indblik i hvordan en pro BB'ers lever sit liv. (i denne film op mod Mr. Olympia)

Ronnie er stærk.... nej han er sq UHYGGELIGT stærk, og det får man også rigelig demonstration på i form af 800 pound dead's for reps, 200 pound DB presses osv. ONDT!!! :devil:

En af de bedste BB film jeg har set til dato.... go' underholdning.

4 x :4flex:

Kevin Levrone M3 (maryland muscle machine)

Kevin virker snotdum for at sige det mildt, og han får da heller ikke sagt noget nævneværdigt/fornuftigt gennem den ca. 2 timer lange film.

Kevin bli'r passet i hoved og røv da hans "pap-forældre" og medejere af hans gym, kokkerer alt hans mad osv. og så virker han tilmed utaknemmelig....

Det meste af hans træning foregår i maskin parken, og intensiteten ligner mest af alt en 14 dages badeferie, og flere gange sidder han bare og koger helt hen...

Flere gange var jeg ved at falde i søvn bla. da han lavede marathon cable crunches.. ja en 100 stykker eller noget.... utroligt at kamera manden kunne holde til det!! :thumb_down:

Ganske få lyspunkter i den film desværre....

1½x :4flex: (fordi han protter den helt godt aw' med masser af flynder osv. :4mewantfood: )

Markus Ruhl -- XXXL

En gennemsnits BB film. Markus er stor (og grim, især hans blomkåls-navle :puke2: ) Han træner dog rimelig hardcore, og godt med frivægts øvelser. (squat, dødløft osv.) Dog er han kontra hans størrelse ikke synderligt stærk, så det virker lidt tamt!!

Han må være meget genert, for han åbner stort set ikke munden igennem hele filmen....

Kan til nøds ses hvis man mangler ting at foretage sig...

2x :4flex:

Pumping Iron

Oldschool og vi ka' li det.. Arnold, Ferrigno og slænget brænder den i bund!! :devil:

4x :4flex:

Gunther Slierkamp-- (kan ikke lige huske titlen)

Booooooooooring!

Gunther brænder løs i cabler og maskiner, og helst med alt for mange reps! (15+) Desuden flexer han HELE tiden og mellem HVERT sæt, så hvis man klippede det ud, så var der måske 25 min nogenlunde interessant film tilbage... Han bor på landet, og tager os med ud i traktoren og i den dur.... Gu' vil vi da ej se på din traktor din store hval, ryg dog ned og fyr nogle heavy-ass squats aw'.... nååå nej, det kan du ikke for så vokser din talje jo for meget.... :chicken: baaaaaaaaah! wuss!

Under middel..

½x :4flex:

Dorian Yates -- Blood n' guts

Yates er svært glad for forced reps, og sammen med hans træningsmakker for han da også klemt en ordentlig skudefuld ud gennem filmen.... :4whip:

Der er god intensitet på ovennævnte og hans makker, og de får da også banket nogle solide workouts af, hvor råberiet er i højsædet.... "come on mr. Yates... Driiiiiiiiive it!

Men hvor helv¤¤¤ blev de der YATES ROWS af.....

Rimelig film, go' aw'brænding....

2x :4flex:

Porter Cottrell

Helt enig med Klaus der... bøs'røv i spandex!! Ham er der ikke meget sjov i... Det bugner ikke med spændende øjeblikke og tunge all-out øvelser!! -_-

1-1½x :4flex:

Flex Wheeler -- ?

Som Squatfather også nævner, er der ikke megen smæk på Flex! Igen foregår det meste af træningen i maskin-parken, og ellers virker det nærmest bare som om at han laller rundt med en noget tam indstilling til træningen... Der er noget at arbejde med der Kennth "Flex" Wheeler!!

1x :4flex:

Lee Priest -- The blonde myth / Another blone myth

2 udemærkede film med Lee "the australian freak" Priest.

Her kommer vi også lidt rundt og oplever andet end lige trænings centret! :) (ligefra bryllup, hans supermand items collection, den lokale kosttilskudsbutik, restaurant til scenen) Cool!

Lee er freaky at se på, og træningen er da også væsentlig sjovere og mere spændende at følge, end flere af de ovenstående film.... (bla. står han og snakker med Jean Claude Van Damme på et tidspunkt) B)

Noget af filmen er i sort og hvid, mens andet er i farver... lidt forvirrende men ikke noget der trækker ned i mine øjne

3½x :4flex:

Filmen med Günter Schlierkamp har titlen: Rock Hard.

gmv392.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu har jeg for nyligt set Kevin Levrone - Maryland Muscle Machine, og jeg kan OVERHOVEDET ikke se at den på nogen måde er så dårlig som folk siger i den her tråd. Jeg synes da klart det er en af de bedste BB film jeg har set. Kevin får da løftet nogen temmeligt hæftige vægte, for en bodybuilder i pre-contest training. 3 reps + 1 forced med 220 kg i bænkpres, må da siges at være temmeligt pænt. 180 kg i pres bag nakken er da også temmeligt godt. 260 kg i shrugs er også rimeligt tungt. Godt nok er hans rygtræning noget maskinpræget, og ikke voldsomt ophidsende, men jeg synes da ikke filmen er så skod som i gør den til. Der er sgu mange film som er dårligere end den efter min mening.

Min bodybuilding-film top 5 hedder på nuværende:

1. Blood and Guts med Dorian Yates

2. The Unbelievable med Ronnie Coleman

3. Pumping Iron med gode gamle Arnie

4. Kevin Levrone M3

5. The Blond Myth med Lee Priest

Har forøvrigt også lige set Craig Titus videoen, og den er da OK. Men for dælen her kan vi virkelig snakke om maskintræning hele vejen igennem.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu også at M3 er ganske fin.

Til dem der brokker sig over at han ikke squatter og dødløfter, så er det pga en rygskade at han åbenbart ikke længere kan det. Poseringssektionen til sidst er også fed nok.

At manden ikke siger ret meget, og det ikke lige er voldsomt begavet, når han endelig siger noget, hænger nok sammen med at han er et par uger før Mr O. Jeg kan huske jeg selv var rimelig nedkørt et par uger optil DM, og så har man mest lyst til bare at sove hele tiden. Træning sutter røv og man føler sig puny. Alt det taget i betragtning, så synes jeg ikke der er meget at udsætte på hans træning.

Link to comment
Share on other sites

The unbeliveable er helt klart den fedeste træningsvideo jeg har set, coleman's måde at psyke sig selv, og de frivægte han bruger er simpelthen for grove.

Forresten nakker han 12 reps med de der 200 pund håndvægte i bænk, ja tak siger man bare.

Yates video'en har en total vild stemning, det bliver desværre ødelagt af maskintræning, efter min mening, man kan ikke ligefrem svine træningen, da man jo må sige den har virket :) men Coleman's træning er så meget federe at se på.

Pumping Iron er helt klart den fedeste dokumentar om bodybuilding, der er dog alt for meget posing deri, men det er så fedt at se Ferrigno træne, han holder 100% Ed Corney's squat til hvor han næsten falder om er os nice :)

The Comeback er også fed, Platz er jo ALT for sej deri, han er så sygeligt ripped, 6-pack? nej, 12-pack :) han burde havde vundet, det var satme korrupt arnold vandt, selvom jeg er stor arnie fan. :)

dementia.

Link to comment
Share on other sites

Har lige set XXXL filmen med den bette Markus - Hold da kæft noget bæ. Det mest vilde ved den er at se hans kæreste dengang kontra idag på de billeder fra hans nye film.... hun har da vist lige haft fingrene i tønden når nu hendes fyr var der alligevel.

Han træner ad H. til, der er ikke en eneste fuld rep i nogen af frivægtsøvelserne og så laver han thumps up tegner hver gang man kan se han ikke ved hvad han skal sige. Han er dog et stort lokum og stilen er også ok., så :) :) Herfra

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lee Haney Training

He he, NU ved jeg hvor alle centerguru'erne har deres viden fra ! han snakker utrolig meget, bare synd at meget af det vist ikke helt ville holde i retten idag.

Dog morsomt med en 80'er retro - med skingre tøjfarver, og opsat garn hos hans disciple.

Rating: ;)

Flex Wheeler - Mass Construction

Gab, kvaliteten var ikke så god - men blev træt af den, virker mere som om han vil vise hvormange venner han.

Rating: <_<

Bodybuilding Günther Schlierkamp

Han er stor & olieret, lyden var dog så dårlig at jeg ikke kunne forstå hvad han sagde - så den er svær at bedømme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share