Biceps træning


MR ROC A FELLA
 Share

Recommended Posts

Du får da hverken rifter eller strækmærker ved at tage chins med vægt på.

Du finder aldrig ud af hvad dit virkelige potentiale er, hvis ikke du presser dig selv.

Lad være med at tænke så meget over det og "Just do it!" jeg kan næsten garantere at du vil elske resultatet.

Link to comment
Share on other sites

Du pyller lidt for meget Blackice. Hvis du vil være større og stærkere, så smid noget vægt på stangen og pres dig selv lidt. Du skal ikke tænke så meget over om det er skadeligt. Din krop skal nok kunne klare det. Man bliver ikke stor og stærk med en kaffestue mentalitet. Det skal sgu gøre lidt ondt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nej, det var heller ikke så meget det jeg mente. Men at begynde at lave Chins med rygsæk med vægt i, synes jeg lød som noget som nemt kunne gøre rigtig nas.

Det er bare pokkers svært at presse sig selv 120% hvis man ikke har de rigtige redskaber. Så jeg glæder mig til Januar når jeg begynder i center. Så har jeg massere af vægte, redskaber, og en spotter.

Link to comment
Share on other sites

blackice, det var nu kun kæden jeg købte i Silvan.

Anekdote: Den gang jeg lavede en chin med 2 10'ere i rygsækken og vandt en kasse hof, bekymrede jeg mig ikke så meget om det gjorde lidt nas. Det var iøvrigt i en periode, hvor jeg mente at chins var for low tech til mig.

Og glem ikke at træningsmoral kommer indefra. Der kan udstyr og fine centre ikke hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Netop Michael. Alverdens udstyr kan ikke hjælpe en disse, hvis man er bange for hårdt arbejde. Hvis man har den der "gør det ikke ondt" eller "det må da være ubehageligt" holdning, så tyder meget på at man har en forkert tilgang til sin træning. Træning gør sgu ondt nogen gange, og du vil aldrig få mig til at påstå at træning er behageligt. Hvis jeg vil lave noget behageligt, så ligger jeg mig på sofaen og ser en film, eller laver noget med min kæreste :) Det er ikke behageligt at løfte 240 kg x 5 hårde reps i dødløft. Men vil man være stærkere eller større, så må man nogen gange klemme balderne sammen, og finde den indre kriger. Jeg siger ikke at Blackice ikke har den evne, det virker dog lidt som om han er bange for hård træning ?? (no offense Blackie). Men internettet har det med at give forkerte billeder af hvad folk mener og hvordan de er, så maybe I am wrong ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke havde trænings moralen så havde jeg nok ikke trænet 5 år vel.

Hmm jeg ville gøre det med en cementblande maskine på ryggen for en kasse hof :biggrin:

Hvis jeg havde det må ikke gøre ondt eller være ubehageligt holdning, ville jeg jo nok hellre ikke lave BP uden nogen for spotter, eller chins i en bjælke som aldrig har set et stykke sandpapir, eller i det hele taget udføre dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Nu, hvor vi snakker om at være pylret og lignende, så vil gerne diskutere begrebet "smerte". Jeg har sq fået et små-freaky forhold til smerte, jo længere tid jeg har trænet. Jeg har ikke en decideret "no pain - no gain"-holdning, men smerte er blevet en nuanceret størrelse, ligesom eskimoer har 30 ord for sne.

Jeg mener: før var smerte bare smerte, og i alle dens afskygninger var det noget skrammel. Men nu har jeg en klar intuitiv skelnen mellem god og dårlig smerte.

Har I aldrig taget jer selv i at udbryde: "Arh, det gjorde dejligt ondt!", lige efter et kick-ass sæt?

Bør jeg søge hjælp? :biggrin:

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share